Spirra: Lotus na korejský způsob
Kořeny projektu Spirra leží na počátku 90tých let. Tehdy vznikla v Koreji společnost Proto Motors, která se specializuje na externí výzkum a vývoj pro automobilky. Kromě toho ale majitelé společnosti dlouhou dobu usilovali o postavení opravdového sportovního auta, které v nabídce korejských automobilek vždy chybělo. První prototyp takového auta, označený PS-II, byl dokončen v roce 2001. Od té doby vznikly již čtyři generace prototypů a mezitím se také Proto Motors přetransformovala na Oullim Motors.
Pro karoserii projektu Spirra byla zvolena lehká konstrukce. Tvoří ji trubkový rám a povrchové díly z karbonu. Automatizovaná výroba karbonových panelů i trubkového rámu je finančně velmi náročná, proto se bude karoserie Spirry vyrábět ručně. Takový postup a kombinaci materiálů zatím žádná korejská automobilka nepoužila.
Motory jsou odvozeny od šestiválce Hyundai o objemu 2,7 litru. Základní Spirra N má atmosférické plnění a může se pochlubit hodnotami 129 kW a 245 Nm.
Zájemci o rychlejší svezení zvolí přinejmenším Spirra S, která má motor přeplňovaný malým turbodmychadlem. Výsledkem je zvýšení výkonu na 243 kW a točivého momentu 470 Nm.
Spirra T má větší turbodmychadlo a dosahuje 294 kW a 490 Nm.
Vrcholem portfolia je Spirra EX (zkratka znamená extrém). Jeho 368 kW (500 koní) a 540 Nm jsou hodnoty na úrovni nejrychlejších sportovních aut.
Pohonná jednotka je umístěna před zadní nápravou, pohání vždy zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Jízdní výkony jednotlivých verzí zatím zveřejněny nebyly.
Oullim Motors už také nasadila jeden z prototypů do korejských závodů cestovních aut. Mírně upravená Spirra v konkurenci Porsche GT3 RSR, BMW M3 a Nissan 350Z letos vybojovala již dvě vítězství, automobilka tak od začátku svého působení může odkazovat na sportovní úspěchy.