Nevidím to s Lotusem dobře a jako jedinou šanci bych viděl odkoupení velkou automobilkou (Toyota, Volkswagen, Hjóndé atd.) a snížení počtu modelů (min.nahradit exige a elise jedním neextrémním modelem). Lidi holt nechtějí ultralehký a nepohodlný sporťáky zvlášť, když existuje určitá konkurence jako např. MX-5, která není tak extrémní a exotická.
At to zabali, tohle je maximalne tak trapna agonie....
Tahle auta byla jakz takz in pred 30ti lety, kdy za nej vyhravali F1 piloti jako Graham Hill, Emerson Fittipaldi a Mario Andretti. Posledni, co za neco stoji je (kdysi) vehlasna znacka, ale cenu 6 mld asi nema. Vidim to tak, ze to koupi nakonec ti Cinani a naroubuji to na nejakou svoji okopirovanou hruzu urcenou pro nenarocne trhy. Smutne...
lotus espirit pripominajuci lambo countach je dodnes legenda, aj stary elise, skoda znacky lotus, skoda aj saabu, roveru, americkeho pontiaku hummera a gea, ruskeho moskvica a dalsich legendarnych znaciek, tkay je zivot.
Nebyt velkych znaciek tak dnes prezije len par automobiliek, nemali by sme ani volvo ani rollsa ani aston martin ani maserati ci bentley, nebolo by tu ziadne lambo ani mini ci land rover.
urcite skrachuje, to nie je vtip ale realita / zachranit ho moze jedine nejaka velka automobilka /
robit jeden dva modely 12 a viac rokov z toho sa dnes vyzit neda, navyse konkurencia je 100krat vacsia ako pred 20rokmi. Navyse ludia s malymi vtakmi alebo mozgami dnes uz nechcu supersporty, dnes letia X5ky X6tky , Q7 :yes:
Nechci tě srážet ve tvých úvahách, ale dá se vyžít s jedním dvěma modely 12 a víc roků, a nemusíš ani dělat X5, ani X6 a ani Q7. A dokonce může být i to auto trošku dřevěný.
Tak ono tých exotických malosériových výrobcov šporitakov je dosť (Caterham, Wiesmann), ale to sú počtom a technológiou skôr manufaktúry. Lotus bol plnohodnotný výrobca, malý v porovnaní s Porsche či Ferarri, ale oproti spomínaným ručne vyrábaným kusovkám relatívne veľká automobilka so širším portfóliom.
Edit: Tak Lotus údajne za minulý rok predal 1650 áut, čo je dokonca o niečo viac, ako Lamborghini (1603). Samozrejme Ferarri ich násobne prevyšuje so 7195 kusmi. Počty k Morganu sa mi nepodarilo nájsť, ale v minulosti to bolo okolo 700 ks. Z toho vyplýva, že Lotus nebola nijaká malosériová automobilka a predávala s ohľadom na svoje veľmi úzke zameranie slušné počty áut. Problém teda asi bude v ziskovosti, keď ani pri takých cifrách nedokázali generovať zisk.
Problém je, že mají rozjetý vývoj asi pěti aut, který žere ohromné množství peněz. A nový majitel očividně není ochoten čekat, jestli se budou prodávat. Lotus je mu ukradený, ten získali jen tak mimochodem a je pro ně spíš dírou na peníze. Spíš počítají, kolik jim vynese jeho prodej, hlavně díky divizi Lotus Engineering.
Kurde to zas bude trápení a skončí to jak SAAB.
Zachránit v pravém slova smyslu to můžou snad jen 2 automobilky na světě.
a.VW, ať si na ně nadává kdo chce jak chce, Škoda, Lambo, Bugatti, Bentley všechno toto zachránili-budiž jim to ke cti
b.BMW, Co se jim povedlo s Mini a RR je taky kus umění. BMW jsem roky považoval za auto pro blbce, ale i tímto si mě nějak získali. Dnes už BMW i vlastním.
konkrétně BMW by se to mohlo hodit do krámu ať má co postavit proti Porsche v rukou VW
Jinak bude následovat agónie,
1. To budou chtít koupit číňani ale těm to nikdo neprodá zbytek viz SAAB
2. Koupí to amíci, zničí co se dá, pak se toho budou chtít zbavit zbytek viz. bod 1.
Souhlasím, BMW by se Lotus hodil do portfolia tuze moc. Akorát mám pocit, že v BMW nikdo prachy do "nejisté" značky cpát nebude, kor za současné situace v EU.
Je tu možnost, že si ji koupí stávající management Lotusu, ale pokud budou mít zájem Číňané, tak je v životě nedokáží přeplatit. Na té firmě má největší cenu Lotus Engineering, takže s vysokou pravděpodobností prodej bude znamenat konec výroby Lotusů. Koupí si ji pro know-how.
Nejhorší na tom je, že Lotus není ve špatné kondici, jen nový majitel nemá zájem v tomhle podniku pokračovat.
Asi nemá zmysel zatvárať oči pred realitou a vývoj smeruje k tomu, že zanikne ďalšia skvelá značka, ktorá sa nedokázala adaptovať na pomery globálneho automobilového trhu.
Pritom som ešte nedávno čítal veľkolepé plány na ofenzívu Lotusu v troch triedach superšportov, od malého ultraľahkého športiaka až po plnohodnotný desaťvalcový superšport. Všetky projekty v štádiu slušnej rozpracovanosti, modely karosérií, motory vo vývoji, len evidentne došli bubáky a niet to z čoho dokončiť. To je snáď ešte horšia situácia, ako nemať nič rozrobené a cielene sa pripravovať na krach. Môžeme nadávať na VW, ale vďaka jeho peniazom a trhovej pozícii si mohol dovoliť kúpiť umierajúce Bugatti a zachrániť ho. I osud Lamba by bez finančnej injekcie od VW bol neistý. Je jasné, že VW nemá dôvod kupovať ďalšiu športovú značku a ostatné veľké koncerny sa sústreďujú sami na seba a vlastné problémy. Tak to vyzerá, že Lotus bude ešte chvíľu v agónii, nakoniec ho možno kúpia Číňania, ale bude už neskoro a možno len pacnú kedysi slávnu značku na nejaký čínsky bazmeg, ktorý s minulým Lotusom a jeho filozofiou nebude mať nič spoločné.