reklama


Chápeme snahu Lotusu vytvořit si charakteristický styling svých modelů tak, jak je to běžné u ostatních slavných sportovních značek, ale zdá se, že snaha o stylistické sjednocení spíš přerostla do uniformity.

Lotus Evora

Chápeme snahu Lotusu vytvořit si charakteristický styling svých modelů tak, jak je to běžné u ostatních slavných sportovních značek, ale zdá se, že snaha o stylistické sjednocení spíš přerostla do uniformity, přičemž charakteristické tvary ustrnuly tam, kde před více než třinácti lety začínal roadster Elise.

Něco nám říká, že rozhodnutí Lotusu vyrábět tři vzhledově téměř totožná kupé, lišící se pouze rozměry, není to, co by geniální konstruktér Colin Chapman ocenil, byť se zbytkem vozu by nepochybně spokojen byl.

Evora je totiž navržená podle hlavní filozofie značky, a tou je co nejnižší hmotnost. Hliníková konstrukce je lehká, snadno opravitelná a poskytuje vysokou úroveň bezpečnosti. Díky tomu má 2+2místná Evora i navzdory použití šestiválcového motoru pohotovostní hmotnost jen 1350 kg. Motor má objem 3,5 litru, proměnné časování ventilů a vychází z pohonné jednotky Toyota. Doznal však mnoha úprav, aby zvládl svou roli pohonné jednotky největšího v současnosti vyráběného Lotusu. Nejvyšší výkon činí 206 kW (280 koní) při 6400 otáčkách, točivý moment má maximum 342 Nm při 4700 otáčkách. Lotus uvádí, že zvládne maximální rychlost nad 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h pod 5 sekund. S Evorou však budete muset asi jezdit dost často k pumpě, protože má nádrž o objemu jen 55 l. Převodovku má kupé šestistupňovou manuální, původem také od Toyoty. Lotus ještě vyvíjí verzi s kratšími převody, která bude alternativou pro sportovněji založené řidiče, kteří budou moci sáhnout i po o něco lehčí variantě, která má místo symbolických zadních sedadel pouze prostor pro zavazadla.

Brzdovou soustavu tvoří odvětrávané vrtané kotouče (průměr 350 mm předu a 322 vzadu) a čtyřpístkové brzdiče AP Racing, na přední nápravě jsou kola o rozměru 225/40 R18, vzadu pak lehké ráfky obouvají 19“ Yokohamy 255/35. Vůz má rozložení hmotnosti 39:61, karoserie s délkou 4342 mm, výškou 1223 mm má součinitel odporu vzduchu Cd=0,33, údaj o šířce auta se Lotusu z technických parametrů nějak vytratil. Rozvor náprav činí 2575 mm, rozchod vpředu a vzadu 1565, respektive 1557 mm.

Lotus plánuje ročně vyrobit 2000 těchto vozů.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Lotus v Paříži 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama






reklama




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama