Lotus se na autosalonu v Ženevě pořádně vytáhl a přivezl si tolik novinek, že by mu mohl závidět i větší výrobce.

Vedle ostrého Exige GT3 Concept a na závody připraveného 2-Eleven, stál ekologický EVE Hybrid a technická lahůdka v podobě integrovaného výfukového potrubí.

Lotus Exige GT3 Concept

Další díl nekonečného seriálu se představuje v podobě Exige GT3 Concept, který je ostrou okruhovou verzí standardního Exige. Přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka Toyota VVTL-i po zásahu inženýrů podává výkon 203 kW (271 k) při 8000 ot./min. a točivý moment 250 Nm při 7000 ot./min.. O přeplňování se stará bezúdržbové Rootsovo dmychadlo Eaton M62 s bypass ventilem a mezichladičem stlačeného vzduchu, posílení se dočkalo i palivové čerpadlo. Mazání v extrémní zátěži usnadňuje tlakový zásobník oleje Accusump s pomocí dvou olejových chladičů. Síla motoru se dostává k zadním kolům prostřednictvím hliníkové šestistupňové převodovky C64 s krátkými převody, standardně je montován diferenciál s omezenou svorností a vypínatelný protiprokluzový systém LTCS.

Pětipaprsková litá kola jsou obuta do pneumatik Yokohama A048 R LTS o rozměru 195/50 R16 a 255/40 R17 a brzděna s pomocí kotoučů 308/288 s dvoudílnými čtyřpístkovými brzdiči AP/plovoucími jednopístky Brembo, brzdovými destičkami Pagid RS14, zátěžovou, silikonovou brzdovou kapalinou a ABS. Design karoserie vychází z modelu Cup Exige 255, ale přibyly na něm spoilery. Podvozek s nestejně dlouhými dvojitými příčnými rameny tlumí dvoucestně nastavitelné tlumiče Öhlins a nastavitelný přední stabilizátor. Lotus Exige GT3 Concept má elektronicky omezenou maximální rychlost na 257 km/h, z 0 na 100 km zrychluje za 4,0 s a z 0 na 160 to dokáže za 9,8 s. Lotus bohužel neuvádí žádné údaje o spotřebě.

Lotus 2-Eleven

Do Ženevy Lotus přivezl také extrémní Lotus 2-Eleven, který se drží filozofie Colina Chapmana „maximum výkonu při minimální váze“. Pouhých 670 kg vážící automobil pohání stejně jako Exige GT3 Concept přeplňovaná osmnáctistovka s mezichladičem. Tato pohonná jednotka je naladěna na výkon 188 kW (255 k) při 8000 ot./min. a točivý moment 242 Nm při 7000 ot./min.. Lotus uvádí pouze přibližné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s, z 0 na 160 km/h za 9,1 s a maximální rychlost 250 km/h.

Výkon motoru se přenáší na kola přes lehkou hliníkovou šestistupňovou sportovní převodovku. Ve výbavě je i vypínatelný protiprokluzový systém. Podvozek je založen na Lotusu Elise, ale je patřičně upraven pro použití na okruzích. Karoserie 2-Eleven váží pouhých 40 kg. Přední šestnáctipalcová a zadní sedmnáctipalcová kola jsou obuta do speciálně vyrobených pneumatik Yokohama o rozměrech 195/50 R16, resp. 225/45 R17. Brzdění mají na starosti vrtané a ventilované brzdové kotouče s dvoupístkovými třmeny AP Racing vpředu a plovoucími jednopístkovými třmeny Bremzo vzadu.

První Lotusy 2-Eleven mají opouštět továrnu v Hethelu od letošního dubna. K dispozici mají být dvě provedení: pouze pro Británii bude určen model s homologací pro silniční provoz, druhé provedení nemůže opustit prostor závodního okruhu (nebude vybaveno katalyzátorem a osvětlením). Okruhová verze oproti silniční dostane speciální aerodynamický paket.

Lotus EVE Hybrid

Do Ženevy přivezl Lotus vedle ostrých sporťáků také stroj ze zcela jiného soudku. Ve spolupráci s svým vlastníkem společností Proton připravil Lotus nový hybridní automobil pojmenovaný EVE Hybrid (Efficient, Viable, Enviromental). Novinka v sobě spojuje tři technologie: systém stop-start, paralelní hybrid a převodovku CVT. Snahou konstruktérů bylo radikálním způsobem snížit spotřebu a emise CO2.

Lotus EVE Hybrid je poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 l s výkonem 82 kW (110 k) a elektromotorem o výkonu 30 kW (41 k). Automobil může být poháněn pouze elektromotorem nebo benzínovým motorem. Nejnižší dosažené emise při použití zážehové pohonné jednotky jsou 134 g/km a spotřeba 5,6 l na 100 km.

Lotus - integrované výfukové potrubí

Lotus nepřivezl do Ženevy jen kompletní automobily, ale představil zde také návrh hlavy válců motoru s integrovaným výfukovým potrubím. Na svém stánku vystavil hlavu válců pro malý tříválcový motor. Toto řešení výfukového potrubí by mělo o 5% snížit výrobní náklady, zvýšit životnost motoru, snížit hmotnost pohonné jednotky až o 5 kg, přispět k lepšímu spalování, nižším emisím CO2, ale také vylepšit účinnost topení v interiéru automobilu.

Lotus Europa S Luxury Touring Pack

Pro zájemce o model Europa S si Lotus připravil balíček doplňků pojmenovaný Luxury Touring Pack. Ten je připraven pro zákazníky, kterým Europa S připadá příliš spartánská. Paket je zaměřen především na interiér, kde své místo našla kůže v čokoládovém odstínu. Ze stejného materiálu jsou vyrobena i zavazadla, která přesně zapadnou do kufru. Zajímavým luxusním detailem je startovací tlačítko obložené dřevem. Úpravy se dotknou i karoserie, na níž jsou výdechy překryty novou mřížkou a vše je v barvě vozu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové Ruská Sberbank se zbaví ukrajinské divize. Na pobočky útočili vandalové

Největší ruská bankovní společnost Sberbank prodává svou…

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Lotus v Ženevě 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila o konci kariéry

Petr Janda o smrti Špinarové: Čekal jsem to! Mluvila…

Česká hudební scéna truchlí kvůli smrti Věry Špinarové (†65). Kolegové ji oplakávají. Mnohé její smrt hluboce…

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zvrat v pátrání: Míšu hledají na skládce u jejího bydliště!

Zpátky do Ústí! Kriminalisté, kteří mají na starost pátrání po Míše Muzikářové (13), v sobotu prohledávali…

 

iSport.cz

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a KHL, říká šéf Mountfieldu

Přežranost hokejistů? Vidím ji u hráčů mimo NHL a…

Je hokejová extraliga plná hráčů, kteří za smluvní mzdu neodvádí adekvátní práci, jak o tom pro deník Sport…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…