Lotus se na autosalonu v Ženevě pořádně vytáhl a přivezl si tolik novinek, že by mu mohl závidět i větší výrobce.

Vedle ostrého Exige GT3 Concept a na závody připraveného 2-Eleven, stál ekologický EVE Hybrid a technická lahůdka v podobě integrovaného výfukového potrubí.

Lotus Exige GT3 Concept

Další díl nekonečného seriálu se představuje v podobě Exige GT3 Concept, který je ostrou okruhovou verzí standardního Exige. Přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka Toyota VVTL-i po zásahu inženýrů podává výkon 203 kW (271 k) při 8000 ot./min. a točivý moment 250 Nm při 7000 ot./min.. O přeplňování se stará bezúdržbové Rootsovo dmychadlo Eaton M62 s bypass ventilem a mezichladičem stlačeného vzduchu, posílení se dočkalo i palivové čerpadlo. Mazání v extrémní zátěži usnadňuje tlakový zásobník oleje Accusump s pomocí dvou olejových chladičů. Síla motoru se dostává k zadním kolům prostřednictvím hliníkové šestistupňové převodovky C64 s krátkými převody, standardně je montován diferenciál s omezenou svorností a vypínatelný protiprokluzový systém LTCS.

Pětipaprsková litá kola jsou obuta do pneumatik Yokohama A048 R LTS o rozměru 195/50 R16 a 255/40 R17 a brzděna s pomocí kotoučů 308/288 s dvoudílnými čtyřpístkovými brzdiči AP/plovoucími jednopístky Brembo, brzdovými destičkami Pagid RS14, zátěžovou, silikonovou brzdovou kapalinou a ABS. Design karoserie vychází z modelu Cup Exige 255, ale přibyly na něm spoilery. Podvozek s nestejně dlouhými dvojitými příčnými rameny tlumí dvoucestně nastavitelné tlumiče Öhlins a nastavitelný přední stabilizátor. Lotus Exige GT3 Concept má elektronicky omezenou maximální rychlost na 257 km/h, z 0 na 100 km zrychluje za 4,0 s a z 0 na 160 to dokáže za 9,8 s. Lotus bohužel neuvádí žádné údaje o spotřebě.

Lotus 2-Eleven

Do Ženevy Lotus přivezl také extrémní Lotus 2-Eleven, který se drží filozofie Colina Chapmana „maximum výkonu při minimální váze“. Pouhých 670 kg vážící automobil pohání stejně jako Exige GT3 Concept přeplňovaná osmnáctistovka s mezichladičem. Tato pohonná jednotka je naladěna na výkon 188 kW (255 k) při 8000 ot./min. a točivý moment 242 Nm při 7000 ot./min.. Lotus uvádí pouze přibližné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s, z 0 na 160 km/h za 9,1 s a maximální rychlost 250 km/h.

Výkon motoru se přenáší na kola přes lehkou hliníkovou šestistupňovou sportovní převodovku. Ve výbavě je i vypínatelný protiprokluzový systém. Podvozek je založen na Lotusu Elise, ale je patřičně upraven pro použití na okruzích. Karoserie 2-Eleven váží pouhých 40 kg. Přední šestnáctipalcová a zadní sedmnáctipalcová kola jsou obuta do speciálně vyrobených pneumatik Yokohama o rozměrech 195/50 R16, resp. 225/45 R17. Brzdění mají na starosti vrtané a ventilované brzdové kotouče s dvoupístkovými třmeny AP Racing vpředu a plovoucími jednopístkovými třmeny Bremzo vzadu.

První Lotusy 2-Eleven mají opouštět továrnu v Hethelu od letošního dubna. K dispozici mají být dvě provedení: pouze pro Británii bude určen model s homologací pro silniční provoz, druhé provedení nemůže opustit prostor závodního okruhu (nebude vybaveno katalyzátorem a osvětlením). Okruhová verze oproti silniční dostane speciální aerodynamický paket.

Lotus EVE Hybrid

Do Ženevy přivezl Lotus vedle ostrých sporťáků také stroj ze zcela jiného soudku. Ve spolupráci s svým vlastníkem společností Proton připravil Lotus nový hybridní automobil pojmenovaný EVE Hybrid (Efficient, Viable, Enviromental). Novinka v sobě spojuje tři technologie: systém stop-start, paralelní hybrid a převodovku CVT. Snahou konstruktérů bylo radikálním způsobem snížit spotřebu a emise CO2.

Lotus EVE Hybrid je poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 l s výkonem 82 kW (110 k) a elektromotorem o výkonu 30 kW (41 k). Automobil může být poháněn pouze elektromotorem nebo benzínovým motorem. Nejnižší dosažené emise při použití zážehové pohonné jednotky jsou 134 g/km a spotřeba 5,6 l na 100 km.

Lotus - integrované výfukové potrubí

Lotus nepřivezl do Ženevy jen kompletní automobily, ale představil zde také návrh hlavy válců motoru s integrovaným výfukovým potrubím. Na svém stánku vystavil hlavu válců pro malý tříválcový motor. Toto řešení výfukového potrubí by mělo o 5% snížit výrobní náklady, zvýšit životnost motoru, snížit hmotnost pohonné jednotky až o 5 kg, přispět k lepšímu spalování, nižším emisím CO2, ale také vylepšit účinnost topení v interiéru automobilu.

Lotus Europa S Luxury Touring Pack

Pro zájemce o model Europa S si Lotus připravil balíček doplňků pojmenovaný Luxury Touring Pack. Ten je připraven pro zákazníky, kterým Europa S připadá příliš spartánská. Paket je zaměřen především na interiér, kde své místo našla kůže v čokoládovém odstínu. Ze stejného materiálu jsou vyrobena i zavazadla, která přesně zapadnou do kufru. Zajímavým luxusním detailem je startovací tlačítko obložené dřevem. Úpravy se dotknou i karoserie, na níž jsou výdechy překryty novou mřížkou a vše je v barvě vozu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje

Izraelská vláda  nejvyššímu soudu v zemi oznámila, že…

Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie

Ukrajina připravuje třetí úder proti národnostním…

Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková Slovenskou ministryní vnitra bude dosavadní náměstkyně Saková

Slovenský premiér Peter Pellegrini navrhl do funkce…

 
Zdroj: redakce

Štítky Lotus Ženeva 2007

 

Přidat názorDiskuse: Lotus v Ženevě 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl, vyhýbal se, brání dopravce řidiče kamionu

Děsivý manévr na silnici v Chebsku: Nepředjížděl,…

Scénu jako vystřiženou z ulítlých ruských videí se podařilo natočit řidičce na obchvatu Chebu. Jeden ohromný…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k největšímu rivalovi

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k…

Hokejisty Mladé Boleslavi opouští útočník Radan Lenc. Šestadvacetiletý odchovanec klubu podle sportovního…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…