Již tradičně do Ženevy dorazila i britská automobilka Lotus, která zde představuje nové verze modelu Europa a také Exige 270E TriFuel, který může spalovat benzin, etanol nebo metanol.<

Europa

Britský specialista na sportovní vozy rozšiřuje nabídku provedení modelu Europa. V Ženevě se představuje základní provedení označené prostě Europa, které se od provedení S odlišuje jednodušší výbavou. V základním provedení bude Europa standardně vybavena mj. airbagem řidiče i spolujezdce a startovacím tlačítkem. V nabídce se zařadí pod současný model S a zákazníci na evropském trhu za něj zaplatí 37.500 Euro bez daně a poplatků (zhruba 950.000,- Kč).

Europa SE

Lotus Europa SE je stejně jako další dvě verze vybavena dvoulitrovým přeplňovaným motorem, ale se zvýšeným výkonem ze 147 kW (200 k) na 165 kW (225 k) a točivý moment vzrostl z 272 Nm na 300 Nm. Verze SE nyní dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,5 s a z 0 na 160 km/h za 13,0 s. Maximální rychlost vrcholné verze je 229 km/h.

U modelu SE došlo i na úpravy vzhledu a na voze jsou použita nová litá kola, která jsou vpředu sedmnáctipalcová a vzadu osmnáctipalcová. Za novými disky se ukrývají nové kotoučové brzdy o průměru 308 mm od společnosti AP Racing.

Europa SE má i luxusnější provedení interiéru, který byl upraven divizí Lotus Design a má prvotřídní kožené čalounění, pokrývající všechny plochy interiéru i sportovní sedadla. Standardní výbavou je kvalitní audio systém, airbag řidiče i spolujezdce a startovací tlačítko. Za Europu SE zákazníci zaplatí 41.500 Euro bez daně a poplatků (zhruba 1.050.000,- Kč).

Obě nové verze Lotusu Europa jsou navrženy a připraveny speciálně pro evropské zákazníky a jejich prodej v Evropě bude spuštěn od června letošního roku.

Exige 270E TriFuel

Lotus Engineering připravil další možnost omezení závislosti na ropě. Exige 270E TriFuel může spalovat benzin, etanol nebo metanol. Kromě toho je nejrychlejším Exige určeným pro silniční provoz.

Lotus Exige 270E TriFuel s kompresorem přeplňovaným motorem o objemu 1,8 litru má maximální výkon 201 kW při 8000 ot./min, to je o 19 % víc než má benzinové Exige S. Točivý moment 260 Nm při 5500 ot./min znamená nárůst o 14 %. Přitom 270E TriFuel je schopen provozu na benzin, etanol a metanol nebo jejich libovolnou kombinaci. Maximální rychlost je 255 km/h, zrychlení z 0 na 96 km/h (60 mil/h) jen 3,88 s.

Zatímco etanol je dnes již v úvahách automobilek poměrně častý, metanol dosud zůstává stranou jejich zájmu. Přitom vedle „zdrojové obnovitelnosti“ nabízí něco navíc – je možné jej uměle vyrobit elektrochemickou syntézou oxidu uhličitého a vodíku. Metanolový pohon je tak v zásadě neutrální k životnímu prostředí, protože CO2 nejen emituje, ale také spotřebuje při svém provozu. Hlavní výhodou je pak minimální nutnost úprav současných spalovacích motorů.

Ředitel Lotusu Mike Kimberley říká, že zákazníci chtějí „zelená“ auta. Obecný trend je snížit pouze množství CO2 vycházející z výfuku, ale Lotus usiluje o to, aby se tento přístup rozšířil co nejvíc. Navržený postup, kdy se atmosférický CO2 znovu využije pro výrobu metanolu, je přitom podle profesora chemie z sheffieldské univerzity Tonyho Ryana poměrně jednoduše aplikovatelný v praxi.

Lotus označuje pohon na metanol za biopohon třetí generace. První generací jsou dnes dostupné automobily jezdící na palivo E85, které se vyrábí ze zemědělských plodin běžně využívaných pro potravinářskou produkci. Ve druhé generaci jako surovina pro výrobu ethanolu bude sloužit odpadní biomasa a vedlejší zemědělské produkty. V tomto případě se však stále nejedná o skutečně obnovitelný zdroj, protože množství využitelné biomasy je omezené.

Proto Lotus očekává třetí generaci biopaliv s neutrálními dopady na přírodu, která budou vyráběna například navrženou syntézou. Čtvrtá generace pak má být érou metanolových palivových článků. Dobu potřebnou nástup syntetického methanolu Lotus odhaduje na 15 až 20 let.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sinčák končí ve vedení ČSA. Zůstávají po něm mnohem menší, ale ziskové aerolinky Sinčák končí ve vedení ČSA. Zůstávají po něm mnohem menší, ale ziskové aerolinky

Předseda představenstva Českých aeroliní Sinčák po pěti…

Ryanairu poprvé po pěti letech klesl zisk, na hospodaření se podepsaly i stávky Ryanairu poprvé po pěti letech klesl zisk, na hospodaření se podepsaly i stávky

Irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Holdings…

NKÚ: Stát zanedbává brownfieldy. Průmyslové zóny na zelené louce naopak podporuje NKÚ: Stát zanedbává brownfieldy. Průmyslové zóny na zelené louce naopak podporuje

Průmyslové zóny za státní peníze se staví téměř výhradně…

Barta z ePojištění.cz investoval miliony do českého přepravního dronu Barta z ePojištění.cz investoval miliony do českého přepravního dronu

Internetový podnikatel Jan Barta, který stojí například…

 
Zdroj: redakce

Štítky Lotus Ženeva 2008

 

Přidat názorDiskuse: Lotus v Ženevě 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.











Blesk.cz

Vyšší důchody i více peněz pro marody! Jaké jsou další novinky? Na Horké lince Blesku odborníci z ČSSZ

Vyšší důchody i více peněz pro marody! Jaké jsou…

Tápete a marně sháníte informace? Nevíte, odkdy se vám zvýší důchod, zda máte šanci na otcovskou dovolenou a…

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za 800 milionů bez výběrového řízení, ukázal audit

Nemocnice na Bulovce nakoupila léky a implantáty za…

Nemocnice na Bulovce zadala bez výběrového řízení zakázky za více než 800 milionů, a to v letech 2016 a…

 

iSport.cz

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned věděl, že dostane kartu

Kolář o střetu: Bolelo to fakt hodně. Mikula hned…

Dostal ránu do hlavy, zdálo se, že je po něm. Slávistický brankář Ondřej Kolář ale nakonec vypjaté utkání v…

Rittich výkonem kariéry oslnil New York, Kämpf poprvé v sezoně skóroval

Rittich výkonem kariéry oslnil New York, Kämpf…

SOUHRN | Brankář David Rittich se v nedělním utkání NHL vyznamenal 44 zákroky, kterými pomohl Calgary k výhře…

 

Reflex.cz

Vrozené a&nbsp;naučené: Stále nevíme, která z těchto vlastností víc ovlivňuje naše chování

Vrozené a&nbsp;naučené: Stále nevíme, která z…

Spor o rozhodující vliv vrozeného či v průběhu života získaného chování zůstává zatím stále bez vítěze.

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii ženy v menstruačním věku, vyvolalo to nepokoje

Hinduističtí kněží odmítají pustit do chrámu v Indii…

Závažný náboženský a společenský spor se vede už mnoho let kolem velmi významné hinduistické svatyně Sabarimala…