Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pravdy a mýty o LPG: Která auta se pro přestavbu nehodí?

Moderní motory přinášejí těžko řešitelné komplikace; koupi plynové ojetiny odborník spíše nedoporučuje.
Zpět na článek
26. 3. 2012 20:23
26. 3. 2012 21:53
26. 3. 2012 22:16
26. 3. 2012 22:55
26. 3. 2012 23:00
27. 3. 2012 07:05
26. 3. 2012 20:30
26. 3. 2012 20:37
26. 3. 2012 21:33
26. 3. 2012 22:04
26. 3. 2012 22:04
26. 3. 2012 22:06
27. 3. 2012 12:28
27. 3. 2012 17:23
27. 3. 2012 19:01
26. 3. 2012 22:11
27. 3. 2012 12:31
27. 3. 2012 13:44
27. 3. 2012 19:03
27. 3. 2012 19:40
27. 3. 2012 20:05
27. 3. 2012 20:02
26. 3. 2012 22:46
26. 3. 2012 22:55
26. 3. 2012 23:20
26. 3. 2012 23:24
27. 3. 2012 03:58
27. 3. 2012 16:35
27. 3. 2012 08:08
27. 3. 2012 08:52
27. 3. 2012 10:08
27. 3. 2012 16:39
27. 3. 2012 17:23
27. 3. 2012 17:51
27. 3. 2012 19:44
27. 3. 2012 21:54
27. 3. 2012 03:57
27. 3. 2012 08:16
27. 3. 2012 08:53
27. 3. 2012 10:21
27. 3. 2012 17:17
27. 3. 2012 17:57
27. 3. 2012 19:46
28. 3. 2012 08:11
28. 3. 2012 13:08
28. 3. 2012 18:04
27. 3. 2012 21:46
9. 6. 2012 01:31
27. 3. 2012 08:04
27. 3. 2012 09:27
27. 3. 2012 09:36
27. 3. 2012 10:23
27. 3. 2012 10:46
27. 3. 2012 10:52
27. 3. 2012 12:02
27. 3. 2012 16:13
28. 3. 2012 16:35
23. 11. 2012 22:27
9. 10. 2013 20:15
21. 10. 2015 18:26
16. 11. 2015 13:49
28. 3. 2016 22:38
Avatar - Choochoo
26. 3. 2012 20:23
spojeni
Miluju spojeni "vw" a "funguje bezvadne" ;-) >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 21:53
Re: spojeni
Jako další desítky milionů lidí ;-)
26. 3. 2012 22:16
Re: spojeni
>:-[] Trefna poznamka. Uz len aby vydrzali tie ksandy
Avatar - Choochoo
26. 3. 2012 22:55
Re: spojeni
Ja jen ze si spousta lidi plete "funguje bezvadne" a "funguje bezvadne po navsteve servisu" >:D
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 23:00
Re: spojeni
A ty už jsi ten rozdíl pochopil nebo jen tvůj taťka? ;-)
Avatar - Choochoo
27. 3. 2012 07:05
Re: spojeni
Ja jo, a proto jsem spokojen, ze mi i druhe auto zatim "funguje bezvadne" po japonsku a ne po nemecku >:D
PS: jak je na tom tvuj tatka ;-)
Avatar - KubikCv
26. 3. 2012 20:30
Proč??
Pochopím LPG přestavby právě u starších,technologicky nenáročných aut (na LP je snad nesmrtelný Favorit/Felicie a Fabia 1.4 MPi) Buď chci šetřit a koupím nové levné auto s LPG nebo CNG už od výroby (Fiat apod.) nebo koupím nafťáka a nebo litrovej benzín s malou spotřebou.U nás se vždycky říkalo...když máš na koně...musíš mít i na oves :yes:
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Slavek-TDM
26. 3. 2012 20:37
Re: Proč??
Proc? Treba jen proto, ze z kazdyho litru plynu jde hadovi Kalouskovi a za.ranymu eraru o 10 korun min nez z benzinu... Navic prave u malych aut s nizkou spotrebou se LPG nevyplati tak jako u velkych benzinu.
26. 3. 2012 21:33
Re: Proč??
protoze chci velej nebo obri motor kterej si krasne seveli na nizkych otackach a krasne buraci na vetsich otackach, zaroven nechci naftu protoze proto, a zaroven nechci aby me auto zbytecne zbavovalo penez kdyz to jde i jinak levneji ;-)
26. 3. 2012 22:04
Re: Proč??
setrenie nakladov kupou naftoveho motora ti neprekaza, ale lpg ano. Celkom divna logika
Avatar - Mikesus
26. 3. 2012 22:04
Re: Proč??
U nás se říká: "Chceš-li mít opici, musíš mít na banány."
Jinak souhlasím. Naprostá většina přestaveb na LPG je z mého pohledu právě nedostatkem financí na "banány". Hlavně, že mají auto za x set tisíc, ale pak do toho rvou plyn >:D
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 22:06
Re: Proč??
A tys už dneska měl banám?
Avatar - Mikesus
27. 3. 2012 12:28
Re: Proč??
Banám neznám. ;-)
26. 3. 2012 22:11
Re: Proč??
ked prestavba na lpg je dana nedostatkom financii, ako chces zdovodnit kupu naftaku???
Avatar - Mikesus
27. 3. 2012 12:31
Re: Proč??
No třeba pro někoho příjemnější motor. Já osobně preferuji naftu, ale pokud bych jezdil po městě, bral bych benzín. Jelikož jezdím především dlouhé trasy, je pro mne nafta příjemnější. A co se týče spotřeby, to dnes už nemá moc význam. Není problém mít benzín s nižší spotřebou než naftu. Jestli to bude v reálu, to je věc jiná.
27. 3. 2012 13:44
Re: Proč??
ok, ale co to ma s nedostatkom financii? Nic. Je to alternativa k nafte, ktora je uz velmi rozsirena a pri nej sa nepozastavujeme nad nedostatkom financii. Osobne preferencie ti neberiem
Avatar - Mikesus
27. 3. 2012 19:03
Re: Proč??
Aha, to jsem zapomněl napsat. Nemám nic proti tovární přestavbě. To je podle mne alternativa k naftě/benzínu. Ale koupit si co nové auto a pak přestavba, to mi opravdu zavání nedostatkem "banánů"
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 19:40
Re: Proč??
Nedostatek "banánů" tady má dnes úplně každý, naivní představy, že existuje ve všech třídách někdo, kdo rád rozhazuje navíc peníze za to, co nemusí, je školácká naivita. Jak bys jinak vysvětlil tak velký podíl dieselových motorů v prémiové vyšší střední nebo luxusní třídě, když mohou mít osmiválcové a další výborné benzínové motory?

Každý chce šetřit peníze, i ty, kdyby ne, jezdíš benzínovým dvanáctiválcem. To je taková, jak by řekl klasik, plakátová představa.
27. 3. 2012 20:05
Re: Proč??
nedostatok bananov - az tak by som to nedefinoval, kazdopadne pri najazde 20k km a viac, ale aj menej mozes tie prebytocne/ usetrene banany pouzit na nieco ine. Ja neviem...par vikendov s rodinou, sport, hoby, atd, atd...
27. 3. 2012 20:02
Re: Proč??
no, neviem ako u vas, alebo dalej smerom na zapad, ale ked sa pozriem na moznosti kupy noveho auta s lpg od vyrobcu, tak na slovensku to ziadna slava nie je. Takze neodsudzujem ani tie prerabky ;-)
Avatar - gld
26. 3. 2012 22:46
Re: Proč??
Veľa reakcií ale prispejem svojou troškou do mlyna. Prečo ten záujem o prestavby drahých áut na plyn? No lebo mať silné auto dnes nie je luxus..luxus je na ňom reálne jazdiť. Pri súčasných cenách palív má auto kde kto, ale skutočne ho používať..

Osobne by som sa ale s nejakým dochladzovaním trysiek benzínom na tsi-čkach a 70 tácov za prestavbu ani nezaoberal. Autá na plyn by mali byť buď "ťažné kone" (felície oktávie mpi) alebo prostriedok na udržanie šesť a viac-valcov v premávke. Ak niekto chce technologické hračičky na úrovni, nech tankuje benzín za 1,6€/liter
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 22:55
Re: Proč??
Těch 70t je při přestavbě bez dochlazování a pak jezdíš už jen na LPG a to včetně startů, což je podle mě konečně po dobách karburátorů opět perfektní a jestli cena půjde dolů (půjde na 100%, pamatuju doby, kdy současné systémy stály taky 70t Kč a dnes jsou za 20t), tak by to měl být ideální systém.
Ten s dochlazováním výjde na 40t, není to málo, ale pořád se to některým lidem může vyplatit.
Avatar - gld
26. 3. 2012 23:20
Re: Proč??
Myslel som to akože neriešil by som momentálne ani jeden z tých systémov. Dochladzovanie ak zoberie 2 litre na sto navyše k plynu- výrazne tým potláča ekonomickú výhodu prestavby. 70 tisíc je zas príliš veľa. Dnes by som šiel inou cestou. Ale ceny asi pôjdu dole, ako píšeš.
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 23:24
Re: Proč??
Uživatel tady na MACZ, který má ten systém s dochlazováním tvrdí, že je to něco mezi 0,5-1l/100km. Tuším, že to má v Yeti.

Já bych o tom uvažoval jen tehdy, když bych měl v plánu udělat třeba 200t km na daném autě, jinak ne. Na nějakých 100t km za dobu vlastnictví se to opravdu nerentuje.
27. 3. 2012 03:58
Re: Proč??
Někdo se Subaru minule také psal, kolik mu to bere. Ale tyhle drobnosti vypouštím z hlavy. :-!
27. 3. 2012 16:35
Re: Proč??
Měl jsem Subaru Legacy 2,0(rv. 2001) a na plyn mi to baštilo kolem 10,5 - 12,5L na 100km, podle toho, jak moc jsem šlapal na plyn. Na benzín to bylo při delších cestách i 8,5L, ale bežně kolem 9,5-11L. Na nádrž plynu 40L jsme najel kolem 350-400km, na beznín 60L kolem 450-500km. Ale cenově je to o něčem jiném. ;-)
27. 3. 2012 08:08
Re: Proč??
Otázkou je, zda se vyplatí do TSI investovat i tu částku 40 tisíc. Pro LPG je ideálem nenáročný a jednoduchý motor, který si "ani nevšimne", že do něj cpeš úplně jiné palivo. TSI jsou dost složité stroje a zdá se, že z dlouhodobého hlediska to budou propadáky ve spolehlivosti a životnosti. Viz nedávný článek:
[odkaz]
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 08:52
Re: Proč??
To jsou zase závěry z jednoho řetězu jedné série nekvalitních řetězů od dodavatele. Naopak díky přímému vstřiku a možnosti komplet řídit spalování to dává předpoklad na lepší vlastnosti. Poslední jednoduchý motor, který na tom opravdu bez výhrady vhodný byl leda tak Favorit. Pak už to jsou jen kompromisy, hlavně ohledně nutného startování na benzín. Prostě tenhle systém by mohl mít předpoklady i v složitějších přestavbách od výrobce na kompletní provoz na LPG.
27. 3. 2012 10:08
Re: Proč??
Teoreticky to má své výhody. Ale prakticky je to dle mého názoru složité. "Moderní" motory jsou opravdu složité a na jekékoliv sebemenší problémy v celém systému spalování (od přípravy směsi až po katalyzátor) reagují spuštěním nouzového režimu. Pro výrobce LPG systémů je složité "naučit" moderní motor tolerovat jiné palivo. Zvláště, když dnes výrobci snad každý rok provádějí na motorech změny a výrobce LPG systému musí znova vyvíjet. Nechám se překvapit, doufejme, že můj pesimistický názor skončí za pár let v propadlišti dějin.

Jen tak k zamyšlení: Jaktože u Favoritu či Felicie nebyla nějaká "jedna serie motorů s nekvalitním řetězem od dodavatele", zatímco na HTP, TSI či THP se výrobci řetězů snad přímo dovluvili, že je udělají nekvalitní ? :-)
27. 3. 2012 16:39
Re: Proč??
Na servisu s LPG jsem byl 2x a pokaždé mi tam nahráli nový firmware ;-) . Po posledním nahrání jsem měl pocit, že to jede sametověji, ale to je neměřitelné :-) .
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 17:23
Re: Proč??
Já bych to nechal ještě projít časovou prověrkou, většinou se nic nejí tak horké, jak se uvaří, spoustu problémových motorů nejsou až tak problémové, jak říká tisk a média a často za vším stojí šlendriján majitelů.

Maluješ si tu historii na růžovo, já měl krásného zachovalého Favorita ještě předloni, najeto při koupi 115 TKM, ale každý dobře víme, že od 200t byl řetěz vytahaný a dělal kravál, ale to on dělal i když byl nový... kdo by dnes v takovém kravále chtěl u nového auta jezdit.
Dnes nadáváme na vstřikování atd. Pamatuje tady někdo, že i ten favorit jednou za 20t km potřeboval seřídit ventily a pokud měl karburátor, tak i předstih? Ne, co? Které auto to dnes potřebuje?

Pamatuje vůbec někdo, že životnost homokynetického kloubu byla tak 80t km? A to prosím byly 13" "balonové" kola, žádné nízkoprofiláče. Kdo dnes u tříletého auta mění výfuk? A třeba takové relé alternátoru, startér, nic z toho většinou nevydrželo tolik, co dnes... jen si je to nutné přiznat. ;-)

Já bych zpět po stránce spolehlivosti k Favoritu nechtěl a to mám prosím 11 let starou LII s 300t km, čili teoreticky dle statistik nejméně spolehlivé auto pod sluncem :-)

Nostalgie je vždy růžová
27. 3. 2012 17:51
Re: Proč??
Kvalita "spotřebních" dílů je lepší, to je bez debat. Stačí si přečíst některé příručky o údržbě aut ze začátku 90. let. - svíčky měnit každých 15 tisíc, tlumiče každých 40 tisíc atd. Ale nic z toho není "likvidační" investice, bez které je auto nepojízdné.
Co se týče řetězu, tak u Feldy mám zkušenost, že hlučný byl už při 150 tkm. Ale nevím o tom, že by někomu přeskočil, nehledě na to, že i kdyby jo, tak na sebe ventily a písty nemohly dosáhnout. Tahle "nezničitelnost" těch motorů byla výhoda i nevýhoda zároveň - skoro každý toho využíval a údržbu zanedbával.
Co se týče vůle ventilů, tak Honda nebo Subaru mají mechanické seřizování vůle dodnes ;-)
Já nemám nostalgii k těm starým autům jako takovým, ale jen k určitým věcem, kde jde dnešní vývoj dle mého názoru špatným směrem. Třeba takové nepřímé vstřikování - na rozdíl od karburátoru jej nebylo nutno seřizovat a člověk měl jistotu, že v zimě nastartuje na první otočení startéru. Ke karburátoru tedy nostalgii nikdy cítit nebudu.
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 19:44
Re: Proč??
No jo, jenže já běžně jezdil s Favoritem, který měl 43 kW a vážil sotva 950 kg za 10 l/100km, teď s 80 kW autem střední třídy o půl tuny těžším jezdím za 9,5 l/100 km (uvádím mé měření s LPG a jsem člověk, který má pro tyhle motory trochu špatný poměr tratí, umím s LII jezdit i za 7 l LPG, s Favoritem taky, ale běžně holt jezdím v 5/4 u F. lidech po dálnici, se jinak nedá) a s TSI v Golfu s nepoměrně lepší dynamikou bych byl zase o nějaký ten litr až tři níže. ;-) Ono to není jen tak pro srandu králíkům ta komplikovanost. Ale i to za pár let vyřeší, se nebojím :-)
27. 3. 2012 21:54
Re: Proč??
Hlavně by mne zajímalo, jak bojují s šifrováním řídících jednotek. Jestli mají podporu automobilky, tak by neměl být problém držet krok s jejich vývojem.
27. 3. 2012 03:57
Re: Proč??
I velké motory mají dnes přímé vstřikování. A kapalná fáze je opravdu pěkná věc, budoucnost LPG. Jen je dnes dražší.
27. 3. 2012 08:16
Re: Proč??
Problém je v tom, že nabídka výrobců se nestetkává s poptávkou průměrného českého uživatele, který zpravidla ani nemá na nové auto. LPG nabízí v ČR jen pár výrobců a většinou jen s jedním motorem, čili výběr skoro nulový. Proto vždy bude poptávka po přestavbách u ojetých aut.
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 08:53
Re: Proč??
Fiat nabízí LPG do téměř všech svých motorů.
27. 3. 2012 10:21
Re: Proč??
Ano, Fiat má bez diskuze nejbohatší nabídku LPG. A za slušnou cenu. Zrovna včera jsem viděl zaparkované zánovní Doblo, co mělo nálepku LPG.
A co ostatní výrobci ? Vezměme třeba domácí Škodovku, ta prodává v LPG pouze jeden model s jedním motorem - Octavia 1.6. No a pak máme skupinu výrobců jako Ford či Hyundai, kteří nemají v nabídce pro ČR nic, pokud je mi známo.
Ale je pravdou, že i kdyby byla nabídka širší, moc velký průlom by to nebyl. Většina lidí, co u nás jezdí na LPG, na nové auto prostě nemá.
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 17:17
Re: Proč??
Je to problém, že na výběr toho moc není. Kvalitně udělanou přestavbu umí Škodovka, Seat a pak... a to se neví... Opel. Opel v Astře dokonce nabízí 1,4 T se 103 kW (pokud se nepletu), ale za příplatek tuším kolem 40-50t Kč, což je sice dost, ale z druhé strany je ten motor perfektní, je to tovární včetně implantace údajů o LPG do pal. PC atd. Škoda té ceny, nicméně když bych to srovnával s naftou a tam Opel nemá nikterak hvězdné chody, hlavně kulturou chodu, tak bych silně o 1,4 T na LPG uvažoval. Corsa má tuším i jiné motory na výběr a i Zafira by měla být dostupná na LPG.

U ostatních je nutné hledat jednotlivé prodejce, kteří nabízejí přestavy, např. Renault Pokorný Brno, Ford ve Val. Meziříčí atd., cena je nižší, ale zase to není tak úplně ono, třeba pro tu absenci pal. pc.
27. 3. 2012 17:57
Re: Proč??
Doufám, že se nemýlím, ale integraci LPG do palubní elektroniky (palubní počítač, tempomat) by dnes měli umět zvládnout i při přestavbě ...
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 19:46
Re: Proč??
Ptal jsem se u Renaultu v Brně, tak i u Fordu, neumí... ani ten Fiat to neumí. Pokud máš odkazy, kdo to umí, budu vděčný. Je to jedna z věcí, co mě mrzí. Samozřejmě dá se s tím žít, vím kolik najedu na jednu nádrž LPG a ceny LPG mě nenutí brát jen půlku nádrže, skoro vždy beru do plna.
28. 3. 2012 08:11
Re: Proč??
Díval jsem se na uživatelská fóra a třeba u Felicie to například u systému Lovtec Magic funguje (mimo dojezd na nádrž), akorát jsou hodnoty spotřeby z PP zkreslené (asi rozdíl v hustotách paliv atd). ale podle mě se to hodí, aby člověk věděl, v jakých režimech jídzy a rychlostech spotřeba LPG leze nahoru - může se to od benzínu trochu lišit. A mluvili tam i o tom, že funguje i tempomat Fabie při provozu na LPG. Asi hodně záleží na řídícím systému LPG a na stáří auta. Asi je pro řídící jednotku LPG lehčí "nabourat se" do řídící jednotky auta u Felicie než u nejnovějšího BMW ;-)
Už si rozmýšlím přestavbu mé Fabky a funkčnost PP i tempomatu při jízdě na LPG bude jedním z požadavků :-)
Avatar - Ronault.
28. 3. 2012 13:08
Re: Proč??
Tak to jo, to samozřejmě, palubní počítač mi ukazuje spotřebu i na LPG, i když zkreslenou, někdy o půl litr a teď trochu více, musím jít LPG seřídit, už jsem dlouho nebyl.
Taky tempomat mi zcela normálně funguje, tak velký zásah do auta to není.

Jen neukazuje dojezd, to mě mrzí, třeba i kombinovaně, to právě podle informací Octavia z továrny nebo E-classe na CNG umí.
28. 3. 2012 18:04
Re: Proč??
Aha ... ale to už je opravdu jen drobnost. Navíc dojezd je spekulativní veličina, která může mást, já osobně jsem ji nepřišel na chuť.
27. 3. 2012 21:46
Re: Proč??
Ono ani tak nejde o to, kdo to dnes používá. Pokud je dobrá tovární zástavba, tak ji zvážím. Stejně jako zvážím diesel, benzín, hybrid a elektřinu. Do dodatečné se už tolik nepohrnu. Pro mne osobně je nejzajímavější E85 a jak se bude okolo něj vyvíjet trh.
9. 6. 2012 01:31
Re: Proč??
Čemu říkáš tovární přestavba? Zrovna ten Fiat se přestavuje na Tartarini v AGW v Brně, což si můžeš přestavit libovolné auto. Ne jinak to dělá Subaru, Ford, Opel atd. Přímo z fabriky prý jede jen Škodovka s archaickou 1,6.
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 22:05
Opět dobrý článek
Vlastně mohu říci, že bez výhrad.

´Jen bych upozornil, že je nutno tento článek brát jako upozornění na některá úskalí, rozhodně ne jako článek k zavržení LPG. Je to asi jako články o dieselech z nedávné doby. Vše má svá úskalí, ale nakonec při správné volbě může být uživatel velmi spokojený.

Ještě vlastní zkušenost, která potvrzuje slova pana Řezáče. Po dvou autech (karburátor a jednobodový vstřik) jsme před sedmi lety zakoupil 3,5 roku starou 1,6 16V od Renaultu dovoz z NL již přestavěnou na LPG a stavem tahometru 80t km. Člověk by si řekl, že ano, 80t a 3 roky provozu odpovídají.

Realita ale za ty roky vyplynula na povrch jiná. Již rok na to jsme zjistili, že při poslední servisní prohlídce v NL bylo na tahometru dvounásobné množství km, čili 200t km, tachometr udával aktuálně 100t. Čili se jasně ukázalo, že auto na LPG si nechává přestavět ten, kdo potřebuje jezdit.
A samozřejmě díky roku výroby a v té době ještě hodně drahému systému sekvenčního vstřikování bylo auto vybaveno ještě klasickým vstřikem plynné fáze do sání, takže i když jinak 1,6 16V je pro LPG vyloženě stavěná a bezproblematická, tak palivo v sání způsobilo netěsnosti sání, což se projevilo sáním falešného vzduchu a chcípání na volnoběh (vyřešeno až po několika seřízeních, kdy se konečně našel někdo, kdo tomu rozumí) a druhým problémem je zanášení škrtící klapky a benzínových vstřikovačů (to až teď při 300t km), což se u tohoto motoru nestává se sekvenčním vstřikováním nestává.

Takže příště bych volil když už ojetinu, tak na benzín, klidně stejnou se stejným motorem, ale s ověřenou historií a pak přestavěl na LPG, pak by to bylo ideální, protože spotřeba cca 9l/100km LPG plus ani ne půllitr benzínu je ideální a to ještě auto jezdí buď plně naložené po dálnici nebo krátké popojížděčky.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - J_Design
26. 3. 2012 22:42
Re: Opět dobrý článek
Zrovna se mi tento článek dost hodí! Já jakožto věčný odpůrce LPG bych si rád také splnil nějaký ten klukovský sen a laškuji s myšlenkou na W220 S500... samozřejmě dá se koupit diesel, ale stejně to není nic kdovíjak úsporného a ojeté nafťáky jsou nekonečný boj. Tak jsem slevil, že bych i LPG okusil, ale tenhle článek a tvůj koment mě zase hodil na začátek >:D KOukal jsem po vozech už se zabudovaným LPG, jelikož dodělávat do V8 plyn by stálo majland.. tak zase nevím ;-\
Avatar - gld
26. 3. 2012 22:47
Re: Opět dobrý článek
Majland? Ak nemáš 1500 eur na prestavbu, nemáš ani na eskládu ;-)
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 22:50
Re: Opět dobrý článek
Tak ono to je dost těžké radit, samozřejmě bys musel splnit předpoklad ověřeného stavu kilometrů a pak si vzít sebou někoho, kdo LPG rozumí, pak není i tak problém. My v té době k tomu přistoupili dost nepředvídavě.... ALE pořád jsme za těch 120 tkm uštřili oproti benzínu nějakých CCA!! 150t kč, což při nákladech na dané problémy (čištění a přestěnění sáni 2200 Kč, seřízení 2x900 kč a trysek tuším taky tak nějak 2000 Kč) pořád vychází jako úspora ;-) Ale zpětně bych postupoval takto a možná ještě volil 2,0 16V, který k velikosti auta sedne lépe, ale je pravda, že prvních 5 let na kratší trasy stačil, teď mi na dálniční štreky chybí koně.

Nikomu ale nechci LPG vnucovat, jak nás bude hodně, EU a pak Kalouskovi to dojde a bude po srandě 8-s >:D
Avatar - Flai
26. 3. 2012 23:22
Re: Opět dobrý článek
Já jsem minulý týden nechal přestavět Chevy Aveo (auto pro socky :-) ) 1.4 ,nádrž místo rezervy40 l,plnicí hrdlo vedle benzínového...cena 25 tis. a zatím :yes:
Avatar - Ronault.
26. 3. 2012 23:25
Re: Opět dobrý článek
Tak ať ti dobře slouží :yes: ;-)

Jo a Aveo není auto pro socky ;-)
Avatar - Ada je zase tady
27. 3. 2012 00:27
Re: Opět dobrý článek
"Jo a Aveo není auto pro socky" No asi záleží především na tom, kdo to posuzuje >:-[]

Jinak článek je to dobrý a zase z toho vyplývá jen to jediné, známé a ověřené: do auta patří diesel (ale ne francouzský a italský...). :-!
Avatar - DRBNUTY
27. 3. 2012 01:50
Re: Opět dobrý článek
A z tvojich prispevkov na Auto.cz vyplyva, ze do hlavy patri mozog a nie piliny :-!
27. 3. 2012 02:46
Re: Opět dobrý článek
:-) :yes:
27. 3. 2012 07:11
Re: Opět dobrý článek
:yes: >:-[]
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 08:53
Re: Opět dobrý článek
>:D :yes:
27. 3. 2012 08:03
Re: Opět dobrý článek
Do nákladního ano. Do osobáku ? Zeptej se třeba v USA nebo v Japonsku ;-)
27. 3. 2012 08:02
Re: Opět dobrý článek
Jak už říkal předešly diskutující. Pokud se ti zdá, že přestavba V8 na plyn stojí "majlant", raději si S-klasse vůbec nekupuj. Nebo si nejdříve pořádně pozjišťuj, kolik stojí běžné spotřební věci (pneu, brzdy) i speciální díly (lambda sonda, katalyzátor atd), abys jej pak neměl jen na koukání v garáži ;-)
Avatar - J_Design
27. 3. 2012 14:04
Re: Opět dobrý článek
vím co kolik stojí a berete mě za slovo ;-) co jsem se dozvěděl tak přestavba na LPG u V8 může být i dražší jak 50tkč proto říkám majland, když už může mít auto přestavbu zasebou ;-) Ty prachy prostě raději vyhodím za ráfky, nebo brzdy.. >:D

Doteď jsem hodně jezdil (i 100tkm ročně) a tak jsem měl naftovou Lagunu... ta svůj úkol skvěle splnila a tak už chci jen něco pro radost pač už tolik jezdit nebudu.

PS: i na koukání v garáži za to to auto stojí >:D
27. 3. 2012 08:04
Citigo
A jak je na tom motor Citiga. Je vhodný pro přestavbu na LPG? Asi moc ne, když tovární verze na CNG má jný kompresní poměr (větší) a jiná sedla ventilů? Co si o tom myslíte?
Rozbalit vlákno
7
27. 3. 2012 09:27
Re: Citigo
Vzhledem k tomu, že CNG má oktanové č. 130, tak je zvýšená komprese logická cesta k vyšší účinnosti. A míchat LPG do CNG nelze - když si koupíš plynový sporák, tak k němu dostaneš náhradní sadu trysek pro případ, že bys jej provozoval na LPG. K CNG autu ti nové vstřiky nedají ;-)
Avatar - Slavek-TDM
27. 3. 2012 09:36
Re: Citigo
Na co prestavovat motor se spotrebou 4-5 litru benzinu na LPG? Ztrata zaruky, investice do zarizeni a navic neni ani kam dat poradne nadrz. Uspora 30-40 haliru na km a navratnost za 70 tisic km. Jo to CNG je jina pisnicka. Jednak je to tovarni auto se zarukou a vlastnim vyvojem, druhak ma vestaveny nadrze a navic lze vyuzivat domaci plnicku, coz je pro firmy paradni vec. Pak jsou naklady na porizeni sice vyssi, ale naklady na km to vyrovnaji. A navic se takova firma muze prezentovat jako ekologicka, coz je marketingovej nastroj jako hrom a prakticky zadarmo :yes:
27. 3. 2012 10:23
Re: Citigo
Návratnost je 34000km a úspora je 80 haléřů na km!!

Viz [odkaz]

No a po 250tis. km jsem ušetřil na nové Citigo ;-)

Je jen otázka, jestli ten motůrek provoz na LPG vydrží (hlavně ventily).
Zde vy zasvěcení do tajů přestaveb na LPG raďte! Vydrží?
27. 3. 2012 10:46
Re: Citigo
Teď jsem na webu našel:

Pro Škodu Citigo je připravena nová generace tříválcových zážehových motorů 1,0 MPI se zdvihovým objemem 999 cm3 (vrtání x zdvih 74,5 x 76,4 mm). Ve verzi na zemní plyn (CNG) je v základu shodný s motory na benzin. Oproti motorům poháněným výhradně benzinem ale byl zvýšen kompresní poměr z 10,5 : 1 na 11,5 : 1 vzhledem k vyššímu oktanovému číslu zemního plynu. Kromě toho byly zesíleny ventily a ventilová sedla, aby odolávala vyššímu namáhání, ke kterému při spalování zemního plynu dochází, protože CNG nemá na rozdíl od benzinu mazací schopnosti.

Výrobce asi ví, proč ty ventily a sedla zesiluje!
Mám takové pochyby hraničící s jistotou, že LPG je pro ventily stejně zákeřný jako CNG... Jenže když si nechám přestavět benzinové Citigo na LPG, tak tam ty zesílené ventily mít nebudu :-(
27. 3. 2012 10:52
Re: Citigo
Do LPG systémů lze zakomponovat "přimazávání ventilů" pomocí aditiva přidávaného do LPG. Ale je otázka, zda je to dostatečně účinné. To prověří až reálné zkušenosti "pionýrů" - tedy těch, co budou dělat přestavbu jako první :-)
Avatar - Slavek-TDM
27. 3. 2012 12:02
Re: Citigo
Nejsem si tak uplne jisty "mazacimi" schopnostmi benzinu. LPG sice asi trochu spaluje olej na stenach valcu, ale to se sedly nema co delat. Problem bude spis v delce horeni (nevim jak u CNG), kterou nelze uplne korigovat predstihem. Takze smes skrz vyfukovy ventily jde v nejhorsim pripade jeste horici, coz ani sedlum jiste nedela dobre (zvlast pri chude smesi). Pri prestavbe na LPG je tedy lepsi mit smes bohatejsi nez chudsi i za cenu vyssi spotreby.
Jinak ten odkaz je sice fajn, ale v kalkulaci vubec nepocitaji s tim, ze se startuje a do zahrati motoru jede na benzin. Takze pul litru benzinu na 100km s kalkulaci pekne zamava. Navic, ten clanek je nutno brat trochu s rezervou, protoze se jiste firma SM odmenila nejakou tucnou sumickou za reklamu. Takze spotrebu benzinu (5.2) bych videl jako nadhodnocenou a LPG zase naopak. Pocitej spis s horsi variantou, takze navratnost pod 50 tisic km je IMHO utopie.
27. 3. 2012 16:13
Re: Citigo
Problémy se sedly bývají díky špatně nastavenému systému (až na těch pár výjimek, kdy jde skutečně o problém konstrukce motoru). CNG není LPG. Tohle se definitivně pozná až z praxe. Když už bych chtěl Citigo na plyn, tak bych asi dal přednost továrnímu CNG. A nevěř optimistickým kalkulacím návratnosti LPG. Realita bývá horší.
27. 3. 2012 08:09
Motor VW 1.4 / 59kW
Jaké máte zkušenosti s přestavbou motoru VW 1.4 / 59kW ma LPG (dělal se i v jiných výkonových verzích). Vydrží? Už je to letitý motor, takže díky za vaše mnoholeté zkušenosti.
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2012 10:22
Re: Motor VW 1.4 / 59kW
Hlavně ventily aby se nezaklepaly...
27. 3. 2012 09:15
Dotaz - Seat Cordoba 1.6 1997
V rámci rodiny jsem zdědil v předmětu zmiňovaný vůz. Garážovaný, bez známek koroze, nebouraný, pravidelně servisovaný, najeto regulérních 97 tis. Ročně najedu jen cca 15 tis. Vyplatí se mi zainvestovat do LPG? Podle přiloženého vzorečku by měla být návratnost již po 19 500 km. Máte eventuálně zkušenosti s tímto motorem ( 1.6 55kw). Doporučíte mi vhodnou firmu v Brně?
Rozbalit vlákno
5
27. 3. 2012 11:55
Re: Dotaz - Seat Cordoba 1.6 1997
Prestavba te bude stat 24tis. Takze pokud ti to zere 7l/100km, tak za benzin zaplatis za rok asi 40tisic, zatim co za plyn pri nejvyssi cene 17.90kc, das cca 22tis., samozrejme pocitam, ze se ti spotreba zvedne asi o 1 litr.

Takze pokud auto neprodas do roka, tak se ti to vyplati :-)
Avatar - Blue Sun
27. 3. 2012 12:05
Re: Dotaz - Seat Cordoba 1.6 1997
Ten motor se objevoval ve Feliciích a snad i v prvních Octaviích, takže pro zkušenosti klidně pohledej fóra uvedených typů. Myslím, že přestaveb na LPG tam najdeš dost a dost. Je to stará, poctivá mechanika a pokud opravdu nemá najeto více, jak sto tisíc, tak vydrží ještě... do tolika ani neumím počítat.
Avatar - F127
27. 3. 2012 13:46
Re: Dotaz - Seat Cordoba 1.6 1997
Tenhle motor jsem měl ve služební feldě r.v. 98. V roce 99 se tam dal LPG od Lovata, cca na 270 tisících šla pryč a dosud jezdí, odkoupila si ji kolegyně do rodiny. Spotřeba byla asi 9-10 l LPG ale dost jsem na to šlapal. Každopádně bych se plynu nebál a šel do toho.
Avatar - Ronault.
27. 3. 2012 17:25
Re: Dotaz - Seat Cordoba 1.6 1997
V Brně tuším slušně dělali LPG v Modřicích, ale jestli tam ještě jsou, netuším, jinak docela velký servis a přestavce je v Prostějove - Fedor auto. Ale záleží na domluvě a mrkni na fora.

Konkrétní motor by to měl zvládat bez problémů, pokud to zvládne zbytek auta a neplánuješ ho brzy měnit, tak určitě nevidím problém,
28. 3. 2012 12:23
Re: Dotaz - Seat Cordoba 1.6 1997
Moc Vám děkuji za radu. Projedu teda nějaký fóra a asi do toho půjdu.
28. 3. 2012 00:25
skoda a spol, atd.
Ano VW ma stupidnu politiku, podla cenniku sa pohybuje cena benzin+LPG a diesel zhruba na rovnakej hladine, cize pokial by som si kupoval nove auto kupim diesel, s tym ze viem ze mam do roboty aspon nejakych 25-30 km ze sa motor aspon zohreje a nebudem ho pouzivat iba na vozenie sa po rozky a spat.

Dalsi prosim pri novom buil-in LPG od vyroby je skutocnot ze clovek by musel chodit na diagnostiku LPG do skodovky, a to si tak trosku neviem celkom predstavit, ze by tam mali odpornikov na plyn :-)

Co sa tyka "ojetin" urcite pokial ma clovek atmo benzin a este VW, Seat, Skoda, Opel, Renault sup na LPG, mazda, suzuki, nisan, japonci, korejci da sa tiez len sa odporuca system mazania ventilov. Ja mam Opel ale dal som si to aj tak, kupil som za 75E z nemecka 5L JLM tekutiny, co mam tak 2 roky at min, dokopy nejakych 180E investici, pri mojom jazdeni spravim tak 70k km do 3 rokov, vacsina problemov s ventilmi zacina zhruba akurat na 70k km az 100k km, takze pri mojich 16 radsej teraz 180E ako potom 600E za vymenu :D.

Co sa tyka Turbo benzin, priame vstrekovanie vkladam nadej do vstrekovania kvap. fazy Vialle LPdi, inac bude aj zo mna "traktorista" ;)
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2012 16:35
LPG - doporučuji
Ahojky,
jak je vidět autor článku má trochu zavádějící informace. LPG mam na renaultu 1,2 16v již 1,5 roku cena přestavby mne vyšla na 27,500,-Kč včetně přimazávání ventilů. Mam náklady na jeden kilometr od 0,82Kč-1,30Kč podle toho kde a jak úsporně jezdím (plynulá jízda x dálnice). Dodnes mam najeto na LPG cca 365000 km. Ze začátku jsem jezdil na brzké navrácení investice, to nastalo při 22300 km i díky stoupající ceně benzínu. Problémy žádné, kromě omezení parkování a roční kontrole plynové nádrže. Teď již nekoukám tak na spotřebu jestli je 6,5 nebo 7,5. Jen si dávám pozor kde tankuji LPG i LPG je někde velice nekvalitní (jako naše potraviny u nás) doporučuji tankovat plyn od VITOGAS a ještě lepší je v zahraničí.
a tak končím spozdravem:
Plynu zdar a LPG zvlášť
Inop
Rozbalit vlákno
1
10. 9. 2013 22:08
Re: LPG - doporučuji
Souhlasim s Vami. Vitogaz je plyn z Kralup, jinak tez Kralupol. Kralupska rafinerka produkuje LPG s 95 oktany. Na nasem trhu je norma 88,5 oktanu. Jeste Tomegas dovazi z Nemec z Ingolstadtu. Ten je take dobry. Delali mi LPG prestavbu v Praze v Hifistodole ve Strasnicich a jsem naprosto spokojen. Funguje mi to a jen jezdim :-) A rozhodne nesetrim za kazdou cenu. Autu davam, co potrebuje a i spotreba je mi taknejak jedno, protze jezdim za polovinu :-)
23. 11. 2012 22:27
Ford
Že by Ford podporoval (byť externí) přestavby na plyn jsem v článku četl poprvé (úplně poslední věta).
Ví o tom někdo něco?
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2013 19:19
LPG nebo Bio ethanol
Dobrý den,chci se zeptat jestli se mi vyplatí spíše LPG nebo Bio ethanol.Mám VW Passat 2,8.r.výr.2003 benzín.a najedu tak 5000 Km ročně.Kdyby se sem otazka nehodila,omlouvám se.
Rozbalit vlákno
1
10. 9. 2013 22:01
Re: LPG nebo Bio ethanol
Jestli jezdis 5tisic rocne, nema asi cenu premyslet o jakekoli prestavbe... Ja jezdim cca 25.000km a jezdim na LPG. Setrim 50%. U lihu to bylo predtim jen 20%. Oboje mi to delali v Hifistodole ve Strasnicich v Praze a ti kluci jsou machri. Tatovi opravili jeho starsi system, ktery nikdo nechtel opravovat. Oni na pockani za 1000Kc udelali zazrak :-) TAkze doporucuji spis LPG.
9. 10. 2013 20:15
Spokojenost!
Já mám také svůj vůz přestavěn na plyn a jsem nejvíce spokojená!!! Investice se mi vrátila na zhruba 30 000 km...Při dnešních cenách benzínu se to podle mého názoru vyplatí...Kdo je z Prahy a uvažuje o přestavbě tak doporučuje Helle autoservis...Byla jsem s nima hrozně spokojená a i teď přemýšlím o koupi nového auta a určitě ho nechám přestavět znovu!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Vacamar
21. 10. 2015 18:26
Re: Spokojenost!
Souhlasim!!! taky jsem nechal predelat svuj vuz na LPG a investice za prestavbu se mi ihned vratila. Ja mam teda osobni zkusenosti s autogascoubal, který taky sidli v Praze a jsem s nima maximalne spokojenej
2. 9. 2014 09:42
lpg sa oplati a treba kaslat na famy
lpg sa podla mna oplati hlavne ked jazdite vela a pravidelne. oplati sa dokonca aj pri starsich typoch vozidiel no nie je problem dat si prerobit aj nove auto na plyn pretoze kvalitne servisy vam podrzia zaruku. ako mi odporucali v servise autoklinika holcik tak nie je dobra volba kupovat nove auto uz s lpg pretoze pride casto nekvalitne. ja som s plynom spokojny a to ho mam v novom vozidle konkretne v citroene. lpg mi montovali v púchove o pana holcika [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
16. 11. 2015 13:49
ojete auto
Když už si koupit auto tak ne nove, ale starší třeba rok dva je větší výběr mezi ojetými auty s lepší výbavou za příznivější cenu. U nového auta se snižuje jeho cena už jen po jednom roce od koupy až o 25 procent z ceny.
Rozbalit vlákno
1
27. 1. 2016 22:34
Re: ojete auto
Tak to je jasny.. auto rok starsi a prestavit si ho na lpg nadmiru spokojeny.
28. 3. 2016 22:38
re
Ja s LPG jsem velice spokojeny, system ktery usetri spoustu penez rocne je proste TOP a kdo jej vymyslel tak klobouk dolu pred nim.
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2016 13:26
Informácie k LPG do auta.
Každý motor sa vraj dá prestavať na plyn. Keď som hladal dostupné informácie, narazil som na autolpg.sk a ich fórum - [odkaz]
Dúfam, že to niekomu tiež pomôže. ;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2016 13:22
Škoda Fabia TSI 66 KW LPG
jezdím za 65 haléřů na 100 km
cena LPG dnes 10,50

Nechápu, jak autor může napsat, že kdo jezdí na plyn, kašle na údržbu a šetří za každou cenu. To je blbost!
Já skoro nic neprojedu, a proto dopřávám autu údržbu tak, jak se má. Ten kdo jezdí na benzín, tomu na údržbu nezbývá.....
(předělání Fabie stálo 37.000,-
ale jezdím za 65 hal. místo 1,75 kč po Praze)
Rozbalit vlákno
0