Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lumma Cayenne CLR 400: kompresor místo turba

Roman Daněk
Diskuze (53)
Dva bratři vlastnící firmu Lumma Design připravili pro SUV Porsche Cayenne S kompletní balíček úprav: motor dostal přeplňování v podobě kompresoru a nechybí ani karosářské doplňky.

Bratři Lummovi, Horst (designér) a Andreas (inženýr a konstruktér), založili ladičskou firmu Lumma Design, které mimo jiné nabízí i paket pro Porsche Cayenne S. Luxusní SUV ve verzi S má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,5 l. Výkon agregátu v sériové verzi je 250 kW a točivý moment 420 Nm nastupuje v rozmezí 2 500-5 500 ot/min.

Tuner Lumma Design přidal k motoru mechanický kompresor, upravil sání a modifikoval výfukový systém. Výsledkem je výkon 346 kW (470 k) a točivý moment vzrostl o 220 Nm na celkových 640 Nm. Pro vyšší výkon bylo optimalizováno i nastavení podvozku, stabilizátorů a vyměněno odpružení vozu.

Karosářský kit obsahuje klasické prvky, jako jsou např. nové nárazníky a podběhy, zvětšené vtoky, dvojité mlhovky, rozšířené boční prahy nebo chromované koncovky výfukového systému. V blatnících jsou velké disky o rozměru 10 x 22 palců obuty do pneumatik 295/30 ZR22. Změněny byly i všechny emblémy automobilky Porsche za loga tunera Lumma Design.

Orientační ceny za jednotlivé položky v nabídce ladičské firmy včetně montáže: karosářský paket stojí 22 tis. eur, kompresor je za 20 tis. eur a čtveřice kol zákazníka přijde na 12 tis. eur. Sériové Porsche Cayenne Turbo s podobnými výkony stojí zhruba 3,6 mil. Kč a Lumma CLR 400 včetně základního Cayenne S vyjde celkem na 3,7 mil Kč.

Roman Daněk
Diskuze (53)
6. 1. 2007 23:58
Re: Sanchez
To samé se dočteš i na stránkách VW.cz. Chceš mi říct, že je rozdíl mezi dmychadlem (část, která stlačuje nasávaný vzduch) u turbodmychadla a kompresorem (tedy mechanickým dmychadlem) který také stlačuje vzduch? Asi ne. Takže někde se dočteš turbodmychadlo, někde turbokompresor. Jinde zase mechanické dmychadlo nebo kompresor. Důležitý je, že víme o co jde a jak co funguje. Slovíčkaření přenech filozofům ;-) .
6. 1. 2007 10:47
Re: Sanchez
U mechanického přeplňování je dmychadlo někdy nazýváno kompresor. Je většinou poháněn řemenem od klikového hřídele motoru. A pak je tu další způsob přeplňování-turbodmychadlo-2 části, tj. turbo (pro svůj pohon využívá energii obsaženou ve výfukových plynech) je na společném hřídeli s dmychadlem, které stačuje nasávaný vzduch. Co se týče plnícího tlaku-př.u motoru 1.4 TSI(VW) je maximální plnící tlak 2.5 baru a to i přes kompresní poměr 10:1. Závodní speciál 405 T16 Pikes Peak měl maximální plnící tlak 3.0 bar. A příště trochu ubrat a aroganci.
Avatar - Blackblade
5. 1. 2007 20:48
Re: Roman Daněk neví co píše
jsem rád, že jste nás zahrnul všechny autory, protože obrat "motor přeplňovaný kompresorem" se objevuje na všech českých servrech a tištěných časopisech. Pokud jste odborník, napište mi do mailu nebo sem do diskuze více informací a hlavně správný názez či slovní spojení.
Učený z nebe nespadl a já se rád přiučím novým věcem. Díky.
Avatar - Blackblade
5. 1. 2007 20:37
Re: hrozné tyhle velké Porsche
Nevím, jaké máte informace, ale četl jsem, že Porsche je jednou z nejziskovějších firem v automobilovém sektoru a je jedničkou na trhu v ziskové marži na jedno auto. Navíc je Porsche také majitelem asi jedné pětiny celého koncernu Volkswagen, takže 20 % ze zisku z každého prodaného auta jde majitelům společnosti Porsche.
Avatar - donPedro
5. 1. 2007 18:28
To má Porsche
za to že vypustilo do světa své SUV. Pak se toho chytnou takoví "umělci" a výsledek je ... no comment ... a stačí mně na to ty dvě fotky. Tož tak.