Luxusní SUV nejsou pouze o komfortu a silných motorech, ale také o vyspělé elektronice. Porovnali jsme čtyři nejžádanější zástupce segmentu a zjišťovali, co nabízejí.
To mě dostalo, fakt >:D Každý ví, že systém v BMW je nejlepší po všech stránkách a vše v AUDI a MB je pouze kopie, nedotažená. Ale jo, koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Auto.cz jsem zcela opustil dávno kvůli nevyváženosti, ovšem musím reagovat.
Jestli se nepletu, na MMI začali pracovat v roce 1997. Kdy že BMW představilo iDrive? ;-) Navíc pro Audi, BMW a myslím i Mercedes ty systémy dělala jedna firma. Nemluvě o tom, že Touareg má systém postavený na dotykové obrazovce.
Ano, iDrive byl poprvé představen na konceptu Z22 v r. 2000 a v listopadu 2001 přišel s první Benglovou 7er/E65, pro kritiku byl poprvé přepracován v říjnu 2003, mimo jiné bylo přidáno tlačítko menu.
MMI bylo představeno na IAA (Frankfurtu) v září 2001 na studii Avantissimo a přišlo z II. g. A8 (D3), na podzim 2002.
Kdy se začalo na systémech (MMI/iDrive) pracovat nevím, ale iDrive byl představen o rok dříve, než MMI, v obou případech nejdřív na studiích (2000/2001) a za rok na sériových vozech (7er/A8).
Ano, BMW představilo iDrive jako první. Pointa byla, že za konceptem mohou být roky práce. Což samozřejmě nevylučuje kopírování (ale nepamatuji si, že by došlo na nějaké osočování). A výsledné systémy se celkem dost lišily, byť základní myšlenka byla stejná.
Pravda, mám se systémem BMW největší zkušenosti z horních aut, nicméně jsem Comand Online vyzkoušel ve třídě A a ML a minimálně grafikou je Mercedes tak o pět let pozadu. U nového Comandu se mi nelíbí rozsáhlé použití italického fontu současně s klasickým fontem. 8-s [odkaz] [odkaz]
Jediným problémem u BMW pro mě je současný systém aktualizace map, kdy se musí kvůli tomu buď jet do servisu a vyplácnout šest tisíc nebo někde na fórech sehnat osobu, která disponuje programem na FSC kód a mapami. Pak to vyjde levněji. Naštěstí se ale v BMW probudili a rozjedou over the air updates.
Takže za mě jedině iDrive. :yes:
BTW, příští generace sedmičky přijde s dotykovou verzí iDrive a gesture control.
noooo, a Audi to uz ma v coskoro premierovanej Q7 pod nazvom "MMI all in touch" ;-)
za mna zese jednoznacne MMI ;-):yes:
S i-drivom som mal par moznosti, teraz uz funguju ok, ale ked som to prvy raz skusal pred vyse 10 rokmi v 5-er, mal som 100 chuti to debilne kolecko utrhnut a vyhodit von oknom >:-[] - ta nelogickost a zdlhavost vsetkeho bola priam btutalna !
Chvalabohu poucili sa, pridali logickost, prehladnost, priame tlacitka a uz je aj on OK. ;-)
Kdo si vybírá auto podle navigace nebo prostorového zvuku? V první řadě se mi musí líbit, pak mít pořádný motor, být spolehlivé a poctivě udělané a pak možná kouknu na multimédia, vzhled a funkce palubního PC, ale určitě to nebude rozhodující kritérium. Když s tím někam přijedu, určitě mi přihlížející také nebudou říkat: "auto hezký, ale command stojí prý za prd"... Jinak nechápu, co dělá v článku s nadpisem "Luxusní SUV" Volkswagen, jehož název - lidový - nepřímo odporuje slovu luxusní.
Co myslíte tím, že se Dynaudio tolik nevyjímá jako značka Harman Kardon?
Pokud jste chtěli porovnávat i podle ceny, proč jste vyřadili nižší systémy? I když mi teď došlo, že současná generace X5 snad nemá žádnou levnější navigaci v nabídce.
At. Dynaudio vs HK: problém je v tom, že český pepík ví z hospody že HK je přece cool tak to bude supr (o B&O ani nemluvě). Což o to, že dnes to je prostě lepší spotřebka. Naproti tomu Dynaudio stále vyrábí HiEnd zvukovou aparaturu.
Na Bose většinou nenechám niť suchou. Nemohu jejich produkty poslouchat, ale jedno jim nechám - umí udělat sluchátka s aktivním potlačením hluku (občas na to zapomínám, ale zaslouží si zmínku). Hrají příšerně (bráno relativně, samozřejmě, a pro ujasnění, mám na mysli QC15), ale v prostředí, kde taková sluchátka potřebuješ, hraje větší roli odstup od okolního ruchu a to zvládají opravdu dobře.
Mně Bose v A6 docela vyhovuje, samozřejmě vzhledem k relativně přiměřenému (spíš menšímu) příplatku.
Naopak pálka za B&O mi u Audi přijde neadekvátní vzhledem k rozdílu zvuku Bose vs B&O.
Ono Bose som uz aj ja par krat "nachytal na hruskach" - pri najvacsich hlasitostiach, ked som este cakal, ze by to mohlo ist aj viac, tak proste ako keby len koli tomu, nech niesu reproduktory prebudene, hlasitost sa uz nezvysila.( takyto extrem som pouzival malokedy, ale proste som chcel este viac, a viac to uz neslo...plus - zdalo sa mi, ze ubuda s tou hlasitostou detailov - vysky sa menili na stredovysky, atd...)
Doma to mam riesene trosku elegantnejsie: Denon zosik, a 4 bedne robene ( vlastnorucne ). Denon ma ako 1 z mala, ak nie jediny ( v tychto novych zosikoch sa moc neorientujem) funkciu 4 kanal.stereo. Bedne su 3 pasmove, vyhybky som vyberal a testoval 3 mesiace, dokonca este kamarat mi musel pomoct upravit ich - takze stredove pasmo mam na 3 polohy ON/ polovica/ OFF,konstrukcia bedni - uzavreta ozvucnica... ;-)
hmm... - toto dostat do auta... >:D >:D >:D >:D
Hra to presne podla mojich predstav, za cenu zlomkovu toho B&O, a asi aj mensiu, nez podobneho Bose do domu ;-)
Lepší Bose než nic. A dá se s ním pohrát (v mém případě tedy odstranit signaturu Bose, jak jen to půjde). Ale mezi značkovými systémy pro mne patří spíš na konec než na vrchol. Samozřejmě zobecňuji, zástavby se od sebe liší.
B&O dělá i levnější systém, ale Audi ho nabízí jen v nižších řadách. B&O také nemá takové jméno, ale do auta zvládnou udělat dobrý systém (mezi továrními). Jestli to stojí za to, je jiná otázka a to dost individuální.
Škoda, že Audi nevzalo Dynaudio místo Bose (na druhou stranu, Dynaudio pod B&O moc dobře nejde).
Harman Kardon cool? >:D Záleží, do jaké hospody chodíš. :-) Otírat se o Dynaudio v téhle společnosti není nejlepší nápad, proto bych rád nějaké vysvětlení.
protože kritérií může být neuvěřitelné množství. Ale mně se nejvíc líbí Touareg, i když bych si ho pro některé fatální chyby (po sklopení zadních sedadel nevznikne rovná plocha, nemá ruční brzdu, nemá verzi s manuální převodovkou) nekoupil. :-!
To, že nevznikne rovná plocha, je fatální chyba?? Absentující ruční brzda a manuální převodovka určitě jsou fatální chyby, ale nerovná plocha v kufru?? To ne! 8-s
Ale určitě bych bral všemi deseti eMeLko, počkal bych si na novou generaci, a pak by byl můj. :-)
Nerovná plocha v kufru je nepříjemná věc. Kdo si SUV kupuje jako víceúčelové auto a jedno do rodiny, tak to ocení. Ještě větší prúser je to u kombiků... já sem se něco natrápil s odvozem různých skříní, beden a podobných věcí v bývalém kombi, kde toto nešlo.
najviac som za svoj život odjazdil v BMW a ich iDrive mi sadol najviac. Hoci by sa niektoré veci dali BMW vyčítať, nutno poznamenať že lepšie ovládanie nemá asi nik.
Touareg mám síce rád a je to pre mňa skvelé auto ale pokial si kupujem SUV za také peniaze, očakávam že všetko bude tip top. S Touaregom som abslovoval dlhšiu trasu rovnako aj s X5, RR Sport a Cayennom a sorry ale ovládanie vo VW mi miestami liezlo na nervy. Dovolím si tvrdiť že aj RR a Cayenne na tom boli omnoho lepšie..
ja len stále nechápem prečo redakcia cíti nejakú potrebu takto vyzdvihovať(prehnane) VW. sú to dobré autá o tom sa nehádam ale aby v takomto teste odporúčili Tou pred iDrivom, Commandom..to mi moc normálne nepríde..
z ergonomického ani funkčního hlediska se zde žádných přešlapů nedočkáte.-vážne?? to že zatial čo v X5 mám na to pekne jedno koliečko a nie som tak rozptýlený v Touaregu do toho musím stále ťukať prstami a viac sa rozpytlujem to nie je prešlap?? napr. pri zadávaní do navigácie je rozdiel či to napíšem prstom na dotykovú plochu v BMW alebo musím zakaždým ťuknúť na iné miesto na displeji...
ako sorry vážená redakcia ale toto je pre mňa totálne koncernový test z ktorého som si odniesol akurát to, že VW je zas pán kompromisu a nič lepšieho už pomaly neexistuje... ;-\
Píšeš, že jsi s Touaregem absolvoval delší cestu, jednalo se o verzi před, nebo už po faceliftu s nabídkou Google Maps a Street View?
Já pochopil výsledek tohoto testu tak, že ohledně ceny je vítězem JGC a co se týče ovládání je jasný vítěz X5, s čímž také souhlasím.
Touareg je tedy pouze "Tipem auto.cz", nikoli vítězem testu. Chápu to špatně?
Souhlasím s tebou, že závěrečná věta k Touaregu "z ergonomického ani funkčního hlediska se zde žádných přešlapů nedočkáte." se po srovnání s ovládáním z X5 (když zůstaneme pouze u aut v testu) nedá zcela obhájit.
Pokud by to bylo možné, bral bych osobně systém ovládání z X5 + Google Maps a Street View.
šlo o verziu 4.2TDI pred fl. ono maps a view to je pekná vec ale nehovoril som o tom...
ako som napísal asi v piatom riadku, štvalo ma ovládanie, ja netvrdím že uživatelské prostredie nie je jednoduché ale podla mňa je to nešťastne riešené. Proste u auta za takú sumu by mala rozhodovať nie len kvalita prostredia ale aj umiestenie a celkové využitie. a v Touaregu mi kombinácia dotykovej obrazovky v spojení s nie moc velkou obrazovkou príde trochu nešťastná, podla mňa by sa im niečo na štýl MMI hodilo. Proste BMW je jednoduché nie len na orientáciu ale aj na užívanie a u takéhoto auta by mali byť toto priority. A sorry ale nech si vraví kto chce čo chce ale VW je propagované v uritých testoch a článkoch až moc..
Určitě je řešení pomocí ovladače ve stylu iD/MMI vhodnější a sofistikovanější řešení, než dotyková obrazovka v Touaregu. Tady Touareg doplácí na fakt, že patří pod neprémiovou značku koncernu a nemá MMI od Audi, i když by ho mít mohl, když může mít jinou techniku od Audi.
Top Gáč hodně zkresluje, co? ;-) Range rozhodně není nejlepší. Nej je v tomto ohledu bohužel iks-5, iDrive bude ještě asi dost dlouho nejpropracovanějším systémem. :no: Škoda, že ten Comand je fakt tak nepřehledný. :-(
ked dame dokopy ale vsetky tie priplatky za ine prkotiny,vyskladame a zistime,ze jednoznacne vyjde najlepsie celkovo Jeep...a sral pes,ze ma najlacnejsiu navi,ved co na nej usetrime,dame do Quadradrive II ...potom "konkurenciu" pekne pozameta :-)
Pre mna najlepsie je to dotiahnute v Lexuse, nasledne Audi, BMW. Mame Jeep starsej generacie s navi ale proste dotykove ovladanie by som do auta nechcel
ja na tejto stránke nejako palce nerozdávam ale je vidno že niektorí sú zase v pohotovosti..len poznámka pre všetkých frajerov..nechceli by ste sa niekedy radšej normálne vyjadriť resp. vyvrátiť to čo bolo napísané namiesto toho že len budete anonymne rozdávať palce?? totiž pomohlo by to diskusii viac než tie vaše palcovačky.. ;-)
Máš recht. Někteří nedokáží formulovat svůj názor, a tak svůj výkon ustálí na kliknutí na myš, pak si povzneseně oddechnou, a ujmou se dalšího "palcování"... A nic nesrazí sebevědomí jakéhokoli človíčka tak, jako 10 disliků. :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
ako ja som si na tejto stránke už zvykol. ja sa vyjadrujem len k témam ku ktorým mám čo povedať takisto sa vyjadrujem aj k autám v ktorých som niečo odjazdil..lenže problém je v tom, že niekto buď v danom aute ani nesedel nie to ešte aby v ňom jazdil má svoju pravdu a pokial sa mu niečo nepáči radšej človeka zamínusuje...ja som za otvorenú diskusiu a to je dôvôd, prečo keď sa mi nejaký názor nezdá resp. s ním nesúhlasím tak naň zareagujem a snažím sa diskutovať nie že dám palec dolu a nechám to tak. ale bohužial na tejto stránke si treba zvykať asi na všetko a rozdávanie mínusiek je len bonusom.. :-)
vezmu to z nadhledu a zeptám se, aby pro uživatele to bylo jednoduché, vypíchnu důležité věci do praxe:
- ti mající připojení k internetu, mají v sobě synchronzační program Exchange, Active sync, google? (aby kontakty, ev. emaily, kalendář, úkoly se natáhly do auta samočině přes net a nebylo nutno dělat soulož mobil-auto s nejistým výsledkem vyklopení nákladu).
- ti co internet nemají, sync jede následně po změnách automaticky?
- je sync spolehlivá?
- až se to nasynchronizuje, poté konktatky s diakritikou vyfiltruje i když zadám písmenou bez diakritiky, nebo musím hledat znak s háčkem a čárkou?
- kde je umístěn vestavěný mikrofon?
- plně dotykovové ovládání má teda Jeep a VW? (jako tablet) Nebo plně ani ty dva? (na rozdíl od většiny populace zastávám názor, že nejrychlejší zadávání v autě je přes dotykovku. Viz navigace. prostě je lepší psát na virtuální qwerty a klikat na virtální OK, než furt po hmatu někam přesunovat ruku a pak se vracet. Na starých autorádiií s 15 funkcemi po hmatu šlo, dnešní multimed systémy s miliardou funkcí (jako mobil) raději plně dotykově.
- když mají www prohlížeč (podle mě nanic), má to nějaký OS? Asi ne předpokládám. Abych tam mohl doinstalit Chrome nebo Firefox kvůli synchronizaci záložek; nebo lepší / po čase novější videopřehávač.
- aktualizace map navigace jak? Za kolik? Vejde se do paměti celá evropa?
Chtělo by to ten test dokončit a zaměřit se na problémy běžného uživatele, jak jsou jednodušše řešitelné.
No konecne nekdo, komu dotyk vyhovuje . Ano taky se mi to lip zadava pres dotykac.
Jinak asi kazdemu bude vyhovocat neco trochu jineho. Ja teda net v aute nepouzivam. Na to mam mobil kdyz uz. Aktualizace byva pres dvd nebo usb.
Typicky mají operační systém, jen trochu něco jiného, než co běžně najdeš na osobním počítači, nebo tabletu. Podle mne vůbec nemá smysl řešit e-maily přes palubní systém. Pokud má auto připojení k Internetu, bude mít nejspíš Wi-Fi, aby ho mohlo sdílet. Můžeš tedy použít i notebook, tablet atp. bez modemu.
Co se týče aktualizace map, u Audi/ VW si můžeš nové mapy stáhnout a nahrát sám (v ceně by měl být přístup na tři roky). Nebo to můžeš nechat na servisu. BMW myslím pracuje na podobném řešení.
Jak jistě víte, tak jsem přímo alergický na věty typu „shodneme se, že toto je s přehledem nejlepší“. Prostě nevěřím v „nejlepší“ řešení a v „nejlepší“ technologie. Jenže v tomto případě slovo „nejlepší“ musím použít právě v souvislosti s iDrive. Mám možnost víceméně pravidelně střídat oba infotainmenty, jak iDrive, tak MMI a bohužel u druhého nestačil na zvyknutí a tak říkajíc samozřejmé ovládání ani rok a půl. Pořád se musím dívat dolů, které tlačítko kolem kolečka vlastně mačkám. U iDrive je to tak, že kdyby někdo pořádal olympiádu v rychlosti zadání údajů do navigace, tak ji asi vyhraju. Všechno je naprosto logické a srovnávajíc oba systémy, pak i rezistence otáčení a stisk tlačítek je pro mě přirozenější a hlavně příjemnější u iDrive.
Co mi vadí, je absence češtiny, to je skutečně ostuda, že vroce 2012 chyběla u prémiového výrobce s individuálním přístupem ke každému jednomu zákazníkovi tak podstatná věc jako komunikace v rodném jazyce. Nicméně i zde se BMW přizpůsobilo ostatním a začalo komunikovat česky a vadí mi i absence hlasového ovládání. V modelu 2012 když zapnu příslušné tlačítko, ozve se nějaká dáma, která mluví německy (přičemž ale, ostatní komunikace je vybrána jako English). Asi opět vyřešeno a po vzoru ostatních konkurentů z D3 konečně přidána i „touch“ ploška na zadávání údajů prsty.
Takže současná verze iDrive se mi zdá vlastně jako dokonalá, protože výše popsané problémy už byly vyřešeny. Nevím jenom jak je to se zadáváním souřadnic. Když jsem jezdil v létě po evropských festivalech, byla by to dobrá funkce, protože bych si mohl jednoduše zadat místo na mapě (třeba i dočasně vytvořené parkoviště pomocí souřadnic) a dojet tam. Takže možná že to v nových verzích iDrive už je vyřešeno.
S infotainmentem souvisí i zvukový výstup. Tady si úplně nejsem jistý hodnocením Harman Kardon. Myslím, že má problémy s lokalizací jednotlivých nástrojů. Všechno je tak nějak mohutné, slité dohromady a nepomůže ani nastavení ekvalizéru (i když za toto slovo by mě HiFi puristé asi zabili). Daleko lepší výstup je z B&O, které mám v A3, tam je to opravdu výborné a když zní třeba housle v orchestru, tak jednoduše vyniknou. To samé jsem zazamenal s BOSE. Harman Kardon na oba zmíněné prostě nemá, dobře si poradí s normálními styly, ale jazz nebo klasiku nezvládá tak dobře. Asi bych ho hodnotil známkou 2 minus.
Jednu věc jsem nezmínil a to je další velké plus pro BMW. Jde o spojení iDrive s tlačítky jedna až devět, tzv rychlé volby. Jedním tlačítkem tak zahájím navigaci nebo ji vypnu, můžu mít navoleno několik rychlých voleb na konkrétní zoom apod. A prémiový je nejen pocit při stisku všech tlačítek, ale i senzor nad všemi tlačítky, takže stačí se jen přiblížit k dané číslici a dostanete okamžitě nápovědu, jaká je pod ní naprogramována funkce.
Na MMI, i když jsem o něm nechtěl psát, mi z hlediska ergonomie zase hodně vyhovuje umístění kolečka hlasitosti hned poblíž velkého MMI ovladače, takže když jedu s jednou rukou na volantu a druhá občas odpočívá, zcela intuitivně mi spadne právě v ovládání hlasitosti.
Nemám rád ovládání přes touchscreen, hlavně proto, že obrazovka je za chvíli upatlaná a taky proto, že mi tam chybí přesná zpětná vazba na stisk.
aha, no já abych se přiznal Jeep mě nikdy moc nelákal, tak ani jejich modely moc neznám, tak že jsi mi rozšířil obzor, tenhle Jeep ten Grand indián, nedopadl moc dobře v Losím testu pokud vím, je to tak?
to je možný, ale po světě jich jezdí dost co si tím přepracováním neprošly a jak mám vědět kterej je kterej, děkuju nechci , prostě se mu vyhnu a koupím něco jinýho
to jak dopadol losý test v skutocnosti na tej predchadzajucej generacii je diskutabilne (nikto nevie presne detaily - preco)...tato nova to zvladla bez problemov...Grand jazdi dobre na asfalte, na šotoline na blate aj na skale...ta tvoja nova Q7 dostava naboj vyssieho MPV,bude takou gay verziou starej generacie..mozno nabuchana elektronikou,ale o to castejsie budes v servise.
Re: Grand Indián a losí test, moc dobře to teda nevypadá
panebože....v losom teste pohorel Grand Cherokee pred faceliftom, tam to bolo v tom videu že mu buchli pneumatiky a podobne to som videl, takisto si pozri test faceliftovej verzie ktorá v teste prešla úplne bez problémov ;-)
Re: Grand Indián a losí test, moc dobře to teda nevypadá
https://www.youtube.com/watch?…… />
ten prvý je verzia pred FL, ten sa dosť nebezpečne nakláňal aj na môj vkus, to druhé je verzia po FL kde bol podvozok dosť prepracovaný a je zrejmé že s ostrým manévrom nemá nejaký problém :-)
Re: Grand Indián a losí test, moc dobře to teda nevypadá
https://www.youtube.com/watch?…… />
ten prvý je pred FL ten sa dosť nebezpečne nakláňal aj na môj vkus dokonca viackrát po sebe tam nechal prasknutú pneumatiku
ten druhý je po FL ktorý nemal s ostrým manévrom problém a zvládol to perfektne,
celkovo je grand cherokee po FL dosť schopné auto ktoré za svoju cenu ponúka rozhodne vela, je neotrepané, má svoj image, znesie aj ťažšie podmienky a po FL aj dobre jazdí.. :-)
Diskutuje se tady o pár značkách, ale osobně bych si před BMW, VW atd vybral Volvo. Mám nové XC70, po všech stránkách je mi sympatičtější. Zuková kvalita "Premium Sound" a možnosti multimédií více než skvělé