13.1. 2015 Jan Mička Jan Mička

Luxusní SUV s naftovými V8: Co koupit?

Luxusní SUV s naftovými V8: Co koupit?

Přísná evropská legislativa se v budoucnu pravděpodobně postará o vymizení osmiválcových turbodieselů. V současnosti však na našem trhu ještě pár exemplářů najdeme, a proto jsme je porovnali.

Zmenšování objemu motorů, přísná kontrola vypouštěných emisí a instalace turbodmychadel je v dnešní době již takovým „nutným zlem“. Z českého trhu navíc, až na pár výjimek (například Mazda nebo Honda), prakticky vymizely zážehové atmosférické agregáty, a brzy se pravděpodobně rozloučíme také se vznětovými osmiválci.

Několik exemplářů na tuzemském trhu ale přece jenom najdeme. V dnešním „tabulkovém testu“ proto vedle sebe postavíme odcházející generaci Audi Q7 4.2 TDI, Range Rover Sport 4.4 SDV8 a nedávno modernizovaný Volkswagen Touareg. Můžete namítat, že se osmiválcový turbodiesel montuje také do Porsche Cayenne S Diesel, to však výkonem 283 kW zmíněné trio značně převyšuje, a proto jej v budoucnu postavíme vedle BMW X5 M50d s třikrát přeplňovaným šestiválcem TwinPower Turbo (280 kW).

Osmiválcová SUV na českém trhu - srovnání rozměrů
ModelAudi Q7Range Rover SportVolkswagen Touareg
Světlá výška [mm]až 240až 292až 300
Délka [mm]508648504801
Šířka [mm]198320731940
Výška [mm]173717801709
Rozvor [mm]300229232893
Šířka vpředu (mm):155716901570
Šířka vzadu (mm):154216851530
Podélný prostor vpředu min/max (mm):-850/1080810/1050
Podélný prostor vzadu min/max (mm):-650/870700/1030
Výška nad sedadlem - vpředu (mm):10309601050
Výška nad sedadlem - vzadu (mm):9909401000
Objem zavazadelníku [l]775/2035784697/1642
Pohotovostní hmotnost [kg]248523982297

Motory

Osmiválcové agregáty vybraných konkurentů dosahují shodného výkonu 250 kW, Range Rover se však liší točivým momentem a opomenout nesmíme ani rozdílnou dynamiku. Z tabulkového srovnání vychází vítězně Volkswagen Touareg už díky nejnižší pohotovostní hmotnosti. Je totiž o plných 101 kilogramů lehčí než Range Rover Sport a na Audi Q7 ztrácí dokonce 188 kilogramů. Volkswagen je zároveň také nejrychlejší, nejlevnější (byť ve srovnání s Audi Q7 ne o moc), ovšem spotřebou jej trumfuje Range Rover Sport s objemem motoru větším o 233 kubických centimetrů.

Osmiválcová SUV na českém trhu - technická data
ModelAudi Q7Range Rover SportVolkswagen Touareg
Motor4.2 TDI4.4 SDV84.2 TDI
Zdvihový objem [cm3]413443674134
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min]250/4000250/3500250/4000
Točivý moment [N.m/min]800/1750-2750740/1750-2300800/1750-2750
Převodovka8A8A8A
Pohon4x44x44x4
Maximální rychlost [km/h]242210/225*242
Zrychlení 0-100 km/h [s]6.46.95.8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9.28.79.1
Pohotovostní hmotnost [kg]248523982297
Cena [Kč]1.896.9002.316.3031.846.900
*S paketem Dynamic za 63.153 Kč

Výbavy a ceny

Stejně jako v dřívějším článku, kde jsme porovnávali nejprodávanější luxusní SUV na českém trhu, si také nyní určíme výbavové prvky, které od takto střižených vozů očekáváme. Naše referenční konfigurace zahrnujme například vícezónovou klimatizaci, kožené čalounění, navigační systém, tažné zařízení, panoramatické střešní okno, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla nebo vyhřívaný volant.

První nahlédnutí do ceníků porovnávaných modelů odhalilo nuance v nabídce výbav. Zatímco u Audi a Volkswagenu si pouze vyberete motor a následně požadované prvky, Range Rover Sport agregátu 4.4 SDV8 nabízí linie HSE a Autobiography. K oběma si můžete přiobjednat paket Dynamic za 63.153, respektive 49.610 korun, jehož součástí jsou 21“ kola s dvojitými paprsky, ozdobné hliníkové obložení a pedály nebo optimalizovaný výkon, díky čemuž dojde k navýšení maximální rychlosti z 210 na 225 km/h.

Osmiválcová SUV na českém trhu - srovnání výbav
ModelAudi Q7Range Rover SportVolkswagen Touareg
Motor4.2 TDI4.4 SDV84.2 TDI
Výbava*HSE*
Cena1.896.9002.316.3031.864.900
Počet airbagů676
Adaptivní xenony13.00043.802S
Litá kola18"20"17"
Samočinná klimatizaceSSS
Vícezónová klimatizace19.200**18.271*/36.542**20.200**
Kožené čalounění70.200S45.500 (Cool Exclusive)
Navigační systém68.200S62.700
Vzduchové pérováníSSS
Prémiová audiosoustava19.80039.32540.800
Vyhřívavá přední sedadla10.70061.710***S pro Cool Exclusive
Klimatizovaná přední sedadla25.300-17.600
Vyhřívaný volant8.9005.5668.700
Tažné zařízení22.10036.421S
Panoramatická střecha53.10053.36134.400
Bezklíčový vstup a startování28.70030.855S
Podélný střešní nosičS16.2628.800
Elektrické ovládání zádiSSS
Cena ve srovnatelné výbavě2.236.1002.640.1472.085.600
*Třízónová, **Čtyřzónová, ***Vyhřívaná a klimatizovaná přední i zadní sedadla

Námi zvolená konfigurace kýžené výbavy pořadím cen porovnávaných modelů nezamíchala. Výsledná čísla navíc nemusejí být definitivní, protože jednotliví výrobci nabízejí například kožená sedadla, panoramatické střešní okno nebo lepší audiosoupravu v několika variantách. My jsme vždy sáhli po té nejdostupnější.

Zajímavé je ovšem srovnání Audi Q7 a Volkswagenu Touareg. Zatímco na začátku se jejich ceny lišily pouze o 32.000 Kč, dorovnáním výbavy se rozdíl zvýšil skoro na pětinásobek. Je to dáno bohatým základem Touaregu, díky kterému nepřiplácíte například za bezklíčové odemykání a startování, adaptivní světlomety nebo tažné zařízení pro přípojná vozidla o hmotnosti až 3.500 kilogramů.

Závěr

K dnešnímu srovnání výbav jsme již od začátku přistupovali s vědomím, že Range Rover Sport obhájí svou luxusní a také cenovou dominanci. Cílem však bylo ukázat, že ne všechny modely Volkswagenu lze považovat za „lidové“, a že i osmiválcový Touareg se může směle rovnat s nejlepšími jak výbavou, tak výkonem osmiválcové agregátu. I navzdory menším vnějším rozměrům navíc nezaostává nabídkou vnitřního prostoru ve všech směrech, byť na rozdíl od svých konkurentů nabízí maximálně pětimístné uspořádání interiéru.

Ze statistik Svazu dovozců automobilů nicméně vyplývá, že v těchto cenových relacích zájemci o luxusní SUV na úsporu pár desítek tisíc korun až tak nehledí a raději si připlatí za prestiž značky. V loňském roce se totiž pro Audi Q7 rozhodlo 424 zákazníků (celkově 18. místo mezi novými vozy s pohonem všech kol), což je o 104 více, než kolik zaujal Volkswagen Touareg (25. místo).

V jeho případě to však bezesporu způsobilo čekání zákazníků na modernizovanou verzi, která by tak letos mohla prodejní pozici Touaregu výrazně vylepšit. Dodáváme, že technika obou vozů je prakticky shodná, stejně jako kvalita použitých materiálů a dílenské zpracování. Naopak o Range Rover Sport byl ze tří porovnávaných automobilů nejmenší zájem – za 174 prodaných exemplářů mu v dané statistice náleží až 45. příčka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji Zápisník Adély Čabanové: Nejrychleji, nejlevněji

Rada Prahy se rozhodla postavit na místě historického…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Luxusní SUV s naftovými V8: Co koupit?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti…

Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů Volkswagen svolá v Rusku do servisů 44.000 Touaregů

Problém se vedle Touaregu týká také Porsche Cayenne. Po…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Zlín vyzve v poháru Jablonec. Oba touží po finále se Slavií

Zlín vyzve v poháru Jablonec. Oba touží po finále se Slavií

Tuhle zkratku do skupiny Evropské ligy ve Zlíně dobře znají z loňska a jdou po ní zase. Inspirovali i Jablonec.…

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

 

Reflex.cz

První “imperialistická” válka: Před 120 lety vyhlásily Spojené státy Španělsku válku, ta vedla k nezávislosti Kuby

První “imperialistická” válka: Před 120 lety…

Patnáctého února 1898 v havanském přístavu explodovala americká bitevní loď Maine a potopila se. Z 354členné…

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně chtějí české výrobky a z Koukalové teď zrovna radostí neskáču

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně…

„Číňané si potrpí na hierarchii. Je nutné prokázat, že máte určité postavení. Taky si polepšíte, pokud jste…