Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lynk & Co: Auta chtějí prodávat jinak…

Tomáš Dusil
Diskuze (3)

Nově vzniklá čínská automobilka, která vzešla z partnerství Volva a Geely má velké plány. A to jak v otázkách prodejů, tak i zlepšování svých produktů. Už teď se o Lynk & Co mluví jako o „chytrém telefonu na kolech."

A nejde jen o prodej jako takový. Ve hře je také financování vozidel. Ač se Lynk & Co soustředí zejména na americký trh, prezentace vozu, nového SUV s kořeny současného Volva XC90 proběhla v německém Berlíně. Přístupem k zákazníkům má údajně nová značka blízko k Saturnu, zvláštní značky koncernu GM, která existovala v letech 1985 až 2010. Přirozeně v rámci vymožeností současné doby.

Při koupi vozu tak zapomeňte na to, že vám dá prodejce slevu. Ceny vozů budou striktně dané, bez možnosti je měnit. A dále se auto bude prodávat takové, jaké je. Možnost nakonfigurovat si kupovaný vůz dle svého přání a kapsy tady nebude. Prostě vám firma předloží několik variant modelu a z nich si budete muset vybrat.

Automobil také půjde zakoupit přes internet, jako když si kupujete spotřební zboží. Zajímavější se jeví poprodejní služby. Pokud bude váš vůz potřebovat servis, nebudete s ním muset jet do opravny. Naopak, přijde člověk až k vám domů, případně do firmy, auto vyzvedne, odveze na servis, kde udělají vše potřebné a zase vám jej přiveze zpátky. Podobně to dělá v Americe Tesla. A současně se provede upgrade softwaru elektroniky vozidla. V kontextu by tak vlastnictví auta opravdu mělo připomínat držení chytrého telefonu. Otázkou je, jak to bude vypadat v praxi. Auto není rohlík na krámě. Má celou řadu problémů, které se řeší za pochodu. A pochybujeme, že by to v tomto případě bylo jinak.

Z napsaného se zdá, že vlastně nejde o nic nového. Podobné služby už nabízí zmíněná Tesla a koncepce, kdy se budou jednotlivé modely od sebe vzájemně odvozovat, už známe také z již vzpomínaného Saturnu.

Lynk & Co však údajně přinese i některé nové nápady. Řadu z nich vážně neobvyklých. Každé auto se bude umět samo připojit k internetu. Vždycky. O tom, že by došla „štáva“ baterkám výrobce taktně mlčí.

Pro koho je tedy vůz této zcela nové čínské značky určen? Zcela určitě si jej nekoupí nadšenec do aut, ale ani starší osoba, mající obecně problémy s využíváním nejnovějších technologií na bázi konektivity. Vůz je určený mladým lidem, vyznávajícím výhradně městský způsob života. Třeba se Lynk & Co někdy objeví i u nás. Byli bychom na to docela zvědaví.

Tomáš Dusil
Diskuze (3)
Avatar - jozephko
24. 10. 2016 06:37
Číňania síce rýchlo napredujú...
Číňania síce rýchlo napredujú, ale zatiaľ sa im moc nedarí vymyslieť jednoduché a ľahko vysloviteľné názvy značiek. Lync and Co. - ako sa to bude vyslovovať?
A ešte k samotnému autu - má byť určené hlavne pre jazdu v meste. Ale tam je internetové pripojenie väčšinou úplne zbytočné - zvlášť, ak sa nejedná o veľkomesto. Neviem si moc dobre predstaviť, načo bude napr. žene, čo auto používa na rozvoz detí do školy a na krúžky a cestu do práce...
Ten internet v autách bude asi taká "vychytávka" ako 3D v televízoroch...
23. 10. 2016 17:52
kurvitka
Tak za tri roky se vsechny systemy zahadne zpomali tak jako windows, nebo telefony samsung a bude nutne koupit nove auto.
Avatar - Twingo
23. 10. 2016 16:38
Evropa
Jestli přijde i do tak podle mě nemá v šanci protože evropští zákazníci už jsou tak nějak zvyklí že si mohou auto nakonfigurovat podle sebe a podle své peněženky. Navíc mi přijde že v dnešní době je docela v módě odlišit se a mít něco co ten druhý nemá což tahle značka nenabízí. A nápad udělat z auta větší telefon mi přijde trochu naivní jak bylo psané auto není rohlík a má specifické rysy které sebou nesou výhody i nevýhody.

PS: Navíc není ani moc hezký ;-\