Nejprve odpovím na otázku, zda bych si automobil vyrobený v Číně koupil. Nekoupil. Pokud by mi ale nic jiného nezbývalo...jako u ostatních věcí denní potřeby, především elektroniky, už dnes téměř není možnost koupit si něco, co by neobsahovalo minimálně alespoň základní komponenty z Číny...
Neděláme dobře, když Číňanům postupně téměř zadarmo předáváme veškerá technologická know-how, které jsme v Evropě či v Americe vyvíjeli minimálně posledních 100 let. A to se netýká jen automobilového průmyslu ale prakticky úplně všeho...
Ale čínský boobm pomalu končí, řada výrobců se stěhuje pryč, nebot naáklady na práci v číně stoupají a firmy tak heldají ještě levnější lokality a volí tak Bangladéš, Thajsko, Barmu, Indonesii, rumunsko nebo dokonce už i Afriku.
Největší srandou je výrobce oblečení a obuvi Puma, ty už opustili i vietnam a šijí v Kambodži, Indonésii, Barmě a viděl sem snad i něco z Burkina Faso >:D >:D
Kvalita tomu ovšem dost odpovídá.
Šílená skutečnost: daňoví poplatníci USA zaplatili záchranu a sanaci GM (mimo jiných výrobců) a GM se jim odmění tím, že výrobu aut stěhuje do Číny. Tak tomu já říkám ekonomický zločin!
Najhoršie na tom nie je samotný pôvod auta, ale to, že Číňania sa takto naučia vyrábať naozaj autá naozaj kvalitne. Najskôr pod vedením Amíkov, ale potom je to už len otázka času, kedy to zvládnu aj sami.
Ano, bude to pro ně poměrně snadný a rychlý vzestup (neplatí to jen u aut). A než se americké a evropské značky stačí ohlédnout, vyroste před nimi plnohodnotná konkurence. :-|
V článku se píše něco jako "pokud je to aspoň trochu možné...", což kromě audia (které se v česku dělá skutečně na úrovni) u těchto věcí moc možné není. Jinak tuhle filosofii s autorem 100% sdílím, mám to stejně. Ale těžko vysvětlovat v česku, kde je nejdůležitější nakoupit co nejvíc nesmyslů pochybné kvality za co nejnižší cenu. :-)
Aby tyhle moje řeči měly nějakou spojitost s automobilismem (když už jsme na ACZ), tak se vždycky i trochu chlácholím, že když už mám auto (ale aspoň evropské), které sežere každých 100km skoro 10 litrů, tak zas tou podporou místních produktů na druhou stranu snižuju emise nákladních lodí z číny (a že emise z mazutu jsou jiná bomba i v porovnání s nejsmradlavějšíma dieselama). Tak snad se mi tím ta karma trochu srovnává. :-)
Nechcem ti kaziť radosť s tými loďami, ale nedávno sa rozbehol iný biznis v preprave a tou je vlak, ktorý jazdí z Číny do Hamburgu a späť cez Rusko a Kazachstan. A pokiaľ som dobre informovaný, začínajú na neho prechádzať mnohí výrobcovia a zasielajú ním komponenty na montáž svojich vozidiel v Číne. Že údajne je o zhruba tretinu drahší ako loď, ale o dva až tri týždne rýchlejší čo je zrejme najväčší benefit.
Před pár desítkami let byla k smíchu japonská automobilová produkce. Dneska ten popleta ve článku pleská, jakou má váhu mít auto z Evropy, USA nebo JAPONSKA.
Před patnácti lety byla korejská auta nejtrapnější věc, co ste mohli na čtyřech kolech koupit. Dneska vás bombarduje reklama, která vám cpe do palic, jak jsou kvalitní. A lidi to kupujou jak vzteklý.
Tak počkejte třeba dalších patnáct let a uvidíme...nebo ne..:)
Co to meleš za nesmysly? Japonská auta jsou plně srovnatelná s Evropou od 60. let. Na to, že se tam autoprůmysl začal až na pár výjimek rozvíjet od padesátých, je to docela slušný výkon. A už ve chvíli, kdy s výrobou začali, byli lepší, než většina USA produkce. 8-s