Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Magna: o práci může přijít až 10 500 zaměstnanců automobilky Opel

Dan Vořechovský
Diskuze (6)
Šéf kanadské společnosti Magna International, která pravděpodobně kapitálově vstoupí do německé automobilky Opel, uvedl, že by mohlo po vstupu Magny přijít o práci až 10 500 pracovníků Opelu.

Jeden ze dvou výkonných ředitelů společnosti Magna International Siegfried Wolf uvedl, že by mohlo být z německé automobilky Adam Opel GmbH propuštěno až 10 500 pracovníků. V samotném Německu by se mělo propuštění týkat zhruba 4 500 zaměstnanců. Konkrétní plán propouštění, který Magna předložila v rámci své nabídky v červenci tohoto roku, počítal například s tím, že v Bochumi bude propouštěno až 2 045 pracovníků, v britském Ellesmere Portu 830 zaměstnanců a v Antverpách 2 321 pracovníků. Wolf současně nezmínil, zda by měla být příští rok uzavřena továrna v Antverpách, s čímž Magna dle svého červencového plánu počítala. Opel v Evropě zaměstnává zhruba 49 tisíc lidí a má továrny například v Německu, Španělsku, Velké Británii nebo Polsku.

Wolf ve Frankfurtu přesvědčoval, že kanadská společnost Magna udělá vše proto, aby propouštět nemusela, a pokud najde pro vozy Opel dostatečný odbyt, nemuselo by k propouštění dojít vůbec. Pracovní místa by podle něj mohla být zachována také smluvními pracemi pro jiné společnosti.

Právě Wolf je podle druhého výkonného ředitele Magny Dona Walkera možným kandidátem na post ředitele německé automobilky. Walker však zároveň upozornil, že Magna je v Opelu minoritním akcionářem a každé rozhodnutí o dalším manažerském vývoji společnosti vyžaduje souhlas celého představenstva.

Nová akcionářská struktura Opelu by měla být jednoduchá. Pětapadesátiprocentní podíl bude rozdělen mezi ruskou banku Sberbank a Magnu (té by měl připadnout podíl 27,5 %), 35 procent si ponechá General Motors a 10 % podíl připadne odborům Opelu (další informace v našem článku GM prodá Opel společnosti Magna International a ruské Sberbank).

Dan Vořechovský
Diskuze (6)
17. 9. 2009 13:44
Re: a maj to, blbci...
Bolševik z Ruska nebo bolševik z Itálie - jedna pakáž....takže klídek, aneb jak se říká v ruštině Perm nebo šerm vsjo ravno.
16. 9. 2009 22:10
Re: a maj to, blbci...
Ale tak ono se s propouštěním počítalo už před prodejem Magně (i když v Německu o nějaká ta místa míň), tak bych z toho nedělal zase takovou kovbojku. Lidí je mi líto, ale jinak to prostě nejde, na platech se dá ušetřit balík.
16. 9. 2009 21:44
Re: a maj to, blbci...
to je pravda, rusko je jak usa, prostě ty menší berou jako kolonie, já udělal pro opel co jsem mohl, máme ve firmě dvě insignie, německý standart za solidní cenu, vectra b má 10 let a jenom se mění tlumiče, kdyby to neskřípalo klidně bych tam vydržel ....

ale uvidíme co bude, k koncernovému autu nejdu, to radši bmw, ale na 5 podle mých představ nemám holt 3 když opel zkrachuje nebo to půjde někam do pryč, jinak Insignie super, sice se ty 16 V motory musí točit ale to ovládání světel + pohodlné sedačky jsem ještě neviděl, komfort za přijatelnou cenu
Avatar - euro89
16. 9. 2009 21:22
Re: a maj to, blbci...
Pro mě neni rozhodující to, že změnili oficiální název, nebo přišli o část uzemí. Dokud tu zemi budou řídit lidi, jako je Putin, budu jí mít na stejný úrovni jako KLDR nebo Írán... :-! A od dětství mám alergii na všechno, co jen trochu "smrdí" po Rusku, nebo rusech... Proto nemůžu překousnout, že jim už patří značky, jako LDV, TVR a teď i částečně Opel :no: o značkách z jinýho, než automobilovýho odvětví ani nemluvě... 8-s
Avatar - T613
16. 9. 2009 20:48
Re: a maj to, blbci...
SSSR neexistuje už 18let, tedy zanikl v době když jsi prochcával plenky. Ale můžeme být rádi, že po reformě školství umíš aspoň číst a psát (děkuji za ty slova Sire Humphrey)