Magna Steyr Mila EV v Ženevě 2009

Magna Steyr Mila EV v Ženevě 2009

 
 

Rakouská firma Magna Steyr přestavuje v Ženevě nejen studii malého čtyřmístného hatchbacku Mila EV, ale prakticky hotovou podvozkovou platformu malého hybridního automobilu, připravenou pro zástavbu do několika různých karoserií.

Rakouská odnož velkého automobilového dodavatele Magna, je připravena nabídnout velkým automobilkám technickou bázi pro jejich sériové modely. Studie Mila EV slouží tedy nejen jako demonstrátor designového potenciálu, ale hlavně jako nabídkový exponát, jehož útroby možná brzy zdomácní v některém sériovém voze jiné značky.

Jak zkratka EV napovídá, jedná se o elektromobil, přesněji řešení hybrid, který může v sériové podobě pracovat jako čistě elektrický dopravní prostředek nebo elektromobil, kterému po vyčerpání kapacity lithiových akumulátorů dodává proud spalovací motor.

Základem studie je nezávislá a do značné míry flexibilní platforma (podlahová plošina), která má v přední části vozu spalovací motor a elektromotor, v zadní pak nádrž na benzin a akumulátorovou sadu. Elektrickou trakční výbavu představuje synchronní elektrický stroj o výkonu 50 kW, který může pracovat v režimu elektromotoru nebo generátoru. Maximální točivý moment 120 Nm je dosahován v širokém pásmu mezi 0 a 4000 min-1, maximální otáčky elektrického zařízení jsou 12000 min-1. Skladování elektrické energie má v režii akumulátorová sada s kapacitou 10 kWh a pracovním napětím 400 V. Její nabití by mělo trvat jen 2,5 hodiny.

Elektrické soustavě asistuje malý zážehový dvouválec do V se zdvihovým objemem 810 cm3, jehož maximální výkon 25 kW začne dobíjet akumulátory a dodávat proud pro elektromotor ve chvíli, kdy se kapacita akumulátorové sady vyčerpá. Automobil v této konfiguraci umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 17 s, nejvyšší rychlost činí 120 km/h a dojezd 280 km je omezen pouze objemem palivové nádrže.

Vnější rozměry odpovídají malým vozům (3866 x 1680 x 1525 mm, rozvor 2500 mm), pohotovostní hmotnost studie činí 1285 kg, zavazadlový prostor má objem 350 l.

Elegantní design odpovídá současným malým pětidveřovým hatchbackům, návrháři se přesto odvázali a vytvořili některé zajímavé, až futuristické prvky. Jde především o linku od předních světlometů nahoru ke střeše, ta se pak vrací zpět přes dolní hranu bočních oken. V pásu pod prolisem bočních dveří, který vede až na záď vozu, je pak indikátor stavu nabití baterií. Jsou do něj integrována také čidla otevírání dveří, která lze aktivovat elektronickým klíčem. V prosklené střeše jsou pak nainstalovány solární panely, které slouží jako dodatečný zdroj elektrické energie. Konvenční zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Magna Steyr Mila EV v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.











Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…