Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra Bolero je nejúspěšnějším SUV v Indii

Michal Fokt
Diskuze (7)
Po třinácti letech na trhu si terénní vůz automobilky Mahindra připisuje 650 tisíc prodaných exemplářů a stává se tak nejúspěšnějším SUV indického trhu a současně i nejúspěšnějším indickým SUV.

Rozvojové automobilové trhy mají své nepopiratelné kouzlo - bývají tam k vidění auta, vypadající jako před čtvrtstoletím ta evropská, ba co víc, lámou tam prodejní rekordy. Při pohledu na vůz Mahindra Bolero se vám možná vybaví Suzuki Vitara z počátku 90. let, což značí, že nešlo o žádný designérský (ani technický) zázrak ani v roce 2000, kdy se začal prodávat, natož pak nyní.

Bolero sice nese označení SUV, podle našich měřítek jde ale spíše o klasický off-road a to opravdu hrubého zrna - s listovými pery na zadní nápravě, bez posilovače řízení, čalounění střechy, se "švihadly", bubnovými brzdami vzadu a s absencí dalších dnes zcela samozřejmých prvků výbavy a jejich kombinací. Chtěli byste třeba klimatizaci? Pak zapomeňte na pohon 4x4 ...a tak by se dalo pokračovat dále, třeba k motorům. Kde jinde byste dnes koupili turbodiesel 2,5 l s dravými 46 kW a 195 N.m nebo se 47 kW a 180 N.m?

Indové nicméně Mahindru Bolero milují, po dvanácti letech výroby a jen minimálních inovací se pro něj rozhodlo více než 650 tisíc lidí a rozhodně to nevypadá, že by mlelo z posledního, v období 2012/2013 prodeje vzrostly o 17 % na 117.605 kusů ze 100.686 v období 2011/2012, takže má před sebou ještě zcela jistě několik dalších let spokojené existence. Mahindra Bolero je momentálně páté nejprodávanější auto v Indii.

Michal Fokt
Diskuze (7)
5. 11. 2013 11:30
Mahindra frčí ......
Na Indické poměry je to úžasné auto a v místech mimo hlavní tahy se offroadové geny hodí vždycky .... nikdo nebude řešit že má švihladla nebo že moc nejede, stejně se po těch jejich cestách dá jezdit rozumně do 60km/h vyšší rychlosti jsou jenom na opravdu dobrých tazích a stejně je to risk .... do dalšího faceliftu vydrží ještě 10 let ;-)
Avatar - vabis
5. 11. 2013 11:00
no fuj
podle té fotky to vypadá jak ten slavný facelift od ix35 >:-[]
Avatar - WinDiesel
4. 11. 2013 21:46
Nejmodernější technika!
Náhodou to není špatné - hlavně e to levné - ale technika je absolutně moderní.

"Mahindra vehicles are now being supplied with Delphi's Unit Pump Common Rail system (UPCRs). The UPCR System is used on the 4 cyl 2.5L MDI LCCR engine currently used on Scorpio, Bolero, D13200 Truck and T15 Bus applications.
The 2.5L MDI Low Cost Common Rail (LCCR) engine produces a Peak Torque of 200Nm @ 1800-2000rpm and a Rated Power of 70 PS @ 3200rpm whilst meeting the requirements of BS III (Euro 3) and BS IV (Euro 4) regulations."

A spotřeba bude jistě velmi dobrá. Emise na úrovni Euro 4 na Indii velmi slušné.
A motor je alespoň pořádně velký, žádný 1,4 TDI ale hezkých 2,5 litrů. Takový motor by mohl být robustní a v té indii něco vydržet.
Avatar - 3_diamanty
4. 11. 2013 17:51
pod pojmom indicke SUV ( alebo Mahindra )
si vzdy predstavim indicky zazracny bollywood >:D [odkaz] ;-) :yes: daco neskutocne >:D :yes:
Avatar - Glaukos
4. 11. 2013 17:37
Smysl?
Mohl by mi někod vysvětlit jaký má tento článek? Já ho totiž nevidím.