Mahindra Bolero je nejúspěšnějším SUV v Indii
Rozvojové automobilové trhy mají své nepopiratelné kouzlo - bývají tam k vidění auta, vypadající jako před čtvrtstoletím ta evropská, ba co víc, lámou tam prodejní rekordy. Při pohledu na vůz Mahindra Bolero se vám možná vybaví Suzuki Vitara z počátku 90. let, což značí, že nešlo o žádný designérský (ani technický) zázrak ani v roce 2000, kdy se začal prodávat, natož pak nyní.
Bolero sice nese označení SUV, podle našich měřítek jde ale spíše o klasický off-road a to opravdu hrubého zrna - s listovými pery na zadní nápravě, bez posilovače řízení, čalounění střechy, se "švihadly", bubnovými brzdami vzadu a s absencí dalších dnes zcela samozřejmých prvků výbavy a jejich kombinací. Chtěli byste třeba klimatizaci? Pak zapomeňte na pohon 4x4 ...a tak by se dalo pokračovat dále, třeba k motorům. Kde jinde byste dnes koupili turbodiesel 2,5 l s dravými 46 kW a 195 N.m nebo se 47 kW a 180 N.m?
Indové nicméně Mahindru Bolero milují, po dvanácti letech výroby a jen minimálních inovací se pro něj rozhodlo více než 650 tisíc lidí a rozhodně to nevypadá, že by mlelo z posledního, v období 2012/2013 prodeje vzrostly o 17 % na 117.605 kusů ze 100.686 v období 2011/2012, takže má před sebou ještě zcela jistě několik dalších let spokojené existence. Mahindra Bolero je momentálně páté nejprodávanější auto v Indii.