Mahindra Komodo: Vize brutálního teréňáku od indického designéra

 

Indická Mahindra & Mahindra se chce zbavit alespoň v mezinárodním měřítku image výrobce levných osobních a užitkových aut. Designér Makrand Patil pro ni navrhl koncept SUV Komodo.

Indická Mahindra se snažila v minulosti protlačit na americký trh, ale nepovedlo se. Působila i v některých evropských zemích, všude tam je bohužel brána spíše za exota. V současné době se kromě asijských zemí orientuje hlavně na Afriku a Jižní Ameriku. Proč ne, tam její produkty najdou rozhodně široké uplatnění a emisní požadavky na motor a bezpečnostní předpisy nejsou tak přísné. Na starém kontinentu v současnosti neexistuje podle dostupných informací oficiální distribuce. Automobily této značky lze ovšem koupit třeba na Slovensku. Mnozí ji navíc chápou hlavně jako výrobce zastaralých terénních aut zvláštního vzhledu, případně ji vůbec neznají. To se ale může v budoucnu změnit.

Skutečně brutální terénní Komodo navrhl Ind Makrand Patil, absolvent turínského IED. Při jeho vzniku spolupracoval přímo s indickou automobilkou. Výsledek představuje auto určené hlavně pro domácí trh. Podle slov samotného tvůrce se zákazníci mají rekrutovat z mladších lidí, případně středního věku, mělo by jít bohatší majitelé firem, či syny podnikatelů se sportovními sklony. „Vozidlo s pohonem 4x4 je velké, silné, robustní a luxusní zároveň. Perfektní pro indický terén. Může být použito kdekoliv, na silnicích i mimo ně včetně hluboké vody. Více se zaměřuje na off-roadové schopnosti, užije si jej však celá rodina,“ prozradil o něm samotný designér.

Komodo zatím existuje pouze coby hliněný model, fotografie jsou pochopitelně počítačové. O technice je tedy předběžné vůbec mluvit. Patil bral ale v úvahu i trvanlivost a spolehlivost současných vozů Mahindra. Zda je to jen marketing, nebo ne, my Evropané bohužel posoudit nemůžeme, málokdo z nás měl to štěstí, aby se s nějakou mahindrou svezl. O samotné kvalitě výroby v Indii si iluze nedělejme, ale co v autě není, nemůže se rozbít, že? Poněkud protichůdné požadavky návrhu splňuje i takřka vojenská khaki barva studie, alespoň na některých snímcích. Doplňuje ji kontrastní žlutá a oranžová. Při pohledu na stroj se možná někomu vybaví prototyp Lamborghini Urus zkřížený s geny původně vojenského speciálu řady LM. Inspirace? Možná, Komodo ale působí mnohem mohutněji než Urus a je cíleno trochu jinam.

Mahindra je většinovým vlastníkem jihokorejského SsangYongu, který zachránila před krachem prakticky v hodině dvanácté. Patří jí i výrobce elektromobilů Reva. Její vlastní výrobní program je ale i tak velmi široký. Produkuje užitkové automobily od tříkolek Alfa, které připomínají klasiku Piaggio Ape, přes rustikální pick-up Bolero až po velké náklaďáky a turistické autobusy. V oblasti osobních aut jsou těžištěm terénní vozy a SUV. Thar je pohrobkem válečného Jeepu, který se v Indii začal montovat hned po ukončení krvavého konfliktu. V portfoliu najdeme i osobní verze zmíněného Bolera, nebo technicky o něco mladší Scorpio. Kompaktní SUV Quanto, Xylo a originální XUV 500 představují v rámci nabídky značky modernu. Nezapomínejme na sedan Verito, což není nic jiného než Dacia Logan první generace. Z něj ne odvozen i hatchback Vibe.

JAKE.AUTO.CZ: Mahindra XUV 500 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
Zdroj: Carscoops

Štítky Lamborghini Mahindra Design Sportovní Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Mahindra XUV Aero: První skica konceptu indické X6 Mahindra XUV Aero: První skica konceptu indické X6

Indická Mahindra si pro Auto Expo 2016 pořádané v Novém…

Mahindra XUV vyráží do Evropy, bude se prodávat v Itálii Mahindra XUV vyráží do Evropy, bude se prodávat v Itálii

Indické SUV má za sebou evropskou novinářskou premiéru a…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Nikdy nespojovali svůj domov na březích jezera s okolním světem cestami nebo mosty. Dodnes praktikují…

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…