Majitelé naftových automobilů Mercedes-Benz podali ve Spojených státech novou hromadnou žalobu, podle které tyto vozy pravděpodobně disponují systémem pro falšování testů emisí.
Montování systému rozpoznávajícího měřící cyklus a tím pádem měnící charakteristiku vozu oproti běžným podmínkám vs. nové technologie snižující spotřebu jsou dvě naprosto odlišné věci. Že je měřící cyklus nepřesný, zejména ten evropský, všichni dávno víme, to není vina automobilek, ale o to u Dieselgate vůbec nešlo. To by museli zakázat i všechny dvoumotoráky a jiné křížence, které mají prvních pár kilometrů nulovou spotřebu díky baterkám a pak už eurocyklus pomalu končí, navíc motor ještě potřebuje tyto baterky zase nabít... Faktem je, že žádné vyšetřování v této "kauze" nic neprokázalo a navíc ani neběží, zatímco VW jednoznačně podváděl a nakonec se i přiznal. VW není MB >:-[]
Pravdu díš. Hloupé nastavení laboratorních cyklů může způsobit vyšší emise. Měření "on the road" zatím neexistuje jako oficiální test pro měření emisí.
Kdyby existoval, neexistoval by ani případ "Dieselgate". Američané dělají ramena ale ani oni nemají "road test". Mají o něco reálnější laboratorní testy, pořád jsou ale laboratorní a tedy vypovídají pramálo o emisích v reálném režimu na silnici.