Diskuse

Malá naftová auta pomalu mizí ze scény. Která pořídíte nejvýhodněji?

11.2.2018

Do tři sta tisíc moc malých hatchbacků s turbodieselem pod kapotou nenajdete. Pod tuto hranici se vejdou jen dva.

 

  • 51 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 11.02.  12:45

    Mizi ze sceny

    z pochopitelnych dovodov tak preco by sme si ich mali kupovat? Obdivujem toho kto to vobec niekedy kupil. Vypovedna hodnota clanku 0.
    • 65 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 11.02.  13:02

      « Re: Mizi ze sceny

      Zrovna ta c3 je v nafte rozhodne lepsia volba nez tie dychavicne trojvalce. A este je aj lepsie utlmena. Prijemne zenske auto.
      • 31 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 11.02.  14:58

        « Re: Re: Mizi ze sceny

        Tak za cenu 100k dieselu s M5 môže mať človek 110k turbobenzin s A6 a ešte ušetrí 400-650 eur v závislosti na výbave - neviem ale príde mi, že svet o veľa neprichádza >:D
        • 10 Reagovat !

          foto moan78

          moan78 11.02.  17:16

          « Re: Re: Re: Mizi ze sceny

          Rozpravas o nejakom komkretnom aute? Lebo 55 kw hdi v c3 urcite nestoji co 1.2 turbo v automate. A budme k sebe uprimni: s tou oturbenou 1.2 proste za 4 l nebudes jazdit ani nahodou. Stale pisem o c3, lebo mam osobnu skusenost.
          • 10 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 11.02.  20:37

            « Re: Re: Re: Re: Mizi ze sceny

            Tak ja som hovoril o 73kW nafte - ako ta pointa 55kW má zmysel fakt len vtedy keď človek jazdí špecifické trasy - do mesta to nie je, na diaľnicu sa takisto nehodí a rozdiel oproti benzínovemu automatu je 400 až 600 eur podľa výbavy.
            A ak mi ide už o náklady tak oproti 60kW 1.2Puretech je rozdiel v papierových spotrebách 1.2l a rozdiel v cenách 2 000 eur teda pri súčastných cenách phm treba prejsť 100 000 km aby sa to dorovnalo, bez započítania servisu/poistenia, takže realita bude asi niekde okolo 120 000 km.
            • 00 Reagovat !

              foto mariov8

              mariov8 12.02.  10:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mizi ze sceny

              Takže to mám za 3-4 roky na nule a potom už šetrím... servis a poistenie už viac nestoja. Na jazdenie do práce niekde spoza velkomesta ideálne auto.
              • 01 Reagovat !

                foto Nicco

                Nicco 12.02.  20:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mizi ze sceny

                Za 3-4 roky zacnes riesit opravy naftoveho pohonu a mozno ta uz ani do mesta nevpustia.
                • 00 Reagovat !

                  foto mariov8

                  mariov8 13.02.  21:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mizi ze sceny

                  Opravy čeho? Po 3-4 letech? Proč? To není 1,2TSI nebo 1,6THP.

                  Do většiny měst, kde chtějí vjezd motorových vozidel zakázat, nevjedeš za pár let dle jejich cílů ani benzíňákem a do některých nebudeš chtít jet ani metrem, natož pěšky...
      • 00 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 11.02.  19:13

        « Re: Re: Mizi ze sceny

        Nesúhlasím. Jazdil som s C3 aj C3 Aircoss s tou 1,2 PureTech, ale v oboch prípadoch s podareným automatom a je to skvelá kombinácia. Je pravda, že s manuálom to už také terno nie je.
        • 00 Reagovat !

          foto mariov8

          mariov8 12.02.  10:15

          « Re: Re: Re: Mizi ze sceny

          Tam je totiž u PureTechu Turbo klasický automat s meničom a to je proti DSG alebo dokonca robotom úplná bomba. A ten turbomotor to utiahne a navyše to vyžehlí dole tupejšiu charakteristiku trojvalca.
    • 01 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 11.02.  20:48

      « Re: Mizi ze sceny

      jedině dobře že mizí ze scény.....Aspon se bude dát líp dýchat. Moderní benzín umí jezdit ve městě za 5-6 litrů, komu se to zdá moc, at jezdí tramvají...
      • 11 Reagovat !

        foto mariov8

        mariov8 12.02.  10:17

        « Re: Re: Mizi ze sceny

        Až na to, že taková 1,5dCi nebo i ta 1,6HDi to umí za 4L a má emise pevných částic o několik řádu níže než jakékoliv TSI. Jenom pohled z druhé strany...
  • 31 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 11.02.  12:59

    Načo

    Načo je komu dobrý malý dízel pri spotrebe malých turbo benzínu. Ťažko povedať.
    Poznám vynimku, sused kúpil výbehový dízlový Note. Jazdí dlhé trasy a chcel auto s priestorom a dobrou výbavou, čo posledný Note spĺňal.
  • 20 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 11.02.  14:32

    Každej má svůj názor

    ale mě zaujala jedna věc.
    Audi A1 se smrdutým trojválem TDI za 520 v základu.
    Tomu říkám navoňená bída.
    A to bývá fostek obviňován z obdivu koncernu a není zrovna antinaftovej.
    Ale tohle už je fakt trapný. >:D
    • 03 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.02.  14:45

      « Re: Každej má svůj názor

      v podstate take drahsie predosle polo .. a pritom aj od neho skaredsie a priestorovo mensie ;-) ... ale papierovo je to proste premiant takze s tym cenovo nic nenadelas ... logiku tu opat nehladaj

      mna skor dorazilo to mini s dizlom za takmer 800 tacov ... a potom ze sorento za melon je drahe ... ;-) .. to este aj ten predrazeny T-roc s tvrdymi plastami v kabine je zrazu voci tomu mini hodne lacny a dava zmysel
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 11.02.  14:51

    doba dizlova

    je nastastie uz na ustupe... len neviem preco ta renaultacka maxi micra ( ktora uz v predoslej generacii dizel nemala za co som ju chvalil ) ho zrazu ponuka...

    PS: vykon sa udava v Kč? co tabulka to chyba klasika ;-)
    • 51 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 11.02.  15:27

      « Re: doba dizlova

      proč nastastie?
      Máš pocit, že diesely ti nějak ubližují.
      A ano, i bez dieselgate je jasné, že malé turbobenzíny jsou více než zdatnou konkurencí pro malé TD, které ztrácejí smysl. Ale není kůň jako kůň.Kdo jel někdy po dálnici třeba s naloženým P307/8 v TD kolem 110PS a papírově stejně silným nemohoucím řvoucím žeroucím benzínem, ten mi to potvrdí. Ale dneska je to jinak.
      jenom to "našťastie" mě děsí. To, že máš jiný vkus než já, akceptuji. Ale dodnes jsem tě neměl za ekohysterika. Prosím né, těch blbečků je tady dost. Korunu všemu nasazuje *, co by chtěl s elektromobilem v mraze tahat na 1000km dvoutunovej přívěs. Nevěřím, že jsi tak vypatlanej a věřím tomu, že to "našťastie" ti jen tak uklouzlo.
      Myslím, že máš polo nebo co 1.2TSI. Jasná volba - jen magor koupí 1.4TDI. No ale před deseti rokama, kdybys měl volit mezi 1.9TDI a zoufalou atmo 1.4 smrt, bylo by to jinak.
      • 21 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 11.02.  15:36

        « Re: Re: doba dizlova

        ta tebou spominana 1,4tka atmo by aj pred 10-15 rokmi bola jasna volba ... tu sa nic nemeni .. dizel do maleho auta proste nepatri.. ani do kupatok ani kabrioletov.... aka atmo smrt? ved tie benzinove 1,4ky boli pred 10-15 rokmi krasne zive ( zober si take 1,4 100 konove polo este s tymi okruhlymi svetlami alebo fabiu I.. sli krasne ).. a vtedy si nemal v malych autach ani ziadne ekosprevodovanie .... neporovnavaj to s dneskom kde ani 1,6tka atmo v megane proste na svoj vykon moc nejede.. takze fajn ze dizle v malych autach uz su na ustupe... :yes:
        • 32 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 11.02.  15:42

          « Re: Re: Re: doba dizlova

          Ne, takže si nikdy po dálnicch s plně naloženými auty podobnými těm, která jsem popisoval nejezdil. To je jediné, co jsi v podstatě napsal.
          Právě to porovnávám s dneškem. dřív diesel jel v normálních otáčkách mnohem líp. Ty tvoje krásně živé 1,4ky neudržely na dálnici do kopců ani rychlost. A nemohoucně řvaly. Dneska je to jinak. proto to porovnávám.
          Ale OK, beru tvůj názor. :yes:
          • 20 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 11.02.  15:55

            « Re: Re: Re: doba dizlova

            chapem co chces povedat .... ale za mna male auta nie su prioritne stavane na dialnice ani dlhe trasy... rovnako nie su stavane ani na to aby jazdili plne nalozene v dlouhych tahlych kdesi na urovni passatu ... rovnako nejde ani s defenderom alebo nivou chciet aby sli po dialnici ticho a komfortne ako passat/superb .... a tak dalej a tak dalej... takychto prirovnani je spusta... priorita malych aut je proste kusok ina a kto ju pochopi tak si iste bohate vystaci u maleho auta s nejakym tym solidnejsim benzinom ( 90-100 konikov ) ;-)
          • 01 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 11.02.  20:51

            « Re: Re: Re: Re: doba dizlova

            mohl sis koupit 1,6 atmo od konkurence a lítat plně v pohodě. Dodnes se dají koupit třeba u Lady :o))
        • 10 Reagovat !

          foto moan78

          moan78 11.02.  17:19

          « Re: Re: Re: doba dizlova

          Tak zrovna 1.4 100 koni v pole sla jak rakete, ale vo fabke sla horsie nez 75 konova verzia.
      • 12 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 11.02.  16:40

        « Re: Re: doba dizlova

        Když si srovnám jízdu první generace Fabie s benzinovou 1.4 a s 1.9 TDI, pak jednačtyřka je stále jasná volba. TDI byla tragédie.
  • 21 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 11.02.  15:26

    Diesel v malom aute má zmysel...

    ...kým budú malé autá používané ako rodinné a jediné v domácnosti. Jak si národ trochu prilepší a môže si na dlhšie trasy dovoliť väčšie autá, malé diesle zmysel strácajú. Presne tak je to aj u nás. Ešte nedávno by sa tu za diesel vo Fabii a podobne veľkých autíčkach bili mnohí. Dnes už je väčšina proti, pretože to už ľudia skrátka nepotrebujú.
    • 00 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 11.02.  15:28

      « Re: Diesel v malom aute má zmysel...

      viz já o příspěvek výše. Prostě se to vyvíjí a není to jen kvůli dieselgate nebo ekologii. benzíňáky se objektivně ve srovnání zlepšily. Každej vzývá atmosféru, ale je to díky turbům.
      • 10 Reagovat !

        foto topten

        topten 11.02.  17:34

        « Re: Re: Diesel v malom aute má zmysel...

        ano je to tak
        pamatuju, jak sem mel 120k atmobenzin a kamos 140k turbonaftu
        rozdil naprosto propastnej ve prospech turbonafty, rozhodne ne jen rozdil tech 20 koni
        dnes uz je jina doba, benzinaky za poslednich 10 let udelaly velkej pokrok
    • 00 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 11.02.  17:22

      « Re: Diesel v malom aute má zmysel...

      Presne ako pises. (Btw ten retard, co ti dal palec dole, by mohol napisat, co konkretne ho tak rozladilo):)
    • 00 Reagovat !

      foto topten

      topten 11.02.  17:37

      « Re: Diesel v malom aute má zmysel...

      maly auto v dyzlu nema smysl ani v pripade jedineho auta v rodine, mozna az na vyjimky, kdy se maly auto pouziva na prelety po dalnici, k cemu ale vhodny vubec neni
  • 40 Reagovat !

    foto sven01

    sven01 11.02.  15:49

    pre redakciu

    odporucam zmenit v tabulke vykon z KČ na inu menu. napriklad EURO, dolar...
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 12.02.  10:07

    nafta v malom aute je prežitok

    myslím, že sú 2 dovody, prečo sa ešte kupuje nafta do malých áut. Prvý je stereotyp, ktorého sa niektorí nezbavili (nízka spotreba, dlhá životnosť, lacnejšia nafta). Druhý je nevhodná motorová skladba niektorých modelov, kde základné verzie litrových trojvalcov môžu niekomu apriori vadiť a v porovnaní s vyššími verziami benzínov je cena za dízel porovnateľná. Ale inak by som sa nedivil, keby sa nafta z malých modelov vyradila. Už je to prežitok. Ja mám na svišťovi dlhodobú v zime 4,9 l a jazdím vo všetkých režimoch, už je zabehnutý. Neverím, že by som mal s naftou menej.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný únos syna?

Epicentrum: Ustojí Andrej Babiš jako premiér údajný…

Přežije Andrej Babiš v roli premiéra? Kdo selhal ve vyšetřování údajného únosu jeho syna na Krym? Hosty dnešního…

„Jsme odsouzeni k tomu tam zůstat,“ tvrdí o Afghánistánu Zeman. Českou misi by posílil

„Jsme odsouzeni k tomu tam zůstat,“ tvrdí o…

Prezident Miloš Zeman se vyslovil pro posílení české vojenské přítomnosti v Afghánistánu. V asijské zemi se…

 

iSport.cz

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu mistrů vyhrát, řekl

Gulaš řídil postup Plzně: 4+1! Moc mě láká Ligu…

Tahle soutěž je jim prostě souzená. Hokejová Plzeň suverénně zvládla i druhé osmifinále v rámci Ligy mistrů,…

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč objímal sudího?

Van Dijk hrdinou díky papírku, pak dojal svět: Proč…

Takovou scénu na fotbale jen tak neuvidíte. Nizozemec Virgil van Dijk v Lize národů v Německu vyrovnal v závěru…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…