Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malý crossover Jeep se začne vyrábět příští rok

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Malý Jeep, dvojče chystaného Fiatu 500X, se začne vyrábět v italském Melfi na začátku roku 2014.

Nový Jeep, pro který zatím nemá automobilka jméno, nebude jen klasickým zástupcem této kategorie, který je vhodný do města a na polní cesty. Chystá se také drsnější verze do obtížnějšího terénu, čímž se od „pětistovky“ s písmenkem X bude lišit. Je pravdou, že zástupce legendární značky v rozvíjejícím se segmentu sdílí se svým sourozencem platformu kvůli redukci nákladů. Nepůjde však pouze o změnu loga, v jeho případě má být odlišností více.

Šéf Jeepu Mike Manley řekl v rozhovoru pro Wards Auto: „V tomto bodě jsem docela citlivý, protože lidé mají tendenci si myslet, že jsme jen dali svůj emblém na auto Fiatu. Absolutně ne, to, co děláme, je Jeep s vlastní DNA." Připustil, že, v rámci koncernu sdílí techniku, ale to je vcelku logické. Výrobu v Melfi vedle Fiatu Punto už nedávno potvrdil i nejvyšší muž koncernu Fiat Sergio Marchionne.

Novinka zamíří na obě strany Velké louže. Manley věří, že malá SUV a crossovery zaujmou Američany stejně jako Evropany. „Je těžké předpovědět, jak velký objem to bude. Chceme, aby se malý Jeep prodával dobře všude. Myslím, že díky jeho výrobě tento segment vzroste.“

Nedávno byl v Detroitu představen Grand Cherokee s turbodieselem. Američané mají stále k naftovým motorům v osobních a terénních autech averzi, na počátku 80. let minulého století mánie po druhé palivové krizi opadla. Dnes je ale situace obdobná, ceny pohonných hmot rostou. Podle Manleyho záleží na zpětné vazbě od zákazníků, dalším modelem s tímto druhem pohonu v USA se má stát Wrangler. Manley odhaduje, že celková americká produkce naftových variant Jeepů dosáhne 15 %. „Pokud to bude méně, mám to brát jako neúspěch?“ položil sám sobě otázku a odpověděl si na ni jednoduše: „Ne!“

V březnu na autosalonu v New Yorku se také představí nástupce řady Cherokee/Liberty. Podle Manleyho slov ponese buď jedno, nebo druhé jméno. Že by změna strategie? Generace KJ (2001-2007) a KK (2007-2012) nesly první název v Evropě a druhý za mořem. Compass a Patriot dostanou náhradu na konci roku 2014 - bude se jednat o jediný model. V prosinci toho nedávno skončeného vedení Fiatu oznámilo vstup na indický trh, kde uzavřela americká terénní legenda dohodu o spolupráci s Tatou.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar - Barrichello
30. 1. 2013 15:37
Re: v USA to bude propadák
Sleduji několik let čísla amerického trhu a mam přehled kolik se čeho asi prodá, když to není moc úspěšné nebo je to okrajový segement.

Takový soukromý prognosták >:D

Proti Jeepu nic nemam, proti fiatu s logem Jeepu ano. >:D
30. 1. 2013 15:18
Re: v USA to bude propadák
Korejci a spol. se taky museli v daném segmentu zavést. Dobře, ten kdo si třeba 15 let kupuje RAV-ku, tak si JEEP koupit nepůjde (ale třeba bude chtít změnu ;-) ), ale jsou lidi, kteří neměli SUV a nebo měli korejce a nebyli spokojení. Tak tito lidé budou mít třeba o JEEP zájem. Nakonec tento segment roste.

Další věc je ta, že tento model není určen jen pro americký trh, ale pro globální trh. Takže jestli se nebude zcela dařit v Americe (a o tom nejsem přesvědčen) a bude se dařit v Evropě, Rusku či Číně a dalších zemích, tak to bude pořád úspěšný model JEEPu.

Jinak ty pracuješ v prognostickém ústavu, že víš kolik se toho prodá, kdy ukončí výrobu... >:D
A pak tvoji radost z případného neúspěchu JEEPu nějak nechápu, ale budiž.
Avatar - Barrichello
30. 1. 2013 14:56
Re: v USA to bude propadák
Jenže ty ostatní zančky sou v daném segmentu zavedené,Jeep ne, tudíž kdo kupuje 15 let toyotu nemá důvod jí nekoupit znovu; spousta amíkům je fuk jestli kupují domácí značku (jinak by nejezdili v japoncích a korejcích) a pro patrioty není fiat s logem Jeepu domácí výrobek.

Takže znovu stejná otázka, kde vidíš ten potenciál trhu?
Prodaj mesíčně 3 tis kusů a budou rádi, za 4 roky to ukončí >:D
30. 1. 2013 13:44
Re: v USA to bude propadák
Těch co kupují stále stejný model a skalních fanoušků je menšina.

Vlastně sis odpověděl sám, když to dělají ostatní, tak proč by si nemohl urvat část trhu JEEP. Já vidím potenciál u těch zákazníků, kteří preferují americké značky (ale nejen těch), a chtějí menší SUV. Teď museli jít do neamerických značek, teď už nemusí kupovat korejce, ale JEEP.
Avatar - Barrichello
30. 1. 2013 12:30
Re: v USA to bude propadák
Murphy: oni to udělaj chytře, četl sem produkt plán.

Protože se Dartu nedaří překonat Avenger, už žádnej novej Avenger nebude, bude jen 200.

No jestli si myslí že všichni ti co ted kupovali Avenger půjdou pro 200 a tím navýší prodej 200 nebo místo Avengeru koupí Dart, tak se šeredně pletou, ale on jim to ukáže čas.

To samý jestli zruší Caravn, i když o tom už zvěsti utichly.

Jediná pozitvní věc je, že bude kompresorový HEMI, údajně o výkonu až 600 HP :yes: