MAN: Dieselové lodní motory na Boot 2011

MAN: Dieselové lodní motory na Boot 2011

 
 

MAN na mezinárodním veletrhu Boot 2011 představil řadu vznětových motorů pro jachty a rekreační plavidla.

Engines & Components divize společnosti MAN Truck & Bus AG na mezinárodním veletrhu Boot 2011 v Düsseldorfu probíhajícím od 22. do 31. ledna představila řadu lodních dieselových motorů se vstřikováním paliva common-rail. Nabídka značky MAN zahrnuje řadové šestiválce i vidlicové osmiválce a dvanáctiválce s výkony od 537 kW (730 k) po 1324 kW (1800 k).

Nabídka lodních dieselových motorů se značkou MAN začíná u agregátů s označením R6-730 a R6-800. Tyto řadové šestiválce o objemu 12,8 litru disponují výkonem 537 kW (700 k), resp. 588 kW (800 k) při 2300 min-1. Maximální hodnota točivého momentu je 2513 Nm (R6-730) a 2700 Nm (R6-800) při 1200 min-1. Hmotnost těchto motorů je 1305 kg a se spotřebou 158 litrů paliva na hodinu provozu nabízejí vzhledem k poskytovaným výkonům slušnou ekonomiku provozu.

Střed v nabídce lodních motorů MAN, prezentovaných v Düsseldorfu, představují vidlicové osmiválce. Ty jsou v nabídce celkem tři. První z nich nabízí z objemu 14,6 litru výkon 662 kW (900 k) při 2300 min-1. Následuje V8 o objemu 16,2 litru s výkonem 735 kW (1000 k) při stejných otáčkách.

Nejvýkonnější osmiválce má 882 kW (1200 k) dostupných od 2100 do 2350 min-1 a točivý moment 4000 Nm, který je k dispozici od 1200 min-1. Hmotnost osmiválců je od 1565 do 1875 kg.

Nejširší nabídku výkonů nabízí vidlicové dvanáctiválce s dvoustupňovým přeplňováním, kterých je celkem pět. První má objem 21,9 litru, maximální výkon 1000 kW (1360 k) při 2300 min-1 a hmotnost 1965 kg. Všechny zbývající vznětové dvanáctiválce se mohou pochlubit objemem 24,2 litru a výkony od 1029 kW (1400 k) přes 1140 kW (1550 kW) a 1213 kW (1650 k) až po 1324 kW (1800 k), jichž je u všech dosahováno při 2300 min-1. U nejvýkonnější verze uvádí tiskové materiály točivý moment 6020 Nm při 1200 min-1 a hmotnost 2365 kg.

Všechny motory mají kromě vysokých výkonů a hospodárného provozu zaujmout svými kompaktními rozměry, které ocení především stavitelé lodí. Řadové šestiválce jsou 1320 mm dlouhé, 882 mm široké a 977 mm vysoké. Osmiválce jsou dlouhé od 1175 mm do 1262 mm, široké od 1153 mm do 1250 mm a vysoké od 1120 do 1236 mm podle verze. Dvanáctiválcové motory jsou dlouhé od 1492 mm do 1653 mm, v případě šířky jsou na tom stejně jako osmiválce a vysoké jsou od 1185 mm do 1275 mm.

Motorům značky MAN se dostalo i nepřímého ocenění, když byly luxusní jachty Ferrati 570 a Monte Carlo Yachts 76 nominovány na ocenění European Powerboat of the Year 2011. První jmenovanou loď pohánějí dva motory MAN V8-900 a druhá je vybavena dvojicí motorů MAN V12-1400.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…