MAN Lion’s Intercity: Novinka pro linkový provoz
Nový zástupce autobusů německé značky MAN nastupuje rovnou ve dvou délkových variantách, z nichž ta první nese označení Lion’s Intercity, zatímco ta druhá se jmenuje Lion’s Intercity C.
Kratší z této dvojice disponuje rozvorem náprav 6000 mm a celkovou délkou 12.280 mm, zatímco delší varianta má rozvor náprav 6.774 mm a celkovou délku 13.050 mm. Obě provedení mají karoserii širokou 2550 mm a celkovou výšku 3175 mm bez klimatizačního systému na střeše, resp. 3400 mm s klimatizací.
Dvounápravové autobusy nabízejí cestujícím 55 míst k sezení a 29 míst ke stání u verze Lion’s Intercity a 59 míst k sezení a 25 míst ke stání u prodlouženého provedení Lion’s Intercity C. Pro zavazadlo jsou k dispozici prostory s celkovým objemem 5,2 m3, resp. 6,4 m3.
V interiéru mohou cestující počítat s řadou odkládacích prostor, zásuvkámi 12- či 24 V a k dispozici může být i chladnička o objemu 41 litrů, která je umístěná v přední části vozidla.
Samozřejmostí jsou dvoubodové bezpečnostní pásy pro všechna sedadla, protipožární izolace mezi prostorem motoru a interiérem, hlásiče požáru v motorovém i zavazadlovém prostoru a hasící zařízení pro motor.
Bezpečnostní výbava dvojice nováčků standardně zahrnuje elektronický brzdový systém EBS s protiblokovacím systémem ABS, systémem regulace prokluzu ASR a brzdovým asistentem BA, elektronický stabilizační program ESP s dynamickým stabilizátorem DSP a ochranu proti převrácení ROP.
Na přání je k dispozici mimo jiné asistent nouzového brzdění EBA a systém kontroly tlaku v pneumatikách TMP.
MAN připomíná 10 let autobusů Lion's City na trhu
K pohonu obou provedení autobusu Lion’s Intercity slouží přeplňovaný vznětový řadový šestiválec MAN D0836 LOH o objemu 6,9 litru s výkonem 213 kW (290 k) při 2300 min-1 a točivým momentem 1100 N.m dostupným od 1200 do 1750 min-1.
S motorem může spolupracovat šestistupňová manuální převodovka nebo jedna z nabízených automatických převodovek se čtyřmi nebo šesti rychlostními stupni.
MAN Lion’s Intercity vyhovuje již dnes normě ECE R66.02, která vstoupí v platnost od roku 2017 a reguluje pevnost nástaveb autobusů a jejich testování při převrácení.