Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN TGE je dvojčetem nového Volkswagenu Crafter

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Společnost MAN Truck & Bus oficiálně představuje modelovou řadu TGE, která je výsledkem spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy.

MAN Truck & Bus má ve své současné nabídce nákladních vozidel čtveřici modelových řad, nesoucí označení TGL, TGM, TGS a TGX. Nyní ovšem odhaluje novou modelovou řadu TGE, jejíž výstavní premiéra se odehraje koncem letošního září na Mezinárodním veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru.

MAN TGE je podle oficiálních materiálů společnosti MAN Truck & Bus výsledkem spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy, což potvrzuje i jeho vzhled a technika, kterou sdílí s novou generací modelu Crafter.

Novinka se od sesterského Volkswagenu v případě designu karoserie odlišuje prakticky jen provedením masky chladiče a pyšní se díky tomu stejným součinitelem odporu vzduchu 0,33, který má být nejnižší pro danou kategorii lehkých užitkových vozidel.

MAN Truck & Bus hodlá novou modelovou řadu TGE nabízet vedle klasického skříňové dodávky rovněž ve valníkovém provedení a také jako podvozek s kabinou připravený pro montáž speciálních nástaveb od verzí pro komunální služby až po hasičské speciály.

Při uvedení na trh budou v nabídce dva rozvory náprav, tři celkové délky a tři výšky střechy. Pro dodávkové provedení jsou již nyní uváděny celkové délky od 5983 mm s první verzí rozvoru přes 6833 mm s druhou verzí rozvoru až po 7388 mm s druhou verzí rozvoru náprav a prodlouženým zadním převisem. Celkové výšky pak mají být 2340 mm, 2575 mm a 2800 mm.

Standardem pro všechna provedení bude LED osvětlení nákladového prostoru. Ten pak může mít u nejdelšího provedení s nejvyšší střechou objem až 18,3 metrů krychlových. Povolená celková hmotnost pro MAN TGE se má v závislosti na provedení pohybovat v rozmezí od 3,0 do 5,5 tuny a další 3,5 tuny má být možné přidat prostřednictvím tažného zařízení.

V závislosti na povolené celkové hmotnosti bude možné volit mezi pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol. Pod kapotou najdeme přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 TDI, který bude k dispozici ve čtyřech výkonových variantách, jimiž jsou 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jediným turbem, nejsilnější biturbo má 130 kW (177 k). Všechny motory splňují normu Euro 6 a budou je doplňovat šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.

Podobně jako sesterský model Crafter i TGE bude vybaven elektromechanickým posilovačem řízení, ESP s elektronickou stabilizaci přívěsu a multikolizní brzdou, zmírňující následky nehody. Dále bude možné zařadit do výbavy adaptivní tempomat se samočinným udržováním odstupu od vpředu jedoucího vozidla, asistent pro jízdu v bočním větru, parkovací senzory a zadní kameru.

Prodejci MAN Truck & Bus mají podle oficiálních materiálů zahájit prodej řady TGE v březnu příštího roku a zákazníci v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Holandsku se mají prvních vozů dočkat zhruba dva měsíce od zahájení výroby, které je naplánováno na duben. Další evropské země se pak mají prvních vozidel TGE dočkat na podzim příštího roku.

Výroba nového modelu MAN TGE i sesterského Volkswagenu Crafter bude od dubna příštího roku probíhat v nově postaveném podniku v Polsku. Základní kámen tohoto nového výrobního závodu byl položen 13. listopadu 2014 během slavnostního ceremoniálu v obci Białężyce nedaleko města Vřesno, které leží zhruba 50 kilometrů východně od Poznaně.

Nový výrobní podnik má nabízet až 3000 pracovních míst. Stavební pozemek má rozlohu 220 hektarů, což je ekvivalent pro více než 300 fotbalových hřišť. Výrobní prostory má tvořit dodavatelský park, karosárna, lakovna a finální montážní linka.

MAN Truck & Bus se s novou modelovou řadou TGE nevydává mezi výrobce a dodavatele lehkých užitkových automobilů poprvé. V letech 1967 až 1977 spolupracoval s francouzskou značkou Saviem, jejíž lehká a středně těžká vozidla, která v licenci vyráběla i letňanská Avia, nabízel pod svou značkou na německém a několika dalších trzích.

Poprvé se MAN nepouští ani do přímé spolupráce se značkou Volkswagen. V letech 1979 až 1993 měl ve své nabídce řadu lehkých vozidel řady G, která vycházela z Volkswagenu LT první generace.

MAN vozy řady G nabízel se jedním ze čtyř čtyřválcových a šestiválcových motorů s výkonu 67 až 112 kW. K dispozici byly podvozky se čtyřmi různými rozvory náprav a nechybělo ani provedení s pohonem všech čtyř kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
12. 8. 2016 17:10
Re: Lháři
Tak to jo. To jsou velmi inteligentní argumenty. Jsi borec.M
12. 8. 2016 15:38
Re: Lháři
To ani nemusím... Už totiž začala existovat tzv. VW konstanta reálnosti... , možná se brzy stane nástupcem slavné pišvejcovy konstanty s přesným určením. Vědci se snaží tuto hodnotu přesně definovat. Zatím to vypadá že nabývá variantních hodnot, ale výzkum je teprve na počátku.

;-)
12. 8. 2016 13:19
Re: Lháři
si to přeměřoval nebo co? ;-)
12. 8. 2016 08:09
Lháři
Volkswagen: Cx = 0,33 - nejnižší ve třídě

Skutečnost: Cx = 0,38 - tak tak průměr...

Sedmilháři.