MAN TGE je dvojčetem nového Volkswagenu Crafter

 

Společnost MAN Truck & Bus oficiálně představuje modelovou řadu TGE, která je výsledkem spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy.

MAN Truck & Bus má ve své současné nabídce nákladních vozidel čtveřici modelových řad, nesoucí označení TGL, TGM, TGS a TGX. Nyní ovšem odhaluje novou modelovou řadu TGE, jejíž výstavní premiéra se odehraje koncem letošního září na Mezinárodním veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru.

MAN TGE je podle oficiálních materiálů společnosti MAN Truck & Bus výsledkem spolupráce se značkou Volkswagen Užitkové vozy, což potvrzuje i jeho vzhled a technika, kterou sdílí s novou generací modelu Crafter.

Novinka se od sesterského Volkswagenu v případě designu karoserie odlišuje prakticky jen provedením masky chladiče a pyšní se díky tomu stejným součinitelem odporu vzduchu 0,33, který má být nejnižší pro danou kategorii lehkých užitkových vozidel.

Volkswagen Crafter: Nová velká dodávka se představuje

MAN Truck & Bus hodlá novou modelovou řadu TGE nabízet vedle klasického skříňové dodávky rovněž ve valníkovém provedení a také jako podvozek s kabinou připravený pro montáž speciálních nástaveb od verzí pro komunální služby až po hasičské speciály.

Při uvedení na trh budou v nabídce dva rozvory náprav, tři celkové délky a tři výšky střechy. Pro dodávkové provedení jsou již nyní uváděny celkové délky od 5983 mm s první verzí rozvoru přes 6833 mm s druhou verzí rozvoru až po 7388 mm s druhou verzí rozvoru náprav a prodlouženým zadním převisem. Celkové výšky pak mají být 2340 mm, 2575 mm a 2800 mm.

Standardem pro všechna provedení bude LED osvětlení nákladového prostoru. Ten pak může mít u nejdelšího provedení s nejvyšší střechou objem až 18,3 metrů krychlových. Povolená celková hmotnost pro MAN TGE se má v závislosti na provedení pohybovat v rozmezí od 3,0 do 5,5 tuny a další 3,5 tuny má být možné přidat prostřednictvím tažného zařízení.

V závislosti na povolené celkové hmotnosti bude možné volit mezi pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol. Pod kapotou najdeme přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 TDI, který bude k dispozici ve čtyřech výkonových variantách, jimiž jsou 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jediným turbem, nejsilnější biturbo má 130 kW (177 k). Všechny motory splňují normu Euro 6 a budou je doplňovat šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.

Podobně jako sesterský model Crafter i TGE bude vybaven elektromechanickým posilovačem řízení, ESP s elektronickou stabilizaci přívěsu a multikolizní brzdou, zmírňující následky nehody. Dále bude možné zařadit do výbavy adaptivní tempomat se samočinným udržováním odstupu od vpředu jedoucího vozidla, asistent pro jízdu v bočním větru, parkovací senzory a zadní kameru.

Prodejci MAN Truck & Bus mají podle oficiálních materiálů zahájit prodej řady TGE v březnu příštího roku a zákazníci v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Holandsku se mají prvních vozů dočkat zhruba dva měsíce od zahájení výroby, které je naplánováno na duben. Další evropské země se pak mají prvních vozidel TGE dočkat na podzim příštího roku.

Výroba nového modelu MAN TGE i sesterského Volkswagenu Crafter bude od dubna příštího roku probíhat v nově postaveném podniku v Polsku. Základní kámen tohoto nového výrobního závodu byl položen 13. listopadu 2014 během slavnostního ceremoniálu v obci Białężyce nedaleko města Vřesno, které leží zhruba 50 kilometrů východně od Poznaně.

Nový výrobní podnik má nabízet až 3000 pracovních míst. Stavební pozemek má rozlohu 220 hektarů, což je ekvivalent pro více než 300 fotbalových hřišť. Výrobní prostory má tvořit dodavatelský park, karosárna, lakovna a finální montážní linka.

MAN: 100 let nákladních vozidel a autobusů

MAN Truck & Bus se s novou modelovou řadou TGE nevydává mezi výrobce a dodavatele lehkých užitkových automobilů poprvé. V letech 1967 až 1977 spolupracoval s francouzskou značkou Saviem, jejíž lehká a středně těžká vozidla, která v licenci vyráběla i letňanská Avia, nabízel pod svou značkou na německém a několika dalších trzích.

Poprvé se MAN nepouští ani do přímé spolupráce se značkou Volkswagen. V letech 1979 až 1993 měl ve své nabídce řadu lehkých vozidel řady G, která vycházela z Volkswagenu LT první generace.

MAN vozy řady G nabízel se jedním ze čtyř čtyřválcových a šestiválcových motorů s výkonu 67 až 112 kW. K dispozici byly podvozky se čtyřmi různými rozvory náprav a nechybělo ani provedení s pohonem všech čtyř kol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Svoboda spíš než banán Zápisník Tomáše Stingla: Svoboda spíš než banán

Česko se stalo (opět) nejsvobodnější zemí Evropské unie.…

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 23 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal 23 mrtvých a…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty Jak Babiš vyšetřoval Babiše: v kauze Čapí hnízdo auditoři nedostali dokumenty

Anonymní skupina, která na Twitter nedávno vypustila…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky MAN Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Dnes 12:50

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v modernizovaném provedení. Nabízí hlavně přepracovaný vzhled a nově i luxusní provedení Initiale Paris.




Blesk.cz

Zelené tričko podle Kajínka jde na dračku: Oblékl ho i protekční spratek Novotný!

Zelené tričko podle Kajínka jde na dračku: Oblékl ho…

Zelené tílko známé sportovní značky se stalo hitem Česka poté, co v něm po 23 letech na doživotí odsouzený vrah…

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích! Fotografa Blesku tam ale čekalo překvapení

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích!…

Luxusní vila v Černošicích je noční můrou exmanželů Řepky (43) a Erbové (35). Vlaďka tvrdí, že Tomáše před…

 

iSport.cz

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v Chabarovsku

Obránce Jordán má nové angažmá v KHL. Bude hrát v…

Český hokejový obránce Michal Jordán se stal novou posilou Chabarovsku. S Amurem šestadvacetiletý bývalý hráč…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“ JXD hodnotil modelky na tatérském festivalu

Známkování potetované krásy. „Opotřebovaný stařec“…

Tattoo Convention 2017 proběhla úspěšně v sobotu na pražském výstavišti. Můj kamarád Ivo Rafan Traxmand, tatér a…

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na letecké záběry ocelového monstra

Tajemný radar v srdci Černobylu. Podívejte se na…

Dříve supertajný vojenský radar Duga není zdaleka tak známý jako tragickou historií opředená jaderná elektrárna…