MAN TGX Hybrid zatím jako koncept

 

Společnost MAN Truck & Bus AG představila koncept tahače s hybridním pohonem, který má velký potenciál na snížení emisí CO2 v dálkové dopravě.

Hybridní pohonné systémy budou nejen podle zástupců společnosti MAN Truck & Bus AG v užitkových vozidlech využívány stále častěji, ale postupně se rozšíří do všech oblastí jejich využití. Vedle již dnes relativně rozšířených autobusů a distribučních vozidel pro městský provoz je můžeme očekávat i v těžkých nákladních automobilech pro dálkovou dopravu.

Samotný MAN v roce 2012 na tehdejším IAA v Hannoveru vystavoval koncept Metropolis, jehož základem byl podvozek TGS 6x2-4, v němž byl elektromotor o výkonu 203 kW, jemuž potřebnou energii poskytovaly lithium-iontové akumulátory, resp. malý vznětový šestiválec značky Audi.

Právě na toto vozidlo, určené především pro městský provoz, letos německá značka navazuje konceptem TGX Hybrid, jehož koncepce hybridního pohonného systému i určení jsou ovšem odlišné.

S ohledem na skutečnost, že TGX Hybrid má být využíván především v dálkové dopravě, kdy se pohybuje relativně ustálenými rychlostmi po dlouhých dálničních úsecích, je hlavní pohonnou jednotkou přeplňovaný vznětový motor o výkonu 324 kW, jemuž sekunduje elektromotor o výkonu 130 kW, který zastupuje alternátor při zpomalování a brzdění. Vozidlo je vybaveno převodovkou MAN Tipmatic.

Elektrická energie získávaná většinou rekuperací je uložena v baterii s kapacitou okolo dvou kilowatthodin. Koncept tuto energii využívá ke zvýšení točivého momentu hybridního pohonného systému ve stoupáních a při akceleraci. Díky tomu může vznětový motor pracovat v nejhospodárnějším rozsahu otáček a šetřit tak palivo.

MAN Truck & Bus AG uvádí, že podle testů konceptu TGX Hybrid má jeho pohonných systém potenciál ušetřit až osm procent paliva a emise CO2 snížit o stejnou úroveň ve srovnání s konvečním provedením tahače.

Elektromotor, který slouží pouze pro výpomoc vznětovému motoru, má výhody i z konstrukčního hlediska, kdy není potřeba velkých zásahů do současného řešení těžkých nákladních vozidel pro dálkovou přepravu. Navíc se jeho hmotnost včetně baterie a dalšího příslušenství pohybuje okolo 400 kg, což je s ohledem na celkovou hmotnost soupravy velmi nízká hodnota.

Spolupracujeme s TipCars.com
Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze

Hypermarkety Globus jsou druhým velkým obchodníkem, který…

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

Úchvatně vypadající starověké Řecko hráče Assassin’s…

 
Zdroj: MAN Truck&Bus AG

Štítky MAN Nákladní Hybrid Profi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 





 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…