Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mansory ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (0)
Tuner Mansory představil model Conquistador, jehož základem je upravený Rolls-Royce Phantom, již na jaře v Ženevě. Mansory Conquistador má přepracovanou masku, nový nárazník včetně předních světlometů z LED pro denní svícení.

Mansory Conquistador

Při pohledu na vůz z profilu zaujmou výdechy od motorového prostoru za předními blatníky. Styl provedení vzdáleně připomíná žebrování vozů automobilky Jaguar. Nová vnější zpětná zrcátka mají integrované směrové světlomety. Záď má dynamičtější nádech a o sytější akustickou kulisu se stará nový výfukový systém.

Srdcem tohoto elegána je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,75 l. Sériový výkon 338 kW (460 k) byl díky novému softwaru řídící jednotky zvednut na 360 kW (490 k). Maximální točivý moment po úpravě vyskočil na 780 Nm při 3 920 ot/min. Posilněný Phanton má nejvyšší rychlost 270 km/h. Celý vůz váží přes dvě tuny a o zastavení tohoto kolosu se stará brzdový systém Brembo s 6pístkovými kotouči o průměru 412 x 38 mm vpředu a na zadní ose jsou kotouče 405 x 36 mm se 4pístkovými třmeny.

Mansory Conquistador jezdí na nových 24palcových kolech s pneumatikami o rozměru 305/35 R24. Úpravy interiéru řeší ladičská firma Mansory individuálně po dohodě se zákazníkem.

Mansory Vanquish S

Sportovní kupé či Grand Tourismo, jakým Aston Martin Vanquish bezesporu je, mně svými tvary připomíná žraloka. Jeho silnější verze S, která má pod kapotou atmosférický šestilitrový dvanáctiválec naladěn na s výkon 383 kW (520 k), se stala terčem německé ladičské společnosti Mansory.

Tuner vyměnil přední masku vozu, boční prahy, zpětná zrcátka a na zádi modifikoval difuzor. Některé karosářské doplňky jsou z lehkého uhlíkového kompozitu. V blatnících jsou 20palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměrech 275/30 R20 vepředu a 315/35 R20 vzadu. Za koly jsou silnější brzdy, které dodala světoznámá společnost Brembo. Na přední nápravě jsou odvětrávané kotouče o průměru 405 mm s šestipístkovými třmeny, vzadu mají brzdové kotouče stejný průměr, ale třmeny jsou jen čtyřpístkové.

Celá karosérie v černo-žlutém provedení dostala nový metalický lak. Stejná barevná kombinace se objevuje i na luxusním koženém čalounění v interiéru. Došlo i k úpravám nastavení podvozku pro lepší jízdní vlastnosti.

Le MANSory Continental GTC

Malá německá firma Mansory přivezla na domácí výstavu ve Frankfurtu navíc i jeden kousek z limitované série "Le MANSory" GTC. Omezená série má pouhých 24 kusů, to s odkazem na 24hodinové vytrvalostní závody na slavném francouzském okruhu.

Pod kapotou luxusního kabria se ukrývá dvanáctiválcový motor, který spolu s přeprogramovanou řídící jednotku a dvěma turbodmychadlům produkuje výkon až 478 kW (650 k) při 6100 ot./min a točivý moment 780 Nm nastupuje při směšně nízkých 1600 ot/min. Proti sérii je to navýšení o 90 k výkonu a 130 Nm točivého momentu. Tato síla umožňuje vozu zrychlit z 0-100 km/h za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost atakuje metu 320 km/h.

Toto splašené kabrio není žádný drobeček a proto jej krotí brzdový systém Brembo s kotouči o průměru 412 mm a šestipístkovými třmeny na přední ose, vzadu jsou kotouče 405 mm a čtyřpístkové brzdiče.

Silnému motoru byl decentně přizpůsoben i vzhled vozu. Celá karosérie byla lehce rozšířena, tzv. wide-body. Na přídi je nový nárazník se spoilerem s integrovanými LED pro denní svícení. Nově jsou tvarovány nástavce prahů s lištami z nerezivějící oceli a také na zádi je použit nový nárazník se zabudovanou čtveřicí obdélníkových koncovek výfuku. Perfektní vnější vzhled doplňují 21palcová šestipaprsková hliníková kola s pneumatikami Yokohama o šířce 305 mm.


Roman Daněk
Diskuze (0)