Marcedes-Benz CL 55 AMG

Marcedes-Benz CL 55 AMG "F1 limited edition"

 
 

Automobilka DaimlerChrysler, která ve spojení s týmem McLaren dosáhla nesčetně úspěchů v Formuli 1, představila nedávno limitovanou sérii luxusního sportovního coupé CL 55 AMG. Jak už sám název napovídá, automobil byl postaven dvorní tuningovou firmou AMG.

Opticky automobil vychází z modelu CL, který je používán jako safety car ve F1. Zcela unikátní je použití keramických kotoučů brzd, které se objevují poprvé v sériově vyráběném voze určeném pro provoz na běžných komunikacích. Tyto brzdy, které byly speciálně vyvinuty pro tento vůz jsou částí pilotního projektu automobilky DaimlerChrysler a firmy AMG. Na začátku příštího roku budou tyto kotouče nabízeny jako příplatkové vybavení zájemcům o modely S a CL.

Nové keramické kotouče předních brzd přinášejí hned několik zlepšení oproti konvenčním brzdovým kotoučům. Nové kotouče jsou o 60% lehčí (cca. o 6 kg), než srovnatelné kotouče z ocelové slitiny. To znamená, že se výrazně snížil poměr neodpružené hmoty a tím i zlepšení jízdní dynamiky vozu. Zlepšení zaznamenalo také řízení vozu, které má nyní lepší odezvu a je přesnější, než u automobilu s klasickými brzdovými kotouči.

Toto ale nejsou jediné výhody získané použitím vysoce výkonných "C-brzd", které se poprvé objevily na studii vozu Mercedes-Benz SLR Vision v roce 1999. Nový materiál (keramický kompozit vyztužený karbonem) se vyznačuje také vysokou tepelnou stabilitou. Maximální tepelné zatížení může být až 1400 stupňů Celsia. Tato vlastnost zajišťuje vysokou míru bezpečnosti při brždění z vysokých rychlostí, dosud nevídanou u sériově vyráběného vozu. Výborné tepelné vlastnosti výraznou měrou přispěly k potlačení vibrací brzd při velkých teplotách a zároveň k redukci hluku a vibrací při studených brzdových kotoučích. Dalším argumentem pro masovou výrobu těchto kotoučů je životnost, která dosahuje až 300.000 km, minimální údržba a nulová koroze.

Za extrémně krátké brzdné dráhy ale nejsou zodpovědné pouze keramické kotouče, ale také nové, pro tento vůz speciálně vyvinuté 8pístkové (!!) třmeny vyvinuté firmou Brembo. Tento brzdný systém dokáže vyvinout brzdný tlak až 2000 koní (!!) při nouzovém brždění v extrémních situacích. Všechny elektronické systémy, jako je ABS, ESP byly upraveny pro tento technologicky nový brzdný systém.

Technologie

Při výrobě jsou všechny složky (karbonová vlákna, karbonový prášek a speciální pryskyřice) lisovány při teplotě 1000 stupňů Celsia. Po vychladnutí jsou disky dále obráběny a ošetřeny tekutým silikonem. Karbon silikon absorbuje a při chemické reakci dochází k dotváření keramické hmoty. Tento patentovaný proces výroby splňuje veškeré požadavky na kvalitu a na ekologii.

Vzhled a výkon

Výjimečnost vozu Mercedes-Benz CL 55 AMG "F1 Limited Edition" se odráží také na vzhledu vozu ale zejména v použité pohonné jednotce. Pod kapotou se ukrývá motor V8 o objemu 5,5 litru, který dosahuje maximálního výkonu 265 kW (360 koní). Sportovní vzhled dotváří hliníková kola "S-02 Pole Position" o velikosti 19 palců. Vpředu najdeme pneumatiky o rozměru 255/40 ZR 19 a 285/35 ZR 19 vzadu. Pneumatiky dodává firma Bridgestone. Kvůli použití pneumatik těchto rozměrů bylo nutno rozšířit blatníky a vůz získal agresivnější vzhled.

Od "obyčejného" coupé CL se tato limitovaná série liší nápisy "F1 Limites Edition" na předním nárazníku a některými změnami v interiéru:

- nápisy "F1 Limited Edition" na střední konsole s označením čísla vozu

- osvětlený vstupní práh s nápisy "F1 Limited Edition"

- Přední sedadla sportovního designu v kombinaci černá/stříbrná kůže s vyšitým logem AMG

- AMG sportovní volant obšitý perforovanou kůží

- Karbonem obložení interiéru

- Páka voliče automatické převodovky v kombinaci kůže/karbon

- Koberečky s logem AMG

Mercedes-Benz "F1 Limited Edition" bude vyroben pouze v limitované sérii 55 kusů. K dostání bude pouze ve stříbrné barvě. Pokud máte zájem, prodejci Mercedesů přijímají již závazné objednávky na tento vůz, který bude zákazníkům doručen na podzim tohoto roku. A cena? "Pouhých" 330.000 DM, což je v přepočtu přibližně 6 miliónů korun.



Spolupracujeme s TipCars.com
Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Mercedes-Benz CL 65 AMG – 1000 Nm točivého momentu Mercedes-Benz CL 65 AMG – 1000 Nm točivého momentu

Mercedes-Benz ukáže v Ženevě nejen nový kabriolet CLK,…

Facelift Mercedesu třídy CL Facelift Mercedesu třídy CL

Modelová obměna u Mercedesu nabírá na obrátkách a po…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…