Stojím si za tím, že prodej AR potažmo celého koncernu Volkswagenu je až tou úplně poslední možností. V tomto se Marchionnemu ani Agnelliům vůbec nedivím. Tohle spojení by mělo pro Italy jisté výhody (marketing), ale zároveň drastické nevýhody (spory o patenty, kanibalizaci). Ale krucifix když už podniká Marchionne takové drastické škrty v reklamě a vymýšlí zajímavé záchranné plány a obratné tahy typu „uděláme to opačně než churavějící Frantíci“, neměly by se objevovat titulky, že po deseti letech ve funkci pořád „hledá“, „vymýšlí“, „mění“ atd. Držím palce, ale toto všechno vůbec moc přesvědčivě nepůsobí... (ač ten pohyb cen akcií po výkřiku o koupi VW byl zajímavý)
Alfa se zatím bohužel jen potácí. A místo, aby měli pořádný a prodejný pěkný sedan, tak udělali malu tvrdou motokáru, která zaostává za konkurencí a koupil by si jí jen blázen. Je to škoda.
tam, kde nie su peniaze, to ide pomaly... Predavat VW? Aby bola alfa s 1.2 TSI a pedalmi z fabie? Boze chran...
Tiez sa mi to tempo/netempo extra nepaci, ale idu spravnym smerom. Ferrari slape, Maseratti slape a bude slapat este viac, na rade je alfa, pekne zhora nadol, ich prekliatim su tie fabriky v Taliansku, ktorych sa neda zbavit. Najpodstatnejsie aj tak nie su reci o EU, ale aby udrzali Chrysler ist spravnym smerom...
Faitu začíná téct do bot....Brazislký trh jde dolů, evropa sice mírně nahoru, ale to Fait nezahcrání a tak to ted cleý leží na severní americe, jenže tam je potřeba investovat....problém je že za chvíli nebudou mít z čeho >:D
Tahnout vše z provozního zisku chrysleru moc dlouho nepůjde >:D >:D
... tak ono se jim docela začíná dařit i v Asii, navíc teď do prodejů půjdou ty malá SUV Renegade a 500X, které prodejům taky pomůžou.... V USA se začíná prodávat CH200 a na nástupci Voyageru se taky dělá jak asi tušíš, takže ono to tak zlé nebude....
Ale samozřejmě, histericky smajlíkovat můžeš dál :yes:
Jo osobákům se v USA vůbec daří, škoda že v meziroočním srovnání maj všechny modely pokles, vyjma Viperu, kterej se ale loni ještě neprodával celý rok...
Takže to drží SUV, MPV a pikapy, kde krom Cherokee sou to všechny starý modely z dob Cerberusu a DimlerChrysler, tedy dneska už 5-8 let starý kousky. Jakpak dlouho z nich ještě půjde dojit zisk, co >:D >:D
Udělat z něčeho dojnou krávu a snažit se díky tomu držet nad vodou jinak skomírající kolos je asi stené, jako když by stát nalil 10 miliard do dolů.
Jediný rozdíl je ten, že ty vydoejené peníze by se mohlo celé investovat do růstu dojné krávy a ne z toho živit moloch, který neumí udělat pořádně ani auto střední třídy a když náhodou jo, neumí ho prodat :o))
Barikovi v té teorii účelově vypadl fakt, že Fiat tuhle dojnou krávu na poslední chvíli vytáhl z hořící stodoly.... a teď, když se kravka oklepala, má Fiat tu drzost chtít od ní mlíko.... ;-)
Prostě jen další účelové žvásty zneuznaného amerikofila.... co už...
Oni by jí uhořet ennechali, vono by Obamu a spol totiž sežralo zhruba asi 350 000 lidí v usa, mexiku a kanadě, kteří v těch závodech a subdodavatelksých rimách pracovali >:D >:D
A kdyby bývali nechali padnout GM, sežralo by je zhruba asi 1,4 milionu lidí po celém světě >:D:-) >:-[]
právě proto, že si ji vytáhnul, si s ní může dělat co chce.... Dojit, prodat, nebo nechat chcípnout hlady.... a všem ostatním po tom může být akorát tak velký ho*no.... ;-)
Opravdu slušný komplex, 6 let plakat na stejné téma.... :yes:
Každej fandí nějakýmu manšaftu. To už tak bejvá. Kdo třeba kouká na F1 a přitom nefandí žádnýmu jezdci nebo týmu je u mě s prominutím magor. To samý asi jako koukat na zápas Dukla: Baník a nikomu z nich nefandit.....
Pokud fandíš něčemu a von se tam někdo nakvartýruje a začne si to vyžírat pro vlastní potřeby, je asi logický, že tomu nebudeš tleskat, tedy - pokud si duševně zdráv.
Koukám na F1 a nefandím nikomu konkrétnímu. Chci vidět souboje, akce, předjíždění.
Fiat Chrysler nevyžírá. To bych mohl při tvé logice říct, že VW vyžírá Škodovku. Ano VW na Škodovce profituje, ale nebýt VW takk je Škodovka minulostí a stejné je to s Chryslerem. Nebýt Fiatu tak aby se Chrysler udržel tak by to stát musel těžce dotovat a byla by to obdoba hladové zdi.
Až Renault-Nissan vyžene VAZ do kladných čísel nainvestuje do něj spousty peněz a pak se jimta investice začne vracet tak taky budeš psát, že je Renault-Nissan vyžírka.
Čím by to stát těžce dotovval, když ten Fiat splatil vládě dluh z provozního zisku Chrysleru a to v té době neuvedl jediný nový model, který by ještě nepřipravil Cerberus resp. DaimlerChrysler aG.
Můžeš mi tedy objasnit, co by ten stát musel do toho investovat oprtoi tomu když to převzal Fiat?
Akorát velký prd vid.... Mezitém opadla krize, zvedly se všem prodeje a firma začla zase šlapat. Jediný proč se dostala do ochrany před věřiteli bylo to, že Cerberus hradil veškeré investice do obnovy modelové řady ze zisku, a ten když mu klesl vinou slabších prodejů, neměl už kde brát a tak mu došly peníze...
Cerberus byla investiční společnost, která smozřejmě do toho nebude lít miliardy z vlastních zdrojů. Tak jak to převzali to fungovalo, ovšem přišla krize a s tím nikdo při převzetí nekalkuloval...
Renault si VAZ řádně koupil za řádnou cenu, nikoliv že ho dostal zadarmo od vlády a to co za něj zaplatil splatil ze zisku toho, co VAZ vydělal za rok a půl po tom co si koupili ten podíl.
Vidíš ten obrovský rozdíl?
Hele modelová Situace. Utopický příklad - VW by prodal Seat GM za 500 00 USD, GM přijde, řekne fajn hoši, udělat novou Ibizu, uděláme to s designem Sssang Yongu a jupííí do prodeje , Toledo zrušíme protože to se nám nelíbí...
Tedka těch 500 000 zaplatí VW za rok ze zisku Seatu, který se zázračně zvedne a potom přijdou s nápadem, že Oplu se moc nedaří a že tedy ztrátu Opla budou hradit ze zisku Seatu.
Super ne. Fanoušek Seatu bude nadšen.
No a zbytek protfolia? Ten budou dalších 5 let švihat s komsmetickýma změnama jak ho převzali od VW a bít se v prsa, jak to celý pozvedli.
V kostce asi názorná ukázka, jak to vede Fiat v Chrysleru.
Stát se tohle ve škodě či tom seatu, to by tu hejkalo lidí jak zlý GM vyžírá to, co zasel slovutný VW :o))
Je to jasne. Sergiovi lepi, lebo poleti prvy a nestihne ani zahasit cigaretu v popolniku. Kiez by sa to uz stalo. P.S. A Gilgit nech si necha mravoucne poznamky pre seba. :-)
Gilgit, si rychlejsi a pruznejsi ako 500 Nm.
Teraz vsak pozorne citaj.
Uz v roku 1980, citas dobre, mal moj kamarat AR 1750 GTV a uslo sa aj mne. Zazil som s nou nezabudnutelne chvile.
[odkaz]
Takze, ked stale pocuvam Marchionneho Neverending Story, co bude, tak som vytoceny. A pravom!
Škoda, že nebyl před třiceti lety internet a nemůžeme z archivu vytáhnout pláč alfistů, když padla pod fiat, motůrky a pedály z lidových fiatů... Jinými slovy, svět nezačal v roce 2000, cudzinče. >:D
Budoucnost Alfy stojí a padá s novou Giulií. Její příchod se blíží a podle všech zpráv by to měla být megabomba. To ovšem bude nový malý sedan Jaguaru taky a ten příjde již zanedlouho, nemluvě o již etablované nejnovější 3-er od BMW a C-klasse... Alfa to prostě bude mít hrozně těžké... :-O Nezbývá než držet palce a modlit se...
Alfa nemůže konkurovat D3, stejně jako se to nepovede (a už jednou nepovedlo s X-Typem) Jaguaru. Měli by to směřovat na Mondeo a Passata, tam mají šanci, když budou cílit na srdíčko. Kvalitou ani tam, samozřejmě.
Konkurovat D3 samozřejmě může, to může třeba i Dacia. Akorát to nepůjde jako mávnutím kouzelného proutku, ale dlouhodobým budování kvalitního portfolia a image.
Upřímně... kvality Mondea a Passatu jsou sporné a pokud si dají jen trochu záležet (ten dlouhý vývoj by tomu mohl nasvědčovat), tak je mají s přehledem v kapse. >:-[]
Dlouhý vývoj nasvědčuje spíš neschopnosti / nízké prioritě v rámci koncernu než tomu, že by si "dávali záležet".
90% těch, co měli novou 159, dnes jezdí autem od konkurence. Kolik z nich se k Alfě vrátí?
Passat je univerzální manažerské auto, v tom mu Alfa nikdy konkurovat nebude. Alfa se svým sportovním duchem musí postavit proti BMW 3... což je mimochodem také nejprodávanější auto ve třídě.
Konkurence BMW 3er si myslím je přímá cesta do hrobu. Téměř nikdo nedá za Alfu milion. V Americe má špatnou pověst, v Asii ji nikdo nezná a v Evropě s ní nejsou nejlepší zkušenosti, co se týká kvality.
Právě auta jako jsou zastaralé Mondeo a Passat jsou bez kousku emocí a šmrncu. V této cenové relaci má možná šanci. V nižší střední se to s Giulettou moc nepovedlo, protože je příliš drahá.
Ale jinak souhlasím. Potácející se značka, která neobměňuje modely včas nebudí zrovna respekt. V posledních letech moře slibů a výsledkem je pouze 4C, která se je naprosto okrajovou záležitostí.
Alfa musí nutně mířit jinam než mainstreamový Passat (globalizované Mondeo nechme chvíli stranou). Musí hrát na emoce, na sportovní notu. Jak je Passat trošku horší A4, může být Alfa trošku horší 3er. Ano, taky trošku levnější.
Giulietta není zase tak drahá... vlastně nevím, v čem přesně je problém. Absence kombíku? Nezájem trhu o Alfu jako značku? Nebo se lidem zase tolik nelíbí?
Tak přímo 3er snad chtít konkurovat nebude, ale najít mezírku v trhu mezi mainstreamem a prémií určitě ano. Rozhodně si nemyslím, že by měla začínat na miliónu, i když známe české zastoupení Fiatu... Půjde o to udělat relativně kompaktní, praktický a v základu ne moc drahý sportovní sedan s rozsáhlou nabídkou motorizací. Něco jako bývala mírně futuristická 75 a do jisté míry i 156, ale s odolnějším podvozkem.
Giulietta měla hlavně v těchto končinách mizerný marketing. Taky asi zákazníci nepochopili, že se 147 transformovalo na malé MiTo a větší Giuliettu. V Itálii víc táhla větší a luxusnější Delta. Přitom to je až na detaily jako systém DNA kvalitně udělané auto. Anebo je to vzhledem, který není už tak kompaktní a příď je taková... divná. Z toho všeho je třeba se poučit.
V Americe je to s Alfou tak - v 60. letech úspěch a sebevědomé ceny, ale sedmdesátá a osmdesátá byla bouřlivá - problémy s kvalitou, obrovské ztráty z výroby na jihu Itálie - a na začátku devadesátek nebyly modely špatné, ale image klesala, Spider stárnul, marketing kostnatěl, dealeři se bouřili, tak AR zdrhla do Evropy, kde je to dnes bohužel to samé...
Nový Spider vyráběný u Maserati by mohl v Americe lesk vrátit. Ale chce to chladnou hlavu a zdravé sebevědomí, což dnes pod Fiatem a bez motorsportu Alfa úplně nedává.
Hlavně by Alfa potřebovala silného partnera v zádech, což jak vidíme, FIAT dnes opravdu není. Ničí Alfu stejně jako zničil Lancii. Portfolio v troskách, střední třída vyklizená, zbytkové 2 modely s divným designem a zajímavý okrajový sporťák za velké peníze, co Alfu nespasí. Pak jsou jen každé 3 měsíce výkřiky a sliby, jak ji pan účetní postaví na nohy...
Alfo je mi tě opravdu líto, kde je ten úžasný italský design 60-90 let? Např. GTA, Gulia, 33 Stradale, GTV, Alfeta, GTV ale i 33, 75 či 156 :yes:
Alfa se z problémů vždycky „nějak“ vyhrabala. I za cenu ztráty image. Předpokládám, že účetní jednoho dne s úsměvem na tváři ukáže Giulii a pak i Spider, přičemž bude automobilka už skoro v krachu, ale se solidní image, no a pak představí SUV... která snad zas na pár let ta nepříznivá čísla zvrátí. Ale s Italy je to tak, že dokážou maličkostí zazdít celé velkolepé dílo.
Jo, to je třeba příklad Giulietty. Celkem povedené auto až na předek, tam designově hoodně ztrácí. Příliš sebevědomá cena na začátku a "nulová" propagace se na ní podepsali taktéž... ;-\
90% těch, co měli novou 159 a jsou fanoušky italské značky, toto vozidlo stále mají, protože adekvátní náhrada tohoto modelu podle mě neexistuje. Snad v poslední době by se dalo uvažovat nad tebou zmíněnou 3er. :-!
No ne, počkej... pokud s tím autem někdo intenzivně jezdí, pak ho potřebuje za 4-6 let vyměnit za nové. Od nejúspěšnějších let 2006-2007 jdou ale prodeje takto: 57t -> 65t -> 45t -> 25t -> 15t -> 10t -> 4t -> 297. Tedy majitelé, co auto koupili v letech 2006-2008, ho buď už vyměnili za nové, nebo to v nejbližší době musí udělat.
To ano, může být, avšak ne každá 159ka projde rukou obchoďáků, kteří nahrkají prvních 200 tisíc za 3-4 roky. Ono popravdě v naší vlasti jezdí z 95% AR159 pořízených jako dovezené ojetiny a těch majitelů, kteří si toto vozidlo pořidili v ČR jako nové, moc nebude.
Aktuálně bych měl s výběrem nějaké adekvátní náhrady opravdu problémy.
Tak to je přece typický životní cyklus auta střední třídy... koupí se do firmy, tam nalítá 150-250t za +-5 let, poté si to koupí někdo domů a jezdí s tím dalších 10-15 ročně. A to první jsou přesně ti zákazníci, které si Alfa musí udržet... nadšenci z řad soukromníků, co si koupí nové auto za 900t na 20 let a chodí se na něj dívat do garáže, to nezachrání.
Vím, jsem idealista a máš pravdu, tak by to být mělo. Určitě automobilku nezachrání několik nadšenců, ale fleetové prodeje. Povedlo se to částečně v domovině, ale mimo, to už byl problém. Bohužel, nemyslím si, že by tento model měl nějaké výraznější nedostatky...
Dařit by se vcelku mohlo hlavně po investicích do reklam a propagace... je fakt, že celkově mají v naší domovině problém zpropagovat jakýkoliv model koncernu, který to potřebuje (nemyslím Maserati a Ferrari, které propagaci viloženě nevyžadují). A pokud bude Giulia po těch slibech opravdu stát za to, musí se o tom zákazníci dozvědět, protože AR není v situaci, kdy by davy v očekávání čekaly na nový model jako je tomu u Passatu atd., kde VW, BMW i Ford sypou do reklam obrovské peníze.
Určitě je reklama jednou z oblastí, kde by měla při uvádění a propagaci modelů zabrat. Dnes celý koncern na reklamu nedá, což je škoda. Ale ono kromě 500vek v několikerých verzích není ani pořádně co propagovat...
Na Jaguar bych si docela vsadil, druhý pokus berou mnohem vážněji než xtype, žádné mondeo v obleku klasického jaguaru, naopak technologická vyspělost, hliník v této třídě je špičková záležitost, mnohem lepší než třeba adorovaný vzduch céčka, věc vhodná spíše pro těžké limuzíny. Alfa je naprosto jinde, má se vracet do segmentu "zdola", jaguar jde "shora", to je vždycky snažší, viz. např. úspěchy BMW a MB se sestupy do nižších tříd, například takové CLA, to že se prodává, považuju za marketingový majstrštyk desetiletí.
Přesně tak. Navíc s možností pohonu 4x4, krásné auto. Hliník je fajn, ale C Klasse ho má taky.... vzduchové pérování doporučuju Dinarovi vyzkoušet. Protože toto nemá ve své třídě konkurenci ;-) a Jaguar ho neumí na obě nápravy ani u XJ. Přesto Jaguaru fandím, nicméně v silnou konkurenci D3 nevěřím
Jel jsem s tím, to auto je pohodlné, ale na svou velikost (relat. malé) je těžkopádné, prostě dělá dojem spíš éčka, ale proč, když éčko existuje. Chápu, že je to záměr, dostat pocitový luxus do střední, ale vzhledem k tomu, že to kvůli ceně bude u céčka okrajová záležitost, je z mého pohledu lepší a vyspělejší auto, které bude mít nějakou konstrukční výhodu v základu, viz. hliníková kastle jaguaru znamenající nízkou váhu. Jsem zvědav na céčko na klasickém podvozku, s tím jsem zatím nejel.
je to smutný.. ale tohle platilo před pár lety - dneska už ne.
Mercedes C snad ještě jakž takž.. ale ani tam už to není extra divadlo.
BMW 3 je prostě "po sezóně"... a trpce úsměvný byl závěr testu britského autocaru.. na současné trojce je nejlepším zážitkem její kvalitní CD přehrávač... :-!
Střední třída není zrovna segment, který dneska frčí. Navíc je tady docela těsno. Osobně mám strach, že sedan ve střední třídě bude to poslední, co Alfa předvede (nepřijde-li s ohlášeným SUV a pod.).
No... za 2013 má 3er prodeje na úrovni Focusu / Astry jakožto top 2-3 v mainstreamových kompaktech. I proto říkám, že vidím řešení v pozicování Alfy nad mainstream...
PS: mluvím o Evropě... o prodejnosti Alfy v USA apod. spekulovat nechci, mimoevropským trhům nerozumím.
To jsou prodeje 3-er. Jaký je ale vývoj prodejů aut v celé třídě? Řekl bych, že když dobře, tak stagnuje, obávám se ale, že klesá. Vařím z vody, čísla se mi hledat nechce.
Tohle se těžko hodnotí. Masivní propad je spojený s krizí, tedy s rokem 2008. Pak samozřejmě... vlajkovou lodí mainstreamové střední třídy je Passat, který je teď před generační obměnou na 156.000ks / rok. Až jeho nová generace definitivně ukáže, jestli je posilování prémie na úkor mainstreamu všeobecný trend, nebo jestli to souvisí jen s generační obměnou... jinými slovy, jestli se Passat dokáže vrátit někam k 300.000, nebo aspoň 250.000.
Aktuální čísla mě ale vedou k doporučení vyrábět spíše levnější 3er než sportovnější Passat...
...společně s nějakým SUV a menším crossoverem místo neúspěšné Giuelietty. To by spíš mohlo zabrat. Ale o tom ať se Sergio poradí raději s Topperem :-)
Byl jsem hrdym majitelem GT a ted nemene hrdym majitelem 159 a jezdim naprosto bez problemu 25 tis km rocne. Bylo ovsem treba vy*ebat kujvitka typu swirl,EGR,DPF,coz se sere ale vsem autum. Ted je to 100% spolehliva a navic nadherna kara,za kterou se kdekdo otaci,ikdyz nedela rachot jak sportak ;-) Kdyz do ni sednu,jsem v jinem svete,kdyz nasypu obrok svym 250 kobylkam,leti to jak strela...ne,proste kdo v tom nesedel,nepochopi. Jsou auta a Auta,nebo-li mazlici,pamatuji se ze i s GT jsem obden,po praci,vyrazil aspon na 20km projizdku po okoli. Tohle majitel Dacie ci Skody asi nepochopi ;-)
Já jen doufám, že naftová 159 s vykuchaným DPF není obrazem zoufalství, ve kterém se nachází celá Alfa, ale jen příkladem toho, že žádná značka si své zákazníky nevybírá.
Vlastně geniální stroj. Stačí vykuchat půl motoru a jak to šlape pane, a ty kouřový efekty. To bude jak ten Peugeot tuhle, nádhernej modrej dým. Taky mu to jelo, měl smůlu že mě to jede víc, taky důvod proč mít V8...
za těmahla autama zásadně nejzdím, tam házím myšku bezmilosrdně, tohle čuchat nebudu ani omylem. To je o zdraví.
Kupte si pořádný auto nebo s tím jezděte po poli :o))
Tohle kdyby hlídaly STK....to by byl vzdoušek panečku.....tak 35% sazometů by legálně nikdy neprošlo emisema.
Protože sou to vykuchaný ludry co vobjely 3x zeměkouli, kdo ví naco to vůbec jezdí, dpf vyndaný, všechno zaslepený a vykuchaný a občas ještě k tomu čipnutý.
A hlavně že to jede za 6 na sto, tak tomu pořádně naložit na světlech nebo na konci vesnice, z vejfuku jde dým, že 815ka Tatra hadr.....
proti tomu je V8 benzín z roku 1950 ekologicky šetrný stroj.....
Nejde ani tak o naftový motor v Alfě. Jde spíš o někoho, kdo v duchu toho cuore sportivo vykuchá půlku motoru a ještě to poladí tak, aby otravoval čoudem všechny řidiče a lidi kolem ;-\
Tak to jo, původně jsem měl pocit, že jde právě o spojení nafty s cuore sportivo. Kuchání motoru také v žádném případě nepodporuji a myslím si o tom své.
Mariachi, samozrejme DPF je ven fyzicky i v softu, a s tim vetsim turbem z toho dostanes az 270 kobyl, ale to uz je strop bez mechanickych uprav. Mi to staci takto, hlavne kroutak kolem 500 Nm je velmi prijemny ;-)
To grifith: nekupoval jsem nove, predpokladam ze jakekoli 3 roky stare auto bude mit uz urcite mouchy-a pokud je to naftak, budes mit zasrany motor sazema i na baworovi at chces nebo ne
To smoula nesika: bez obav, necoudi, ani na plny kotel...to nesmis chipovat pres Slevomat >:D
Nevím dle čeho předpokládáš, že každé 3leté auto bude mít mouchy, za***ný motor sazemi apod. Bude-li v autě jezdit prase, dávat olej po 30-40 tisících, pak to možné je. Je to o předchozím majiteli a jeho chování k autu. Osobně vykuchávání "vnitřností" jak jsi popsal ty nepodporuju.
Pokud za ty tri roky najedes 10 tisic, sorry, neni co resit >:D Otci (duchodce) na 2 roky starem Hjoondee uhnila priruba vyfukoveho svodu, najeto 30 tis, myslis ze je to tim, ze s 1.4 crdi jezdi jako prase? Vykuchavani nepodporujes? A kuchal jsi nekdy? Rozdil v nizkych otackach je nebetycny, i s puvodnimi 154 kW mi to pri rozjezdu chciplo, kdyz jsem se kochal, dusi to otacky jak prase a motor se trepe jak zmokly ratlik. Jak je rozdil mezi tim, kdyz u slusne vyladeneho motoru vyfukuji primerene saze neustale, nebo je zachytavas v dpfku, a pak je naraz vyfouknes v lese? Az nebudu denne potkavat hulici avie a tatry, nebudu z okna sledovat diesellokomotivu,hodinu hulici na miste na nadrazi v zime jen tak,pak budu kolegialni i ja...a budu si zasirat sazema vlastni motor,sani, a jezdit kvuli nedovirajicĐmu egru co pul roku do servisu!
No dobrá, nebudu ti brát názor, mám jiný a to jsem měl několik nových aut.
Myslím, že snad správně chápeš slovo nepodporuji. To znamená, že jsem to nedělal a dělat to nikdy nebudu, protože nemám nejmenší důvod... Ale je to věcí každého, ať si třeba vyrve výfuk... a já si o tom mohu myslet svoje :-!
Jenomže ty avie, tatry a dieselmašiny mají úplně jiné vstřikování, částice z nich nejsou tak drobné, na rozdíl od tvé alfy, kde vstřikovače rozpráší naftu na úplnou mlhu, po prohoření vyletí z výfuku částice tak drobné, že se po vdechnutí nezachytí na sliznicích, ale putují dál a tam páchají velké škody. Takže když už vlastně o věci nic nevíš, nebuď příště hovado a nech filtr a egr tam, kde mají být.
Ne, sorry... pokud nejsi schopen udržovat auto v odpovídajícím technickém stavu, měl bys raděj jezdit vlakem. A ještě se bít v prsa, jak to bez toho filtru hezky jede :no: . Upřímně mám větší respekt k Hyundai 1.4CRDi tvého otce než k 159 s vykuchaným filtrem.
.... na jiném českém webu o autech vyšel na téma spojení FCA a VW docela zajímavý článek.... i když je také v rovině spekulací, aspoň jej psal člověk, který ví, kolik je 1+1 :yes:
No a slováci píšou o chystaném SUV které prý bude mit společnou platformu s Volvem. Pro mně je překvapivé info i to že už nová XC 90 se vyvíjí ve spolupráci s Alfou. Nemáte někdo tušení co je na tom pravdy ?
[odkaz]
Hmm. Píšou aspoň, odkud to ukradli? Vidím to prvně. A bylo by to zajímavé. V případě SUV by nemuselo jít ani tolik o onu italskou image jako u Spideru, který byl pro letošek zazděn s tím, že „MX-5 s logem Alfy vyráběná v radioaktivním městečku je málo italská“.
Tak podle zástupců bangladéškého magazínu Riksha Inside, kteří mají nejmenované zdroje přímo ve fabrice, už proběhla tajná schůzka uprostřed lánu kukuřice na Břeclavsku.
Doufejme, že ta schůzka dopadla pro nás dobře a logo s plemenným bejkem se objeví na Zetorech už v roce 2047.