Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne: Chrysler bude sázet na kvalitu

Dan Vořechovský
Diskuze (19)
Chrysler musí změnit svou velkoobchodní mentalitu a soustředit se na kvalitu. To je hlavní poselství Sergia Marchionneho z jeho rozhovoru na detroitském autosalonu.

Šéf Chrysleru Sergio Marchionne, který automobilku řídí od července loňského roku, se v Detroitu rozpovídal o budoucnosti třetí největší americké automobilky.

Italský ředitel Chrysleru chce kompletně změnit filozofii automobilky a namísto dosavadní politiky slev za účelem zachování velkého objemu prodeje chce začít sázet na kvalitu vyráběných vozů. „Musíme se zbavit velkoobchodní mentality v této společnosti. Tato struktura, tato filozofie nefunguje,“ uvedl Marchionne.

Prostředky, které automobilka dosud vynakládala na slevové politiky, půjdou do oblasti prodeje vozů, které se musejí vyznačovat kvalitou. Protože je to podle něj právě kvalita, kvůli které si zákazníci kupují vozy značek Toyota, Honda nebo Ford.

Minulý rok byl pro Chrysler jedním z nejhorších v jeho historii. Automobilka prošla konkurzním řízením a celosvětově prodala 931 tisíc vozů. Poprvé za posledních 47 let tak prodala méně než 1 milion vozů. A Sergio Marchionne varoval, že problémy Chrysleru ještě zdaleka nejsou vyřešeny. Rok 2010 má být pro americkou automobilku „obtížným přechodným rokem“. Přesto je Marchionne optimistický a očekává, že automobilka tento rok dokáže hospodařit se zhruba vyrovnanými příjmy a výdaji. K zisku by se měl Chrysler vrátit už příští rok.

V roce 2011 by také mohlo dojít k veřejnému úpisu akcií Chrysleru. Návrat do černých čísel však předpokládá, že automobilka v roce 2011 prodá 1,1 milionu vozů v USA a celosvětově 1,65 milionu. Největší překážku vidí šéf Chrysleru v tom, že se několik typů vozů včetně přepracovaných modelů 300, Grand Cherokee a Charger na trh dostane nejdříve ve druhé polovině tohoto roku. V souladu s tím očekává, že hospodářské výsledky v první polovině tohoto roku budou pouze „průměrné“.

Marchionne si uvědomuje, že Chrysler čelí v souvislosti se svými vozy mnohým problémům. Jedním z klíčových problémů je podle něj to, že předchozí vlastník Chrysleru, finanční skupina Cerberus Capital Management, nedokázala nasměrovat dostatek prostředků do oblasti vývoje a výroby vozidel nižších tříd (segment kompaktních vozidel). Prostředky naopak spolkly náklady na vozidla, jako je model 300.

Dan Vořechovský
Diskuze (19)
15. 1. 2010 19:20
Re: Kozel zahradnikem.
mozes porovnas s MAM MALY, ALE RYCHLO SA UROBIM
Avatar - Barrichello
15. 1. 2010 09:53
Re: Kozel zahradnikem.
Tak je podstatné to číslo - za Chrysler Corp 15 lidí, za DimalerChrysler 3 lidi.
Myslíš že 3 lidi uhlídaj kvalitu?
A že Dimaler štřil na správným místě??

Já byh řekl že teda vůbec a tak kvalita za Daimleru rozhodně nahoru nešla...
Já můzu soudit nejlíp z vás všech, jezdím Chryslery skoro 6 let...

Mercedes to celý totálně pohřbil, převazla automobilku, která byla v roce 1998 v černých číslech a přivedl jí do červených....
Tím že tam cpal svojí zastarolou techniku a výrobky které produkoval jako nové měly někdy podivný design a ktomu ještě tu kvalitu...(např. aktuální Sebring).
A zcela ignoroval vývoj malých vozů.
15. 1. 2010 07:58
Re: Kozel zahradnikem.
Kokso, normálne mi ich je ľúto. Len uvažujem, z čoho sú tak vyžraní, keď tak málo zarábajú. Asi sa netreba diviť, že im plat stačí sotva na nájom a jedlo...
A ešte im to tam okorenia aj Nemci... ;-\
14. 1. 2010 22:14
Re: Kozel zahradnikem.
v případě mého Fusiona si zas tak moc nemákl.
14. 1. 2010 16:20
Re: Kozel zahradnikem.
No, je těžko soudit, jestli zrovna zmlsaní američtí dělníci mohou soudit, co je pro automobilku dobré a co ne. Němci chtěli udělat hlavně restrukturalizaci, která byla nutná. Jestli se jim to povedlo, težko říct. Předpokládám ale, že více lidí, než tam pracuje teď, už tam asi nikdy pracovat nebude.

Každopádně díky.