Jestli si myslis, ze ty Tibby byste po tom flamu rano vyhrali soutez krasy, tak te ujistuju, ze ne. Ja jsem z vas vsech vypadal jeste vubec nejlip;-) Diky Helence >:-[]
POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times roll
Dva roky po představení Mark V se dočkal svého debutu přelomový model Mark VII. Už samotný název napovídá, že se jednalo o menší revoluci - číslo šest bylo úmyslně přeskočeno, aby se zvýraznil rozdíl mezi generacemi. Dalším důvodem byl fakt, že Bentley v té době vyráběl svůj vlastní Mark VI a Jaguar chtěl demostrovat svůj náskok v technologiích. Na moderním šasi předchozí Mark 5 byl postaven mnohem větší vůz, který splňoval i ty největší nároky trhu. Karoserie byla o čtvrt metru delší a pod kapotou se konečně objevil nový motor XK.
Styling vozu byl vlastně evolucí předchozího modelu, ale také jasně definoval design nových Jaguarů na celé desetiletí. Zároveň přinesl řadu znaků, které se staly pro Jaguar tradicí - ať už jsou to tvary nárazníků a zádě, dvě oddělené palivové nádrže nebo chromovaná maska s oblými rohy. Některé z nich přetrvaly několik desetiletí.
První tři kusy byly vyrobeny již koncem roku 1950. Následující rok se pak výroba rozeběhla naplno. Manuální čtyřstupňovou převodovku doplnila v květnu 1953 třístupňová automatická Borg Warner určená pro americký trh. Úspěchu zde pak už nic nestálo v cestě, protože motor XK byl výkonostně srovnatelný s tehdejšími americkými pětiapůllitry. Ke konci výroby se tato převodovka začala nabízet i v Británii. V původních plánech se počítalo i s karoserií drophead, ale nakonec zůstalo jen u sedanu a úlohu sportovního vozu plně převzala úspěšná XK120.
Už samotný Mark VII byl nejrychlejší limuzínou své doby a pomáhal šířit věhlas značky ve světě. Jaguar ale neponechal nic náhodě a v roce 1954 jej vybavil silnějším motorem z nové XK140. Nový model označený písmenem M se na první pohled nijak nelišil, ale měl o rovných třicet koní vyšší výkon. Kromě automatické převodovky Borg Warner byla v nabídce nově i čtyřstupňová manuální s rychloběhem značky Laycock de Normanville. Jeden z vozů Mark VIIM vlastnila i Alžběta, Královna matka. Konkrétně se jednalo o model z roku 1955 v exkluzivní vínové metalíze. Alžběta tento automobil používala až do roku 1973, kdy se dostal opět do vlastnictví automobilky.
Za zmínku určitě stojí i to, že s Mark VII M vyhrál v roce 1956 Rally Monte Carlo a legendární pilot Stirling Moss ho dovedl k vítězství v závodě cestvních vozů na okruhu Silverstone.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Jestli si to nečetl. Můžeš vidět 2x Mark IV, nejspíš repliku C-Typu (mimochodem - úúúúúúúúžasný zvuk, stál jsem hned vedle ní, když startovala... musí se slyšet), a zřejmě i SS100. ;-) Pořídil jsem pár velmi nekvalitních snímků ze startu. [odkaz] a [odkaz]
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Dodnes si pamatuju hlášku z jednoho filmu: červenýho Jaguara si může pořídit jenom šílenec. Doufám že přes den mají statickou prezentaci na tom výstavišti protože nemůžu lítat po celé matičce stověžaté.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Nejlepší máš, koukni na program [odkaz] Odjíždějí ráno na ty jízdy a pak se vrací až k večeru, když je sluníčko tak je to OK. Hlavně aby nepršelo. Nebo v neděli jsou tam zaparkovaný od rána, nikam už nejedou. To je na prohlídku a focení asi nejlepší.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
No, ty veteráni ne. Ale vlastně je tam otevřeno levé křídlo, kde je k vidění spousta aut v "procesu". Jedna česká staví repliky C-Typu... Jo je tam k vidění i když jsou pryč.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Snad ano. Já jsem nikde s nimi nebyl. Ani na Šternberku jsem nebyl. Ale počítám, že auta zaparkují někde v podhradí na střeženém parkovišti, to aby nikdo autím neubližoval, ale fotit a prohlížet si je normálně můžeš.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Aha, myslí Štenberk jako město, no tak je zaparkují na náměstí ;-) , jinak stejně. Někdo to hlídat musí, ale prohlížet, fotit, točit můžeš. Je možné, že někdo své auto zaparkuje jinde, ale pochybuji. Spíš se stává, že nedojede. :-)
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
To záleží, jestli tě to zajímá... Tohle je z minulého ročníku, vevnitř jsem toho moc nefotil, tak jen pár fotek, kde je tak +-vidět trošku víc. [odkaz] /// [odkaz] /// [odkaz] /// [odkaz] /// Musíš zvážit sám, jestli se ti tam bude chtít čekat do večera až přijedou nebo jak máš čas, no.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
No záleží v kolik přijedeš. Pokud bys chtěl vidět ty jezdící veterány, tak ty nepřijedou dřív jak v půl šestý. Samozřejmě, že jim to i může trvat dýl. Takže do té doby můžeš prohlížet auta uvnitř. ;-)
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Ty seš snad dneska úplně natvrdlej >:-[] Na stránkách je jenom to cos dal sem, Český Šternberk (od tam bude asi kníže Šternberk ze Šternberka) je tady [odkaz]%C4%8Desk%C3%… to máš kousek za domem ne? Tak jaký pak nebyl? >:D >:D >:D
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Nebyl. Prostě v Českým Šternberku jsem nikdy nebyl, takže si asi natvrdlej ty.. ;-) Když jsem tam nebyl, tak to tam neznám, když to tam neznám, tak nemůžu vědět, kde se tam potencionálně může konat sraz veteránů. Selským rozumem se většinou takovéhle akce konají A) na náměstí - je to v centru města a jsou tam restaurace B) někde na hradě nebo zámku, pokud takový poblíž města je, auta zaparkují před branou a jdou se podívat... Takže tak. "Kousek za domem" mám výstaviště v Holešovicích. Da?
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Ale to už si říkal... Vždyť to je vpořádku, já to tak pochopil. Ale nechápal jsem, proč ses mě ptal výše, cituji: "1045 - 1430 jsou v tom berku, takže to ok. Je to pod tím hradem asi 50 km před Prahou ne?" Tak jsem se ti snažil vysvětlit, že jsem ve Šternberku nebyl, takže ani nevím, nebo nevěděl jsem do chvíle než si to napsal, kde Šternberk je.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
A při pohledu na tu mapu (fotomapu) bych tipoval, že stát budou za A) na tom trojúhelníkovém náměstí na levém břehu Sázavy, nebo na tom parkovišti situovaném v lese na jihozápad od zámku. Stačí???? Já tam nebyl.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Ještě oprava - ty veteráni co se účastní rallye, ty ne, jinak ty co jsou v procesu restaurování (není jich málo), ty jsou na výstavě uvnitř Prům. paláce. Vstup na rallye je zdarma, vstup do haly se platí (symbolická částka).
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Špatně jsem se vyjádřil. Daimler V8 je hnusná oprýskaná červená, nemetalíza. Normálně jezdím (občas) červenou perleťovou metalízou. Jinak auf wiedersehen, mažu do Čech, další díl seriálu zase zhruba za týden.
Re: POHÁDKA O SKÁKAJÍCÍ KOČCE: 2. díl - Let the good times r
Hybridy jsem prolít už včera, na to "retro" valím zítra - jestli se teda přes den dostanu do Prahy (ty nový pravidla jsou dobrá věc - spotřeba klesla hluboko pod hodnoty v tabulce, když jedu chvilku 130 připadám si jako Schummacher.... prostě bomba :-) ) Každopádně už se těším :yes:
Tohle si na nic nehraje. Když s tím někam přijedeš, tak tě asi málokdo bude považovat za blbečka, co frajeří s kreditkou. Pokud tedy nevystoupíš a nemáš na sobě tepláky a řetěz. Tohle není pro nevyřáděnýho kluka. Toho posadíme do Elise. Střední a vyšší věk, polokošile, po stranách už šediny, lišácký pohled v očích, nevýrazné cukání koutků symbolizující brzký výbuch kontrolované radosti ;-) Klikatá silnička na útesu v severní Anglii - každodenní radost na cestě z "práce" ;-)
;-) Dyť jo >:D včetně těch šedin... ani nechtěj vědět, proč píšu o šedinách jen po straně >:-[] a ta Anglie: tohle auto tam prostě "patří" :yes: Prohánět se s ním v ňákým hnusným městě... třeba v Mostu... ne, to je nepřijatelné ;-)
Néééé, asistentka je sekretářka. Recepční je front desk representative >:-[] V tomhle je dobrej ciello :yes:;-) Ten má týmspík zmáknutej. Není to žádnej lůzr, ale teď asi hevinguje lánč >:-[]
No já jsem se setkal s office manager ve smyslu sekretářka. A tady tenhle borec taky [odkaz] a ten se v tom asi dost vyzna - mozna je to dokonce ciellova druha identita >:D
Řekl bych že ano, sice tohle je nejvtipnější část ale i zbytek je ok. Je tam dost článků převzatých z Fortune, teď asi dvě čísla zpátky tam byl rozsáhlý článek jak tráví svůj den/plánují čas top manažeři (Ghosn, kdosi z Googlu a ještě asi pět, deset dalších). Poprvé jsem tem časopis viděl když tam byla rozsáhlá analýza Student Agency a od té doby ho mám předplacený (navíc to pedplatné vyjde asi na půlku co to stojí na stánku).
Koukám, že se ti to zase nevložilo. Nicméně na mejl mi přišlo info, kdes psal, žes tam nebyl ani jednou. Holt ses systému přiznal, že jsi lůzr a už si tu ani neprdneš >:D >:-[]
Musi se nechat, ze i kdyz to zboku vypada tak nejak nesoumerne (prilis velky predek s "vlnou" a zapadena mala kapota), na tom snimku ze zadniho leveho profilu vypada skvele (i diky barve a pozadi). To blondaty decko ale fotky kazi a hodi se k tomu autu asi jako Rossi na traktor.
Tohle je asi jediné auto malosériového výrobce (vyjma Lotusu), které bych se mi líbilo a byl bych za něj ochoten utratit peníze. Konečně někdo vyrábí jednoduché tvary, nerozvrtané (ach bože ty TVR), pěkný zadek (to auto, ta "kráska" mě teda nebere). Ještě bych chtěl vidět interiér, ten bude asi tragický, jako u TSO (viz odkaz dole), ale to je u těhlech aut běžný. Pěkný žábry, jo, asi by to šlo, v týhle barvě vypadá dobře. :-)