Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Alfy Romeo – Opatrnejšie plány

Dve desaťročia vo vlastníctve koncernu Fiat sú pre značku Alfa Romeo úspešným obdobím. Minimálne v porovnaní s tým, čím si museli za túto dobu prejsť zostávajúce dva hlavné brandy talianskeho konglomerátu.
Zpět na článek
28. 6. 2009 13:23
neregistrovaný "Bench"
30. 6. 2009 16:55
neregistrovaný "exctenar"
28. 6. 2009 13:54
neregistrovaný "nick02"
28. 6. 2009 16:16
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 16:53
neregistrovaný "Donovan"
28. 6. 2009 19:00
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 20:51
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 20:53
neregistrovaný "drdo"
30. 6. 2009 17:18
neregistrovaný "exctenar"
28. 6. 2009 20:55
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 16:31
28. 6. 2009 14:35
neregistrovaný "sturlo"
28. 6. 2009 15:53
28. 6. 2009 16:09
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 16:39
28. 6. 2009 19:47
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 20:36
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:36
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:47
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:54
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:55
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 23:05
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 23:28
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 20:58
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 13:10
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 13:38
28. 6. 2009 16:04
28. 6. 2009 16:40
neregistrovaný "Donovan"
28. 6. 2009 16:56
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 17:07
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 20:45
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 21:37
28. 6. 2009 21:55
29. 6. 2009 10:03
29. 6. 2009 10:03
28. 6. 2009 23:33
29. 6. 2009 00:06
29. 6. 2009 07:42
29. 6. 2009 08:59
29. 6. 2009 09:19
29. 6. 2009 13:54
29. 6. 2009 13:32
29. 6. 2009 13:58
29. 6. 2009 09:16
29. 6. 2009 10:16
29. 6. 2009 12:49
29. 6. 2009 13:28
29. 6. 2009 14:22
29. 6. 2009 15:50
29. 6. 2009 22:25
30. 6. 2009 17:17
30. 6. 2009 17:10
neregistrovaný "exctenar"
28. 6. 2009 11:38
Používání cizích slov - záměna slov technika a technologie
Marko, jako vždy dobrý článek, až na tu "technológiu Multiair". C:\Documents and Settings\Uživatel\Dokumenty\Světlo Technika, či technologie.mht
Rozbalit vlákno
8
Avatar - da_b0mb
28. 6. 2009 12:00
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
>:D
28. 6. 2009 12:12
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Projel jsem celej disk a nic tam nemám >:D
28. 6. 2009 13:47
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Sorry, omlouvám se, teď už to snad bude lepší.
[odkaz]
29. 6. 2009 23:00
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Dakujem za fakticku pripomienku. ;-) Ja si ale fakt nemyslim, ze slovo technologia v spojeni s MultiAir (alebo trebars Hemi) musi byt nutne zle. Technologia je aj v Tvojom odkaze popisana ako nejaky proces. A v tychto motoroch dochadza prostrednictvom pouzitia konkretnych konstrukcii (techniky) aj k inemu procesu spalovania (v porovnani s konvecnymi motormi). Cize ak hovorime o (pre dany motor) typickom procese "prace" / spalovania - moze ist o technologiu ("prace" / spalovania). Ak sa bavime o motore MultiAir, ako o hmotnom zariadeni - potom ide samozrejme o techniku.

Ale este to prekoznultujem s odbornikom na jazykovedu >:D ...ak sa mylim, pokusim sa tomu vyhnut. ;-)
Avatar - white label
30. 6. 2009 01:44
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Podle toho co píšeš, jsem nad tím přemýšlel logicky úplně stejně jak to tady "teď" píšeš...
V podstatě to dost hraničí se slovíčkařením, ale pokud bych se na to díval přísně "jazykově", přiklonil bych se určitě
(v tomto případě) k variantě "technika"...
Je to součást motoru (techniky) a jedná se optimalizaci spalovacího procesu spalovacích motorů (sání-výfuk).
Stejně tak se přece "nemluví" o technologii u 16V "techniky", nebo "techiky" proměnlivého časování ventilů
VTEC, nebo VVT, stejně jako ne o technologii přímého vstřiku apod.
Navíc tu jde jednoznačně o technický (ne technologický) pokrok...
Také technika Multiair, nemá nic přímo společného s jeho případnou vlastní výrobní technologií...
Z "pohledu motoru" se skutečně jedná o jakýsi proces-postup spalování paliva v motoru, ale z pohledu člověka (což je zásadní a rozhodující) je to pořád jen "technika", tedy spalovací motor, stejně jako "technicky!" mnohem složitější celek - celé auto...
Technologicky složitá může být poze výroba určitého motoru, nebo auta, případně některých jeho komponentů...
Naopak konkrétní (jedno) auto, motor, nebo jen jeho část (ne obecně, ale konkrétně jednotlivě), může být skožitá technicky, nikoli technologicky, technologie se týká pouze její případné, samotné výroby...
Avatar - white label
28. 6. 2009 14:24
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Tenhle "vir" tam taky zrovna nemám... ;-)
Avatar - Ricardo
28. 6. 2009 18:19
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Když jazykověda by měla raději respektovat vývoj skutečně používaného jazyka... ve skutečnosti se ho ale snaží regulovat a držet zpátky
Já osobně rozumím spojení "technologie MultiAir" jako abstraktní pojmenování tohoto, postaru řečeno, vynálezu nebo spíš aplikace nějaké myšlenky, než že by šlo konkrétní předmět.
29. 6. 2009 23:02
Re: Používání cizích slov - záměna slov technika a technolog
Ano Ricardo...takto to chapem aj ja. ;-) Technologia = typicky proces /system prace motora. Technika = zhmotneny motor.
Avatar - euro89
28. 6. 2009 13:06
co takhle česká verze???
Články o budoucnosti automibilek od Marko jsou sice vždycky zajímavý, ale redakce by si mohla uvědomit, že už se Slovenskem NEJSME jeden stát a mladší generaci ten jazyk neni o moc bližší, než polština nebo jiný slovanský jazyky. I já patřim ke generaci, která už nezažila (naštěstí!) společný česko-slovenský vysílání v TV a některym jejim výrazům prostě nerozumim. :-! Takže kdyby jste pro příště články přeložili do češtiny, bylo by to fajn ;-)
Rozbalit vlákno
93
Avatar - Johnny_P
28. 6. 2009 13:16
Re: co takhle česká verze???
a co google překladač? ;-)
neregistrovaný "Bench"
28. 6. 2009 13:23
Re: co takhle česká verze???
Je vidět, že nejsi ten správný eurodrzek. Na to bys musel na sobě makat, mrskat jazyky... a ty máš zatím problémy s obyčejnou slovenštinou ;-\

Jak můžeš říct, že to není o moc bližší jazyk než třeba polština, to mám skoro pochyby, jestli jsi jí někdy slyšel. Markovy články a česko-slovenské diskusní servery vidím jako výbornou možnost, jak se slovensky přiučit, protože česko-slovenské visílání taky nepamatuji.
neregistrovaný "exctenar"
30. 6. 2009 16:55
Re: co takhle česká verze???
No a někdo má problém i s češtinou, že?Takže bych nepoučoval druhé, co mají a nemají studovat,když sám neznám český pravopis.Na AJ klávesnici to nebudeme svádět,že ne? :-!
28. 6. 2009 13:27
Re: co takhle česká verze???
Jestli srovnáváš slovenštinu k polštině,tak už je to s tebou hodně špatný. Navíc,když něčemu nerozumím,tak hledám vinu předně u sebe (je to tvůj nedostatek) a ne u jiných. Tak se prober.
Avatar - T613
28. 6. 2009 13:35
Re: co takhle česká verze???
Taky patřím ke generaci slovenštinou příliš nepoznanou, ale nepochopit články psané slovensky něco ukazuje o tvé inteligenci
neregistrovaný "nick02"
28. 6. 2009 13:54
Re: iba pre teba...
[odkaz]
Avatar - euro89
28. 6. 2009 20:14
Re: iba pre teba...
děkuji ;-)
28. 6. 2009 13:59
Re: iba pre teba...
Jestli v tom náhodou není podobný problém jako u trojčlenky? A nevím, v čem je dobré "naštěstí" nerozumět slovenštině a "naštěstí" nezažít společné česko-slovenské TV vysílání. A srovnávat slovenštinu s polštinou se mi moc nezdá. Polštině se DÁ rozumět i bez znalosti jazyka, když se chce.
Avatar - euro89
28. 6. 2009 15:53
Re: iba pre teba...
"naštěstí" v tom, že Slovensko je pro mě jen taková "západní ukrajina" :no: neni to národ, který bych měl nějak v oblibě :-!
Avatar - Johnny_P
28. 6. 2009 16:02
Re: iba pre teba...
"západní ukrajina"??? co to kecáš?
Slovensky taky moc nerozumím a když už, tak je tu Google překladač jak jsem psal!
Tak to neřeš a používej ho :-!
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 16:16
Re: iba pre teba...
to bude tym velmi nizkym IQ eura89. ;-)
neregistrovaný "Donovan"
28. 6. 2009 16:53
Re: iba pre teba...
Jop, je to zřejmě trochu jednodušší člověk :no:
Avatar - DRBNUTY
28. 6. 2009 16:48
Re: iba pre teba...
a ty si potom vychodne mongolsko >:D
Avatar - DRBNUTY
28. 6. 2009 17:02
Re: iba pre teba...
a kedy ta nenavist zacala?Ked ti nejaky slovak prebral frajerku,alebo ked toho tvojho veterana predbehol nejaky slovak na dialnici? >:D
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 19:00
Re: iba pre teba...
Pocuvaj ti prmitivny 20 soplak,Narozdiel od teba som precestoval takmer cely svet a ani sa nepytaj ako vas cechov vnimaju vonku. Moc lichotive to nie je. to mi ver!!! A ta tvoja "zapadna ukrajina" pouziva Euro. Myslim si, ze nas kredit oproti vam je dost rozdielny.Aby si si to nahodou zle nevysvetlil , tak lepsi samozrejme. Vy ho totiz ani nemozete mat ci uz ekonomicky alebo politicky. A mal by si si zmenit nic.
Avatar - euro89
28. 6. 2009 19:34
Re: iba pre teba...
fakt celej svět, jo... tim myslíš od Košic po Podkarpatskou Rus? >:-[] asi tě překvapim, ale i já mám za svůj zatim relativně krátký život už něco nacestováno. A pokud jde o Euro, je mi vás spíš líto. Já osobně jsem jednoznačně proti zavedení Eura. Koneckonců, Britové moc dobře vědí, proč si nechali Libru a například většina němců je toho názoru, že bylo lepší, když měli svojí Marku.
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2009 19:39
Re: iba pre teba...
no cesko taky neni zrovna USA takze bych moc neprudil...
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 20:51
Re: iba pre teba...
Tak soplos, nacestovane mas asi prd. Lito ti je nasho Euro len preto,ze ho nemate!!! Velka Britania si moze dovolit libru nechat. Ma ju silnu. Ale je im aj tak na prd. Ako mi hovorili chalani s anglicka doma su chudaci a vonku krali. Zit potrebuju doma.
28. 6. 2009 20:52
Re: iba pre teba...
Tak oproti tomu kolko oslabovala libra v poslednych rokoch a kolko euro, tak by som tym az tak moc isty nebol, ze si tu libru tak dlho ponechaju...
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2009 19:37
Re: iba pre teba...
:yes: neco na tom bude
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 20:38
Re: iba pre teba...
Hele, já mám Slovensko moc rád, ale nemám rád slovenskou vzteklost... Takže se sklidni nebo klesneš na jeho úroveň i s tím eurem >:-[]
28. 6. 2009 20:53
Re: iba pre teba...
no prave to... takychto typkov ako euro89 si radsej nevsimat, nez oponovat im v takom istom style ako pise on...
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 20:53
Re: iba pre teba...
Ronault, ale ja som * len na neho.Nie na cechov. Tebe by sa pacilo, keby vas niekto nazval blbcami vychodnej europy. Asi nie. A zacal on.
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 20:57
Re: iba pre teba...
Nás si v USA pletou s Čečnou, což ale nedělá negativní obrázek nám ale jejich školství...případně se používá po celém světě pojem Czechoslovakia...

Jsou však lidé, kteří mají dostatečnou míru inteligence a takto neuvažují. Ten, kdo tohle napíše už musí být na tom hodně špatně, když se chce mervomocí ztrapnit...

Proto kdo chce kam, pomozme mu tam. ;-)
28. 6. 2009 23:46
Re: iba pre teba...
cely svet ma v tom hokej, v spravodajsve BBC bol zapas cr vs. sr, tusim, ze to bol futbalovy zpas odkomomentovany ako ceskoslovensko proti slovensku :-)
Avatar - white label
28. 6. 2009 23:50
Re: iba pre teba...
A v podstatě měli pravdu... ;-) >:-[]
neregistrovaný "exctenar"
30. 6. 2009 17:18
Re: iba pre teba...
Dej čerstvému maturantovi z českého nebo slovenského nebo italského atd. gymplu slepou mapu a až na ty,co chtějí studovat zeměpis na VŠ, ti ani jeden nezakreslí všechny země,hlavní města a státy USA už vůbec ne,takže bych z Čečny a Česka, stejně jako Slovinska a Slovenska nedělal žádný závěr o školství či vzdělanosti.
Avatar - white label
28. 6. 2009 21:05
Re: iba pre teba...
Kdo si začal je druhá věc, ale nemusíš hned spadnout na jeho úroveň... Primitivní reakce je pořád stejně primitivní, i když jen reaguje na primitivní názor...
28. 6. 2009 20:50
Re: iba pre teba...
Nooo, ale tak pockajme, asi sa nemusime posrat, z toho nasho 'skorosvajciarska', to ze dana krajina pouziva euro este nic neznamena. Staci sa kuknut na priemerne mzdy trebars ked uz nieco chces porovnavat. A na druhu stranu, ak je slocensko raj na zemi, preco je potom tolko SLovakov v cesku? Takze s tym tvojim prispevkom, ked si uz presiel do urazania Cechov, tak si sa dostal minimalne na uroven eura89... :no:
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 20:55
Re: iba pre teba...
Ty si cech? alebo co? Este mu podakuj ako o nas pise.
28. 6. 2009 21:14
Re: iba pre teba...
Nie som, ale ako som uz raz napisal, tym sposobom ako si zautocil nie iba na toho magora, ale na cechov vseobecne, si sa teda neprezentoval v moc peknom svetle. To je vsetko co som chcel povedat.
Avatar - DRBNUTY
28. 6. 2009 16:28
Re: iba pre teba...
Polstine sa da rozumiet,len davaj pozor,aby si zle nepochopil,ked ti niekto povie,aby si siel SZUKAT(vyslovuje sa ***) >:D
28. 6. 2009 16:31
Re: iba pre teba...
"proše pana šukam sroč"
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 20:39
Re: iba pre teba...
Jéééé, malí kluci na něco přišli... 8-s
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2009 14:04
Re: iba pre teba...
je mi 14, tyhle clanky ctu pravidelne a nemam s tim zadnej problem...a srovnavat slovenstinu s polstinou je uz trochu moc...
Avatar - white label
28. 6. 2009 14:27
Re: iba pre teba...
Ber to jen jako malou výzvu se zase něco naučit..., nikdy nevíš kdy to budeš potřebovat...některé Slovenky jsou také velmi krásné (a prý i "divoké")... ;-)
Avatar - euro89
28. 6. 2009 16:07
Re: iba pre teba...
já jsem přesvědčenej, že "velmi krásné" ženy najdeš v každém státě, ale to neznamená, že se budu učit všechny jazyky. Zatim mi stačí, že ovládám němčinu, učim se anglicky a jednou bych rád uměl i italsky... ale slovanský jazyky kromě čestiny moc nemusim :-!
28. 6. 2009 20:54
Re: iba pre teba...
dufam, ze s tym vymenovanim tvojich prapodivnych jazykovych znalosti si nas nechcel posadit na zadok, lebo ja som sa z toho zrovna ne*** teda... ;-)
Avatar - white label
28. 6. 2009 20:57
Re: iba pre teba...
Hochu ty si fakt jojo..., ani ten rok narození (89) tě už dnes "neomlouvá"...
Za západní "Ukrajinu" bere většina záp. Evropy celé bývalé Československo...tam nějaké to naše rozdělení ještě spoustu lidí ani nezaznamenalo...
Samozřejmě chápu, že lézt do zadku Němcům (s tvým bavorským přízvukem, který jistě nikdo z místních nepozná)) je na první pohled mnohem lukrativnější...
Stačí např. mrknout na E55...
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 21:07
Re: iba pre teba...
Moc sympatickou babičku máš v profilu. Předpokládám, že podle tvé kadence, co jsi musel někde podědit, bude asi tvá vlastní ;-) >:-[]
Avatar - white label
28. 6. 2009 21:14
Re: iba pre teba...
Kdyby babička...to jsu já osobně... 8-s >:D
...se svou "klávesnící" s přiměřenou ráží... ;-\
neregistrovaný "sturlo"
28. 6. 2009 14:35
Re: iba pre teba...
Cim to je, ze na slovenskych serveroch som sa este nestretol s tym, ze by niekto nerozumel po cesky, ale na ceskych je to skoro pravidlom a pomaly su diskutujuci urazeni za pouzitie "nezrozumitelneho" jazyka? 8-s este, ze na auto.cz je to myslim prvy raz ;-)
28. 6. 2009 15:49
Re: iba pre teba...
To je pravda, ale na slovenskych serveroch sa pomerne dost casto nadava do cechunov, a moc inteligentne mi to nepride... A na druhu stranu si zober, ze u nas je dost beze sa kuknut na novu, primu ci ine ceste kanaly, kym v cechach podla mna Markizu, ci stv nepozeraju, alebo si zober kolko filmov davaju u nas ceskym dabingom.... Myslim si ze prave aj kvoli tomu maju Cesi velakrat porozumet slovencine hlavne ak clovek hovori pomerne rychlo. Co sa ale tyka tohto clanku, pride mi to dost blbe ze 20 rocny clovek sa nemoze vysporiadat s clankom kde je par odlisnych slov...
Avatar - white label
28. 6. 2009 20:42
Re: iba pre teba...
Souhlasím se vším v téhle reakci... :-!
Napsal bych sám velmi podobně...i když česky.... ;-)
Avatar - Plautus
29. 6. 2009 08:22
Re: iba pre teba...
Česi, české televízie, či české médiá všeobecne, urobili veľkú chybu, že svojho času aj to málo zo slovenskej rozprávkovej - filmovej tvorby, ktorú u nich sem-tam vysielali, predabovávali do češtiny...nie je divu, že deti narodené po ´89-tom postupne prestávali rozumieť (hlavne niektorým výrazom), i keď neporozumenie nášmu jazyku vidím osobne skôr v obmedzenosti (i hlúpej hrdosti) jednotlivcov, ku ktorým sa euro89 prihlásil...darmo sa nehovorí: koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom...takže euro89, pre mnohých z nás si sa stal iba malým jednojediným človiečikom, aj napriek kvôli zrejme chabým znalostiam nemčiny, či angličtiny... :no:
1. 7. 2009 09:58
Re: iba pre teba...
Ale pochop jednu věc, zrovna tak jako Němec nepotřebuje rozumět česky nebo třeba polsky, nemusíme my poslouchat slovenštinu. Tak jakápak chyba. My skutečně nejsme povinní se učit slovensky (jak se toho domáhal nedávno jeden blogař na SME, protože prý česká mládež ignoruje sloveštinu a tváří se, že jí nerozumí)a je věc každého z nás, jak se k tomu postaví.

Ale vykládat, že byla chyba, že v Čechách se nedávají slovenské filmy a programy - prostě není zájem a poptávka. To, že na Slovensku se neprodukují v odstatečném množství pořady a filmy a slovenská média prostor vyplňují českou produkcí a šetří jejich nedabovaním není důvod pro jakousi pseudoreciprocitu. My na Slovensko svoji tvorbu nevnucujeme, takže je to čistě slovenská věc, ze kterí ovšem naší straně nevyplývají žádné reciproční povinnosti, ale hlavně - není kde a co brát.

Naopak, třeba vysokoškolská mládež (dle mého synovce vysokoškoláka) Slováky z velké většiny nesnáší (pomalu víc než ty Ukrajince) pro výhody, které tady mají a hlavně taky pro suverénost, se kterou se tady chovají. Mládež po roce 1992 bere prostě Slováky jako cizince a odmítá jejich upřednosňování před třeba těmi Poláky nebo Ukrajinci. Na tom není nic divného a dokonce ani špatného. Být oficiálně nucen uznávat, že je mi někdo "bližší" je nesmysl. A mládež to tak cítí a to jak citově, tak rozumově. Falešné "bratstvo a nerozborné priatelstvo" vzalo za své po sametové revoluci a je to dobře. Neznám jediný argument, proč by si byli češi a Slováci bližší, než jiné národy. Navíc - třeba Chorvati a Srbové mluví zcela shodným jazykem....

Já shodou okolností nemám problém ani se slovenštinou, ale ani s tou polštinou - tady je to trochu náročnější, ale polštinu jednoznačně preferuji (včetně např. televize), na rozdíl od slovenských médií se tam člověk dozví mnohem víc a zajímavějšího. On ten rozdíl mezi národem, který má 38 mil. a který patří tradičně k evropskému podvědomí 1000 let a národem, jehož počet je přes 5 mil. a jehož státnost je kratší než 25 let je tam znát. A to jsou fakta, pokud někoho uráží, má problém s vlastní identitou a hromadou komplexů. A žádné hluvátství, vytahování se eurem a "krásou" slovenských žen na tom nic nezmění.

Jinak by si osmdesát devítka měla dát pozor na tři věci :
- má právo na svůj názor na Slováky a má právo nerozumět slovenštině a má právo ho i prezentovat, ale

měl by počítat s lezdo***ezectvím většiny Čechů a především jejich pokrytectvím, kdy s ním sice vnitřně budou souhlasit, ale navenek ho budou halasně a okázale odsuzovat a neméně halasně přizvukovat hluvátství drbnutých drdů

měl by počítat s typicky slovenskou vlastností, kterou je uraženost a rozeřvanost, především ovšem ve verbální rovině a také s tím, že místo ignorace toho, co jim vadí a co je "uráží" začnou hystericky vyvádět a nadávat a vyvádí tím víc, čím jsou argumenty věcnější a neutrálnější.

No, a do třetice by měl počítat s tím, že na českých serverech slováci ještě nějaký ten čas budou, alespoň jazykově dost masově přítomní. Stačí se podívat na slovenská internetová média a pochopí proč. Na druhou stranu ale jak tak v posledních letech sleduji slovenštinu, tak ona se časem počeští a bude hotovo. Řada výrazů z mého dětství už z tohoto jazyka vymizela a nahradily je buď čechizmy nebo čistě česká slova. Nakonec fakt, že až 500 tis. Slováků pracuje a dlouhodobě žije mimo Slovensko a z toho minimálně třetina v Čechách hovoří o ledasčem.

Nicméně 89 v jistém slova smyslu chápu právě pro jeho věk (asi) a jeho dneska už odlišné chápaní světa vztahů. No a Slováků přeji, aby se jim na Slovensku dařilo dobře, ale měli by si uvědomit, že jsou doma pouze tam a nikde jinde a na žádné "nadstandarty" nemají právo ani v Česku, ani nikde jinde....
Avatar - F127
1. 7. 2009 16:01
Re: iba pre teba...
Opět jsi nezklamal.
29. 6. 2009 09:09
Re: iba pre teba...
:yes: Velmi střízlivě zhodnoceno.
28. 6. 2009 15:53
Re: iba pre teba...
Tak to bylo skoro vždy, na Slovensku stále lidé sledují české televizní programy, staré české filmy apod. Je to jaksi samozřejmost umět česky. Současně považuji i za samozřejmost aby čech rozuměl slovensky. I když oba jazyky se pomalu vzdalují, tak mi přijde velmi podivné nechápat jazyk, který je prakticky identický (čemuž je polština na hony vzdálena). 8-s
Avatar - euro89
28. 6. 2009 16:02
Re: iba pre teba...
ono te neni jenom o tom, že slovenštině někdo nerozumí... samozřejmě, že třeba jednomu z deseti slov nerozumim, ale tak si to dá člověk do souvislosti a pochopí to. Podle mě je to hlavně tim, že spousta lidí nemusí moc slováky jako národ. A myslim, že to neni jenom můj problém, vim, že spousta lidí třeba v mym okolí vnímá slováky podobně, jako ukrajince, protože dneska si jdeš koupit do obchodu něco a buď na tebe u pokladny promluví ukrajinec s tou jeho rádoby čestinou, který většina lidí nerozumí, nebo spíš rozumět nechce a nebo tam narazíš na slováka a ten se ani česky mluvit nesnaží... rovnou na tebe spustí slovenštinu, protože si myslí, že mu každej bude rozumět :no: :-! když já budu chtít jít pracovat někam na západ, taky musim umět anglicky, německy a pod... ale ta východní levná pracovní síla se ani nenamáhá naučit česky!!! :no: Nechci tim nijak srážet kvalitní článek - ten je napsanej dobře - jenom je prostě ve špatnym jazyce :-!
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 16:09
Re: iba pre teba...
Vidiet, ze nemas ani sajnu o spolocnej historii Cechov a SLOVAKOV.A celkovo tvoje nazory su na velmi nizkej inteligentnej urovni.Myslim, ze by si sa mal skor zamysliet sam nad sebou a potom hodnotit a zhadzovat Slovensky narod. :no:
Avatar - DRBNUTY
28. 6. 2009 16:33
Re: iba pre teba...
S tvojimi nazormi si si mal dat tusim radsej prezyvku euro88(88=zasifrovany pozdrav heil hitler). :-!
28. 6. 2009 16:39
Re: iba pre teba...
18 ;-) A1 H8
Avatar - euro89
28. 6. 2009 17:20
Re: iba pre teba...
děkuji za vysvětlení v závorce, ale tyhle "zašifrovaný" zkratky znám moc dobře ;-) :yes: věř mi, že kdybych sdílel názory lidí, který nosej na bundách nášivky "88", tak bych si spíš dal nick "Duce A Noi!", protože i v tomhle směru mi je bližší Itálie, než Německo. Ale tak to opravdu neni... ;-) Jejich názory mi jsou blízký tak maximálně na 20%, ale většinu toho odsuzuju...
28. 6. 2009 21:00
Re: iba pre teba...
Ak by si si porovnal narecia v roznych nemeckych spolkovych statoch, tak by si prisiel na to, ze niektore su viac vzdialene hochdeutsch-u, nez slovencina cestine... Tebe najviac vadi to, ze pride typek zo "zapadnej ukrajiny" a pracuje v cechach...
28. 6. 2009 17:47
Re: iba pre teba...
Nebudem reagovať na to, čo si napísal, to nemám zapotreby. Ja ti chcem len priateľsky povedať, že na slovenčinu si začni zvykať. Určite máš vysoké ambície, takže sa priprav, že so slovenčinou sa určite stretneš na univerzite, keď ti nejaký Slovák bude pomáhať spočítať dvojný integrál alebo nejakú Fourierku. Priprav sa, že so slovenčinou a Slovákmi sa stretneš, keď pôjdeš ďalej študovať do Nemecka a potom budeš rád, že sa s niekym môžeš porozprávať vo svojom materinskom jazyku. V zahraničí nikoho nebudeš ty a tvoje primitívne názory zaujímať, pre nich budeš len niemand tam z východu, kde bola pred 20 rokmi vojna a kde stále skáčeme po stromoch, v zahraničí bude ľudí zaujímať len to, aké máš vedomosti a ako ich dokážeš ukázať. Tak začni na sebe pracovať a ak ťa bude niekto rozčulovať, tak si povedz "ignorieren und weitergehen". A to, že server auto.cz navštevuje toľko Slovákov, bude asi tým, že to je najkvalitnejši server v Česku a na Slovensku, kde aj niektoré diskusie majú dosť vysokú úroveň a Markove články si kľudne zaslúžia označenie, ako články profesionálne.

Ak si nerozumel mojej slovenčine, tak ti to rád napíšem aj po nemecky.

Prajem pekné nedeľné popoludnie
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 19:47
Re: iba pre teba...
:yes:
Avatar - euro89
28. 6. 2009 20:13
Re: iba pre teba...
Možná se budeš divit, ale mě nevadí všichni slováci, sám mám několik přátel ze Slovenska. Jenže to jsou lidi, který když na tebe promluví, tak nepoznáš, odkud jsou, protože umí perfektně česky. A to je ten problém, protože česky umí tak možná jeden slovák ze sta, nebo je tu ještě možnost, že česky mluvit nechtěj... To už nechám na každym, co si vybere. Ale mě vadí hlavně ta jejich drzost (většiny z nich), že se ani neobtěžujou mluvit česky. Když jsem jednou požádal v obchodě za kasou nějakou slovenku, aby na mě mluvila česky (né, že bych jí nerozuměl, ale šlo mi o princip!!!), tak na mě čuměla jak větnamec na kontrolu "čojky" a nebyla ze sebe schopná vylámat jediný český slovo. Pokud se u nás bude chovat slovák tak, jako by byl v kterýkoliv jíný zemi a naučí se náš jazyk, nic proti němu nemám. Nebojim se, že bych byl pro lidi na západě "niemand z východu". Za 1. mám částečně v sobě krev z Deutchesreich a za 2. zvládám němčinu s krásnym bavorskym přízvukem, takže málokdo pozná, že jsem ze střední evropy. ;-) Pokud jde o Markovi články, tak jsem už psal, že po profesionální stránce proti nim nic nemám a považuju je za velmi kvalitní, jen bych byl rád, kdyby byli v češtině!
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 20:36
Re: iba pre teba...
Slovaci vedia ovela lepsie hovorit po Cesky ako Cesi po slovensky.
Zjavne nechapem preco by mal niekto u nas v obchode na SR hovorit cechovi po cesky a naopak, preco by mal niekto v Cechach v obchode hovorit na Slovaka Slovensky, alebo preco musi hovorit Slovak na trhu v Cechach po Cesky, ked sa vieme dohovorit bez problemov. Ked ma niekedy poziada cesky turista o radu u nas na SR, tak absolutne ma ani nenapadne, ze by mal hovorit nasim jazykom, ved mu predsa rozumiem a samotnu Cestinu tiez nejako neoblubujem, ale ju respektujem.
A ako mozes mat velmi dobrych priatelov zo Slovenska a pritom ich zhadzovat a porovnavat so zapadnou Ukrajinou?
Preco by mal byt ten clanok v Cestine, ked mu rozumies?
Preco s tym nema nikto problem? Preco sa snazis za kazdu cenu vyvolat konflikt na tomto WEBE medzi Cechmi a Slovakmi? Je to Cesky server ano to mas pravdu, ale je to web, kde funguje spolupraca medzi Slovakmi a Cechmi na vybornej urovni a urcite je auto.cz velmi rado, ze ma aj Slovenskych citatelov a ze aj Slovensky citatelia vedia obohatit tento server o kvalitne clanky a kvalitne diskusie.
Taketo nacionalisticke zmyslanie na tento web nepatri.Skus si trosku uvedomit svoje nazory a spravanie a vstup si trosku do svojho svedomia. ;-)
Avatar - euro89
28. 6. 2009 20:56
Re: iba pre teba...
Ano, je vidět, že to skutečně nechápeš. :no: Já jsem totiž nepsal nic o tom, aby někdo v SR mluvil na čecha česky, nebo u nás na slováka slovensky. Pokud bych jel někdy na Slovensko, určitě bych nečekal, že kvůli tomu někdo na mě bude mluvit česky. Tady šlo o to, že slováci mluví na čechy v čechách a v českym obchodě slovensky! Je to jenom o kultuře, slováci chtěj u nás pracovat, protože vědí, že v ČR dostanou za stejnou práci víc peněz, jako doma na Slovensku. Jenže se nejsou naoplátku schopný ani naučit jazyk jejich "chlebodárců" :-! Když já pojedu za prací do rakouska, taky budu muset umět německy, nikdo tam na mě s češtinou nebude zvědanej a pokud bych jim chtěl řikat, že máme společnou historii a že jsme byli ještě před 80 lety jeden stát, tak mi buď koupí kalendář, abych si uvědomil, co je za rok, nebo pošlou rovnou do blázince. Se Slovákama jsme se rozešli v roce 1993, teď máme 2009 - trošku dlouhá doba na to, abych jí slyšel na každym rohu :no: Že má Auto.cz hodně čtenářů na Slovensku mi nijak nevadí, proč ne... Ale jde to řešit i tak, jako je to zcela běžný v zahraničních serverech. Když máš třeba německou www stránku, která má čtenáře po evropě, tak je většinou někde v hornim rohu několik ikonek s vlaječkama a francouz si jednoduše překlikne na francouštinu, ital na italštinu, švýcar na švýcarskou němčinu a pod... Proč by nemohla být na Auto.cz podobným způsobem jednoduše verze s článkama plně v čestině i slovenštině. ;-) Nevidim jedinej důvod, proč tyhle dva národy a jazyky pořád někdo míchá dohromady.
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 21:01
Re: iba pre teba...
Protože nerozumět slovenštině je jako kdyby Ostravák nerozuměl Plzeňákovi. Většina slov je stejných, podobné skloňování, a těch pár rozdílů si musí zapamatovat i Yorkshirský teriér.
Avatar - white label
28. 6. 2009 21:10
Re: iba pre teba...
Možná bys neměl zbytečně urážet jokšíráky, i bez bavorského přízvuku to jsou relativně velmi inteligentní psi... >:-[]
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 21:15
Re: iba pre teba...
A co teprve yorkšír s bavorským přízvukem v BMW 728i, to musí být hotový vědec >:-[]
28. 6. 2009 21:05
Re: iba pre teba...
Ty magor, uz ako Ti mame vysvetlit, ked pojdes do Rakuska, tak aj keby sa Rakusan ***, ani tak by neporozumel cestine, ale slovencina a cestina su skoro identicke jazyky, tak preco tu robis problem z veci, ktore neexistuju, a preco sa snazis nieco zbytocne komplikovat?
Avatar - Johnny_P
28. 6. 2009 21:16
Re: iba pre teba...
Ty jsi tragéd :no:
Tvé názory jsou příšerné.
Divím se že takový nesmysl řešíš kvůli jednomu článku!
Tak ho nečti a je to nebo jak již potřetí píšu, na netu je google překladač 8-s .
A když už řešíš míchání ČR a SR článků tak naopak slovenštině rozumím o dost líp než když jsem na auto.cz nechodil ;-)
Avatar - white label
28. 6. 2009 21:26
Re: iba pre teba...
Přesně tak...a já se tu dokonce snažím občas něco i Slovensky (spisovně-na rozdíl od Pierra) napsat..., že maxo...? ;-)
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:36
Re: iba pre teba...
a ide Ti to skvele a vobec mi nevadi, ked sa Chech pokusa napisat, alebo povedat nieco Slovensky, skor naopak, tymto dava najavo svoju naklonost a sympatie k susednemu narodu. ;-)
Avatar - T613
28. 6. 2009 22:40
Re: iba pre teba...
Čech se asi nikdy nenaučí mluvit slovensky, většinou to zní srandovně. Zdravím Pjera! :-)
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:47
Re: iba pre teba...
bude to pocut stale a mas pravdu znie to srandovne.Sice nedokazem odhadnut ako znie slovenska cestina pre Cecha, ale myslim, ze Slovaci to zvladaju celkom dobre a vela ich vie aj pekne hovorit ř.
Neviem posudit ci je to tym, ze je Slovencina narocnejsi jazyk ako Cestina, alebo to je proste, len tym, ze Slovaci maju zivot uzko spaty s Cestinou. ;-)
Hlavne, ze si rozumieme a vieme spolu komunikovat. ;-)
Avatar - T613
28. 6. 2009 22:52
Re: iba pre teba...
Co si říkal? Nerozumím ti! >:-[]
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:54
Re: iba pre teba...
ja som pisal. >:D
Avatar - white label
28. 6. 2009 22:56
Re: iba pre teba...
Sakra, taky se mi zrovna sekl překladač... :no: >:D
29. 6. 2009 09:25
Re: iba pre teba...
Jednomu kamarádovi, který pochází od Ukrajinských hranic před časem přijeli na návštěvu 2 bratři....
Večer v hospodě jsem první hodinu vůbec netušil o čem se baví >:D .
Po 3. pivu se to srovnalo >:D .
Se slovákama je vždycky sranda. :yes:
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 22:55
Re: iba pre teba...
euro89, to Ty si to vobec nepochopil. ;-)
Avatar - white label
28. 6. 2009 23:01
Re: iba pre teba...
No tak pochop už, že pro něho vlastně spíš nechápeme my jeho...
Už jsem mu to tu napsal (polopatě) jednou... (20:57)... ;-)
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 23:05
Re: iba pre teba...
white neboj, si pod drobnohledem. ;-)
Avatar - white label
28. 6. 2009 23:13
Re: iba pre teba...
Jeho, nebo tvým...? ;-)
neregistrovaný "maxo"
28. 6. 2009 23:28
Re: iba pre teba...
samozrejme mojim, on by si mal posvietit skor na svoje prispevky. ;-)
Avatar - pumpkin
28. 6. 2009 23:27
Re: iba pre teba...
Tak som si tvoje príspevky zaradom prečítal... Dúfam že nieje moc Čechov čo zmýšľajú podobne ako ty, lebo to je katastrofa. Som zvedavý ako by si sa na Slovensku dohovoril v obchode. Stavím sa že by si "mluvil" a neobťažoval sa rozprávať po slovensky ty pokrytec. ;-\
Mám 18 rokov a dosť ma desia také reči že so Slovenskom už nemáme nič spoločné, veď CS sa rozpadlo v 93...Ja mám Čechov rád, dokážem "mluvit" ale načo aj keď si navzájom rozumieme ;-)
Avatar - Leg
30. 6. 2009 00:29
Re: iba pre teba...
Prehovoril by na teba krásnou čistou obernemčinou ;-\
1. 7. 2009 10:06
Re: iba pre teba...
Ve vaší generaci je v Česku (zejména pak v Čechách, méně na Moravě) dost těch, co uvažují jako on - tedy osmdesát devítka. Narodili se Česku a Slovensko je pro ně jeden z východních sousedů - hlavně ale nechápou, proč by jim měli být Slováci bližší než ostatní. Vztahy jsou mezi lidmi a ne mezi národy. A přátelství mezi národy se nedá nařídit ani naučit. Může se vnucovat a to nejrůznějšími formami, ale pak z něj v lepším případě je lhostejnost a v horším přezíravost a nenávist....
29. 6. 2009 09:21
Re: iba pre teba...
Problém nevidim v tom, že by si nerozuměl, ale že nechceš rozumět.
Předpokládám, že jak vidíš vietnamce, tak radši utíkáš, protože jinak by si už musel na vládě otravovat s peticí za vyhlášení války Vietnamu.
Co třeba různí američani, nebo angličani, kteří v čechách žijou už několik let a pracují na vysokých manažerských postech. Ano, snaží se učit, ale je to pro ně těžké a rozumíš jim každé 3 slovo (slovenština je proti tomu "nerozeznatelná" od češtiny). A jak bys to řešil, radši ať mluví anglicky ?
Nebo asi nejlíp zavřít hranice a čechy čechum ?
Avatar - DRBNUTY
28. 6. 2009 20:44
Re: iba pre teba...
a ja som si myslel,ze najvacsi blb na auto.cz je Wolff,ale asi som sa mylil.Proti tebe je Wolff len ubohy amater... >:-[]
Avatar - Johnny_P
28. 6. 2009 20:53
Re: iba pre teba...
jj, je vidět že tu jsou i horší ;-)
A bude hůř >:-[]
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 20:47
Re: iba pre teba...
Ach bože, za co jej trestáš?
To, že ty nejsi schopný rozumět jazyku našich bratří, to je tvůj problém.
Mě naopak vždy odpudí, když nějaký slovák se snaží mluvit česky. Za prvé to zní hrozně a za druhé mě to uráží, že snad já nerozumím slovensky (tímto zdravím Rudu Potanka z Popradu - čus Ruda!). Dokonce jsme svou spolubydlící sprdnul až to nedělá, ta mi vysvětlila, že se nesnaží mluvit česky, ale je Záhoračka a tak se tam u nich mluví.

Stejným způsobem nemám v oblibě jak se někteří češi snaží mluvit a nedejbože psát slovensky. Tímto zdravím pro změnu Pierra! (Pierro, sorry, ale tvá slovenština je opravdu děs, ještě že se nepokoušíš o polštinu >:-[] )
Avatar - T613
28. 6. 2009 21:27
Re: iba pre teba...
kde to mám podepsat? >:D :yes:
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 21:47
Re: iba pre teba...
Hned pod podpisem Pierra, což bude asi problém >:D :yes:
neregistrovaný "drdo"
28. 6. 2009 20:58
Re: iba pre teba...
nacionalista , ktory ma mindrak ked pride do nemecka.
29. 6. 2009 09:12
Re: iba pre teba...
Co dodat :yes:
Avatar - Ronault.
28. 6. 2009 20:54
Re: iba pre teba...
Tak:
1. nelíbí se ti to, tak nečti
2. numíš to přečíst, tak nečti
3. pokud tě slovenština tak omezuje, tak bys aspoň mohl psát česky a ne obecnou češtinou, ta se používá jen hovorově
4. neměl jsi včera i Stilo? Nějak ti ty auta ubývají, za chvíli ti nezůstane ani koloběžka

P.S.: Je až s podivem, jak často se najde pod Markovým článkem nějaký mindráček, který se nenaučil ani cizí slovanský jazyk >:-[]
Avatar - T613
28. 6. 2009 21:27
Re: iba pre teba...
to víš Marko mu vzal práci chudáčkovi! :-|
29. 6. 2009 14:59
Re: Doufam, ze skveleho Marka jeden trouba neodradi!
A tobe chlapce doporucuji jiny server! Bez si laskave resit narodnostni otazky kamkoliv jinam!!!

Pasoval jsi se do role absolutniho omezeneho ubozaka! Muzes umet co chces, mohl jsi byt kdekoliv, ale s timto nazorem zustanes navzdy hloupym vredem spolecnosti! :no:
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 13:10
Jedna otázka
Marko, dnes sa asi nebudem pýtať na podrobnosti. Mám len jednu otázku. Prečo je talianský manažment taký letargický? Možno to nie je pekné povedať, ale to čo sa v posledných desaťročiach deje s ich veľkosériovými značkami hovorí jasnou rečou. Nerozumiem tomu, prečo napríklad Alfa Romeo ešte nevyrába SUV, keď BMW má už X6, ba aj 5 GT-už myslia aj na nástupcov SUV. Je mi jasné, že táto otázka môže pôsobiť divne, veď BMW je finančne ako aj svojim portofliom niekde inde. Ale tu je ďalšia otázka-prečo nedokázali Taliani Alfu ROmeo vyvinúť? A prečo im trvá tak dlho, kým prídu s nástupcom modelu, napríklad 166. Teraz nemyslím rok 2012, ale prečo mal byť jeho nástupca odhalený až teraz, po tak dlhom čase.
A nevedia prísť ani s takými vymoženosťami ako Nemci. To isté platí pre Angličanov. Všetko, čo som povedal. Pritom kedysi bola Lancia ako aj Alfa Romeo výrobcom veľmi vyspelých aut. Tak mi vieš povedať, prečo sa aj Taliani nedokážu tak vyvíjať, ako ostatní?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - T613
28. 6. 2009 13:38
Re: Jedna otázka
dobrá otázka. A vítej zpět!
U Anglánu bych to přičítal jejich konzervativnosti, a u Italů pak k usnutím na vavřínech. Chlapci zaspali prostě jen dobu, a pak už neměli prachy. Jestli ten vlak někdy doženou je dobrá otázka
Avatar - pelikoš
28. 6. 2009 14:07
Re: Jedna otázka
moc jim to přeju ;-)
Avatar - Ricardo
28. 6. 2009 18:55
Re: Jedna otázka
Angličani prospali a prostávkovali období zhruba 1973-1983. Podívej se na Austin Maxi, tam jim ujel vlak v malých autech. Podívej se na 15letej vývoj Jaguaru XJ40, na 70tý léta strávený ve slepých uličkách postavit celou řadu aut ve stylu Roveru SD1 (ten pro změnu jako spousta dalších anglických aut té doby extrémně trpěl na kvalitu zpracování danou stávkama ve všech fázích výroby).
U Italů to samý - po Lanciích Delta Integrale a Thema 8.32 přišly přebouchaný Fiaty, co ani neměly imageové verze, a tím ta značka definitivně skončila. Nakonec ji drží při životě Ypsilon, kterej navazuje na Autobianchi-Y10. A Alfa - tu když Fiat kupoval tak byla v hluboké krizi a z té ji vytáhly model 155 a 164.
29. 6. 2009 22:51
Re: Jedna otázka
No..ono je na to asi niekolko moznych odpovedi. Jednou je napriklad ta, ze talianske automobilky boli v istom zmysle vzdy konzervativne. Malokto by si u velmi silne sportovo vyprofilovanej Alfy vedel predstavit masivne SUV. Rovnako, ako u Fiatu, ktory vladne v malych autach. A Lancia...ta sa uz dlho hlada (a myslim, ze este ani zdaleka nema vyhrane - stale nad nou visi moznost zaniku) a k jej charakteru, v ktorom ma byt silna elegancia, tazko hladat miesto pre nejake SUV.
Druhy problem bol a je logicky - Fiat nema sam vhodnu platformu pre auta typu SAV a SUV. Jej vyvoj na kokurencieschopnej urovni je narocna vec - a otazka je, ci sa to nakoniec oplati.
No a treti problem s tym suvisi - taliani su extremne dobri v mensich autach. Naopak, anglosasky svet vladne vo velkych a luxusnych vozoch. U Fiatu vedia, ze pustat sa do tohto suboja naplno (v limuzinach a SUV) je extremna narocna (ani nie tak na realizaciu, ako na marketingove naklady) zalezitost. Takze pustat sa do tohto zapasu nie je pre Fiat group (teraz) prioritou.
Mozno o to viac, ze maju Ferrari a Maserati, ktore su etalonmi v segmente exkluzivnych sportovych aut a tie zisky generuju bez potreby vyvijat nieco "od zakladu".

Aha a este ma napada jeden dolezity bod: ked sa pozries napr. na nemecke automobilky - tie maju silne importerske a dealerske spolocnosti napriec celou EU (svetom). Fiat auto je niekde extremne silny a niekde zas silne zaostava. Proste, "infrastruktura predaja" Fiat Group nie je vsade rovnomerna. Ma to potom dopad na schopnost utocit proti konkurentom a na zakaznicke skupiny. Tuto istu nevyhodu ma a vzdy mal aj britsky Jaguar. Ak nie si schopny predavat vo velkom, stavas sa (sice respektovanou), ale okrajovou alternativou. A tato pozicia sa na trhu s tebou potom "taha". Takto si vnimany a napr. velki a zaujimavi fleetovi zakaznici ta prakticky neakceptuju ako vazneho hraca.
28. 6. 2009 16:04
Ferrari pro chudé
Jsem docela překvapen, že Alfa byla a je tak prosperující. Nestuduji obchodní bilance automobilek, ale měl jsem za to, že Alfa je na hranici přežití. Její prodeje nebyly kromě domácího trhu kdovíjak valné, navíc ani její pověst nepatří zrovna ke chlubení hodnou. S plácajícím se Fiatem bych takový obchodní úspěch nečekal :yes: Mrzí mě ovšem usnutí na vavřínech. Muzeální 166 je trhu už přespříliš dlouho a nástupce v nejbližších měsících evidetně opět nepřijde :-( Otázkou také zůstává nový styl... 156,147,159, to byl perfektní ostrý střih jak se na Alfu patří, u 159 dotažen téměř k dokonalosti, proto se těch nových kulatin docela bojim... :-|
Rozbalit vlákno
9
28. 6. 2009 16:10
Re: Ferrari pro chudé
166 už bohužel na trhu nějakou dobu NENÍ... Což je škoda, protože to auto jezdilo fantasticky, na tak velký sedan bylo úžasně mrštné, s hravým a přitom bezpečným podvozkem.
28. 6. 2009 16:26
Re: Ferrari pro chudé
Sypu popel, měl jsem za to, že ji ještě nabízí. 166 před faceliftem je krásná majestátní loď, bohužel především zevnitř už jaksi za zenitem. Po "faceliftu" (nazval bych to jinak) se mi vyloženě nelíbí, ten předek pokazili jak mohli :-( :no:
28. 6. 2009 17:13
Re: Ferrari pro chudé
No vidíš, a mně se zase víc líbí verze po FL. Ale proti gustu... :-!
28. 6. 2009 18:12
Re: Ferrari pro chudé
Ta mikro světla na krajích byla něco výjimečného, především v tmavších barvách dominujícím prvkem. Po FL je tam nasilně napasovano něco co tam nepatří.. ve stylu např. stokrát repasovaného Una v Jižní americe.
neregistrovaný "Donovan"
28. 6. 2009 16:40
Re: Ferrari pro chudé
Já naopak novému "8C" stylu fandím a jsem rád, že Alfa nejde cestou, kterou se vydalo napoř. Audi, tedy cizelováním určitého designu po několik generací. Právě proto, že u 159 je ostrý střih dotažen takřka k dokonalost, se musí Alfa hnout z místa a jít úplně jiným směrem. V podobné situaci (čistě co do designu) bylo dost možná BMW před příchodem Bangla, který do toho pořádně praštil.

Navíc mám takový tušení, že nástupce 159tky v 8C stylu bude vypadat fantasticky.
Avatar - ethicon
28. 6. 2009 16:48
Re: Ferrari pro chudé
zisk predsa nemusí rovno súvsieť len s objemom predajov, samozrejme v absolútnych číslach ano, ale relatívne k vynaloženým nákladom to tak nemusí byť...obnova celého modelového portfolia Fiatu niečo stojí a začalo sa u Fiatu, potom nasleduje Lancia a Alfa...Alfe vyšiel ťah s 8C competizione, ktorého limitovaná séria sa rozpredala ako teplé párky a to stojí okolo 170 tisíc euro (a niekto tu zaraduje Alfu do nejakej subprémie..kto dá za mainstream 170 000 euro???) a hlavne sa podarilo Mito, ktoré je motorom predajov- Len vývoj novej C-evo platformy, ktorá vychádza z Brava a mala by sa modifikovaná objaviť v Milane stala údajne 30 mil. euro...preto by som ani nepovedal, že zaspali na vavrínoch, len si všetko aj vzhladom na prakticky malé predaje v Alfe resp. vo Fiate spočítali...to nechcem ani domyslieť čo by stál vývoj nástupcu 169tky...ktorá by to mala v konkurencii nemeckých prémiových sedanov naozaj velmi velmi ťažké...pôvodne sa predpokladala výroba malých sérii, ktoré by zabezpečili exkluzivitu na jednej strane a zisk na druhej...podobná filozofia ako u 8C. Sergio Marchione včera avizoval predstavenie Milana až v Ženeve ;-\
Avatar - ethicon
28. 6. 2009 17:24
Re: Ferrari pro chudé
neviem neviem či sa Fiat v nedávnej minulosti a hlavne v súčastnosti až tak "pláca" ;-) na to sú tu iné automobilky >:-[]
28. 6. 2009 18:05
Re: Ferrari pro chudé
Minuta letmého hledání na auto.cz... samá "superlativa" že? ;-)

Fiat se stále propadá
news - aktuality| 22.05. 02

Fiat přijímá úsporná opatření
news - aktuality| 15.10. 01|

Fiat překonal krizi a expanduje
news - aktuality| 26.10. 06|

Luca de Montezemolo: šéf Ferrari bude zachraňovat Fiat
news - aktuality| 01.06. 04|

Fiat je zpět: v roce 2006 očekává zisk
news - aktuality| 23.12. 05

Fiat Group: na cestě k ziskům
news - aktuality| 29.07. 05

Fiat oznámil výsledky hospodaření, investoři znepokojeni vývojem zadlužení a likvidity
news - ekonomika| 24.01. 09
Avatar - ethicon
28. 6. 2009 18:36
Re: Ferrari pro chudé
osobne si nemyslím, že hospodárenie Fiatu či inej automobilky sa "riadi" vybranými nadpismi článkov na auto.cz ;-)
realita je taká, že z velkých automobiliek jedine VW a "plácajúci" Fiat je v plusových číslach, čo má svoje objektívne dôvody... u Fiatu aj, ked sa to tu mnohím nepozdáva je tento trend po obnovení modelového portfólia zrejmý už niekolko rokov,čiže ešte pred krízou....
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 16:56
Čudné fotky
[odkaz]
Vyzerá to ako Mito nie? Na to, že je to z roku 2006 sa mi zdá čudné, že by išlo o 149.
A podľa oficiálnych skíc sa zdá, že toto b mala byť verná úvaha o dizajne 169.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - ethicon
28. 6. 2009 17:02
Re: Čudné fotky
to foto je známe už velmi dlho, vyzerá to otrasne a ak by to mala byť naozaj 149/Milano tak je to už hádam od roku 2006 dávno v predaji...naštastie nie :no:
Avatar - pelikoš
28. 6. 2009 17:05
Re: Čudné fotky
přečti si ještě jednou článek od marka,máš to tam černé na bílém...
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 17:07
Re: Čudné fotky
Nemyslím si, že tri roky trvá menšie prepracovanie modelu.
Avatar - pelikoš
28. 6. 2009 17:10
Re: Čudné fotky
no asi to tak bude,na podzim uvidíme ;-)
neregistrovaný "507--"
28. 6. 2009 20:45
OTAZKA
www.m-power.com je stále iba pre Nemcov alebo Rakúšaov? Vraj už na konci roka 2007 mala byž medzinárodná a pre všetkých majiteľov BMW. Vie o tom niekto viac? Dakujem.
Rozbalit vlákno
0
28. 6. 2009 21:37
ALFA BRATISLAVA
Člověk si přečte s radostí Markův článek, aby se vzápětí musel prokousávat diskuzním úpěním primitivů, jimž je Slovensko cizí, kteří byť (snad) co Češi, Moravané či Slezané, nemají v srdci špetku vztahu, a v hlavě špetku vzdělání. Než v pláči svých malodušních výkalů, než na oprátce přiškrcených let... tupě a male křičí tu na sebe... nechť zoufalci v naději odmírají svůj nekonečný svět.

Tak Alfa Romeo... stále nadějná, stále JEN nadějná. Rezignace na velký sedan... no, tak to alfa zůstane asi navždy v subpremiálním předpokoji. Pravdou ovšem je, že kombík od stopadesátdevítky má stále své kouzlo a Míťa vnesl do nejmenších tříd svěží fén... a nyní Milan... no, koukám, že za názvy to u Alfy na jedničku nevypadá, tak alespoň ta auta...

BRAVO MARKO :yes:
Rozbalit vlákno
6
28. 6. 2009 23:33
OT
Koukám,stačí jeden českej negramota a diskuse se pěkně rozjela...bohužel špatným směrem. Aspoň,že GTI to zachránil jedním příspěvkem k tématu :-)
Rozbalit vlákno
1
29. 6. 2009 07:42
Alfa
No, takže sa podaktorí vybúrili, vášne vychladli, a môžeme písať zase normálne.
Už tradične zaujímavý a obsažný materiál od Marka, vďaka zaň, priateľu.
Mňa osobne istá konjunktúra Alfy napriek zlej dobe teší, predsa len, sú to jedny z najkrajších áut na našich cestách, najmä tie z posledného obdobia. Da Silva naštartoval Alfou 156 ten správny motor, a z áut tejto značky opäť cítiť horúce južanské srdce.
Na brnenskom autosalóne ma nadchol vystavený Montreal (jazva potvrdí)[odkaz] škoda len toho neskoršieho obdobia stagnácie.
Doteraz som nepochopil a nejak stále nemôžem vstrebať podivné tvary napríklad Alfy 75.[odkaz]
Posledné modely, to je už iná káva, Alfa zdá sa, sa zase našla. :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - T613
29. 6. 2009 08:59
Re: Alfa
75? nezapomínej v jaké době vznikala ;-)
29. 6. 2009 09:19
Re: Alfa
jáká je podle tebe doba, ve které vznikala? zajímají mě tyto názory.
29. 6. 2009 13:32
Re: Alfa
Aj v dobe, keď jazdilo po svete plno hranatých áut bola bočná línia, na kúsku kopírujúca lem výrezu predného blatníka a vzadu zalomená dohora, dosť podivným prvkom. Celé auto mi pripadalo ako zlomené, akoby s ním nebolo niečo vporiadku. 155 vyzerala napriek hranám už docela sympaticky. ;-)
Avatar - T613
29. 6. 2009 13:58
Re: Alfa
Tak na mě působí přesně naopak. Jiank souhlasím s tím, že variantu, kterou jsi vybral vypadá strašně
29. 6. 2009 09:16
Re: Alfa
trošku musím říct, že si z cesty. Hlavně pokud říkáš, že Alfa se našla hlavně v posledních modelech počínaje 156, 147, 166 až současnost. Tvoje podivení nad modelem 75 je taky neštěstí. Model 75 skutečně při svém uvedení v roce 1985 vzbuzoval rozpaky, protože mezi nejhranatějšími auty byla 75 opravdu nejhranatější, ale Alfa tudy šla vlastní cestou, byly moderní aerodynamické tvary, ale oni si řekli kašlem na to, uděláme si to po svém, byly moderní vstřikovací jednotky, ale oni tam dávaly karburátory (ze začátku). Ano, tahle cesta neměla dlouhé trvání, ale jak v té době tak i dnes je 75 opravdu vyhledávaným modelem těch největších fajnšmekrů a dostává obdiv od spoustu odborníků.
Dále když si vemeš, co Alfa produkovala za spolehlivé a robustní motory. Staré TS 8V mají životnost 500tis km. Nebo V6 dokáží na svých bedrech unést taky pěknou nálož a to ať mi prosím nikdo nevymlouvá, protože s tímto mám zkušenost. )
Alfa 75 a 164 vytáhly Alfu z krize a bylo moc hezké, že i přesto že se tyhle auta dělali pod Fiatem, tak si AR do nich nenechalo kecat. Tomu ty říkáš špatná cesta? Ano 156 měla obrovský komerční úspěch, ale kde je kvalitou jako ob generaci starší 75. 166 má líbivé tvary, ale kde sou ty úspěchy 164?
Sorry, neber to nijak útočně, ale tvoje věta Posledné modely, to je už iná káva, Alfa zdá sa, sa zase našla. - mě vážně znepokojila. ;-)
Navíc asi nic nevíš o období 80s a 1/2 90s u AR když říkáš, že se značka v této době stagnovala. Kde byla 164 výbavou, když Benz éčko se rozhodovalo, zda-li bude mít místo otáčkomeru hodiny nebo ne. To už AR měla LCD displaye na automatickou klimu a podobné vymoženosti tehdejší doby. Dál by mě zajímalo jestli víš z jakého modelu mají poslední generace Passatů zadní nápravu? odpovím ti třemi čísly 164.
Jak můžeš říct, že z posledních modelů je cítit jižanské srdce, né že by nebylo cítit, ale jel si někdy v 75,164,155 či snad v AR SZ/RZ?
Avatar - pumpkin
29. 6. 2009 10:16
Re: Alfa
myslím že "hranaté časy" u AR prišli už s Giuliettou začiatkom 80. rokov.
Inak Alfa Romeo SZ/RZ sa sériovo vyrábalo?
29. 6. 2009 12:49
Re: Alfa
to vůbec nepopírám. Nuovo Giulietta a její nástupce 75 jsou si velice podobné. SZ/RZ bylo vyrobeno okolo 1200ks, což se za sériovku považovat v podstatě nedá. SZ/RZ byl takový přechod mezi starým GTV a tím novým GTV. Bylo postaveno na podvozku 75.
29. 6. 2009 13:28
Re: Alfa
Kamoš, ja techniku Alfy vôbec nerozoberám, pretože ju nepoznám. Píšem jedine a čiste o dizajne a o tom, ako ho vnímam ja. Môžeš mať iný názor a môžeš ma poučiť o tom, čo neviem. Ale moje názory mi nechaj. ;-)
29. 6. 2009 14:22
Re: Alfa
fajn tak jo. To je asi rozdíl mezi nama. Já mám rád hranatá auta. Ty zas spousta dnešních moderních lidí ráda nemá. Stejně tak já si nenechám vymluvit, že modely 6,90,75,155,164,SZ/RZ jsou ty nejkrásnější vozy od AR.
29. 6. 2009 15:50
Re: Alfa
Mne nevadia hrany, práve napak. Ale auto musí dobre vyzerať ako ceok, čo v mojich očiach prípad Alfy 75 rozhodne nie je. ;-)
Krásna Alfa? [odkaz] Aj keď zrovna na hrany nevsádzala...
Avatar - Johnny_P
29. 6. 2009 22:25
Re: Alfa
takže veteránista ;-)
alfa 156 je nej :-! :yes: :yes:
30. 6. 2009 17:17
Re: Alfa
je pravda, že 75 vypadá na některých fotkách trošku divně, zkrátka je možná trochu nefotogenická, ale ve skutečnosti je to skvost. pro mě i větší než jůliška sprint co máš v odkazu, která je taky moc krásná. mimocohdem nedávno jsme měli v dílně spidera druhé generace a nádhera. to syšení těch karbeců... hmmm... úplně poslyntaná klávesnice. :-)
neregistrovaný "exctenar"
30. 6. 2009 17:10
krásná diskuse o autu z Itálie
Myslím,že výše vedená diskuse je další důvod k tomu si možná přečíst některé článečky,omrknout fotky a odchod. :-!
Rozbalit vlákno
0