Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Chrysleru

V automobilovej histórií existuje „príbeh“ firmy, ktorej dejiny sú neustálim zápasom o prežitie. Jej súčasná pozícia je akoby zrkadlovým odrazom situácie, v ktorej táto automobilka pred viac ako 80. rokmi vznikala. Reč je o americkom koncerne Chrysler.
Zpět na článek
7. 5. 2007 10:29
neregistrovaný "gutbayer"
7. 5. 2007 10:46
neregistrovaný "VDC"
7. 5. 2007 10:48
7. 5. 2007 11:26
7. 5. 2007 12:17
7. 5. 2007 14:54
7. 5. 2007 14:07
neregistrovaný "ggf"
7. 5. 2007 14:08
neregistrovaný "ggf"
7. 5. 2007 20:57
anonym
7. 5. 2007 23:55
6. 7. 2007 00:28
neregistrovaný "ramones"
9. 5. 2007 06:41
neregistrovaný "Plymouth"
7. 5. 2007 02:27
Opet nominace na nejzajimavejsi clanek tydne
Diky za pekny clanek. Chysta se neco podobneho i o dcerinych znackach Dodge/Jeep? K Chrysleru a jeho dvema US kamaradum, jejich stesti je, jakym zpusobem se v US lide na auta divaji a jak jsou bohati. Je to pro ne spotrebni material, mozna jeste vic, nez pro nas mikrovlnka, taky neresime kvalitu stineni, material otocneho talire nebo vyrobce elektroniky. Mikrovlnka se nam proste libi a umi grilovat, vejde se do ni nase oblibena pizza, tak kdo by resil ucinnost. Stejne tak auta v Americe, lidi zajima par veci:automaticka prevodovka [jen exoti, ale i ti jsou, chteji manual], klimatizace, audio, elektricky okynka a zrcatka a kuze. Polovina lidi vi, kolik ma jejich motor valcu, par jich zna i obsah, ale vykon... to proste neresi, pokud to neni sportovni auto. Stereotypy vnimani spolehlivosti znacek jsou zazity jeste vic, nez v Evrope. Kdyz kupuji novy auto, moc taky neresi, kolik za par let za nej dostanou, az se ho budou chtit zbavit [autobazary, resp. prodejci je berou o dost vic na hul, nez u nas], tady ma velkou vyhodu Toyota a Honda, ty ztraceji na hodnote jen pomalu, v porovnani s nemeckymi [ktere maji stale velmi dobrou povest] a hlavne mistnimi znackami. Nechci rict, ze by nebyly US automobilky schopny vytvorit kvalitativne a technologicky rovnocenny vyrobek, v porovnani s japonskymi, ale v prumeru, myslim, ze to neni jen moje zdani a obecne vzity nazor, to tak neni. Ale vsechno tohle ma jen minoritni vyznam, kdyz jde American kupovat auto. Neni to tak, ze by byli hloupejsi, je to jen jiny pohled na vec a to nemluvim o patriotismu. Jedna z mala veci, ktera se mozna zmeni, bude vnimani ekonomiky provozu. Galon [3.78 l] ted stoji 3.20 a zdrazuje. Neni to sice nejaka castka, ktera by postrehnutelne procento lidi nutila k zamysleni, ale diky vyvoje ceny ropy a hlavne diky chovani US olejarskych gigantu, se to asi nezmeni a kdyz, tak smerem nahoru. V Evrope se nam sice muze zdat, ze 18-19 Kc za litr je v pohode, ale ne tak docela, protoze dojizdet denne 50-80 mil do prace je naprosto bezne, proste vzdalenosti jsou daleko vetsi a bez auta to nejde. O hybridech se sice hodne mluvi, ale posledni dobou spis kriticky, kvuli energeticke narocnosti na vyrobu atp. Mel-li bych si dovolit odhadnout vyvoj, tak bych to v roce 2015 videl na cenu benzinu 6-8 $/galon a navrat kombiku [ty z Ameriky totalne zmizely a nahradili je mastodonti SUV s pohonem vsech kol vcetne rezervy a to i v oblastech, kde snih znaji jen z televize] a mirne zmenseni a zlehceni vozoveho parku. Co se tyka dieslu, nemam nejmensi predstavu.
Tak at se vam dari, omluvam se za dlouhy prispevek o... nicem :-) .
Rozbalit vlákno
3
7. 5. 2007 08:08
Re: Opet nominace na nejzajimavejsi clanek tydne
Souhlasim. Co se tyce te ceny benzinu, divame se na to spatne. Byl jsem nekolikrat v USA a muzu potvrdit, ze jeste v 1998 byl gallon benzinu za 0,69$. Po deviti letech je za 3,20$, coz je skoro petinasobek. Nedivejme se na cenu jako takovou, ale na jeji vyvoj. U nas pred 20 lety stal litr benzinu 8 Kcs. Co by se stalo, kdyby u nas vzrostla cena o 500% za 10 let?
7. 5. 2007 09:38
Re: Opet nominace na nejzajimavejsi clanek tydne
Prispevok nie je o nicom. ;-) Krasne je v nom vystihnute to, co je charakteristicke pre americku automobilovu kulturu. Ktora je uplne ina ako ta nasa. No a prave to, ze ludia nerozumeju, ze tam su ine pravidla hry potom prinasa v EU tie "staznosti" na americke auta. Trosku je to mozno aj dosledkom toho, ze americania si dlhe desatrocia zili vo "vlastnom svete". /// Aky bude dalsi vyvoj vzhladom k cene ropy? Velmi vela vyrobcov chysta na najblizsie roky uvedenie dieselovych motorov...to je fakt. Navrat kombi je uz ale dost sporny...mozno ano, mozno nie. Treba si uvedomit, ze SUV, MPV a auta typu crossover su stale dostatocne oblubene...a to aj kvoli vzdialenostiam a zivotnemu stylu. Ci by boli zakznici ochotni vo velkom presedlat na mensie kombiky, to si nie som isty...(aj ked- ak by cena ropy rapidne rastla aj dalej, vylucit sa to neda). V tejto suvislosti by bolo dobre vediet predajne cisla a vyvoj predajov Dodge Magnum, ktory sa pokusil do USA vratit kombi-karoseriu. ;-)
7. 5. 2007 13:57
Re: Opet nominace na nejzajimavejsi clanek tydne
Diky. S tema kombikama to podle mne nebude raz na raz, jako na trh vtrhly SUV, ale bude jich pomalu pribyvat, protoze ted jich je skutecne v US jako safranu. Jde o to, co bude vnimane jako rodinne auto, dnes je to jednoznacne SUV, zitra predpokladam spis MPV a po case treba i kombi. Mluvil jsem s jednim Amikem, proc je tech kombiku tak malo, kdyz jete treba na prelomu 70. a 80. let byly tak popularni a on mi rekl, ze je to prave proto, ze lidi je maji spojeny se svym detstvim a chteji si dokazat, ze jsou dal, nez vlastni rodice, tak si kupuji vetsi auta. On rozvijel jeste teorii o tom, jak v jistem veku nesnasel dlouhe rodinne vylety...
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2007 07:54
Menší modely
Bude značka Dodge popsána samostatně? Trochu mi tu chybí popis úspěšnosti a budoucnosti Chryslerových menších modelů, prodávaných právě pod touto značkou.
Rozbalit vlákno
2
7. 5. 2007 09:40
Re: Menší modely
Dodge bude spracovane samostatne (buduci tyzden). Chysta obrovsku modelovu ofenzivu...z ktorej velka cast sa dotkne aj Europy. Ale o tom potom... ;-)
Avatar - Blue Sun
7. 5. 2007 11:42
Re: Menší modely
No právě.... to mě docela zajímá. :)
neregistrovaný "gutbayer"
7. 5. 2007 10:29
Zajímavý článek...
Hezké shrnutí, i když člověk dělá v oboru, je dobré, když si různé poloinformace přečte kvalitně zkompilované na jednom místě.

Abych si i rejpnul: Status quo skloňujeme v druhém pádě "statu quo"
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "VDC"
7. 5. 2007 10:46
Re: Zajímavý článek...
Ale v CJ. ;-)
7. 5. 2007 11:54
Re: Zajímavý článek...
Ono by sa dalo ist do podstatne vacsich detailov, urobit hlbsiu analyzu, a priniest mozno aj nove informacie priamo zo zdroja rokovani. To prve ale nejde urobit kvoli citatelnosti clanku (bolo by to uz prilis odborne), a to druhe, pretoze to proste nemozem povedat.

Jazykove okienko: Staus quo sa mozno sklonuje (v CJ aj SJ), ale ja velmi nerad sklonujem cudzie slova (a obzvlast ustalene slovne spojenia). Pokial to slovo jazyk evidentne neprevzal, tak ho radsej necham tak, nez by som ho "znasilnoval" sklonovanim. ;-)
7. 5. 2007 10:48
TÉMA
Tedy, tohle téma se čte jako napínavá povídka... doufejme s dobrým koncem. Bravo Marko... sedím a přemýšlím nad složitostí výroby aut, nad těžkostí obstát v této džungli světa...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2007 11:11
Re: TÉMA
Hlavně, aby Chrysler nesklopil oči... ;-) :-)
7. 5. 2007 12:17
Re: TÉMA
No...dufajme. ;-) Robert Lutz (byvaly produktovy sef Chrysleru z polovice 90. rokov, a dnes produktovy sef GM), ktory je jednym z mala manazerov, pre ktorych auta nie su iba praca pred par tyzdanmi povedal, ze jeden z trojice americkych vyrobcov v blizkej buducnosti padne. Dufam, ze sa myli, lenze okolo Chrysleru uz smrt "tancuje" dlho. Je najmensi a najslabsi....dost teda bude zalezat na tom, kto vyhra ten suboj o vlastnictvo. Private-equity skupiny su na nejake "obchody" fajn, ale nemyslim si, ze su vhodnym majitelom pre automobilku. Este nikdy doteraz nerestrukturalizovali (dobre slovo >:D ) automobilku. Ta je totiz spojenim chladneho biznisu, spickovych technologii, a mody. Private-equity su mozno dobre v tom ak ozivuju "vyrobcu triciek" - tam ide zostihlit firmu a vyrobu prestahovat do Ciny. Su dobre aj v samotnom zostihlovani "technokratickych" firiem, ktore maju viac-menej stalu napln vyroby/sluzieb. Lenze v pripade atomobilky to nejde. Nemozu ju tak lahko prestahovat do Ciny, ani ju nemozu zacat nejak vyrazne zostihlovat. Aj aj keby to islo nebude to stacit. Budu musiet realne investovat do vyvoja mnozstva modelov (technicky aj modne (designovo)) v 6-rocnych cykloch. A auto ako produkt nie su plechy, ani pivo, ani tlacove spravy - vplyvaju na to nielen potreby a chute zakaznikov, ale aj rozne specificke normy. Tym chcem povedat, ze nikdy doteraz nijaka private-equity skupina nespravovala nieco tak specificke, obrovske a komplexne, ako je automobilka. A nie som si isty, ci rozny "financni zraloci" cez svoje uspechy vidia, ze tentokrat to nebude iba o zostihlovani ich akvizicie, ale hlavne o zostihlovni ich investicnych zdrojov. A to este stale nie je zaruka, ze po restrukturalizacii (co ako uspesnej) bude na trhu situacia, ze to dokazu predat strategickemu investorovi. Prave preto je dobra ponuka od Magny - ta uz vie ako to v automotive biznise chodi... + - toto je aj nazor vacsiny v Stuttgarte. Bohuzial su tam ale aj zastancovia inych nazorov (..eh, ale hore som povedal, ze nic nevyzradim´... :-) ;-) ).
neregistrovaný "ggf"
7. 5. 2007 14:07
marko
konecne daco dobre >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes: :-) :-) :-) :-) :-) :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ggf"
7. 5. 2007 14:08
marko
konecne daco dobre >:D :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
7. 5. 2007 20:57
Konečně prodat
Jen ať Daimler prodá Chrysler už aby to bylo !!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ricardo
7. 5. 2007 23:55
King Voyager
Kromě samozřejmého poděkování za kvalitní článek - a tentokrát jde Marko ještě víc pod povrch než je zvykem - připojím dva osobní pohledy na Chrysler. 1) Grand Cherokee: to auto má neuvěřitelné kouzlo. Působí elegantně a mohutně, trochu neohrabaně. Jeho styl se částečně promítá v dnešních evropských SUV, takže svým způsobem se jedná o významný trendsetter. 2) Voyager: zrovna nedávno jsem v něm opět cestoval. Dejte mě vědět, až někdo vymyslí pohodovější auto. Má spoustu drobných chyb, ale druhé tak pohodlné a prostorné auto jsem ještě neviděl :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ramones"
6. 7. 2007 00:28
Re: King Voyager
já jen souhlasím :-) vozím se už v třetím kousku od roku 1995 a jiná auta mají opravdu smůlu(leda,že by mi je někdo chtěl darovat...ale i tak bych je prodal a koupil voyager >:-[] )
neregistrovaný "Plymouth"
9. 5. 2007 06:41
K Cars
Super clanok, velmi ma zaujimaju takto podrobne prognozi a rozklady roznych automobiliek, vzdy sa vela dozviem.
Ale v tomto clnaku mi chybala jedna dolezita cast historie Chrysleru. Su to takzvane "K Cars" ktore popri Voyagery zachranili Chrysler v 80tych rokoch. Plymnouth Reliant a Dodge Aries, spominany Reliant aj vlastnim a na to jak je stare sa stale drzi v dobrom technickom stave. Ale mozno ste ich sem nedali koli tomu ze sa predavali iba pod dcerskymi znackami.
Rozbalit vlákno
0