Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Citroënu (Zlepšovanie formy)

Citroën. Najmenšia spomedzi troch hlavných francúzskych automobilových značiek. A možno aj preto osudom najskúšanejšia. Problémy, ktorým musela čeliť až do svojho začlenenia pod „krídla“ Peugeotu sú ale v svetle dneška len dávnou spomienkou.
Zpět na článek
9. 12. 2007 00:12
neregistrovaný "Perun."
9. 12. 2007 00:36
9. 12. 2007 07:17
neregistrovaný "cmb"
9. 12. 2007 09:46
9. 12. 2007 13:19
neregistrovaný "cmb"
9. 12. 2007 13:33
9. 12. 2007 08:07
neregistrovaný "Perun."
9. 12. 2007 09:01
neregistrovaný "assasin-cz"
9. 12. 2007 14:14
neregistrovaný "Perun."
9. 12. 2007 14:45
neregistrovaný "oswald"
9. 12. 2007 11:20
9. 12. 2007 11:47
9. 12. 2007 12:16
9. 12. 2007 12:35
neregistrovaný "ER"
9. 12. 2007 13:05
10. 12. 2007 17:10
9. 12. 2007 11:25
9. 12. 2007 12:43
neregistrovaný "Czert"
9. 12. 2007 12:29
neregistrovaný "ER"
9. 12. 2007 13:01
9. 12. 2007 12:35
9. 12. 2007 12:48
9. 12. 2007 12:49
neregistrovaný "ER"
9. 12. 2007 13:08
9. 12. 2007 13:15
9. 12. 2007 13:35
10. 12. 2007 10:00
10. 12. 2007 00:11
neregistrovaný "VDC."
10. 12. 2007 12:28
10. 12. 2007 22:11
neregistrovaný "jozef77"
21. 12. 2007 18:21
anonym
neregistrovaný "Perun."
9. 12. 2007 00:12
Virus "C"
Dobrá práce Marko ;-) Zvláště musím ocenit průnik do historie, která je u Citroënu velmi spletitá. Všechny informace víceméně přesně sedí, jen bych rád doplnil, že v následujících 3 letech uveden Citroen na všech jeho trzích celkem 19 (!) modelů či podstatných inovací stávající řady (pokud jsem dobře rozuměl Gillesi Michelovi) a jeho vize "Etonner le Monde dans trois années" - do tří let překvapit svět... uř dnes nabývá konkrétní podobu. K té C5. Ta přijde na trh v ČR spíše ve druhém čtvrtletí, ale už v dubnu bude pravděpodobně možné shlédnout jí naživo. Už jsem si jí vyzkoušel (zatím jen staticky) a je docela pravděpodobné, že v historicky dohledné době budu mít možnost přidat malý blog se zkušenostmi z jízd... na to se velmi těším, protože jsem "C" pozitivní a vůbec mi ta nemoc nevadí :-) :yes:
Rozbalit vlákno
8
9. 12. 2007 00:36
Re: Virus "C"
Dik ;-) Citroen je podla mna momentalne najvyvazenejsou spomedzi francuzskych znaciek. Robi dobry dojem. ;-)

19 modelov? No, ja viem iba o tom co som napisal, ale je mozne ze tam budu dalsie prekvapenia. Aj ked na druhu stranu si myslim, ze ak by sa nieco do roku 2010 pripravovalo, minimalne by uz kolovali nejake famy. Lenze nic nad ramec toho co som spracoval nie je dostupne. Tiez je mozne, ze do tych 19-tich noviniek sa pocitaju aj facelifty (vratane vsetkych verzii karoserii), pripadne doplnenia stavajucich aut o nove pohonne jednotky - co by potom mozno aj nejak mohlo sediet. Bohvie, co sa pocita do tychto planov...

Ta C5 - ja som to myslel skor z pohladu EU trhov. Na vybranych hlavnych trhoch by sa mal predaj myslim zacat uz v I. stvrtroku...
neregistrovaný "cmb"
9. 12. 2007 07:17
Re: Virus "C"
Na clanok od Marka o znacke Citroen som sa dlho tesil. Super. Citroen sa mi vzdy pacil / pred rokmi som vlastnil BX a ten "iny pristup" ku konstrukcii auta ma dostal. Je az neuveritelne ako sa s tou tradiciou robit "ine auta" vysporiadava, nove modely su totiz stale trochu "ine" a pritom poznam len malo ludi, ktory by Citroen zasadne odmietali / narozdiel napr. od Renaultu.

Jedna vec ma ale prekvapila - Citroen neplanuje novu 2CV? Po uspechu Fiatu 500 by sa to dalo cakat...
9. 12. 2007 09:46
Re: Virus "C"
Ako ti uz napisal Dinar, nova 3CV je viac v hlavach niektorych spekulativnych zurnalistov, nez v hlavach koncernovych planovacov. Nemyslim si ze prave PSA ide cestou ozivovania starych modelov. Aj keby sa pre take auto rozhodli, bolo by to az po skonceni revitaklizacie Peugetu...
A ani u Fiatu 500 sa zatial neda hovorit o uspechu. Zatial sa zdvihla len vlna pociatocneho (pravda, nemaleho) zaujmu. Lenze, kludne to moze byt aj tak, ze auto teraz chcu vsetci, ktori sa nan tesili, a potom predaje opadnu. Ci bude 500 uspech sa bude dat povedat az po niekolkych rokoch predaja. (Mimochodom, rovnaka vlna zaujmu v USA sa zdvihla aj po uvedeni VW New Beetle).
neregistrovaný "cmb"
9. 12. 2007 13:19
Re: Virus "C"
Ano - vysvetlene, dik a suhlas.
Ale dovolim sa zahrat na spekulativneho zurnalistu: Jedna moznost by bola urobit imidzovku - teda predrazene retro a ina casta by bola urobit 2CV tak ako bola povodne navrhovana a predavana, totiz skutocne jednoduche ludove vozitko / kedze vsetci hovoria o cojaviem 5000 US aute... / To si samozrejme nemyslim ze sa tak stane, ale nebolo by to v duchu uletov a´la ktore si moze dovolit snad len tato znacka?
9. 12. 2007 13:33
Re: Virus "C"
To by mozno islo. Lenze otazka je ci si takyto "ulet" v dnesnej dbe moze znacka na masovom trhu dovolit... Komercne je urcite zmysluplnejsie vyrabat konzervativnejsie auto, ktoreho sa preda viac kusov nez prilis vyhraneneho 2CV.
neregistrovaný "Perun."
9. 12. 2007 08:07
Re: Virus "C"
Možná ta inovační vlna opravdu zahrnuje i facelifty, to se jen tak snadno nedozvím.. každá moje snaha o špionáž skončila mlžením na druhém břehu ;-)
C5 by měla "překvapivě" nejdříve přijít na trh v Německu, Beneluxu a samozřejmě především doma, ale i tak se počítá pravděpodobně s březnem. Můj dojem ze statiky byl tak dobrý, že se na ten reál za volantem těším jako malej kluk.

cmb: 2CV by nejspíš neměla smysl. V portfoliu Citroënu je minimodel C1, dospělejší C2 a koneckonců i osobní verze Nema... peníze do vývoje by zaplatily tak možná vlastní kanibalismus :-!
neregistrovaný "assasin-cz"
9. 12. 2007 09:01
Re: Virus "C"
mě se do vkusu nejvíc trefila C6ka...to bude asi tím že mám CX 25 GTI,však mrkni na moje.auto.cz ;-) díky za skvělej článek
neregistrovaný "Perun."
9. 12. 2007 14:14
Re: Virus "C"
C6 je zcela mimořádný vůz... není v současném automobilovém světě jemu podobný, ani z daleka... Měl jsem to privilegium na cca 1100 km na vlastní kůži zkusit a.... no, nedá se to popsat jinak, než v několik aodstavcích s mnoha citoslovci :-) Tvojí káru jsem si přečetl vícekrát, je to zážitek a nezbývá, než smeknou pomyslný klobouk. Bez dechu a konsternován jsem četl pasáž o syčícím posilovači a jeho přirovnání k Dart Veidrovi (tak se to píše? :*) ) Dobrý styl, dobrý vkus, dobrý cit pro detail. Moc hezké :yes:
9. 12. 2007 11:02
Dodatok: nove Berlingo
o clanku som zabudol :-( vlozit odkazy na nove Berlingo. Tak tu su: [odkaz] alebo [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "oswald"
9. 12. 2007 14:45
Re: Dodatok: nove Berlingo
Děkuji za odkazy. Jen se chci zeptat, zda-li nová generace Berlinga nepřinese čirou náhodou i nějakou aktualizaci v nabídce motorů, především pak na straně zážehových agregátů?
9. 12. 2007 15:18
Re: Dodatok: nove Berlingo
Nizsie su nejake informacie o motoroch. Moja reakcia z 13:01 na temu "A co motory". ;-)
9. 12. 2007 11:20
CITRONÁDA
Citroen je pro mne ten pravý francouz. Příslušník velkého národa se smyslem pro krásu, pro originalitu, pro avantgardu. Ovšem také nedůsledný, ležérní, v jistém smyslu občas povrchní... V souhrnu však do světa aut více než přínosný. Aktuálně mi ovšem velmi vadí přední masky se zaječím pyskem.

Jediné k čemu nemám výhrady je článek. Marko, výborná, osvěžující citronáda :yes:
Rozbalit vlákno
5
9. 12. 2007 11:47
Re: CITRONÁDA
Dik...osviezujuci bol aj Tvoj supertestik ;-) :yes: (Nestiham len reagovat, pretoze pripravujem nieco na blog...)

Mne zas ten "zajaci pysk" >:D nevadi. Dokonca by som povedal, ze to Citroeny trochu ozivilo. Co mi u Citronu ale trochu vadi je C-croser. Citroen podla mna nie je typickou znackou pre klasicke SUV. Chapem, ze to je aktualny trend, ale ako pises sam...nemuselo to byt podane tak povrchne. Ak 4x4 tak nieco rafinovanejsie...
9. 12. 2007 12:16
Re: CITRONÁDA
Ano, a i ten jeho vnitřek není prostě citroenovský.
neregistrovaný "ER"
9. 12. 2007 12:35
Re: CITRONÁDA
Nejvíc mne zarazilo živé srovnání proporcí s Berlingem. C-Crosser vypadá jako větší kombi. Více by se mi líbila 100% varianta SUV právě u Berlinga, neřknuli, jak píšeš, zcela svébytný model z rukou Citroenu.
9. 12. 2007 13:05
Re: CITRONÁDA
Ak SUV od Citrenu, tak by to podla mna mal byt skor nejaky avantgardny 4WD crossover. Predstavoval by som si nieco na ten stl, ako napr. predstavilo Suzuki v concepte Kizashi 2. ;-)
10. 12. 2007 17:10
Re: CITRONÁDA
Znacku Citroen som vzdy vnimal niejako okrajovo, ale odkedy mam Grand C4 Picasso tak ma tato znacka dost vzala a tento clanok ma dost zaujal a drzim Citroenu palce
9. 12. 2007 11:25
pekny članok
velmi zaujimave info celkovo sa tešim nikdy som nebol nejaky fanušik Citroenu,ale ich posledne počiny sa mi nesmierne pačia Grand Picasso či nova C5 su nadherne auta
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Czert"
9. 12. 2007 12:43
Re: pekny članok
Marko nemas prosim nejake informace o C4 Croser? Asi pred pul rokem,zde byly fotografie,ze se C4 chysta s pohonem 4x4.
Jak zde uz nekdo psal SUV C-Crosser neni to prave,moc jsem se na nej tesil i nase rodina planovala jeho koupi,ale vnitrek je nudny,nic nerikajici a cena pres 1.1 milionu pro nas byla zklamanim.
9. 12. 2007 13:03
Re: pekny članok
C-Crosser je novinka, takze tuto generaciu bude treba pretrpiet tak ako je. Nejake vyraznejsie prepracovanie interieru sa podla mna neda cakat ani pri facelifte. Vyvojovy projekt vedie Mitsubishi a PSA sa na tom len "vezie"...
neregistrovaný "ER"
9. 12. 2007 12:29
A co motory
Marko díky za článek, ale co motory!?
Jsem přes týden majitelem Berlinga 1,6 HDI 66kW a když jsem přemýšlel a zkoušel motorizaci, dospěl jsem k přesvědčení - když Citroen, tak jedině s HDI. Benzínové motorizace 1,0 a 1,4 od Citroenu (pomíjím C1 a vyší motorizace, které jsem nejel) nejsou zrovna to pravé ořechové.
Firemní C3 s 1,4 je ve všech směrech dámské vozítko. Moje 1,6 HDI i do Jumperu dříve dodávané 2,8 HDI, se kterým mám najeto přes 150000 km jsou ve své objemové třídě na špici.
Rozbalit vlákno
1
9. 12. 2007 13:01
Re: A co motory
K novym motorom od PSA viem tolko (je to bez zaruky):

2008 - novy benzin s turbom (asi 1.6? / 2.0?) 137 kW ,
2009 - dva nove dieselove 4-valce 1.6 HDi a 2.0 HDi
2009 - novy "vrcholny" diesel V6 3.0 HDi 165 kW
2009/10 - benzinovy 4-valec 2.0 -litra zo spoluprace s BMW
2009/10 - vrcholny "benzin" V6 3.2 195kW
Avatar - Blue Sun
9. 12. 2007 12:35
:)
Krátké, stručné, jednoduché. Ono ani není moc co psát, když Citroën má svou modelovou řadu téměř kompletní. Skvělé články :-)
Zarazila mě možná podoba nové C2, podle mě je současná verze krásnější, působí provokativněji. Na C3 si budu muset asi chvíli zvykat, ale to bylo i u první verze. Zaráží mě ale design Monospace C3, jak kdyby bokem a zádí vypadla z oka dvojici Note/Grand Modus.
Zajímalo by mne, do jaké pozice chtějí posadit sedan C4. Zda jako konkurenci Fiat Linea, tj. levnější sedan na pomezí tříd a nebo to má být plnohodnotná (a tedy i dražší) varianta.
Rozbalit vlákno
6
9. 12. 2007 12:48
Re: :)
Ano, tentokrat toho nebolo az tolko k napisaniu. Je to dosledkom tej ofenzivy, ktorej podstatnu cast mame teraz za sebou. V koncerne sa tak asi vytvoril "priestor" pre nieco podobne u Peugeotu.

C2: ako pisem v clanku, ten model C2 asi nebude definitvny..
C3: nova C3 je len designovym "vyhladenim" povodnej myslienky. Nic prekvapive, ani skarede...
C3 Monospace: mozno tam je miestami nejaka podoba, ale zas ako celok sa mi to zda svojbytne.

C4 sedan bude nieco ako Linea. Bude urceny iba pre "slabsie" trhy. Teda strednu a vych. Europu (a tusim este Portugalsko?)
neregistrovaný "ER"
9. 12. 2007 12:49
Re: :)
Až na jednu v našich krajích podstatnou vyjímku, bych souhlasil, že modelová řada Citroenu je kompletní. Tou vyjímkou je absence kombi v nižší střední třídě. Vím, že v rámci PSA mohu využít Peugeot, ale to prostě není Citroen. Když už se na C4 staví sedan, proč není kombi?
9. 12. 2007 13:08
Re: :)
Kombi nie je a nebude preto, ze sa rozhodlo, ze ho nahradi kratsie C4 Picasso. Prave Picasso je v ponuke v dvoch dlzkach a vedenie znacky rozhodlo, ze tri priestranne koncepty v jednom vyvojovom rade by uz bolo moc.
9. 12. 2007 13:15
Re: :)
Tomu rozumím, ale jen částečně. Citroen dle svých prohlášení chce novou C5 kombi útočit na fleet managment a jako model nižší třídy není Picasso dle mého soudu akceptovatelné.
9. 12. 2007 13:35
Re: :)
Na fleet chce viac utocit cely koncern PSA. V tomto smere asi bude v nizsej strednej kladeny doraz viac na Peugeot 308 SW.
10. 12. 2007 10:00
Re: :)
No, to isté si myslelo aj VW pri Golfe, že namiesto kombi bude Golf+, no a nakoniec museli pekne aj golf kombi >:D
Avatar - pallas
9. 12. 2007 16:39
Marko, chcelo by to este druhu cast
Marko, ako som uz pisal predtym pri Peugeote, bol som velmi zvedavy na clanok o mojej oblubenej znacke - Citroen. To co som sa v clanku ale docital, neviem, myslim ze oproti ostatnym tvojim clankom je nejake nedotiahnute.
Nazvom clanku je "Buducnost znacky" a 1/2 clanku je pohladom do minulosti. Nasleduje vymenovanie modelov a zopar odkazov na fotky z blogov. Myslim, ze Citroen by si zasluzil rozsiahlejsi clanok,
napr. vo Frankfurte mali velmi zaujimavu tlacovku o dalsom smerovani znacky a planoch do buducnosti, o tom som sa tu nic nedocital. Takisto ani zmienka o hybridnych a alternativnych pohonoch.
Rozbalit vlákno
3
9. 12. 2007 17:13
Re: Marko, chcelo by to este druhu cast
Pallas , mrzi ma ze som Ta neuspokojil, ale urobil som maximum co som v teto chvili dokazal. V tejto chvili o Citroene nemam viac informacii. Bohuzial vo Frankfurte som bol az na druhy novinarsky den, takze na tlacovke som nebol. A pochybujem ze by som to vobec stihol. ;-\ Ak tam boli relevantne informacie o buducej strategii - tak ma mrzi, ze to nemam k dispozicii (obzvlast ak to boli konkretne otazky polozene z plena nad ramec planu CAP 2010, ktory uz bol popisany u Peugeotu).
Vymenovanie modelov: moze to tak vyzerat, ale k mnohym novinkam naozaj nie je co napisat. Ak teda nechcem zachadzat do detailov - co si z casovych dovodov nemozem dovilt pisat. Clanok by som tak pisal aj tyzden (samozrejme mimo hlavnej prace)! co je neunosne.
Alternativne pohony: tie si z casoveho dovodu tiez nemozem dovolit riesit. Ak by som ich riesil u Citroenu, musel by som to spomenut aj u ostatnych automobiliek. Co by v celkovom sucte zabralo prilis mnoho casu.

Ano, som si vedomi toho, ze tentokrat je to viac o minulosti (a je to mozno viac vata), ale opakujemm, ze k Citronu nemam dostatok relevantnych info... Ak mas prepis tej tlacovky z Frankfurtu, prosim posli mi ho na markof1@centrum.sk Ak budem mat nove info oouvazujem o naprave k tomuto calnku. ;-)
Avatar - pallas
9. 12. 2007 17:32
Re: Marko, chcelo by to este druhu cast
Marko, nemam to tu v tomto PC, ale poslem ti prepis tlacovky v priebehu tyzdna.
K tvojmu clanku: neber to ako kritiku, len sa mi zda ze sa o Citroene dalo napisat viac. Pri ich tempe v novinkach a inovaciach, by si to urcite zasluzili. Jasne, mozes dat protiotazku, preco teda nenapisem ja - no preto, ze mi to pisanie nejde tak dobre ako tebe :-)

K buducemu smerovaniu Citroenu dost napoveda koncept C-Cactus, vystaveny vo Frankfurte. Diesel-hybrid, jednoduchost konstrukcie a minimalizacia nakladov, pouzitie prirodnych materialov v interieri (rastlinne vlakna, a pod.).
Takisto vystaveny C5 kabriolet - su take "sumy" ze to nebola len jednorazova studia.
9. 12. 2007 17:49
Re: Marko, chcelo by to este druhu cast
Zacnem od zadu. Tie "sumy" o tom, ze C5 Airscape by sa mohol vyrabat su a zostanu len sumami. Myslim, ze uz vo Frankfurte sa povedalo, ze z financnych dovodov ostane iba pri koncepte ukazujucom tvar (v tom case) buducej C5. A strategia PSA je taka, ze sportovejsie verzie ostanu domenou prevazne Peugeotu.
C-Cactus je podla tlacovych informacii iba cvicenim, ktore ma ukazat moznosti toho ako by sa dalo postavit lacne, enviromentalne priatelske a zaujimave auto. Ako celok ale nie je nicim konkretnym pre dohliadnutelnu buducnost. Mas ale pravdu, ze niektore prvky z toho auta sa v buducnosti Citroenu mohli spomenut.

Kludne ma kritizuj. ;-) Ja s tym problem nemam. Sam viem, ze k Citroenu by sa toho asi dalo napisat viac, ale prave po ich ofenzive by som musel zabruzdat do detailov ako su technologie. Mrzi ma, ale na to fakt nemam cas. Clanok bol ponimany ako prehlad noviniek v portfoliu Citroenov s uvodnym pojednanim. Tentokrat bol uvod o historii, pretoze k strategii Citroenu nemozem nic svetoborne napisat. Su na vrchole revitalizacie - a aj z toho, aka pozornost sa teraz sustredi na strategicke plany Peugeota sa zda, ze Citroeen teraz bude udrziavat svoju poziciu a pozornost koncernu sa pre zmenu sustredi v nasledujucich rokoch na vyrazne posilnenie Peugeotu ;-)
neregistrovaný "VDC."
10. 12. 2007 00:11
dotaz
Ahoj Marko, a co C-Cactus? Bude z toho neco?
Rozbalit vlákno
1
10. 12. 2007 12:28
Re: dotaz
Z C-cactusu podla vsetkeho nic nebude. Je to len ukazka toho, ako by malo vyzerat auto postavene na podvozku C4, na dolnej cenovej hranici C4, s minimalnymi nakladmi a jednoduchou konstrukciou, a ekologicky prijatelnymi technologiami. Citroen ale nikdy nepovedal, ze nieco podobne pripravuje do vyroby. A aj keby sa to chysalo, minimalne francuzske media by uz o tom referovali... Takze podla vsetkeho je to len koncepcne cvicenie...
neregistrovaný "jozef77"
10. 12. 2007 22:11
Poďakovanie Markovi
za ďalší výborný článok. Aj keď nie je v súčasnosti Citroen moja srdcovka, fandím mu, nakoľko na Fantomasovi som vyrastal. A tam bol jedna z hlavných hviezd. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
21. 12. 2007 18:21
čeká mě super budoucnost
Citroën sbírám a sbírka nebude nikdy u konce :-)
ttp://web.telecom.cz/…art/Citroen/Citr
Rozbalit vlákno
0