Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Fiatu – malé autá a americký sen

Fiat začiatkom tohto roka rozohral hru o svoju budúcnosť. Ak bude úspešná, z talianskej automobilky sa stane globálny koncern v pravom slova zmysle. Ak ale zlyhá, v Turíne ožijú duchovia zlých časov.
Zpět na článek
19. 7. 2009 08:11
19. 7. 2009 18:08
21. 7. 2009 08:20
19. 7. 2009 14:33
19. 7. 2009 15:52
neregistrovaný "jericho"
19. 7. 2009 17:02
neregistrovaný "jericho"
20. 7. 2009 22:37
neregistrovaný "nextrom"
19. 7. 2009 22:48
neregistrovaný "nextrom"
19. 7. 2009 23:41
neregistrovaný "Donovan"
20. 7. 2009 22:52
neregistrovaný "nextrom"
20. 7. 2009 06:37
20. 7. 2009 16:54
23. 7. 2009 13:19
19. 7. 2009 01:51
Fijat v čikágu!
Tak Marko, tohle je vyčerpávající článek! :yes: :yes: :yes:

Ještě si to párkrát pročtu, teď mě zrovna pustili z autobusu u turecký pumpy...

Dodnes totiž moc nechápu to spojení MB s amíkama, resp. chápu to z toho, co se o tom píše vs. jejich myšlenky. Jak třeba dopadne v současný době to, že novej Cherokee má sedět na podvozku současnýho ML? Pokud jsem to přehlídnul, proč Fiat nejde do Asie, nebo podobných rozvojových trhů?

Je to skvělej článek na spousty otázek! Ještě jednou bravo! :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
19. 7. 2009 13:27
Re: Fijat v čikágu!
tiež by ma zaujímali plány fiatu pre áziu..najmä ignorovať čínsky trh v dnešnej situácii sa im môže vypomstiť
19. 7. 2009 17:39
Re: Fijat v čikágu!
U Chrysleru jen vymění cedule a maj hotovou síť, ale že se na tu Asii nezaměřili už dávno.
19. 7. 2009 18:10
Re: Fijat v čikágu!
Zaměřili, ale jejich schopnosti odpovídají jejich podílu na trhu v Číně. Na největším automobilovém trhu na světě v dnešní době......
19. 7. 2009 14:49
Re: Fijat v čikágu!
Zrovna o spojení Daimleru Chrysler jsem slyšel pěknou historku, když dělali průzkum neměckého managementu v Americe.
Prý byli povýšení a když jim do toho amíci moc kecali, tak je prý sprdli, že co jim do toho co maj kecat, když ani neumí stavit auta:))
20. 7. 2009 06:31
Re: Fijat v čikágu!
Niečo v podobnom zmysle mi raz rozprával jeden škodovák v súvislosti s Nemcami...
Holt vždy je niekto šéf a niekto musí počúvať...
19. 7. 2009 07:28
Myslím, že Fiat skôr pohorí ...
Dobrý článok, ale nepresvedčil ma o dôvodoch prečo by mal Fiat uspieť. Zdá sa mi to manželstvo dvoch chudobných príbuzných (teda skôr chudobnéh a chudobnejšieho).

Jednoducho je Fiat príliš slabý (a chudobný) aby si mohol dovoliť takýto podnik. Skrátka sa mi to zdá tako trochu špekulácia - síce s veľkými možnosťami, ale s príliš veľkými rizikami (teda aspoň na takú firmu ako Fiat).

"No nekúp to, keď je to lacné" - zrejme zvíťazilo i u Talianov.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - ethicon
19. 7. 2009 07:58
Re: Myslím, že Fiat skôr pohorí ...
Nechceš robiť poradcu "starému" Sergiovi?? prečítaj si článok ešte raz a pochopíš, že "chudobný"Fiat nič nekúpil, len si vymenil a poskytol technologie a hlavne získal cennú dílerskú sieť.Budúcnosť ukáže či urobil správne.
19. 7. 2009 08:29
Re: Nič nie je zadarmo....
Vstup na trh vyžaduje innestície a získanie dílerske siete je len prvý krok - čiže "zadarmo" to určite nie je.

A samozrejme čaká Fiat reštrukturalizácia portfólia americkej firmy a to bude dosť drahé i napriek výhodám synergického efektu.

Samozrejme budúcnosť ukáže ...

Ale pamätám si na "istotu" úspechu spojenia s posledným nemeckým "ženíchom".
19. 7. 2009 08:11
Fiat
Marko sepsal si to celkem hezky, chváýlím... :yes: líp to snad asi v této chvíli ani nešlo. Co se týká spojení Chrysleru a fiatu, tak tam si to pospal celkem přesně a není co řešit.

Mám jen několik poznámek:
Těch modelů asi přibude mnohem víc. Předpokládám, že přijde i otevřený model, myslím, že přijde i Punto CC. Nemyslím si, že by skončila Croma, stejně tak si myslím, že už nepřijde Bravo Combi, bavíme-li se o situaci do roku 2012. Jinak bez celkem bezpřipomínek.
Dušan Mihálik bude asi velký odborník... Vzpamatuj se chlape a než něco někde napíšeš, zýjisti si aspoň základní fakta.

Co se týká Jeep GCh model 2011, tak má tady jeden člověk pravdu (asi to slyšel v autosalonu a na nože mne braly, když sem musel poslouchat ty kecy) pravdu, že základ podvozku je ze současné ML. Ten podvozek sám osobě stojí už v kontextu dnešní konkurence za starou bellu. POkud vím v Chrysleru ho hodně upravili, jedná se tedy o notně modernizovaný podvozek, který ve finále s tím původním nemá toho moc společného. Je to tedy podvozek Jeepu se vším všudy. Vidí tam někdo nějaký problém?
Rozbalit vlákno
2
19. 7. 2009 18:08
Re: Fiat
Ahoj pitomče, nezklamal jsi mně. Dobrý. Jako je každý článek od Marka suprovej, tak ty tady pořád jenom a jenom potvrzuješ, to co kdosi napsal minulý týden v jedné dost vypjaté diskuzi - největší pitomec na auto.cz wolf....už to máš patentovaný, dej si nad to céčko.
21. 7. 2009 08:20
Re: Fiat
Ale no tak..., tohle snad sem nepatří, nebo si tady snad něco kompenzuješ? (možná velký parohy, když seš beran - promiň) a mj. v "nezklamal si mě" se nepíše .."mně". Ahoj.
19. 7. 2009 12:02
Pochvala Markovi
Čte se to jako napínavá detektivka. A navíc o FIATu (resp. mě zajímá vše o FIAT Group). :yes:
(Pocvičím slovenštinu a jako bonus navíc zmizely ty technologie)
Rozbalit vlákno
10
19. 7. 2009 13:17
Re: Pochvala Markovi
že si procvičíš slovenštinu?? to je asi jediné co mě na článku vadí..
pravdou je, že nejsem starej na to abych žil polovinu života v ČSR.. takže sem si nějak zvykl číst články česky a anglicky..
noo, ale co, článek dobrý, tak proč ne..
Avatar - gld
19. 7. 2009 13:28
Re: Pochvala Markovi
koľko rečí vieš, toľko krát si človekom >:D ;-)
Avatar - Ricardo
19. 7. 2009 15:39
Re: Pochvala Markovi
Zajímavý je, že toto téma se v diskusi objeví pokaždé >:D přitom je jasný, že tyto články byly, jsou a dokud budou tak budou ve slovenštině, protože Marko tak píše a na kvalitě těch článků to nic nemění. Naopak málokterý Čech by to dokázal sepsat tak podrobně :yes:
19. 7. 2009 17:19
Re: Pochvala Markovi
V prvom rade, ta vytka nebola nijako vulgarna. Len taka poznamka na okraj, spolu s pochvalou clanku.

Na druhej strane, co si budeme navravat, tie vazby medzi nasimi narodmi po rozdeleni dost zoslabli. Ja som prezil este cast zivota v spolocnom state, cestina mi teda nerobi vobec problem. Zazil som ceske programy v tv (alebo aspon cesky dabovane), na vojnu chodili slovaci obvykle do ciech, to zas podporovalo "miesanie krvi", atd.

Ludia ktori spolocny stat nezazili uz len tazsie pochytia znalost toho druheho jazyka. Preto chapem aj tu poznamku, co napisal filipsson. Je to jednoducho fakt, s tym uz vela nenarobis. Snad aspon trochu pozitivne mozu v tomto smere zaposobit aj Markove clanky... :-)
Avatar - Ricardo
19. 7. 2009 17:47
Re: Pochvala Markovi
Tak to je pravda, forma té poznámky je úplně jinde než bývá zvykem (blabla slovensky blabla nedá číst blabla jako by to bylo polsky...). Ale je škoda, že mladá generace slovenštinu takto záměrně vytěsňuje, přitom na českých VŠ jsou Slováků mraky, takže ta možnost stýkat se s tím jazykem v praxi tady je a kolikrát je to i nutnost. A kdekoliv ve světě je člověk rád, že narazí v naprosto cizím prostředí aspoň na toho Slováka, "kterýmu nerozumí". No je to taková až filozofická debata a teď jsem udělal něco, co jsem vůbec nechtěl - opět se tím nechat unést. Radši pojďme diskutovat o Fiatu, protože o tom ten článek je a o ničem jiném ;-)
20. 7. 2009 12:15
Re: Pochvala Markovi
a k tomuto.. neříkám že je mi 10 a narodil jsem se už po rozdělení:D a slovensky rozumět mi nedělá problém, ani ten nejmenší.. a v cizině (např ve švédsku jsem potkal slováky) je velmi příjemné si s někým pokecat rodným jazykem pro oba,)
20. 7. 2009 12:11
Re: Pochvala Markovi
zaprvé bych neurážel čechy (tím že říkáš že by to dokázal málokterý)
zadruhé o kvalitě článku jsem sice psal, ale pouze v pozitivním smyslu, tak nevím proč reaguješ jakobych článek urážel
a za třetí ke slovenštině.. "auto.CZ" nebo máš v prohlížeči něco jiného???
Avatar - Plautus
20. 7. 2009 13:29
Re: Pochvala Markovi
vieš čo? Slováci by sem asi ani nemali chodiť, keďže je to "auto.CZ" a vybodnúť sa na takéto priblblé narážky, aké si tu včera vzniesol i ty...na jednej strane nemáš problém so slovenčinou a kvalitou článku, no na druhej ti nedalo nepichnúť si práve do tej slovenčiny...mne je naopak sympatické, že auto.cz nemá snahu prekladať Markove články do češtiny a snaží sa profilovať webovú stránku, i keď českú, ako "nadnárodnú" (česko-slovenskú)...to, že za tým stojí i otvorenosť hraníc, reklamy a na to nadväzujúci voľný pohyb tovaru a služieb tu netreba rozmazávať...
Avatar - white label
20. 7. 2009 17:15
Re: Pochvala Markovi
Já bych byl také pro respektování určitého "česko-slovenského" charakteru tohoto webu, zjevně zvoleného samotnou redakcí...
a tím i spíš pro využití minimální jazykové bariéry, než naopak na její časté upozorňování, nebo "zveličování"... :-!
Avatar - Ricardo
20. 7. 2009 21:26
Re: Pochvala Markovi
Tak teď ti nerozumím... na jednu stranu nemáš se slovenštinou problém, pak ti zase vadí, že se tady tímto jazykem píšem.
A neurážím Čechy, jen konstatuju, že se nejspíš nenajde nikdo česky píšící, kdo by chtěl a měl možnosti sepsat takový článek - na stejné informační úrivni a stejně kvalitně zpracovaný. Na Marka prostě jen tak někdo nemá ;-)
19. 7. 2009 12:23
Skvělý článek
Marko opět paráda :yes: Dík
Rozbalit vlákno
0
19. 7. 2009 14:33
Autobianchi
No to by byla pecka! Pan účetní Fantoci by měl radost :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
19. 7. 2009 17:48
Re: Autobianchi
Ohledně Autobianchi mě nedávno napadla taková myšlenka - Lancia, dříve velmi slavná značka, dnes existuje prakticky jen díky modelu Ypsilon, který je přímým následníkem Autobianchi Y10. Je to taková zvláštní historická hříčka...
neregistrovaný "jericho"
19. 7. 2009 15:52
Fiat nemusim
ozaj Fiat pre mne nic sympaticke...ale taka 500 je ozaj skvost, a myslim ze by mala ozaj uspech aj v USA, kedze male auta su teraz IN...

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
19. 7. 2009 16:15
Re: Fiat nemusim
Ten odkaz je jako co? Nikde žádný Fiat nevidím?
Avatar - WinDiesel
19. 7. 2009 16:48
Re: Fiat nemusim
Jak jsi přišel na to, že jsou malá auta v Americe in? Američané by pouze přivítali menší spotřebu jejich velkých aut, to je tak asi všechno.
Avatar - Ricardo
19. 7. 2009 16:56
Re: Fiat nemusim
No Smart tam jde na dračku [odkaz]
neregistrovaný "jericho"
19. 7. 2009 17:02
Re: Fiat nemusim
myslel som tym ze male auta su in v celosvetovom meradle nie len v amerike, ale aj USA, a to IN neznamena, ze je najväčšia predajnost, ale ze to je teraz trend, ved staci pozriet na niektore automobilky ako chrlia male auta....
19. 7. 2009 18:05
Dobrý, jako vždycky...
Takže Marko, jako vždy za jedna, mám ale jenom jednu připomínku. Píšeš o rozporu mezi německými a americkými manažery a možnosti italoamerických vazeb. No, pravda je taková, že Němci osidlovali Nový svět hned v závěsu za Anglosasy, jsou tam déle a je jich tam taky mnohem víc. Takže to bych jako výhodu neviděl, navíc nynější šéf fiatu pochází pokud se nepletu z Kanady a nevím, jaké vazby na americký automobilový průmysl měl. Naopak, jak znám Američany obecně, nad Italy budou ohrnovat nos (a to dokonce i ti, co mají italský původ - to jsem zažil osobně) a konečně je tady ještě jeden moment, že ta manažerská kultura jihoevropanů je ještě rozdílnější, než rozdíl mezi Němci a Američany.

Na druhou stranu je pravda, že kdyby Mercedes koupil třeba ten fiat, taky by to krachlo a příkladů neúspěšných aliancí je poněkud víc a paradoxně v nich dvakrát figuruje zaniklá značka Rover - nejdřív pohořela Honda, potom BMW. Přitom kvalita posledních masových anglických aut (neříkám to jako anglofil rád) dobrá nebyla (nemluvím o RR apod.), nakonec svého času mi to potvrdil prodejce Range Roverů, který skepticky hovořil o nutnosti předprodejního servisu ve stylu dodělej si sám.

Takže uvidíme, nicméně malá auta může na tamnější trh vrhnout i třeba VW a problémy s dealerskou a servisní sítí mít nebude a to vůbec nemluvím o dneska nejsilnějších hráčích na trhu - Japoncích a Korejcích, kteří mají renomé i všechno ostatní už dávno vybudované. Nakonec - Renault přece taky vlastní de facto americkou značku (infiniti), ale o vstup na tamější trh se ani nepokusil.

Nicméně ještě jednou dík za perfektní článek.
Rozbalit vlákno
6
19. 7. 2009 19:40
Re: Dobrý, jako vždycky...
>:D >:D >:D
19. 7. 2009 20:19
Re: Dobrý, jako vždycky...
Větší snůška nesmyslů se jen tak nevidí. >:D
Avatar - Ricardo
19. 7. 2009 21:11
Re: Dobrý, jako vždycky...
Renault v USA i zbytku Ameriky spolupracoval s AMC. Po prodeji AMC Chrysleru Jeep žil a vyvíjel se, Renaulty byly převedeny pod Eagle, kterej se následně přeorientoval na rebadged verze Mitsubishi a Chrylseru a pak skončil.
Poslední Renaulty v USA byly Medallion a Premier na konci 80tých let, odvozeniny od 21 a 25
20. 7. 2009 08:23
Re: Dobrý, jako vždycky...
8-s Neskutečný bludy.., který by nevymyslel ani absolovent učiliště. :no:
20. 7. 2009 13:08
Re: Dobrý, jako vždycky...
No, pravda je, že ty bys ses na to skutečně nezmoh, čím to asi bude :-) Že by druhá zednická byla tvojí konečnou?
neregistrovaný "nextrom"
20. 7. 2009 22:37
Re: Dobrý, jako vždycky...
Ten tvuj prvni komentar je pasujici a urcite odpovida skutecnosti :yes:
neregistrovaný "nextrom"
19. 7. 2009 22:48
Improvizace
Videl jsem uz v italskem casopise na nekolika strankach jak by mohla budouci spoluprace vypadat. Myslim, ze ty konzerny k sobe dobre pasuji. Alfa Romeo konecne dostane zadni pohon a adekvatni pohonnou jednotku ve forme hemi V8 :-)... Mozna, ze nastane opet cas kdy auto bude delat muziku... Kazdopadne by Fiat diky Chrysleru dostal spoustu novych moznosti(Jeep), jen kdyby tu nebyla ta italska flakarna a lhostejnost. Kdyby se veci chopili a udelali do konce, bez siesty a poledniho spanku.. ;-\ ..
Forza Italia !!

(i kdyz ten poledni spanek nekde taky chapu)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Donovan"
19. 7. 2009 23:41
Re: Improvizace
Ještě loni touhle dobou byla šance, že Alfa dostane Maserati V8 (konkrétně model 159 GTA), ale myslím, že pokud klapne aspoň ten HEMI, bude to úspěch. :-)
neregistrovaný "nextrom"
20. 7. 2009 22:52
Re: Improvizace
Jenze ten nakladny Maserati motor ma i svou cenu a tezko by nalakal vetsi mnozstvi zakazniku ktere Fiat nutne potrebuje. Ten Hemi V8 by mohl byt za desetinu a nezapominejme, ze nynejsi V6 ma svuj zaklad take nekde u GM v Australii, takze Alfa a Hemi by mohla byt opravdu dobra kombinace :yes:

Jen jeste nevim kdo a jak to bude financovat...

...i kdyz v padesatymosmym patre nejakeho toho mrakodrapu v Chicagu uz je to zcela jasny ;-)
Avatar - DRBNUTY
21. 7. 2009 18:20
Re: Improvizace
Kazdemu chyba,ze alfa nema V8 pod kapotou,ale keby ju mala,nikto by si ju aj tak nekupil.
20. 7. 2009 06:37
Multipla???
Nejak som prehliadol zmienku o možnej budúcnosti modelu Multipla...? ;-) Idea a Ullyse ako MPV spomenuté sú, len je medzi nimi dosť veľká medzera... :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 7. 2009 08:02
Fiat a Chrysler v Cine
Jen pro info, Fiat v Cine pripravuje fabriku na 130t ks vozu rocne s vyhledem na 250t ks a 300t ks motoru. Spusteni vyroby v roce 2011. Prvni model bude Linea. Chrysler uz mel nejake dohody s cinskou Chery, jestli stale plati je otazka.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Andromeda
20. 7. 2009 13:27
Re: Fiat a Chrysler v Cine
Hmm,dobrá informace - o aktivitách Fiatu v Číně a Asii je většinou ticho po pěšině...
21. 7. 2009 10:01
Re: Fiat a Chrysler v Cine
Jen pro ty co se nezajímají, případně mají omezené vnímání světa (nic osobního, to tady spíše platí na jiné jedince). Fiatu se v číně daří a jeho postavení v Indii je například z evropských značek asi nejlepší... Takže Fiat to má v Asii celkem dobře rozjeté. Dokonce má v šanghaji samostatné vývojové centrum a pokud vím, tak je v plánu ve velmi brzké době veškerou výrobu robotizovaných převodovek přesunout právě a jen do číny... Takže v číně se neplánuje jen montovna, ale pravděpodobně zde bude samostatný Fiat na podobné bázi jako je Fiat latinská Amerika, vyvýjející modely speciálně určené pro tamní trhy...

Jinak v Číně se například už licenčně vyráběla Rageta a další Fiaty...
21. 7. 2009 18:20
Re: Fiat a Chrysler v Cine
Rageta? Copak to je?

To je zase blábolů. No, ale od tebe se nedá čekat nic jinýho. Takže se nauč alespoň názvy těch svejch fiatích "ikon".

Kašpárkovi wolfovi rolničky, co jinýho....

>:D
Avatar - DRBNUTY
21. 7. 2009 21:08
Re: Fiat a Chrysler v Cine
Vy dvaja sa mate velmi radi.Neuvazovali ste nad registrovanym partnerstvom? >:D
20. 7. 2009 16:54
par poznamek
Diky za (jako vzdy) zajimavy clanek. Jen k tomu srovnani MB a Fiatu pri vstupu na US trh. Nejzasadnejsi rozdil bych videl v tom, ze pro Fiat je tato akvizice jednou z priorit, pro MB to bylo spise na okraji zajmu. Prakticky zadny vyznam bych neprikaldal italskemu etniku, nemeckeho puvodu je v USA skoro 3x tolik lidi. Naopak za zasadni nevyhodu Fiatu (to nemam za sebe, ale z mistnich motoristickych zdroju), je temer absolutni neznamost znacky Fiat, kterou zna jen starsi generace jako vyrobce peknych, levnych, ale brutalne nespolehlivych kabrioletu.
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2009 13:19
Re: par poznamek
uvidíme. Ono je to v podstatě jedno... Kolika lidem by vadilo, kdyby nějaký chrysler nebyl. jeepu by mi bylo líto a trochu i Dodge... Ale podle mého názoru tam prosperita možná je... Tak uvidíme... Chrysler je teď na dně... a v situaci, že bud to pujde do kytek a nebo se může jen a jen zlepšit... Ta tvoje poslední věta je jen a jen zástupný problém... Americká periodika jistě budou trochu pichlavá
(to byly i při spojení s němci - kdy měli ovšem pravdu), je to jejich práce... Na druhou stranu oni o tom vědí úplné prd stejně jako my a podklady na svoje a pro svoje soudy jaksi nemají...a diskuze ohledně etnika je úplně mimo mísu..., zvláště když ta německá s výjimkou židovských vědeckých kapacit importovaných po válce nic nesvedla.. a nic neznamená, ale to s auty opravdu nesouvisí... V americe jsou všechny možné národnosti, jen některé to táhnou víc a jiné míň (třeba i pospolu)...