Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Hondy – IMA do každého modelu (?)

Člověk a stroj. Tieto synonymá by sa dali použiť pre meno Honda. Niekde medzi nimi dvoma sú však už polstoročie skryté aj emócie.
Zpět na článek
1. 11. 2008 17:15
2. 11. 2008 01:27
neregistrovaný "babo"
1. 11. 2008 17:21
2. 11. 2008 01:32
neregistrovaný "babo"
2. 11. 2008 17:12
neregistrovaný "babo"
2. 11. 2008 23:21
neregistrovaný "babo"
19. 11. 2008 14:02
neregistrovaný "ramm"
2. 11. 2008 11:23
2. 11. 2008 14:04
1. 11. 2008 17:15
Nastupce S2000
V poslednim R&T se spekuluje o nastupci (skica je hned na uvodni strance), ktery by udajne mel mit trilitr pod kapotou a byt opet roadsterem, v porovnani s miatou o neco vetsim a zaroven s novym oznacenim S3000. Cely clanek je ale tak vagni, ze tezko ric, nakolik si to autor vycucal z prstu nebo mel jako podklad nejakou realnou informaci. Kazdopadne by se S3000 nemela objevit pred 2010.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "babo"
2. 11. 2008 01:27
Re: Nastupce S2000
O S2000 myslim este nema jasno ani samotna HONDA. Je to proste problem dnesneho sveta. Skoro kultove auto, vaha 50/50, fantasticky motor s neuverlitenym litrovym vykonom 120k, obmedzovac pri 9000, specialne zavesenie kolies, kde je geomtetriu mozne nasavit skoro ako na formule... Napriek tomu toho moc automobilke nezarobila (mozno si za to moze sama cenou). Nieco ako famozny Focus RS1, na ktorom ale Ford prerobil...
Honda momentalne o mnoho viac riesi NSX a co bude s nastupcom S2000 je fakt tazko povedat.
Avatar - jurajos
1. 11. 2008 17:21
Srdcovka.
Ako šiel čas a ja som postupom rokov objavoval stále nové autá a značky, mala Honda v mojom povedomý vždy zvláštne postavenie. Či už Civic "doktora Blažeja" ako dostupné auto snov(ktorý sa mi neskôr splnil, v aktualnej generácii ako moje prvé auto), srdce poháňajúce Sennove monoposty, večne nedospelý superšport CRX, alebo ako paródia na mafiánske auto vo vynikajúcej komédii "Be Cool". Je to skrátka značka, ktorej som ochotný odpustit občas prešlap v podobe tvarov Civica siedmej generácie alebo podvozkové ústupky v tej súčastnej.
To ma privádza aj ak otázke, či nevieš niečo o tom, ako na tom bude v tomto ohľade tá budúca?
A samozrejme...výborne odvedená práca. Vďaka Marko a zatláčam svoju nostalgickú Civicovskú slzu.

;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "babo"
2. 11. 2008 01:32
ACURA
To je jeden z prikladov, ako HONDA nieco zaujimavo vymysli (este pred LEXUSOM a INFINITY) a potom to nedotiahne... LEGEND druhej generacie coupe sa tak skvelo predaval ako aj ACURA, ze honda si myslela, ze predaje pojdu, aj ked sa prilis neodlisi produktovo... Velka chyba.
Teraz uz potvrdila vyrobu V8, nova RL zrejme naozaj bude namierena proti LS a inym luxry cars... len ci uz nebude pozde :-)
Kazdopadne, ze sa mozno ACURA nasla, vidno v skvely predajoch byvalej TSX (accord 7G), odchadzajucej TL (bol som v USA krasne auto) a prichod novej sa zda bude zaujimavy, vid tento test na edmunds (v edmunds som velakrat videl velmi kriticke clanky, ale toto ma dost zaujalo) : [odkaz]

O triedu vyssie auto porazilo rozdielom sekund 335i v M pakete, S4 a G37??? No to sa mi az nechce verit :)

SH-AWD urcite ma obrovsky potencial, tak uvidime. Ako aj ci sa podari rozdelit dostatocne modely honda a acura, aby si acura mohla dovolit prist na EU trh... Lebo zas povedzme si otvorene, ak by HODNA pre EU stiahla auto vo vussej, ako strednej triede, bola by to skoda.
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2008 11:22
Čert aby se v té Hondě vyznal
V některých věcech Hondu nechápu. Honda si tedy po několik desetiletí pracně buduje sportovní image, aby ji během několika let pohřbila a stala se ryze mainstreamovou značkou. S tím mi zase koliduje, proč když má nyní takové plány, tak letos uvedla na evropský trh v podstatě převlečenou Acuru RL, pod značkou Honda Accord? Ať jsou její plány jakékoli, tak v Evropě mi navenek připadá, jako by se u Hondy momentálně zastavil vývoj. Žádný nový motor, žádná nová převratná technologie, jak jsme byli u Hondy zvyklí, prostě nic. K tomu ještě nekontinuální nabídka modelů. Jedním modelem si zákazníka získají, aby ho následující generací, ať už z důvodu jeho absence nebo změny filozofie, ztratili.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - King
2. 11. 2008 11:48
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
Asi nejsi sám. :-O Jak psal Marko, bude to asi opravdu ve prospěch Acury, ten posun k mainstreamu. Co se technického vývoje týká - to si nemyslím, jen tomu nedělají takový marketing, jaký umí značky v Evropě. Hodně se teď soustřeďují na hybridy, do dvou let budou mít 4 modely (Civic, CR-Z, Insight, Jazz), motory i-VTEC jsou špička, stejně jako dieselový i-DTEC, o vodíkovém FCX nemluvě. Pohon všech kol SH-AWD za převratnou technologii povežuju. Na druhou stranu nový automat pro diesel s pěti stupni, to je trochu nepochopitelné.

Jinak v tom máš trochu hokej - Honda Accord je Acura TSX, stejně jako minulá generace a v Evropě je proto, že americký Accord je moc velký. A střední třídu Honda potřebuje.
2. 11. 2008 12:46
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
"Jinak v tom máš trochu hokej - Honda Accord je Acura TSX." Vidíš, to je další problém. Honda je po modelové stránce s Acurou celosvětově tak provázaná, že normální člověk má problém rozeznat, čím se ty dvě značku vůbec odlišují. Mám takový pocit, že Honda si v tradicionalistické Evropě vůbec neuvědomuje případné dopady na image se změnou jejího portfolia. To samé platí s Acurou, jejíž modelová nabídka musí být výrazně odlišitelná od zbytku produkce a i tak ji tady bude trvat velmi dlouho než se stane respektovanou značkou. V tomto směru je Lexus o míle dál.

Co se týká techniky: Honda má slušný základ, ale roky běží a vývoj pokračuje dál. Takže by to chtělo mít na trhu další vývojový stupeň i-VTECu, širší nabídku motozorizací, neboť na Hondu, jako největšího producenta spalovacích motorů na světě, je ta výkonová škála motorů opravdu hodně úsporná. i-DTEC nepovažuji, na automobilovém trhu, za nic převratného. SH-AWD je možná dobrý systém, i když o nic převratného také nejde, ale které evropské modely jej nabízejí, snad jen Legend. Naopak takové CR-V má v současnosti snad ten nejprimitivnější pohon všech kol. V Evropě se nám začínají postupně rozšiřovat např. dvouspojkové převodovky, elektronické řízení tlumičů atd. i tady by Honda měla zachytit jejich nástup, chce-li zůstat nebo se opět vrátit na špičku.
Avatar - King
2. 11. 2008 14:24
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
To provázání je menší, než si myslíš - jediné dvě Acury, co se prodávají jako Hondy jsou RL/Legend a TSX/Accord. Acura má přitom v současnosti pět modelů. Jak psal článek, po příchodu Acury Honda přijde o E segment, otázkou je, jak se to vyřeší v Evropě, než Acuru launchují i u nás. A co se tradice týče - Honda je vnímána jako lehce sportovní, ale lepší image než nyní asi mít nebude, na to je stále "jen obyčejný Japonec". Nově spuštěnou luxusní značku přijme lépe, jako se to stalo Lexusu.

K technice - strategie minimalizace motorických verzí je opravdu zvláštní, na to lze těžko něco říct. I-DTEC není převratný, jen prostě jeden z nejlepších co se charakteristiky a spotřeby týče. SH-AWD rozhodně převratný je. Sice s ním Honda nepřišla jako první (to patří Mitsubishi), ale jako jediný dokáže dát 100 % točáku pro zadní nápravu na jediné kolo a Acura je jediná značka, která má podobný systém prakticky v celém portfoliu modelů - s výjimkou TSX. Ten progres tady stále je, jen se teď soustřeďuje na Acuru, což je pochopitelné. Ano, RT-4WD je pravěk, nicméně funguje bez jediné reklamace systému. To se Haldexům stát nemůže. ;-) Co se DSG týče, nejde o progres automobilek, ale díl, který se nakupuje od velkovýrobců jako Getrag a podobně. Honda ho bude mít buď ve chvíli, kdy si ho vyvine podle vlastních standardů, které jsou trochu jinde než u většiny konkurence, nebo ho vezme od externí firmy, pokud dokáže vyhovět nárokům. To samé platí o silně poruchových elektronických systémech tlumení. Ono je teď už těžké být v globalizovaném světě jasným technologickým leaderem. Vodík veřejnost zatím moc nebere, publicitu hybridů se zatím vší silou snaží tlumit marketing evropských značek, protože ho nemají. V těchto ohledech je Honda hodně vpředu, ale navenek to tak nepůsobí.
2. 11. 2008 16:38
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
Souhlas. K té provázanosti Hondy a Acury. Kdybych chtěl být jízlivý, tak bych řekl: Vždyť je to takřka polovina modelů Acury! :-) Ale teď vážně. SH-AWD neumí poslat 100% momentu na jediné zadní kolo. Umí poslat na zadní nápravu 70% a teprve z těchto 70% dokáže přeposlat 100% momentu na jedno ze zadních kol. Opravdu veškerý toč. moment na jediné zadní kolo umí dát DPC od BMW v X6, které je, na rozdíl od Hondy a Mitsubishi, aktivní nejen pod plynem, ale i bez něj. A z tvého zdroje mám informaci o tom, že SH-AWD je citelně těžší než konkurenční systémy, což Hondě/Acuře braní v jeho rozšíření do menších a lehčích modelů.
neregistrovaný "babo"
2. 11. 2008 17:12
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
to s tym SH-AWD druhej generacie nemusi byt pravda a ten link co som poslal vyssie, ako nova predprodukcna verzia ACURA TL TYPE-S porazila 335i s M paketom, S4 a G37, je naozaj zaujimave (aj ked tomu az sam neverim). Nemusi byt pravda o tyc hpercentach na zadne kolo a tiez o vahe dalej... Navyse SH-AWD je v relativne kompaktnej RDX, chyba uz len v TSX/ Accord (tam ale aj chyba V6 benzin)
2. 11. 2008 20:34
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
Vzhledem k tomu, že se v nabídce Acury poněkud ztrácím, (ano je tomu tak, i přestože má Acura všehovšudy pět modelů) chci požádat hochy z Hondaclubu jestli by třeba na svých stránkách nepřiblížili modelové portfolio Acury i méně zasvěceným. Myslím tím, do jaké třídy jednotlivá auta patří a komu by měla z evropské prémie konkurovat.
neregistrovaný "babo"
2. 11. 2008 23:21
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
ja som sa stracal aj v lexusoch, kym neprisli do EU :-)

[odkaz] mame tu len 3 sedany a 2 suv :-) Ak narazas na to, ze preco by TL malo konkurovat 3er a S4, tak mas samozrejme pravdu, acura chcela len ukazat, ze nova TL (hoci je velkosotu urovne nasej vyssej strednej), vie prazit v zakrutach aj mensie auta... Osobne sa mi to tiez nezda a skor by tom koncipoval test proti 535i a S6... potom mozno ako ceresu na torte S4 mozno :-)

Inak ale teda
RDX - mensie SUV (na urovni Q5, GLK a spol)
MDX - vacsie SUV (X5, ML, ...)
TSX - sedan strednej v EU ako ACCORD
TL - sedan uz momentalne ako vyssis stredna
RL - HONDA LEGEND pomaly odchadza, nove by malo byt vyslovene luxury car, V8, ... a ako honda sa uz nebude zrejme predavat
Avatar - King
3. 11. 2008 10:11
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
Já ale nepsal, že by mělo jít na jedno kolo 100% točáku motoru, já psal 100% točáku pro zadní nápravu. ;-)

S tou váhou by to nemělo být tak zlé. Ten zadní "diferenciál" by měl vážit jen asi 80 kg. Každopádně žádné z aut, které ho má, se hmotnostně od své nejbližší prémiové konkurence neliší, v řadě případů jsou Acury dokonce lehčí. Výjimkou je jedině RL/Legend, to ale asi nebude problém SH-AWD. ;-)
19. 11. 2008 12:21
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
...ale jako jediný dokáže dát 100 % točáku pro zadní nápravu na jediné kolo... ;-)
neregistrovaný "ramm"
19. 11. 2008 14:02
Re: Čert aby se v té Hondě vyznal
vsak to je spravne :-) jinymi slovy: dokaze dat na zadni kolo 100% tocaku urcenyho pro zadni napravu. Kdyby pro zadni napravu bylo urceno 10% tak je to porad 100% na kole :X
Avatar - King
2. 11. 2008 11:23
Fantazie
Marko, krom klasicky širokého rozhledu a vysoké informační hodnoty jsi do článku přidal i emoce, které ke značce patří. :yes: řekl bych, že jsi taky perfektně vystihl souvislosti. Moje informace nesedí s tvými jen v případě S2000, které by se vrátit mělo, opět s motorem 2,2 l nebo 2,4 l. Tak uvidíme. ;-)

Zajímalo by mě ale, jak vidíš situaci kolem accordu v E, která by nastala v okamžiku příchodu Acury do Evropy. Stávající Acco je TSX a Hondě by chybělo auto i ve střední třídě, protože US Acco/JDM Inspire by byl asi na střední třídu v EU moc velký. V Japonsku to vyřešilo prostě - nový Acco/TSX tam prostě není v nabídce a tipuju, že Honda čeká s představením na launch Acury v 2010. Ale v JPN je modelové portfolio tak široké, že to asi příliš nevadí. Ale nemít ve střední auto v Evropě, to by asi znamenalo potíže.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - King
2. 11. 2008 14:04
Re: Fantazie
Jinak bych ještě odpověděl na tvou řečnickou otázku "IMA do každého modelu". Už dříve Fukui prohlásil, že vidí smysl hybridů jen u malých aut provozovaných povětšinou ve městech, proto budou Civic a Insight asi největší auta, v nichž IMA bude. I když Toyota taky jeden čas říkala, že plug-in je nesmysl... ;-)