Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Infiniti

„Nissan Motor Co. Ltd., dnes oznámil, že jeho luxusná značka Infiniti bude uvedená na európske trhy v priebehu roka 2008.“ Takto začínala tlačová správa z 25. apríla 2006, potvrdzujúca očakávania, rezonujúce v odborných kruhoch už mnoho mesiacov predtým.
Zpět na článek
21. 2. 2007 08:33
neregistrovaný "wolff"
21. 2. 2007 09:44
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 10:09
neregistrovaný "wolff"
21. 2. 2007 10:21
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 15:52
21. 2. 2007 19:55
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 20:52
21. 2. 2007 22:51
neregistrovaný "MK"
22. 2. 2007 08:03
22. 2. 2007 14:07
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 10:40
21. 2. 2007 11:00
neregistrovaný "wolff"
21. 2. 2007 11:27
21. 2. 2007 22:06
neregistrovaný "tw"
22. 2. 2007 08:35
anonym
22. 2. 2007 19:20
neregistrovaný "tw"
21. 2. 2007 11:11
neregistrovaný "Pipo"
21. 2. 2007 11:43
anonym
21. 2. 2007 18:57
neregistrovaný "ugit"
21. 2. 2007 18:58
neregistrovaný "ugit"
21. 2. 2007 19:01
neregistrovaný "ugit"
21. 2. 2007 10:38
21. 2. 2007 11:03
neregistrovaný "O.J."
21. 2. 2007 20:19
neregistrovaný "MartinNL"
21. 2. 2007 20:55
21. 2. 2007 22:43
neregistrovaný "MartinNL"
21. 2. 2007 21:53
neregistrovaný "Tom"
22. 2. 2007 01:09
neregistrovaný "Pipo"
22. 2. 2007 04:05
neregistrovaný "jahonzik"
21. 2. 2007 22:54
neregistrovaný "OZZY"
22. 2. 2007 09:17
anonym
22. 2. 2007 09:18
22. 2. 2007 09:45
22. 2. 2007 13:14
neregistrovaný "waltari"
neregistrovaný "wolff"
21. 2. 2007 08:33
Q45
Hezký Marko...ale musím, říct, že Q45 je nissan tělem i duší... To, že se nechytl je dáno nejspíš prostě velkou konkurencí v daném segmentu na americkém trhu a vyšší cenou... Infinity Q45 byla prostě lepší než Američan potřeboval (nabídl víc), ale také samozřejmě dražší, než byl ochoten za Infinity dát (přes 40 000 USD je fakt hodně). Jinak moje zkušenosti s Q45 jsou ty nejlepší..8válec přede, výkon úžasný, pohodlí neskonalé, výbava vyčerpávající. Asi nejlepší autiko, v kterém sem měl možnosti si vozit perdel... Takže Go Infiniti go. Škoda jen, že je to pod Renaultem, takže to asi pude do kytek...
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 09:44
Re: Q45
Co mas proti Renaultu? Dobre, beriem, vzhlad nemusi niekoho oslovovat, koniec koncov ani mna neoslnuje natolko, aby som bol z neho mimo, ale nie je to najhorsie a co sa tyka motorov, tak tam je to OK.
neregistrovaný "wolff"
21. 2. 2007 10:09
Re: Q45
No vzhled je to co bych na nich hodnotil nejpozitivněji >:-[]
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 10:21
Re: Q45
To by ma teda fakt zaujimalo, ze ake vytky teda mas k Renaultu?
21. 2. 2007 15:52
Re: Q45
No doufejme, že ty motory zůstanou výtvorem Nissan/Infinity a ne Renaultu. Na tohle Renault nemá. Renault ať zajistí zbytek a bude to dokonalé.
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 19:55
Re: Q45
Teraz som sa musel pousmiat. To akoze Renault nevie vyrobit spolahlivy a vykonny motor? :-)
21. 2. 2007 20:52
Re: Q45
Samozřejmě že umí vyrobit výkonný motor. Snad i spolehlivý (nemám dlouhodobou zkušenost s Renaultem - se dvěma jsem jezdil, ale vždy jenom rok což je na posouzení málo). Nicméně dle mého názoru je Nissan/Infinity především v benzínových motorech na technicky vyspělejší úrovni.
neregistrovaný "MK"
21. 2. 2007 22:51
Re: Q45
Ja k tomu len tolko, ze Nissan podpisal dohodu o dodavkach motorov od Renaultu. A ak to nie je este stale dostacujuci argument, tak co takto spomenut vysokootackovy 8 valcovy trojliter z F1? Renault motory vie...
22. 2. 2007 08:03
Re: Q45
Jinou věcí je obchod a jinou technologie a vývoj. Za sebe doufám, že se to týká jenom naftových motorů. To bych překousnul...
neregistrovaný "MK"
22. 2. 2007 14:07
Re: Q45
Nie som si uplne isty, ale zda sa mi, ze v tom clanku sa spominali len naftove motory. Nic to ale nemeni na tom, ze Renault ak chce, tak dokaze konkurovat aj tym najlepsim na poli benzinovych motorov.
21. 2. 2007 10:40
Re: Q45
Wolffe, ja netvrdim, ze Q45 nie je Nissan...praveze je, ale Nissanom pre domaci japonsky trh. Obavam sa, ze na Infiniti to nestaci. Tiez by som netvrdil, ze je lepsi, nez americania potrebuju - Lexus LS je sakramensky dobry a uchytil sa. Ja suhlasim s najcastejsimi vytkami k tomu autu - a tie sa tykaju jeho vyzoru. Prave v designe bude kamen urazu (pretoze technika, aj vybava su nepochybne dobre). Ten design je totiz strasne tazkopadny a masivny. Dokonca tam je nieco co by som popisal ako "roztapajuceho sa snehuliaka". Akoby to auto chcelo byt povodne elegantne, ale nejak sa to cele "roztopilo". A potom tie nepomerne obrovske predne svetlomety.... ;-\ Ako superluxusny Nissan Cima / President pre japonskeho zakaznika to je nepochybne vynikajuca volba...ale ako vlajkova lod premiovej znacky (s globalnymi ambiciami) to chce viac. Obavam sa, ze podstatne viac. Minimalne v designe. To auto potrebuje jasny a sabevadomi vizulany image. Rozhodne nie vyzor obrovskej luxusnej hmoty pre 60. rocneho pana (pretoze ked opustal US trh, tak vekovy priemer zakaznikov bol desivy - 58 rokov)/// Tiez nerozumiem, preco by to malo ist pod Renaultom "do kytek".. Bol to renault, kory postavil Infiniti v poslednych rokoch na nohy. Je to Renault, ktory posiela Infiniti do sveta (vratane EU). A je to Renault, ktoremu v EU chyba luxusny sedan na ktorom by vramci luxusneho segmentu boli vysoke marze...takze si myslim, ze pod Renaultom caka Q znovuzrodenie... ;-)
neregistrovaný "wolff"
21. 2. 2007 11:00
Re: Q45
No tak já ti nevím... Mě se to auto líbilo (i vzhledově)... Jen prostě ani pro američany to nemělo jméno... Teď nevím, měl lexus 8mi vál (byť přiškrcený na 300 koní)? Q45 ano... To auto bylo mazec...přesto ho majitel firmy (cca 45 let věku) co sem dělal hodnotil hůř než BMW 5. Nechápu...To auto bylo po všech stránkách lepší... opravdu. 5ka je proti tomu drkocavá hérka... Mimo jiný, vzhledem k tomu, že to bylo jedno z nejdražších aut, je pochopitelný i věkový průměr majitelů těchto aut...(no musí už něco mít v kešeni)
21. 2. 2007 11:27
Re: Q45
Ano, LSka boli V8.;-) Potom je tu dalsi problem: Q45 je 5-metrovy luxusny sedan, ktory ma byt postaveny proti BMW 7er... Konkurentom BMW 5er je mensi Infiniti M... A ten vekovy priemer: automobilky potrebuju predavat tieto luxusne auta bud firmam, alebo mladsim manazerom. Predavat takmer vylucne auta preddochodkovym rocnikom a dochodcom jednak vela vypoveda o konkretnom aute, ale hlavne nici znacku...
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2007 08:34
Vznětové motory
Marko, jsi poněkud neurčitý, i když jasně stanovíš, že se vznětovými motory se počítá.
Netušíš, co by to mohlo být za motory? Mne napadají pouze YD22 (2,2DCI - XTrail, YD25 - 2,5DCI Pathfinder)
Tyto motory mi nepřipadají moc vhodné a 3 litr z Patrolu už vůbec ne, také 2,0DCI od Renaultu bych spíše zavrhl, i když je dobrý.
Šestiválec bych viděl jako nezbytný a vím, že Nissan již na něčem pracuje (vstřikování common rail Denso 2000 bar). Ale zatím jsem si myslel, že jde pouze o verze výše uvedených motorů pro Euro 5...
Rozbalit vlákno
5
21. 2. 2007 10:19
Re: Vznětové motory
Ospravedlnujem sa za tu "neurcitost" lenze fakt netusim, co za diesle bude Infiniti pouzivat. V japonskych magazinoch bola raz uvedena sprava, ze vyvijaju rad uplne novych vznetovych motorov. Je to sice dost pravdepodbne, ale nikde som dodnes nedokazal njst o tych motoroch nic blizsie... ;-\
neregistrovaný "tw"
21. 2. 2007 22:06
Re: Vznětové motory
Něco na tom vývoji bude, tohle jsem našel v newskách:

Nissan announce development of new four-valve-per-cylinder, direct-injection (DI) diesel engine series consisting of a 2-liter class and 3-liter class. These engine series provide substantially improved power output along with lower noise and vibration levels, which have been traditional drawbacks of DI diesel engines. Nissan developed this engine series in response to he heightened need in recent years for passenger-car DI diesel engines with superior thermal efficiency, a characteristic advantageous for reducing CO\d2 emissions
anonym
22. 2. 2007 08:35
Re: Vznětové motory
Dik :yes: ;-)
22. 2. 2007 08:36
Re: Vznětové motory
To som bol ja. :-)
neregistrovaný "tw"
22. 2. 2007 19:20
Re: Vznětové motory
Tohle by tě taky mohlo zajímat:

Nissan to launch new diesel engine cars
13/12/06

Nissan Motor says it will release vehicles equipped with new, environment-friendly diesel engines, in the Japanese, North American and Chinese markets in 2010.

Nissan Motor Co said on Monday it will release vehicles equipped with new, environment-friendly diesel engines, in the Japanese, North American and Chinese markets in fiscal 2010.

The release of the new vehicles will be part of the Nissan Green Program 2010, a medium-term environmental action plan, that also includes a project to launch a gasoline-electric hybrid car, based on Nissan's own technologies, in fiscal 2010 for the Japanese and North American markets, the automaker said.

With the NGP 2010 aimed at reducing carbon dioxide emissions as one of its features, Nissan will develop some of new diesel engine vehicles jointly with Renault S.A. of France, which has a 44 per cent stake in the second largest Japanese automaker.

While diesel engine vehicles tend to be shunned in Japan for their noise and lack of power, Nissan is "confident" that the market for them will grow because of technological advances being made on them, Nissan Chief Operating Officer Toshiyuki Shiga said at a press conference.

Prior to the release of new diesel engine vehicles in the Japanese, North American and Chinese markets, Nissan will introduce vehicles equipped with new diesel engines in Europe in the first half of fiscal 2007.

Nissan, which has lagged behind Toyota Motor Corp and Honda Motor Co in the development of hybrid technologies, will introduce its first hybrid car in the US market in 2007, though utilising a hybrid system from Toyota.

In addition to the development of Nissan's original hybrid technology, the NGP 2010 envisages the carmaker selling a gas-fueled car that will run 100 kilometres on three litres of fuel, starting from Japan in fiscal 2010.

Believing that vehicles using electric motors will become more important in the future in an attempt to reduce CO2 emissions, Nissan said it will launch the next-generation fuel cell vehicle early in the next decade.

The Tokyo-based automaker said it is preparing to establish a new company to develop, produce and market advanced lithium-ion batteries.

Nissan has worked out the NGP 2010 against the backdrop of the United States and Europe planning to adopt new rules designed to sharply reduce CO2 emissions by fiscal 2010. In addition, Japan is expected to toughen its clean-air regulations in 2009.

On new technologies to meet stricter environmental rules in the world, Carlos Ghosn, who heads Nissan and Renault, told Kyodo News in October that the two automakers are "not pushing one technology, contrary to some of our competitors".

Instead of pursuing such technology as hybrid solely, Ghosn said Nissan is exploring a wide range of options in marketing new models, including those equipped with improved diesel engines, bio-ethanol engines, or fuel cells.

He said each regional market may go in a different direction as there are differences in environmental regulations, energy dependence and consumer needs.
21. 2. 2007 10:28
INFINITIVNÍ PREMIERA,
INFINITI... dokonalé jméno, dokonalá znělost, dokonalý obsah. Ten, kdo vykoumá takovýto název automobilky, ten je zralý na Oscara. V Česku nemám o osud Infiniti starost. Podle mého to jsou (budou) vozidla o řád přitažlivější, než konkurenční Lexus. Můj odhad je, že oproti prodejům Lexe (i s jeho evropskou historií) vystartuje zde zájem o Infiniti neporovnatelně silněji. Ano. Infiniti jsou auta, která v sobě mají jiskru. Koneckonců, to, jak zde byl přijat model FX hovoří za vše. Tohle auto tu během velice krátké doby (a to při absenci oficiálních dovozů) zdomácnělo, a takhle to bude jistě i s ostatními modely. Koneckonců v Česku má i mateřský NISSAN velmi dobrý zvuk. jak by také ne - model Z, Patrol, Murano, dnes i Qaška (podle mého, trhák roku)... jo, to jsou auta s duší. Tak Infi... čekáme. P.S. Marko opět - :yes:
Rozbalit vlákno
11
21. 2. 2007 10:50
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
Ano Infiniti ma v Europe vacsi potencial ako Lexus. Len sa trochu bojim o to, ako bude zvladnute predstavenie znacky v EU. Ked vidame s kamaratmi FX, tak sa ma pytaju co to je. Ja m poviem, ze Infinti a oni, ze dobre, ale: "A prvym menon? Znacka je aka?" Ked zopakujem, ze Infiniti, tak sa docakam odpovede, ze to pocuju prvykrat, a ze co to ako ma byt... (No a potom mi oznamia, ze sa im to nepaci. Co je ale OK, pretoze to auto u "obcajnej" klienteli silne narusuje ich predstavu o designe auta - "krabicku" na 4 kolesach.). A bojim sa este niecoho. Neviem ako vas, ale tu su dealerstva Nissanu v pomerne katastrofalnom stave. A ak importer Nissanu nedokaze zabezpecit kvalitnu predajnu siet ani pre sojuzakladnu znacku...ako to zvladne s premiovym Infiniti, ktory bude vyzadovat obrovsku pozornost...
neregistrovaný "Pipo"
21. 2. 2007 11:11
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
Podka mna ma ties velku sancu ten design je fakt uzasny. Mozno to nebude auto pre srarsich konzervativne zameranych zakaznikov ale na mladych ludi a to je podla mna cielova skupina Infiniti. Ludi co si dokazu zarobit na taketo auto ale chcu sa odlizit od us okukanych premiantov v EU a to tym prevratnym designom. Da sa povedat ze je to take americke BMW jazdne vlastnosti sice horsie ale co sa tyka designu Infiniti sa ho nezlaklo ako BMW po svojej sedmicke. Obrovska vyhoda Infiniti oproti Lexusu budu tie dysle. Nieze by europan nemyslel do buducnosti v ramci hybridnych technologii ale predsa len diesel je diesel a este dlho bude v europe kralovat no ale to je us na pleciach Nissanu aby dokazal pripravit diesle zodpovedajuce premiovosti tejto znacky a tak isto aj vykonom. Dokonca by som si dovolil tvrdit ze by bol namieste aj nejaky osemvalec. V clanku si nespomenul QX podla mna by si ties naslo zakaznikov popri Q7 a GLK ale tu by bol fakt na mieste dieselovy osmivalec. Marko zase ako inac :yes: P.S. Prezrad co bude na buduce aby sme sa us mohli tesit ;-)
21. 2. 2007 11:32
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
Nabude je pripravovana Mazda. QX som nepsomenul, pretoze do EU nema namierene. Je totiz otazne, ci by sa tak giganticke SUV dokazalo pri tych cenach paliv (a vlastne aj bez toho) v EU dostatocne dobre presadit. Ja myslim, ze nie... Jediny "mastodont" v EU je Cadillac Escalade, a ani ten tu nema ambiciu predavat vo velkom... Ti zakaznici Infiniti: urcite to bude smerovat na mladsie rocniky. Tie nie su zaazene predsudkami...v prvom rade ale pojde o ludi, ktori dokazu vnimat design aj dalej ako za povestneho GTI-ho ;-) "porcelanoveho jelena na strikovanej decke". :-)
anonym
21. 2. 2007 11:43
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
:yes: to s tym GTI-im bolo dobre ;-) Na mazdicku sa tesim hlavne na CX7 :-) A ja som to QX s dieselom ale to by bolo asi dost problem je len tak ale vravim hodil by sa aj daky dieselovy osmivalec ;-\
21. 2. 2007 22:19
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
:-) :-) :yes:
neregistrovaný "ugit"
21. 2. 2007 18:57
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
někde jsem četl, že stávající prodejci nechtějí Infiniti, protože jedním z požadavků zastoupení je zcela samostatný autosalon. To je pro prodejce hodně drahá vstupní investice a pokud na tom bude importér trvat a celková podpora bude na dnešní úrovni, tak se asi moc zastoupení Infinity nedočkáme.
21. 2. 2007 20:26
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
Ano...pred par dnami tato sprava bezala na zahranicnych serveroch. Plus tam boli nejake dalsie vytky. Myslim ale, ze na tom vstupe Infiniti na trh to nic nezmeni. Ak na to nemaju predajcovia Nissanov, moze to dealerstvo postavit aj niekto iny...kto na to ma. Predavat auta kulturnym sposobom je podla mna standard...a ak na to niekto nema, nech ide predavat zeleninu do stanku na trh. My v BA mame predajcu, ktory v skleniku predava na jednej ploche Nissan, Fiat, a Alfu Romeo + Iveco. Nieco strasne - vyzera to ako lepsi bazar! takze az pojdem kupovat Nissan pojdem k tomu druhemu...pretoze az budem kupovat auto, budem chcet vediet,ze som u znacky kt. som si vybral...nie v nejakom kumulativnom multi-showroome. Akurat, ze ten druhy dealer je v polorozpadnutej budove. Tiez des a hroza... Btw. aj dealeri Toyoty museli pre Lexus postavit samostatny showroom... ;-)
neregistrovaný "ugit"
21. 2. 2007 18:58
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
někde jsem četl, že stávající prodejci nechtějí Infiniti, protože jedním z požadavků zastoupení je zcela samostatný autosalon. To je pro prodejce hodně drahá vstupní investice a pokud na tom bude importér trvat a celková podpora bude na dnešní úrovni, tak se asi moc zastoupení Infiniti nedočkáme.
neregistrovaný "ugit"
21. 2. 2007 19:01
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
Někde jsem četl, že stávající prodejci nechtějí Infiniti, protože jedním z požadavků zastoupení je zcela samostatný autosalon. To je pro prodejce hodně drahá vstupní investice a pokud na tom bude importér trvat a celková podpora bude na dnešní úrovni, tak se asi moc zastoupení Infiniti nedočkáme. :-(
Avatar - Ricardo
21. 2. 2007 22:13
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
V ČR to s Nissanem není po všech ohledech žádná sláva ;-\ prakitcky je to ta značka co vyrábí několik SUV a 350Z. Dealeři odpadají, oblíbeným cílem je údajně Kia. O nástup Infiniti bych se nebál, do začátku bude stačit jeden, max. dva dealeři a ti se určitě najdou.
22. 2. 2007 08:38
Re: INFINITIVNÍ PREMIERA,
Ano...s tymi dealerstvami sa nieco deje. ;-\ zapada to do podivneho manazovania tej znacky...
21. 2. 2007 10:38
OT: Marko- dotaz
Zdravím, Marko. Moc dobrý článek, jako vždy :yes: Mám jeden takový dotaz čistě soukromého rázu, a možná bys mi mohl odpovědět... Máš nějaké informace o nástupci Renaultu Vel Satis? Slyšel jsem nějaké spekulace o tom, že Renault se chce z tohoto segmentu stáhnout... ? PS: díky ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
11
21. 2. 2007 10:59
Re: OT: Marko- dotaz
Vel Satis je nestastny model. Auto je vynikajuce zvnutra, ale ten exterierovy design ho znicil (vlastne aj ta crossover koncepcia - zakaznici o luxusne auto chcu asi konzervativne tvary): vysledkom su rapidne nizke predaje. Ani ako novinka sa Vel Satis nedostal ani len k polovici planovanych vyrobnych cisiel, a postupne to stale viac klesa. Takze priamy nastupca nebude. Renault ale nad Lagunou vyvija nove auto - ma to by crossover miesajuci koncepcie kombi, SUV a luxusny interier. Pravdepodobne pojde o nieco podobne, ako pripravovane BMW V5... Termin uvedenia by mal byt niekedy v rozmedzi rokov 2009-10. ;-)
neregistrovaný "O.J."
21. 2. 2007 11:03
Re: OT: Marko- dotaz
A taký bežný suv nepripravuju Renaultaci...už dost chýba podla mna.
PS.clanok je super ako vzdy :-! :yes:
21. 2. 2007 11:15
Re: OT: Marko- dotaz
Seriova podoba parizskej studie Koleos bude do roka, a nieco sa povrava aj o velkom SAV na bazi Nissanu Murano, ale tam nie je iste ci ide o dalsi model, alebo to ma byt prave ten crossover spominany vyssie. ;-)
21. 2. 2007 11:12
Re: OT: Marko- dotaz
Díky :yes: Je velká škoda že design exteriéru naprosto zničil "kariéru" jinak velmi solidnímu a vrcholně komfortnímu autu. Výrobce chtěl být za každou cenu originální, holt totálně to nevyšlo... Jsem zvědavý, jak se povede ten nový velký vůz, kombinující kombi s SUV. V této cenové kategorii bych to tipoval opět na debakl, přestože např Mercedes R si zjevně popularitu získá. Od prestižních značek se zkrátka avantgarda přijímá zákazníky mnohem lépe. Každopádně díky moc! :-) :yes: ;-)
21. 2. 2007 11:18
Re: OT: Marko- dotaz
Ja myslim, ze pre crossover-koncepcie je miesto aj u mainstreamovych znaciek. Ide len o to, aby boli atraktivne, a cenovo zodpovedajuce. Ak chce Nissan predavat luxusne auta, tak jedinou cestou je podla mancrossover - na to aby predaval velke sedany uz nema dostatocny image. Nakoniec, Opel pojde rovnakou cestou... ;-)
21. 2. 2007 11:32
Re: OT: Marko- dotaz
Dokud Renault ve vyšší střední moc neexperimentoval (R25, Safrane) tak sice neměl kasovní trháky, ale alespoň prodával. Pak si vzpomněl že chce být avantgardní a zde má výsledek. A evidentně si nechce dát pokoj... Nevěřím v úspěch velkého a drahého crossoveru od Renaultu, ale možná překvapí. Že Opel půjde podobnou cestou mě nepřekvapuje, zřejmě má stále málo "nadranou hubu"... Bude v budoucnu (mimo Audi/BMW/MB) vůbec ještě existovat segment velkých sedanů, nebo je nahradí crossovery?
21. 2. 2007 11:39
Re: OT: Marko- dotaz
Myslim, ze vo vyssej strednej, a hornej triede sa udrzia s klasickymi koncepciami (4dv. sedan, resp. 4dv. "coupe" - alebo tomu hovorme ako chceme) len "lepsie" znacky: Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Volvo, Saab, Alfa Romeo, ak prezije, tak aj Lancia, mozno VW. Potom par zamorskych znaciek, ako Cadillac, Chrysler, Lexus, Infiniti. Mainstream sa posunie zrejme k tym praktickejsim crossoverom (Btw. pod Cadillacom som vcera zavesil teaser conceptu nastupcu Vectry ;-) )
21. 2. 2007 11:53
Re: OT: Marko- dotaz
nevím proč, ale skoro mám strach z toho, až to vystoupí z té tmy... Už ani nepamatuju dobu, kdy mě něco příjemně překvapilo. Takže nad klasickým sedanem se stahují mraky? To je velice smutné. No nic, budeme sbírat veterány :-) . Celé to nechápu: Výrobci byli spokojení, ale nevěděli o tom... Teď bloudí a zmatečně hledají vhodnou parketu. SUV, MPV, případně jejich průsečík v podobě CrossMPVSUV 8-s Moudří kráčejí klidným a jistým krokem, zatímco blázni okolo nich tančí dobové tance...
21. 2. 2007 12:14
Re: OT: Marko- dotaz
Nemyslim, ze by bolo uplne zle, ze vyrobcovia musia vymyslat nieco nove, moderne. Pre mnohych to je aj nutnost, pretoze ak chcu ponuknut auto s vyssou pridanou hodnotou (marzou) musia prist s tym, s cim maju sancu oslovit ludi. Na velke sedany nie su dost nobl, takze tie to uz byt nemozu (dokonca aj tie R25 a Safrane mali klesajuce predaje - prave preto Renault skusil Vel Satis) - takze idu logicky do crossoverov. samozrejme, nebude tam ta ista cielova skupina, a tiez nesmu ponuknut nieco vyzorovo odpudzujuce... Pravdu mas ale v tom, ze sedany sa neomrzia - tie pojdu stale dalej. Ostatni ale budu musiet zas hladat nieco ine, az sa crossovery zakaznikom omrzia... /// Na tU "Vectru" som zvedavy aj ja... Nadej na krasne auto stale zije!!!! :-) ;-)
21. 2. 2007 12:28
Re: OT: Marko- dotaz
Kdysi jsi zde dal odkaz na nějaké špionážní foto (nebo skicu, teď už si nevzpomínám) nové Vectry resp. jejího nástupce a vypadalo to hodně potentní. Podle mě Opel nemá jinou možnost než přijít s designově vyspělým vozem, když zákazníci dali jasně najevo že současný styl Vectry je moc neoslovuje. Už aby byla tady! Na druhou stranu, nástupce Frontery mě dost zklamal, čekal jsem mnohem víc.
21. 2. 2007 20:14
Re: OT: Marko- dotaz
Ano...bolo to z AutZeitungu...takze aj dufam, ze po sucasnom aute proste musia uviest nieco co vyrazi dych.. Antara je naozaj premarnena prilezitost. "Trci" z toho Korea.. ;-\
21. 2. 2007 16:10
Budou na druhé koleji?
Ahoj Marko, děkuji za výborné články. Chtěl bych se tě zeptat, zda nehrozí v Evropě, vzhledem ke značné konzervativnosti lidí zde, případně rovněž velmi konzervativní manažerské elity, že se tyto automobilky (Lexus/Infinity) dostanou neprávem jaksi na druhou kolej? Co v tomto ohledu hodlají tyto značky podniknout? Přeci jenom ten konzervatismus je živen i v dalších generacích velmi silně :-) (my to tu od některých rovněž často zažíváme >:D ). Jaký je vůbec tvůj vztah k japonské produkci? Oslovují tě obecně jejich konkrétní vozy či jednotlivé značky? Napadá mne to vzhledem k současné sérií článků k japoncům, které mne osobně velmi těší, protože jsem si je z mnoha důvodů oblíbil.
Rozbalit vlákno
10
21. 2. 2007 20:12
Re: Budou na druhé koleji?
Nemyslim, ze by nutne bolo treba nieco robit. Cele portfolio Lexusu, a osobaky Infiniti maju aj pri napadnom a atraktivnom designe prijatelne tvary pre kohokolvek, kto nie je "superkonzerva". ;-) Ak sa budu tieto auta predavat nejaky cas horsie, nebude to tym, ze by boli nedostatocne luxusne, alebo prilis extravagantne. Bude to tym, ze im chyba tradicia. Teda istym sposobom tiez konzervativna hodnota. V EU totiz posobia na domacej pode klasickych znaciek Audi, BMW, MB, Jaguar (RR, Ferrari, Maserati, Bentley, AM, Lambo, ...). Takze premiovost je v EU nutne chapana inak ako v USA, alebo Japonsku. Hlbsie.... A ta hlbka obom jap. znackam chyba. Ale s tym nemozu nic robit. 100 ani 50 rokov si nemozu vymysliet. Takze musia tuto fazu "pretrpiet" a cakat na novu generaciu zakaznikov u kt. sa uz znizi ta nevyhoda. Dovtedy budu oslovovat rastucu skupinu mladych kupcov, so "slobodnejsou myslou"... :-) /// Ine to bude s oboma crossovermi Infiniti. Tie su tak ine, ze ich nakup si vyzaduje istu davku "exhibicionizmu". Ktora je asi uz dost za hranicou toho, co vacsina zakznikov znesie... Ale takto aspon ostanu "raritami". /// Aky je moj vztah k jap produkcii? Taky ako k USA, a EU. Milujem ju... :-) Kazdu sice pre nieco ine, ale vsetky rovnako silno (u EU je ale nieco naviac: hrdost a obdiv). V kazdej znacke sa da najst nejaka krasna hodnota: Subaru by mohlo byt, s portfoliom modelov, kt nosim v hlave, tym najlepsim co mozu jap. ponuknut, Mitsubishi ma imozantnu rallye-historiu (a Pajero!), Infiniti a Mazda su "driven by perfect design", Toyota je prisne logicka, Lexus je okrem vynikajuceho designu aj technologickym leadrom, a marketingovym zazrakom, Honda je zas technologicky zazrak (a ich era F1 na prelome 80./90. rokov je obdivuhodna), Nissan je najeuropskejsia z jap. automobiliek + nechava prave ozivat buducnost, Daihatsu a Suzuki uvadzaju jeden atraktivny model za druhym...a ich kei-cars su svetom samym o sebe...ktory mi v EU nezazivame. /// A modely? Japonci maju vela dobrych aut, ale ten moj naj-naj zoznam je: Daihatsu Terios ako najlepsie male SUV, Honda Elysion ako najimpozantnejsie superluxusne MPV, sedan Mazda 6 ma cisty design v pravej podstate toho slova, Nissan je jedina automobilka na svete, ktora ma u mna tolko "must have" modelov: March (alias Micra), Cube, Dualis (Qashqai), Skyline (alias Infiniti G), Stagea AR-X Four, Fuga (alias Infiniti M), Fairlady Z (alias 350Z), Murano, Pathfinder... Lexus GS v ciernej farbe je architektonicke dielo... Suzuki Grand Vitara je najlepsie kompaktne SUV, a Toyoty Ist a Previa su tiez krasne... A nad tym vsetkym je Infiniti FX, ktore je dielom designoveho genia... A to je iba pomyselny vrchol ladovca mojej vasne pre japonske auta... :-) Staci takto?
21. 2. 2007 20:23
Re: Budou na druhé koleji?
Vyčerpávající, krásné a v mnoha ohledech překvapivé... :yes: Až budeš mít cestu přes Banskou Bystrici, zastav se, uvařím ti kafe... >:D
21. 2. 2007 21:00
Re: Budou na druhé koleji?
:-) (...preco prekvapive? ) // OK, ked pojdem cez BB tak sa ozvem (ale caj Michale, caj! My so studenym britskym odchovom pijeme zaasadne len caj! >:D ). Teraz nemam cestu v plane, ale to sa pravdepodobne rychlo zmeni... ;-)
21. 2. 2007 21:14
Re: Budou na druhé koleji?
Překvapivé proto, že neexistuje mnoho lidí, kteří dokáží takto ocenit japonské vozy. Většinou to provází nechápavé pohledy. :-) To že zmiňuješ modely, u kterých většina lidí ani neví jak vypadají, mne u tebe jako znalce nepřekvapuje, ale tipoval jsem tě spíše na tradičnější konzervu... >:D No, milé. Jinak čaj tu někde v snad také najdu, kdyžtak ho nechám koupit... Nějaký speciální nebo stačí starý dobrý Earl? ;-)
21. 2. 2007 21:44
Re: Budou na druhé koleji?
Earl staci...ale prosim bez mlieka 8-s >:D No...ja aj som konzerva. Aspon v tom zmysle, ze vyzadujem tu "hlbku" znacky. Ale viem si predstavit aj situaciu, ze by som musel z tejto pozicie ustupit. Ono totiz "ustup" od MB, BMW smerom k Infiniti, Lexusu nie je nijak zly kompromis. V zivote sa totiz moze stat milion horsich veci, ako to, ze si "musim kupit" Lexus / Infiniti... :-) ;-)
21. 2. 2007 21:51
Re: Budou na druhé koleji?
to hej :-) ;-)
Avatar - Ricardo
21. 2. 2007 22:10
Re: Budou na druhé koleji?
:yes:
22. 2. 2007 08:39
Re: Budou na druhé koleji?
:yes:
21. 2. 2007 22:23
Re: Budou na druhé koleji?
:yes: :yes: :yes:
22. 2. 2007 08:39
Re: Budou na druhé koleji?
;-) :yes: :yes:
neregistrovaný "MartinNL"
21. 2. 2007 20:19
OT:
Marko, ako odborneho garanta tohoto serveru :-) by som sa ta chcel opytat na nazor na starsi Lex IS 200 ... technicke udaje si clovek zozenie, ale mas s nim (tvoji znami) aj nejaku skusenost? Pripadne len nazor ... velmi hmlisto spekulujem o nejako dvoj - trojrocnom ... diiiky a vsetko dobre. :yes:
Rozbalit vlákno
2
21. 2. 2007 20:55
Re: OT:
Martin, ja nie som odborny garant tohto serveru >:D Ja sa tu iba e-vyskytujem >:D ...teraz dokonca iba "endemicky" >:D /// Minulu generaciu ma (mal) kolega prispievatel ZZ...takze ho skus vystriehnut, a on Ti povie viac. Ja Ti mozem povedat iba tolko: neurobis chybu ak kupis! ;-)
neregistrovaný "MartinNL"
21. 2. 2007 22:43
Re: OT:
OK vdaka za radu. ZZZzzz niekedy vystriehnem. Nie je to s tou kupou az tak horuce, ale co ak najdem ten pravy ... ;-) o odbornosti a garantovani vieme svoje, staci preletiet par riadkov vyssie, howgh
neregistrovaný "Tom"
21. 2. 2007 21:53
STUDENÁ SPRCHA..
Občas zaslechnu názor o tom, jak bude Infiniti v Evropě úspěšné, dokonce daleko úspěšnější než Lexus.. Aby bylo jasno - Infiniti úspěch přeji, ale zas tak moc optimisticky to (minimálně v prvním desetiletí) nevidím. 1) Není vůbec lehké se v Evropě prosadit, když chcete uspět v prémiovém segmentu v Evropě, tak musíte nebídnout "víc" než domácí zavedená konkurence, musíte být v něčem "jiní a lepší" a na tom vybudovat svou image.. každý asi tuší, jak na to jde Lexus - spolehlivost, totální spolehlivost byla základem, který mu proklestil cestu a pomohl mu vybudovat poměrně slušné renomé.. ale to nestačí, Lexus to samo dobře ví a tak na to jde přes hi-tech (a myslím, že se mu to celkem daří) X ale co Infiniti? V čem je Infiniti tak mimořádné? Proč koupit zrovna Infiniti? Včem je Infiniti mimořádné? Čím se bude profilovat proti ostatním? Nenechme se mýlit modelem FX, který je úspěšnou výjimkou.. pro úspěch v Evropě je nutné být v několika oblastehc lepší než zavedená konkurence, což ovšem u Infiniti bohužel nevidím. 2) Za vším jsou prachy. Koncern Toyota je jedním z mála, vlastně prakticky jediný koncern, který může být je vysmátý.. ekonomicky nemá konkurenci, nikdo si nemůže dovolit investovat tolik jako oni, nikdo nemůže dát tolik do výzkumu a vývoje, téměř nikdo nemůže zavést tolik nových technologií, téměř nikdo nemůže investovat tolik do PR.. Koncern Renaultu se sice povedlo zachránit Nissan a pomoci nastartovat Infiniti ovšem zas tak slavné to tedy není.. kdo se trochu orintuje, tak ten moc dobře ví, že u Nissanu začíná bublat problém profitabilitou, navíc prodeje Nissan i Infiniti klesají.. Renault také nejede, tak "jak by měl".. opět, nenechme se mýlit, tento koncern na tom příliš růžově není! Což může mít pro Infiniti fatální následky. 3) Opě, kdo se trochu orientuje, tak ví ;-) Píšu to jako třetí připomínku, ale je to možná nejdůležitější připomínka - INFINITI PŘILIŠ NEVĚŘÍ ANI DEALEŘI NISSANU!!! Kvůli Infiniti je nutné vybudovat novou síť autosalónů, která bude oddělena od prodejen Nissanu a Renaultu.. evropským dealerům se do investic nechce, protože povchybují o úspěchu značky v Evropě.. Infiniti držím palce a doufám, že se nakonec přeci jen v Evropě uchytí.. ovšem pokud si někdo myslí, že bude do 5 let úspěšnější než Lexus.. možná by to chtělo trochu více číst nebo si dát studenou sprchu ;-) Je to totiž utopie..
Rozbalit vlákno
8
21. 2. 2007 22:50
Re: STUDENÁ SPRCHA..
Všechno špatně, Tome. Není rozhodné, co o Infi cítí dnes dealeři Nissanu... důležité je, co NISSAN a tedy Infi znamená pro lidi. Lex, jak správně píšeš, sází na dokonalou techniku. Koho to ale zajímá? Pár fajnšmekrů se na to chytí. Lidé, kteří ovšem kupují luxusní segment se nerekrutují jen z technických spasitelů, dokonce bych odhadoval, že většina chce hlavně pohledné a pohodlné auto, a to je přesně to, co jim Infi nabízí. Navíc, jak známo, Evropa bohatne a, co je důležíté, bohatnou (to je poprvné v lidských dějinách) zejména mladí lidé, a to zásluhou toho, že to bohatství se generuje v oblastech, které "okupují" právě mladé mozky. Takže tihle lidé, ti potřebují emoce, nejen dokonalého hybrida. Ti mladí lidé uvítají Infi, právě jako další možnou variantu života. A Infi jim jí nabízí vrchovatě. Jak píši nahoře - model FX se tu prodává skrzevá šedivé dovozy a slaví takové úspěchy, že to v tomto kontextu bere dech... Rozumíš, Infi to tu sbouralo ještě dříve, než se dostalo na oficiální trh. Pak je důležité vědět to, že narozdíl od TTT, má Nisan vynikající image. Vůbec nejde o to, jestli má někdo nejspolehlivější auta, koho to zajíma? Jde jen o to, jaké dělá modely, a jestliže tu "matka" prodává legendy typu Patrol, jestliže se o ní ví, že je to ona, co stvořila překrásný vůz, totiž model "Z", jestliže tu dokonale usadila model Murano, rozjíždí trhák jménem Qvaška, nabízí ti Pathfindera, tedy jak vidíš, vše pocitově dokonalé káry... a chceš-li, pak nebe a dudy ve vztahu k TTT, nemusíme mít o osud Infi v Evropě starost. A speciálně v Česku (což tebe a nás jistě zajímá nejvíce) bude podle mého nástup Infi impozantní. Jen si vezmi, kdo se dnes zajímá o IS... prodá se za měsíc pár (takřka doslova) kousků a to je vše... v době, kdy by měl být jeden z nejprodávanějších kousků prémiové střední třídy, a vidíš, že ani cena s lidma nehne... tak prosím sleduj nástup Infi... to bude nástup jiné ligy. Ligy, která ví, co Evropa chce. P.S. Všimni si - neexistuje, aby BMW nebo Mercedes ve svých reklamách pořádali inženýrské orgie o jejich technice... vždyť by to bylo směšné. Každý přece ví, že jsou to dokonalá auta... No, a tvůj oblíbenec nás zahlcuje technickými informacemi na které... to je ti snad jasné, kdekdo kašle. Jde jen o image. Ten totiž rozhoduje v devadesáti procentech o tom, co se v lux segmenztu koupí. No, tak o tom to Tome v tomto segmentu je... nikoliv o počtu barevnejch kontrolek na přístrojovém penelu.
neregistrovaný "Pipo"
22. 2. 2007 01:09
Re: STUDENÁ SPRCHA..
Tentoraz musim z tebou suhlasit GTI design Infi je nadcasovi je to co mlada generacia ocakava je to k comu sa BMW od sedmicky neodhodlal okrem M je nieco uzasne a ties som si nemyslel ze to bude nieco uzasne ale ako Marko spomenul !diesle v infiniti! hned som spozornel. krasny a nadcasovy design a dieselove motory od nissanu a reanautlu ocakavam spicku je pre infi velmi dobra pozicia us sa tesim ked medzi premiantami prerazia Lexus a Infi uvital by som aj Acuru us mi idu tie MB, BMW a Audi na nervi je ich privela keby som mal na to v buducnosti asi budem urcite by som sa chcel odlisit. Ale pozor dobre diesle Lex sa so svojim dieslom v IS trochu netrafil to sprevodovnie mu dako nevislo vidno ze Lex nema v ramci dieslov skusenost dufam ze Infi tuto chybu neurobi drzim jej palce :yes:
neregistrovaný "jahonzik"
22. 2. 2007 04:05
Re: STUDENÁ SPRCHA..
To jses teda uplne vedle frajere. Zastaraly image se uz tolik nenosi. Mame tady novy a to ma prave jen Toyota a hlavne Lexus. Jen par pamparonu by mohlo vypustit takovej zvast, ze technika nikoho nezajima, ze jim jde jen o image. Jo, troubo, to by ti i tyhle automobilky moc nepochvalily, ze jim davas jen maly procento priblblych bohacu, kteri chtej jen machrovat a nevedej poradne jak. V posledni dobe se vic lidi ohlidne za Lexusen nez za Mercedesem.
22. 2. 2007 09:44
Re: STUDENÁ SPRCHA..
Pěkněj pláč, jahonzíku... akorát by ti měli doma říct, že přesně tak, jak machrují ti v bavorácích, machrují ti v Lexech, neboť... každý chce machrovat... 8-s >:D :yes: o tom je svět, o tom je život... Tak machruj, třeba v tom Lexíkovi... uvidíš, že zde bude mnohem více těch, co budou machrovat v Infiniti. :yes: P.S. Technika, jahonzíku, tě nemusí vůbec zajímat, ať si koupíš Lexe, Infi, nebo AUDI... na všechno budeš zírat jak vejr na závěj. Tahle auta mají totiž kvalitní techniku v popisu práce :yes:
22. 2. 2007 08:00
Re: STUDENÁ SPRCHA..
No o tom image nissanu a toyoty by se dalo asi silně polemizovat, je to zřejmě vždy dost o vnitřním individuálním vnímání značky spíš než o objektivním. Já taky vnímám hondu nad škodou, kdežto ty opačně... ;-) Vidím tvůj postoj k infi, věřím v jeho úspěch, ale lex si takové hodnocení taky nezaslouží... Viděl jsi reklamu na LS, která jede v poslední době na eurosportu? (možná jede i jinde, nevím). Je nádherně emotivní, tichá, luxusní a naprosto vystihuje podstatu značky a toho auta jako takového. Pokaždé ji sleduji se zatajeným dechem... >:D O technice nebo spolehlivosti ani zmínka... nebo alespoň ne více než u ostatních značek.
22. 2. 2007 09:48
Re: STUDENÁ SPRCHA..
Reklamu jsem neviděl, ale často jen obracím nazelenalou dvoustránku v časopisech. Máš jistě pravdu, že jde o individuální vnímání té, které značky... no, právě... a já tvrdím, že v Česku (a to mne zajímá nejvíc) bude Infi zásadně úspěšnější, než-li Lex.
22. 2. 2007 10:51
Re: STUDENÁ SPRCHA..
Já tomu fandím, bezpochyby... Nevím, které nazelenalé stránky máš na mysli, já jsem se zatím setkal s reklamou na přebalu, tedy kvalitním křídovém papíře, s krémovým nádechem a fotkami zaměřenými spíše na luxus než techniku... Ale to je v celku buřt. Těšme se na oboje.
neregistrovaný "OZZY"
21. 2. 2007 22:54
Zdravím Marka
Poděkování jako vždy za tok info. INFINITY fandím a držím palce. :yes:
:yes
Jen lehká poznámka. Ohledně auta Vel Satis. mMsím podotknout, že interiér je nejen působivý, tak i komfortní, velmi pohodlný a hlavně dokonale krásný. Tedy pro mne.
Co se exteriéru týče, tak zcela vážně myšleno, je naprosto úchvatný, fascinující, originální, jedinečný. Proto asi má moje veškeré sympatie. Proč ho tedy exteriér zabil? Naopak všechny sedany jsou tak trochu na jedno brdo. Takže převládá konzervatismus nad kreativností? To je myslím škoda. Nejen pro RENAULT. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2007 08:54
Re: Zdravím Marka
Ozzy...o tom interiery nema cenu polemizovat - ten je :yes: . Ale exterier - tam tej kreativnosti bolo pouzitej az prilis. Ano je originalny, ale nie tak ako by sa cakalo. Hranata vec, v ktorej su jednotlive linie pospajane ako keby ozil Picassov obraz. A tak sa to aj predava - nekupuju to manazery. Kupuje to iba par ludi, kt. maju zaujem vlastnit "tak inu vec". Co samo o sebe nie je zle...ale vacsina tomu vyzoru nerozumie. Teda nekupuje. Teda je znicena investicia Renaulto do toho auta... ;-\
anonym
22. 2. 2007 09:17
malé OT
sorry za OT.Marko uz dlouho ctu tve clanky a mas me velke uznani.Chtel bych se te zeptat zda planujes nekdy v brzke dobe napsat esej o budoucnosti Lancie nebo AR? Zejmena s tou Lancii to bude asi smutne cteni,presto se primlouvam.. diky moc a jen tak dal! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2007 09:18
Re: malé OT
pardon,nebyl jsem prihlasen.. :*)
22. 2. 2007 09:45
Re: malé OT
Skoncim japoncov, potom pojdem na USA znacky, a este mi ostanu korejci, francuzi, svedi a prave taliani. Takze pisat o Lancii budem...otazka je kedy to bude ;-)
22. 2. 2007 09:43
Kde bude jadro problemu?
Vyssie som si precital Tomove aj GTI-ho nazory. V niektorych ohladoch sa da s oboma suhlasit - aj ked kazdy sa na to pozrel z ineho uhla. Tom ma pravdu v tom, ze je dobre aby mala znacka nejaku myslienku - napr. hi-tech. Nie kvoli konkretnym modelom - pretoze tam to vyuzije iba malokto, ale kvoli "obsahu" znacky. A ma pravdu aj v tom, ze Infiniti tak silnu myslienku nema. Vsadza na design (ale to Lexus prostrednictvom L-Finesse tiez). Lenze GTI ma zas pravdu v tom, ze ten design s poctivou technikou (Infi) nakoniec moze stacit. Ide o to, ze Lex je jedina znacka, ktora v tomto segmente nanovo vstupila na trh - takze sme videli iba jeden jediny sposob ako to spravit. Mozno dokaze Infiniti urobit to iste, inou formou ("iba" designom). Potom uz budeme mat dva sposoby uvedenia na trh - budeme moct porovnavat. Tiez by som sa nezaoberal tymi dealermi - ako som povedal. Ak ma doterajsi dealer namietky (resp. nema financie)...dealerstvo moze byt posunute niekomu inemu, kto chce / ma. Nakoniec, aj dealeri Toyoty museli vybudovat pre Lexus vlastne predajne. U oboch znaciek je tato poziadavka samozrejmostou. ("Ani Versace nepredava v jednej predajni s Levi´s.") /// Teraz nieco k tomu, kde ja vidim problem: 3.) Infiniti nema 5-metrovy sedan - to auto u kazdej plnohodnotnej premiovej znacky vytvara image. Ak to Infiniti rychlo nenapravi, moze to mat na vstup neznamej znacky, ktora chce byt premiovou a konkurovat v ociach zakaznikov Lexusu, neblahe dosledky. 2.) problemom je aj to, ze ta znacka je tu neznama. Zatial co Lexus vstupil do EU takmer okamzite po vzniku a postupne si tu budoval meno, o Infiniti tu "nikto nic nevie" ani po 18 rokoch existencie tej znacky. Par majitelov FX, a par fandov do aut to nezachrani... 1.) Najvacsi problem vidim, a teraz to napisem natvrdo, v LUDOCH z europskeho Nissanu (resp. aj z regionalnych centier). Vyvstavaju otazky o tom ci su to ludia na spravnych miestach... Dovody? Nedokazu komunikovat zmenu strategie Nissanu smerom na crossover-koncepcie. To som uz spominal minule... Pozeraju sa ako im miznu klasicke auta, a nove crossovery absolutne nepredstavuju verejnosti. Otazkou je ci im niekto vysvetlil / pochopili novu strategiu znacky, a to, ze teraz musia zacat jkomunikovat nak a intezivnejsie. Dalej, neexistuje aby v roku 2007 vyzerali akekolvek ich dealerstva tak ako v BA...takze su schopni tlacit na dealerov aby to zlepsili? Robia to vobec? Alebo im na tom nezalezi...a pasivne sa podvolili situacii?! (btw. tu nejde konkretne o BA dealerov - ale o princip, vid. nizsie). Dalej...ak dochadza k zmene strategie znacky - a tak zavaznej ako je prechod z klasickych aut na crossover-auta, je to tazka situacia sama o sebe. Na to aby bola zvladnuta by bolo dobre mat velmi aktivne zastupenie na kazdom trhu. V centre kazdeho diania. Lenze co urobil EU Nissan? Vytvoril regionalne centra, ktore obsluhuju viac trhov. Potencionalne rizikovu strategiu tak este viac "oslabil" tym, ze niektore trhy budu obsluhovane z inej krajiny. Dve velke zmeny naraz sa podla mojho nazoru nemali robit... No a potom je tu ta posledna kauza z dealermi Nissanu, ktori nechcu Infiniti. Co to je?! Ako, ze nechcu Infiniti? Zrazu..rok pred uvedenim znacky tak silne namietky. A verejne. To s nimi regionalne zastupenia (resp. EU Nissan) nekomunikuje? Alebo sa nesnazi najst nejake riesenie ich namietok? Cele akoby to zapadalo do toho obrazu o "anarchii" ktoru Nissan trpi u svojich dealerov. (Nissan nieco urobi, a necha svojich dealerov nech sa s tym pobiju ako vedia? A ak sa nepobiju, tak sa nic nedeje..) A potom: infiniti tu nikdo nepozna. Ako to, ze EU Nissan nepusta rok pred uvedenim znacky nejake PR materialy, nepozyva novinarov do USA na autosalon, a nevyuziva kopec inych nastrojov na to aby sirokej verejnosti ukazal, ze je tu nejake Infiniti... To chcu zacat s kampanou tesne pred zaciatkom predaja?! 8-s Mrzi ma, ale toto je obraz, ktory vznika o Nissane, ked sa na to clovek pozrie z blizka. Mam strach z toho ako bude uvedene Infiniti ...nie kvoli slabinam tej znacky, ale kvoli slabinam ludi, ktori ju tu maju uviest.
Rozbalit vlákno
5
22. 2. 2007 09:59
Re: Kde bude jadro problemu?
Marko, často diskutuji s kolegy o autech a já nemám to zjištění, že by Infiniti byla zde neznámou značkou. Pravě to mě na tvých příspěvcích překvapilo. Je tedy pravdou, že diskuze o autech se odehrávají v komunitě, která auta jaksi přirozeně sleduje... přesto, v Česku má, podle mého názoru Infiniti až tajuplný význam... jaksi vnímám silné očekávání. Nahoře píši, že podprahově má v češtině to Infiniti dokonalý podtext (tedi - Infiniti-va... definitiva...definiční...) a i to sehrává jistě svou roli. Souhlasím, že Nissan (jako i mnozí jiní) prostě neumí své výrobky zde vtěsnat do touhy lidí... jo, vlastně ani neznám nějakou prodejnu Nissanu... tak tohle se musí samozřejmě zásadně s nástupem Infi na trhy změnit. Jinak, nevím, jak je to u vás, ale když přijedeš do Prahy, tak zakopáváš o jedno FX za druhým... tedy i v tom spoatřuji odraz zájmu o Infi produkci. P.S. Už vidím tu reklamu v časopisech: INFINITI, vaše definitivní rozhodnutí... ;-)
22. 2. 2007 10:44
Re: Kde bude jadro problemu?
No, ved prave to...ze Infiniti je sice zname, ale len v komunite ludi, ktora sa o auta zaujima. Ono ale bude treba oslovit sirsie masy - a tam je ta znacka neznama. /// Co sa FX tyka.. s tym je to u nas podobne...na to ze ta znacka tu oficialne nie je, je tych aut pomerne dost aj v BA. ;-)
22. 2. 2007 10:56
Re: Kde bude jadro problemu?
Infiniti není neznámá značka mezi lidmi, kteří se již střetli s FX. Je faktem, že je to pro většinu lidí natolik nezapomenutelný zážitek, že si zapamatují i značku. Ale týká se to ve větší míře jenom velkých měst, kde lze tyto auta potkat a i tak většina lidí další pojetí o značce, jejím zaměření a modelovém portfoliu nemá.
neregistrovaný "waltari"
22. 2. 2007 13:14
Re: Kde bude jadro problemu?
GTI :yes:
22. 2. 2007 11:00
Re: Kde bude jadro problemu?
S těmi dealerstvími, PR a dalších věcech máš naprostou pravdu a já v tom vidím současný úpadek nissanu na našich trzích. Prostě neumějí za to chytnout a využít situace a modelové nabídky a proniknout k širší veřejnosti. Přitom mají tak moc co nabídnout, jako málokterá značka. Jednoznačně mají na to, aby prodávali dvojnásobek, nicméně současná situace a hlavně vnímání značky se tlačí někde k okrajovému výrobci bez image. Tak to prostě je. Zeptejte se obyčejného průměrného člověka, jaký model nissanu zná. Vybaví se mu almera, možná primera a když hodně zapřemýšlí, tak patrol. A to má být současný obraz značky s její 350, Muranem, Kvaškou apod.? P.S. Jediné slušné větší dealerství Nissanu, které jsem za poslední roky viděl, je tady v BB.