Počas celej svojej histórie mala Lancia vo výrobnom programe veľké cestovné autá. Zakrátko to už ale nebude platiť. Aspoň nie pre najbližšiu budúcnosť...
Podle tohoto [odkaz] to bude další klon na platformě Grande Punta. Mně to nevadí, jen jsem zvědavý jak to dopadne, třeba má Marko lepší informace... (Radši bych si přál tu větší platformu.)
Ypsilonka je prcek a taková má zůstat, nevidim důvod ji dávat na větší platformu. Myslim, že Lancia by mohla trochu nakopnout svůj život, kdyby uvedla nějaké atraktivní střední SUV. K Lancii by se to hodilo a tento segment je pořád v kurzu. Přes proklamace o ústupu by mohli dávat X5/X6 do regálů místo rohlíků, na Yetiho jsou fronty jak na banány. Pseudoterénní auta stále tahnou a když budou něčím vyjímečná, mohou dělat v pokladně zázraky (Porsche).
Pokud by vypadala jako na těch renderech, byla by opravdu nádherná, obzvláště v té bronzové metalíze. Až se tu přiřítí ten maniak s výtahy, určitě začne vykřikovat, že je to facelift fiesty a Lancia to ukradla Fordu... 8-s
Ale souhlasím s výše řečeným, že se nutně nemusí hnát nová generace do větší velikosti...
Lancia je moje srdeční záležitost a moc jí fandím, ale ty počítačové skici nové Ypsilonky jsou hrozné. Opravdu doufám, že tak vypadat nebude. Ne, že by byla ošklivá, to ne, ale vypadá jak zmenšená Delta se třemi dveřmi. Minimálně zepředu. Lancia je stylová značka a podle mě se ke stylové značce nehodí, aby vyráběla modely, které budou vypadat skoro stejně, jen budou rozdílně velké. Toto mě třeba zklamalo u Seatu, kde jsou v nabídce 3 auta, která jsou si velmi podobná. Pro mě za mě ať si to Seat dělá jak chce, je to jen další loutka Volkswagen group.... ale Lancia je jiná, Lancia určitě jako značka chce být jiná, chce být originální, zajímavá, chce produkovat auta, která člověka vytáhnout z šedi ostatních značek. Alespoň v to doufám.
Velka chyba podle me byla nepustit do vyroby tu krasnou retro Fulviu. Byl by to myslim stejny uspech jako koren Fiatu - 500 !!
To neni jen auto, to je instituce !! Fiat by se ale musel zamyslet nad tim, co Lancia proste znamena. Zakladem byla technicka avantgarde (dnes ale tezko uskutecnitelna) a pak sport. Z toho Fiat uplne vycouval. Ale alespon jako symbol by takovy retro model jako Fulvia byl dobry zaklad. Porsche napr. malem krachlo, kdyz bylo nekdy pred lety jasne, ze model 911 doslouzil a mel byt nahrazen radou 928. Jenze pak prisel Wendelin a vse se vratilo do puvodnich koleji - zpet ku svym korenum - to je to co zakaznik (a fanousek) od firmy ocekava !!
Lancia Ardea, Appia, Aurelia, Aprilia, Flavia a STRATOS - v tom je potencial vazeny pane FIATE a tam by se nekde muselo opet navazat !!
Vlajková loď může být sice pěkný "poutač", ale prodejní výsledky koneckonců ovlivnit nemusí. Je víc značek, které mají vlajkové lodi takové, že jsou buďto zastaralé, a nebo téměř neprodejné, jako byl Thesis, a přes to je ta daná značka úspěšná, protože produkuje jiné, mnohem žádanější modely.
Krize nekrize, nepředstavit nástupce Thesise je podle mě chyba... Když už chce Fiat vrátit Lancii spíše elegantního, než sportovního ducha, měl by si uvědomit, že už před válkou měla Lancia velký luxusní vozy a i Mussolini si oblíbil svojí Asturu... stejně tak mi nejde dohlavy nepředstavení nástupce Lybry, když by mohl Fiat použít podvozek 159 a nástupce Thesisu by mohl sdílet podvozek s Quattroporte, jak to je v plánu pro budoucí AR 169...nějak mi přijde, že se v 90. letech mnohem víc zaměřili na oživení značky Alfa Romeo a na Lancii se nějak pozapomělo... :'-( Já mám samozřejmě rád i Alfu (jako každý italský auto), ale Lancia bude vždycky u mě jednička a rád bych víděl, že to podobně vidí i u Fiatu...
Musím souhlasit s tím, že je škoda, že nepředstavili nástupce Lybry, opravdu by klidně stačilo, kdyby vzali 159, komfortně odladili podvozek a dali jiný, méně sportovní a více elegantní kabát a krásný auto by bylo na světě.... Na druhou stranu to, že neudělali nástupce Thesisu chápu. Sice bych si ho sám moc přál, jelikož velké cestovní Lancie se mi vždy líbily nejvíc, ale věřím, že neúspěch Thesisu je značně odradil. Navíc je v dnešní době hodně silná konkurence s prvotřídní technikou a pro Lancii by určitě nebylo jednoduché vymyslet auto, aby v dané třídě, kde to táhne BMW 5, Audi A6 a Mercedes E, své konkurenci dostačovalo, nebo ji dokonce předstihlo. Ano, jistě by to bylo zajímavé osvěžení oproti německé konkurenci, ale tato úloha dopadla na Thesise a byl to prodejní propadák. Ovšem třeba jednou, pokud se Lancii podaří postavit se pořádně na nohy, udělá nástupce, třeba na podvozku budoucí Alfy 169 (doufám, že alespoň ta vůbec bude). Jinak máš pravdu, taky mi přijde že v 90. letech Fiat víc sypal do Alfy než do Lancie a ta byla díky tomu na pokraji vymření. Na druhou stranu na tom nebyl tehdy finančně nejlíp a neměl finance na pořádné vzkříšení obou značek, tak si holt vybral jednu, kde to pofrčí víc....
Italum chybi nekde v te stredni tride jedna modelova rada s klasickou koncepci. Maserati je moc velky a drahy luxus - zadne auto pro kazdodenni pouzivani normalnim clovekem. Pet metru delky a dva metry sirky, no s tim se udela dira do sveta tak u hornich deseti tisic, ale ne nekde uprostred. Normalni clovek ceka od Lancie neco, jako by bylo napr. zmensene Maserati ze spetkou Esprit - zadni hnana naprava, kvalitni zpracovani, klasicka forma limusiny. Zadne vystrelky !! No a ten sport si k tomu muze kazdy domyslet..................
škoda že pred troma rokmi sa rozhodlo aby malé SUV s technikou Suzuki vyrábal Fiat a nie Lancia. Podľa mňa by to Lancii dosť pomohlo. Taká štýlovejšia SX4ka do mesta. :-)
Pokud by to delala Lancia s timhle stylem designu, prodalo by se toho 10% poctu prodeje typu Fiat sedici a spici.
Uprimnou soustrast vsem, ktere otresny design Lancie oslovuje.
Nechci se nijak hádat nebo tak něco, ale myslím, že je směšné hanit Lanciácký design někým, kdo jezdí Outlanderem.... Nic proti tomu autu, jistě bude dobré, ale žádná designová ikona to zrovna teda není....
A prave v tom je mezi nami ten zasadni rozdil. Na Outlanderu mi (mimo nektere drobnosti) prave nevyhovuje ten jeho malo konzervativni vzhled - zejmena zade vozu. Takze, Outlander vypada slusne, i kdyz zezadu trochu blaznive. Napriklad Yeti vypada zezadu rozhodne lepe. Oproti tomu na design Lancie se hodi jedine slovo - hnus. :no:
I přes to, že jsem fanoušek Lancie, tak jsem rád, že když už se Sedici musí vyrábět u italů, tak že to je u Fiatu a ne u Lancie. To auto je téměř čistokrevné Suzuki, je to tvrdé, pomalé, děsně, ale fakt děsně nudné a tvrdé. Lancii by to jen kazilo její současnou image. Ono ani toho Fiatu se moc neprodává, spíš se kupuje originál Suzuki
Tak jedno Sedici stojí podo mnou v garáži. Súhlasím že je tvrdé ale v zbytku by som ti oponoval. A prečo by malo byť Suzuki originál? Karoséria je čisto talianska, technika už nie...
Nemyslel som to tak, že aby Lancia vyrábala Sedici ale niečo na ten štýl :-)
Kdyby vyrábala niečo na ten štýl, tak áno... jinak máš pravdu, karoserie je italská, ale to je asi tak jediné (ještě teda kromě dieselového agregátu). Ale italská karoserie ještě nedělá italské auto, spoustu kabátů hezkých aut nese jméno nějaké italské karosárny. Když se podíváš do interéru Sedici, uvidíš, že je shodný se Suzuki, ale hlavně - ten styl, zpracování, vůně (smrad) - to všechno mád od italských aut daleko a je na tom znát, že toto celé je dílo právě Suzuki. I třeba právě ta vůně (v tomto případě bych řekl spíš smrad) uvnitř, takovou mají právě Suzuki, i Opel Agila (což vlastně je taky Suzuki) uvnitř stejně voní. Ovládání vozu a celkové pocity z jízdy jsou taky znakem Suzuki. Vlastně nebýt tam ten znak Fiatu, ani bych nepoznal, že sedím v "italském" voze. Toto jsou důvody, proč beru Suzuki SX4 jako originál a Sedici jen jako Suzuki s jiným znakem. Jinak ano, je pravda, že auto podobných proporcí by u Lancie bylo zajímavé, ale radši bych to viděl jako auto vytvořené přímo Fiatem (možná maximálně ve spolupráci s PSA, jako to dělají u Phedry).
To je pravda, veď koniec koncom aj Hyundai Matrix má, teda mal, taliansky kabát ale inak to je tak všetko.
Tým že je Sedici tak tuho prepojené so Suzuki podľa mňa vôbec nie je na škodu, skôr sa tým dvíha aj kvalita auta (nič v zlom voči Fiatu). Interiér vôbec nie je zlý čo sa týka kvality a je na slušnej úrovni. Dokázal by som ho kľudne porovnať s Fabiou. Ale tiež mám radšej mäkšie autá a preto sa v Kangu cítim lepšie.
Proti kvalitě auta ani slovo, ale ty tvrdé plasty, trestné lavice místo pohodlných sedaček a to ovládání auta, fuj prostě. Může být kvalitní, nemusí být špatné z hlediska funkčnosti, ale do italského auta má daleko, hodně daleko....
Bude mi samozrejme chybet vic, nez bolsevik, ale jak psal Marko, nakup Chrysleru je pro neslanou nemastnou Lancii dalsim sroubkem do rakve. Vyprofilovat znacku jako luxusni designovku (kolik je mozne cekat prodeju luxusni designovky, kdyz luxusni se casteji poji s konzervativni?) trva celkem dlouho, ale jak toho dosahnout ted bez vetsich sedanu? Kdy se to vezme kolem a kolem, ma vubec Fiat na to najit na trhu jasne vymezene prostory pro tolik znacek? To ma jeste prijit low-cost. Jen se podivejme na problemy VW se Seatem, zmena stylu neni nic jednoducheho. Jinymi slovy, cim drive posle Fiat Lancii k ledu, tim lepe, ma dulezitejsi veci, na ktere se soustredit.
Z hediska rozumu máš asi pravdu, Fiat má relativně malou šanci, zvlášť v této době, aby z Lancie udělal žádanou značku... Na druhou stranu si teď Fiat nevede špatně a tak by do ní mohl nasypat pár éček pokusit se probudit ji tak, jako probudil a stále probouzí Alfu....
Fiat si naložil, ale silně pochybuju, že to ukočíruje. Už to, že půlku modelů Lancie dělá stylem přebouchat Fiata a přicvaknout jiný štítek a cenovku... Tohle je cesta k zruinování a vykuchání značky. Nehledě na to, že chce dělat jakože luxusní auta a lux. segmentu nemá prakticky žádné auto. Je to nepoměr a nemá na čem stavět. Lancia by potřebovala ohromný balík peněz, větší než AR. A tyhle prostředky Fiat nemá. Bojím se, že než je bude mít, zbyde z Lancie jen pouťové cingrlátko, které má k luxusu a osobitosti hooooodně daleko.
Proč myslíš, že Lancia v luxusním segmentu nemá žádné auto? Luxusní segment přece nejsou jen pětimetrové limuzíny, nejde tam o velikost, ale o zpracování, použité materiály, jistou výjimečnost atd.... Citroen chce taky do luxusního segmentu se svou řadou DS (a představený koncept DS Inside taky není žádný obr).... co taková Lancia Ypsilon? To podle mě je auto v luxusní třídě, je to auto pro bohaté paničky do města. Nabízí prvky, které jsou v této třídě neobvyklé a nadstandartní, které většina stejně velkých aut běžné produkce nemá. To samé Lancia Musa. A nebo Phedra - ta je z celé té čtyřky (C8, 807, Ulysee) zaměřena právě na komfort a luxus.
A mimo to - To, že se Lancie vyrábí na platformách Fiatu, na tom není nic divného. To samé dělá i Volkswagen u všech svých značek - víceméně to jsou podobná auta (někdy i stejná) jen v jiném kabátu a s jiným znakem. A někdy to i přehání, třeba když do Lamborghnini dává stejný zámky, jako do Fabie, nebo když má Porsche Cayenne stejný páčky pod volantem jako jedničková ochcávka. Ne, že bych byl puntičkář, jen pouze uvádím srovnání. A vůbec nehledě na celej slavnej koncern GM, kterej byl na tohle taktéž expert, stejně jak fauvé.
Pro mne (a nejen pro mne) je luxusní segment těsně spjat s velkým automobilem. To je podmínka. Je to historicky definováno. Dřívě se žádné malé lux auta nedělaly - neměly smysl. A nyní proto, aby člověk značku jako lux vnímal, musí nabídnout i velký model. Jinak je to habaďůra.
Právě ta Lancie má jednu velkou nevýhodu v tom, že ty auta jsou s fiatama zatraceně podobný. Nikdo jiný to tak fušersky nedělá. Lancia Musa a Fiat Idea jsou identické vozy včetně palubní desky a interiéru. Liší se jen použitými materiály. A tak je to u více modelů. Ale to je špatně. Nelze dělat luxusní zboží stylem - vezmu tuctový střih a ušiju to z luxusních materiálů. To mi vyleze obyčejné pozlátko a kopie - nic luxusního. Luxusní zboží musí být originální každou křivkou. Nějaký zámky, knoflík nebo tlačítko se akceptovat dá, ale kompletní kastle a interiér? :no:
S tou Musou souhlasím, je to jen prostě lepší Idea. Fiat ji ale vytvářel v době, kdy strkal do Lancie minimum peněz a sám byl na tom dost špatně, takže toto bylo v podstatě jediný řešení. U Phedry je to podobně, je to jen lepší Ulysse. Ale zas třeba ta Ypsilonka je jiná. Palubku má svojí, kastli taky a jediný, co je shodný s Fiatem je podvozek a motory, což ale není nic špatného. Thesis byl originální, nebyl to žádný předělaný Fiat nebo Alfa, ale byl až tak moc originální, že se blbě prodával. Nevidím nic špatného na luxusní třídě v nižších segmentech, spíš naopak. Máš prachy, chceš něco výjimečnýho, něco stylovýho, ale nechceš žádnou velkou krávu, chceš třeba něco malýho do města. Co si koupíš? Nabídne ti něco z toho Corsa? Fabie? 207? Punto? Polo? Ne, jsou to všechno tuctový auta dělaný pro dobrej poměr velikosti a ceny. Ale nic extra to není, Corsu si sice můžeš vybavit jak chceš, můžeš si na ní dát třeba hezký kola, mít v ní navigaci, ale furt to bude jen tuctová Corsa s průměrnou kvalitou zpracování a použitých dílů odpovídající své konkurenci ve stejné velikosti. Lancie je pro ty, kteří chtějí v té dané třídě něco lepšího, exkluzivnějšího, je spoustu zákazníků kteří chtějí různě velká auta. Osobně mi taky schází u Lancie velká pětimetrová loď, ale nezatracoval bych zbytek portfolia.... co třeba takové Mini? To je svým způsobem taky luxusní auto v kategorii malých aut.... je to taky stylovka, něco extra..... Vidím v tomhle směru velký potenciál, který zatím není ale moc prozkoumaný a je takový "neobjevený".... stejně na tom byly dřív SUV a nebo ještě dřív MPV.... Citroen se do tohohle směru taky pouští a teoreticky to nemá zapotřebí, Citroen se prostě snaží být průlomový a vytvořit jakoby novou skupinu zákazníků svojí řadou DS..... a Lancie je dá se říct na podobným principu.
No a jsem u toho. Lancia si hraje na lux auta, ale její luxus "trochu" smrdí.
Já si představuju čistou linii a ne slepeninu.
Fiat úspěšně pokračuje v degradaci značky. Lancia potřebuje jiný přístup, jiné portfolio a větší důraz na svou tradici, kterou nepochybně disponuje, ale Fiat se ji úspěšně snaží rozvrtat. Třeba VW má svůj program Individual, který z kteréhokoli modelu značky udělá "lux" auto. Ale na nic si nehraje. Co udělá Citroen s řadou DS, na to jsem zvědavý, myslím, že potenciál tady je a má nášlapnuto správným směrem. Lancia potřebuje finance - to je největší problém.
Ano, Lancia potřebuje peníze... a nebo dobrý model, který nastartuje dobrý "začátek".... není to tak dávno, kdy byl na tom Fiat špatně a i se spekulovalo o jeho bankrotu, bylo to v době, kdy měl přijít nástupce předchozí generace Punta.... a povedlo se, Grande Punto je velmi povedené a italsky krásné, dál přichází relativně úspěšná Panda a pěkné Bravo. Trochu si to pohnojil s Cromou ale, nepoložilo ho to.... Lancia, pokud to dobře "odstartuje" a bude mít co nabídnout, tak se taky může dostat nahoru.... Věřím, že Lancie na to potenciál má.... Zatím začíná Deltou, což je pěkné a povedené auto....
Predaje Cromy aj ked sa to tu viacerým nezdá predčili pôvodné predpoklady.(Fiat nemal veľké oči)...a další fakt, ktorý tu uniká je ten, že Lancia napríklad predáva viacej aut ako AR, stačí si semtam prečíteť aj iné servery:-)
Mě tam pořád chybí velké luxusní auto. Bez toho ji nikdo nebude brát vážně.
Lancia potřebuje hlavně dobře a hodně prodávat, jinak žádné peníze nebudou. A její prodeje jsou zatím velmi žalostné.
prodeje jsou žalostné, protože doteď měla vesměs zastaralé modely. Na druhou stranu, jak píše ethicon - třeba v Itálii má Lancia větší prodeje, než Alfa Romeo, to je pravda.
Jinak je trochu divné, brát nebo nebrat nějakou značku "vážně" podle toho, jestli má v nabídce velký model.
Ale tak to ve světě aut chodí. Chceš dělat lux auta? Očekává se, že máš odpovídající model v podobě vlajkové lodi. Nikdo to nedělá naopak. Jen Lancia... a ještě dost nešťastně.
To co se prodá doma, je dost zkreslená představa o úspěšnosti. Není určující a rozhodně se z ní nedá odvozovat celková úspěšnost modelu.
Je spoustu značek, které mají vlajkové lodi zastaralé, nebo téměř neprodejné, jaky byl Thesis u Lancie, a přesto se u těch značek dobře prodávají jiné modely.
Co by měla podle Tebe Lancia dělat? Dát peníze, kterých má nejspíš poskromnu, na vývoj nové vlajkové lodi, která by měla potenciálně menší šance na prodejnost, než menší, levnější, ale přesto exkluzivní modely, u kterých jsou šance na větší prodejnost větší?
Tak jsem si přečet celou tuto výměnu názorů, a musím s tebou ve víceméně všem souhlasit. Problémem tvých odpůrců je to, že u nás v Česku je snad pro 99% lidí synonymem dobrého, kvalitního, luxusního auta auto velké (třeba i ojeté z třetí, ne-li dokonce páté ruky). Čím větší, tím lepší, hlavně aby mě nepřehlédli sousedi. A vůbec mně osobně u Lancie ta 5ti metrová loď neschází.
Italské módní doplňky hýbou světem a Fiat s Lancií zřejmě míří přesně na tuhle klientelu. Lancia už ztratila šanci být v autosvětě technologickým lídrem či silným sportovním brandem a tak to Fiat hraje na jednu kartu a zkouší, jestli se najde dostatek lidí, kteří si budou ochotni koupit auto jako módní doplněk. Držme jí palce, já sice mezi tyto lidi nepatřím, ale vždycky mě potěší, když Lancii potkám na silnici. :yes:
Otázka je, jestli se teď díky akvizici Chrysleru Fiatu nenabízí spojit nějak aktivity značek Chrysler a Lancia, resp. využít velké platformy Chrysleru pro Lancii. Ale to je jen taková úvaha.