Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Toyoty – viac emócií

Ak by sme chceli nájsť firmu najlepšie odzrkadľujúcu japonský hospodársky vývoj, ako i tamojšiu kultúru, nebolo by lepšieho príkladu ako je Toyota.
Zpět na článek
19. 10. 2008 10:31
19. 10. 2008 11:22
19. 10. 2008 11:25
19. 10. 2008 12:03
19. 10. 2008 12:09
19. 10. 2008 16:32
neregistrovaný "rickyr"
19. 10. 2008 18:16
20. 10. 2008 00:38
neregistrovaný "Lancer"
20. 10. 2008 01:13
neregistrovaný "Lancer"
21. 10. 2008 07:55
19. 10. 2008 12:23
19. 10. 2008 13:48
19. 10. 2008 15:38
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 10. 2008 00:48
neregistrovaný "Lancer"
24. 10. 2008 02:07
neregistrovaný "Lancer"
19. 10. 2008 19:49
19. 10. 2008 19:55
19. 10. 2008 19:57
19. 10. 2008 20:04
19. 10. 2008 20:08
19. 10. 2008 20:18
19. 10. 2008 20:22
20. 10. 2008 00:34
neregistrovaný "Lancer"
21. 10. 2008 09:35
neregistrovaný "nekopa"
24. 10. 2008 01:54
neregistrovaný "Lancer"
Avatar - VDC
19. 10. 2008 10:31
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - T613
19. 10. 2008 11:22
Re: Off topic
sis spletl server ne? :-|
19. 10. 2008 11:25
Re: Off topic
Tomu se říká emoce. Vůbec se mu nedivim, taky bych zvracel...
Avatar - T613
19. 10. 2008 12:03
Re: Off topic
a kdo ne, ale tahat to sem? Navíc pod Marka? :no:
19. 10. 2008 12:09
Re: Off topic
To je život jednotlivce...
neregistrovaný "rickyr"
19. 10. 2008 16:32
Re: Off topic
ty jses jiste lepsi ve vsech ohledech, i uspesnejsi... hmm, ze by zavist? :no:
Avatar - VDC
19. 10. 2008 18:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Lancer"
20. 10. 2008 00:38
Re: Off topic
Uspesnejsi bohuzel asi ne, ale ve vsech ohledech lepsich lidi tu bude opravdu hodne... (Doufam)
A co se te zavisti tyce, to je predevsim domena volicu socanu a rudochu...
neregistrovaný "Lancer"
20. 10. 2008 01:13
Re: Off topic
Bohuzel musim souhlasit... :-(
21. 10. 2008 07:55
Re: Off topic
Uz ted je mi zle z toho, jak bude Paroubek s Rathem ruku v ruce s komancema vladnout. Duvod k emigraci.
19. 10. 2008 12:23
TTT
Výbornej a hlavně poučnej článek. Ten neuvěřitelnej akcent na kvalitu, to příznačné pracovní nasazení při "bezdovolené", ty výrobní postupy, to vše u člověka, který se pohybuje a žije v Evropě, vzbuzuje smíšené pocity.

Auto, to je především srdce, na tom se musí stavět. Až teprve pak je to všechno další... technika, kvalita, portfolio. Vezmi si třeba takový Citroen 2 CV, je to neskutečnej šuplík, jsi rád že dojedeš, ale... ty jsi především rád, že jedeš. A všechno mu také odpustíš... Nebo Renault 4, Brouk, Golf, Capri, Calibra, ROCCO... to jsou všechno auta za pár švestek (obdobně jako TTT), jenže jsou udělána především tím srdcem a pro potěchu nejen z jízdy...

Copak v supersportech, v lux segmentech, tam se to brnká na srdeční pulsy, vořech, vořech to je v mainstreamu. Čím zaujmout? No, zde jde především o dokonalou balanci mezi praktičností a přitažlivostí ve vztahu k cenové hladině.

Abych to vrátil k článku. TTT myslím nemá v Evropě problém s vyvoláváním emocí... otázkou je jakých a kde leží ten hlaví srdeční akcent. Proorganizovanost výroby ani kvalita konečného produktu asi nebude to, co přitáhne potenciální zákazníky. Ano, u TTT postrádám jistý rozměr srdce, jasnou a definovanou originální cestu, vizualitu, styl. A chybí mi u něj právě "opel calibra, fiat coupe, ford capri, citroen 2CV, renault 4, f500."

Člověk si právě v konfrontaci s evropskými výrobci (například VW) uvědomí, jakého mistrovství lze i v mainstreamu dosáhnout, jak lze skloubit fantastickou vizualitu s technikou, jak lze "pracovat" s portfoliem koncernových automobilek, jak lze prostě dosáhnout dokonalou harmonii všeho. Nyní mám na mysli samozřejmě Volkswagen. A v této souvislosti, současně s uvědoměním si aktuálního stavu neskutečné, neskutečné finanční celosvětové krize, toho fatálního selhání politiků, ekonomů i bankovních elit se prognóza VW dosáhnout během pár let na světové prvenství ve výrobě aut jeví jako zcela rálná.

Neprodej svůj kontinent, na kterém se přes sto let vyrábí ta nejlepší a nejkrásnější auta planety za Kanban, za Poka-Yoke, alebo za Jidoku... ceň vlastní produkci a vybírej především srdcem. Ty odkojený dokonalou estetikou, úchvatnou architekturou a designovým mistrovstvím přece máš na to ocenit krásu Passata, Apoštola tvých snů, krásu MINI, krásu F500, Krásu Quattroporte, krasu Jaguaru, krásu Aston Martin, krásu Mercedesu C-klasse, krásu Volva XC60, krásu Grande Punta. Chápeš to vůbec, nebo se ještě hledáš?...

P.S. Bravo Marko :yes:
Rozbalit vlákno
15
19. 10. 2008 13:48
Re: TTT
A jejej, máme tady Hitlera. Vybodni se na to, kde je to auto vyrobený, vybírej z toho nejlepšího na co máš. Máš otevřenej celej svět. Na houby taky nechodíš jen k sobě na dvorek, jdeš do lesa. Než na Lipno, na ryby taky pojedeš radši do Norska. Domácí rybníky a jezera ti nenabídnou to, co jinde. Ani druh, ani kvalitu. S autama je to uplně to samý. Vybírej z celý nabídky, vyber si to nejlepší.
Avatar - Ondore
19. 10. 2008 15:02
Re: Kde je Tvoj svet?
Tak ako chlapče, kam si to dopracoval? Učil si sa v škole jazyky? Dobre zarábaš, alebo predávaš na tržnici, čo Ti každé ráno Tvoj šikmooký šéf privezie? Ale čo, máš vlastnú firmu a pobočky v Singapure a Ňujórku? Super!

Niekto dokáže vziať americký systém a vylepšiť ho. Niekto stále kope kanály krompáčom a vraví, že aspoň majú ľudia prácu. Čo na tom, že Caterpillar to zmákne mrknutím oka, toto je náš svet, iný nemáme, nikomu ho nedáme.

Niekto v Európe končí, iný začína. Jediné, čo musíš vždy vedieť je, kam patrí Tvoje srdce, ale svet, svet má iba také hranice, aké má Tvoja myseľ.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 10. 2008 15:38
Re: Kde je Tvoj svet?
Sice jsou v Tvém příspěvku prvky, se kterými nesouhlasím, přesto se s tebou v jednom shodnu. Automobil by měl kromě kvality, bezpečnosti a podobně nezbytných vlastností oslovit i řidičovo srdce. A právě modely, jako jsou Renault 4, Brouk, Capri, F500 a podobně, to jsou vyhlášené srdcovky, kterým člověk nějaký ten případný šrám hned odpustí...a Toyota je v tomto směru jako by neslyšíci pro požadavky srdcařů.

P.S.: Marco, připojuji se ke gratulaci ke článku :yes:
19. 10. 2008 16:13
Re: Kde je Tvoj svet?
Jediná srdcovka byla Škoda100,která jezdila 30let.Prakticky člen rodiny,na to ten tvůj apoštol vůbec nemá.
19. 10. 2008 17:24
Re: Kde je Tvoj svet?
Tzv. "srdcovka z donucení", že?
19. 10. 2008 17:59
Re: Kde je Tvoj svet?
Tak,když byla nová,výběr velký asi nebyl,ale loučení s ní,i když nebyla bezproblémová také nebylo jednoduché(a to už výběr byl velký).30 let je 30let.I ten apoštol se může jevit z určitého úhlu jako z donucení.Zadarmo bych ho bral,okamžitě střelil a koupil opravdovou srdcovku.Asi tě zklamu,nebylo by to nic Made in Germeny.
19. 10. 2008 18:06
Re: Kde je Tvoj svet?
Mě rozhodně nezklameš, kup si třeba Cessnu, ale srovnávat Passata a počítám, že myslíš dnešního s téměř jedinou možnou volbou z dob "temna" je trochu divný, nebo spíš úsměvný. Zadarmo se nedávaly ani ty škodovky, takže z tohoto pohledu bych zůstal u střílení holubů v nose.
19. 10. 2008 19:50
Re: Kde je Tvoj svet?
Přečti si článek na který jsem reagoval.Citroen 2CV,Renault4,Brouk,F500 a k nim Passat.Možná pro tebe je dnešní Passat ta správná srdcovka,ale to nemusí být pro každého.V počínající motorizaci Evropy také nebyl výběr dostupných aut moc široký.Bylo to také z donucení a po letech se z nich staly ikony.
19. 10. 2008 19:56
Re: Kde je Tvoj svet?
Píšeš předně o Škodě 100, nevim, jestli ta byla nějak zásadní v motorizaci Evropy. Maximálně Československa. Ani Passat a ani jemu podobná konkurence neni pro mne rozhodně srdeční záležitost.
Avatar - T613
19. 10. 2008 20:06
Re: Kde je Tvoj svet?
mrkni na Funése.. vždy se tam mihne nějaká stovka >:D :yes:
19. 10. 2008 20:10
Re: Kde je Tvoj svet?
Jasně, asi dvakrát... >:D Ještě mi řekni, že ty sestřičky lítaly v embéčku a né v kačeně >:D
Avatar - T613
19. 10. 2008 20:17
Re: Kde je Tvoj svet?
kačeny zásadně lítaly v kačeně >:-[]
neregistrovaný "Lancer"
20. 10. 2008 00:48
Re: Kde je Tvoj svet?
Presne tak, viz muj prispevek nize... Toyota je proste ztelesnenim nudy a necekal bych, ze to nekdy reknu, ale od VW by se mela ucit. Mainstreeem ve stylu VW, Opelu, ale i treba Hondy je mnohem zajimavejsi nez u Toyoty. Problem je, ze ne vsichi lidi maji radi auta. Nekteri je proste chapou jako neco, cim se dostanou do prace a obcas nekam na chatu. A takovym lidem jsou emoce ukradeny, takovi zakaznici kupujou Toyotu a jsou spokojeni... Mne je z toho ale na zvraceni... Proto vzdy rikam, ze hromadna doprava by se mela zlepsit (asi tak o 5000%) a pak by takovy lidi nemeli duvod jezdit autama a usetrenej benzin (precejenom uz ho moc nezbyva) by se mohl nalivat do aut, ktery si to zaslouzi...
21. 10. 2008 08:19
Re: Kde je Tvoj svet?
No ja ti neviem - VW že je zaujímavé? A na to si kde prišiel? Jediné, opakujem: jediné! zaujímavé auto od VW je Scirocco (alebo ako sa to píše), ostatné je nuda, nuda, šeď, šeď ...
neregistrovaný "Lancer"
24. 10. 2008 02:07
Re: Kde je Tvoj svet?
Nikdy jsem nerekl, ze je nejak extremne zajimave, ale v porovnani s Toyotou je VW uplnej lunapark! Vedle Scirocca bych jeste rad zminil Golf GTI, R32, Golf GT, Passat CC, Passat R36 a Polo GTI. Spousta z nich sice nema treba na nektere Fordy (Fista ST, Focus ST) ci BMW ve svych kategoriich, ale treba R32 i GTI sklidili spoustu chvaly za jejich ridicskou pritazlivost. Stejne tak CC je hodnocen velmi kladne.
A ted mi rekni, co nabizi Toyota...

Plus pokud tady nekdo zacne tvrdit, ze od toho ma Toyota Lexus a IS-F a LF-A nam jednou ukaze, tak za 1) IS-F se nemuze nikomu ve sve kategorii rovnat (M3, C63, RS4) a o LF-A uz se povida snad 10 let, uz jsem videl ten koncept snad stokrat a porad se nic nedeje! a za 2) Od toho ma VW Audi, Lamborghini atd!

Takze si to shrnme:

Zabavna auta od Toyoty:
- Lexis IS-F
- Lexus LF-A (mozna nekdy...)

Zabavna auta od VW:
- Golf GT, GTI, R32
- Passat CC, R36
- Polo GTI
- Scirocco
- Audi S6, RS6
- Audi S4, RS4
- Audi A5, S5
- Audi R8
- Audi S3
- Audi TT, TTS
- Lamborghini Murcielago
- Lamborghini Gallardo
- Seat Leon, Ibiza, etc Cupra + Cupra R
- Bentley Continental GT + GT Speed
- Bentley Brooklands
- Octavia RS (teoreticky)
plus spousta dalsich na ktere jsem zapomnel...

Myslim, ze tohle mluvi za vse a ocekavam odpoved od fanatickych Toyotistu...
19. 10. 2008 19:49
hmmm
hm tak jsem doufal že toyka zůstane i u nástupce LC120 věrna své tradici, ale podle Marova článku to vypadá že svět přijde o další auto které je schopno ježdění v terénu ( nemyslím tím polní cestu která je vnucována médii jako terén ) ... :'-(
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
19. 10. 2008 19:55
Re: hmmm
offroadisti budou za pár let jezdit jen v ruských a latinsko-amerických autech :-|
Avatar - T613
19. 10. 2008 20:04
Re: hmmm
ono je to spíš k pláči než k smíchu :-O
19. 10. 2008 20:08
Re: hmmm
My tu máme asfalt a naše krávy si zvykly ;-)
Avatar - T613
19. 10. 2008 20:18
Re: hmmm
není nad pořádného offa :-!
19. 10. 2008 20:22
Re: hmmm
Dokud bude Suzuki Samurai, tak je to v poho. Víš přece, že 99,99999% lidem stačí holinky. ;-)
neregistrovaný "Lancer"
20. 10. 2008 00:34
Nejnudnejsi automobilka na svete
Hm, tak to vypada, ze toyota bude pokracovat ve sve strategii "byt nejnudnejsim vyrobcem aut na svete"... Kdyby konecne prestali lhat o hybridech a prestali se ztrapnovat v F1 a misto toho ty penize nalili do nastupce Celici/MR2/Supry ,pomohlo by to jejich image daleko vic. Protoze momentalne jedini lidi na svete kdo si skutecne "uzivaji jizdu v Toyote" (to je asi poprve, kdy se tato 4 slova objevila v jedne vete) jsou Timo Glock a Jarno Trulli. Toyota si proste vybrala, ze da prednost dvema pilotum F1 a ostatnim naserviruje spoustu nudnych crossoveru a hybridu...

Co se to se svetem deje? Uz i VW dela zabavna auta (GTI, Scirocco) a Audi dela RS6 a R8, Nissan ma 350Z a GT-R, Honda S2000 a Type-R, Mazda MX5, MPS a RX8, Subaru Imprezu STi a Mitsubishi dela EVO. Tak co se sakra deje s Toyotou? To je dukaz, ze Toyotu ridi ucetni a dalsi urednici a kdokoliv, kdo chova k Toyote sympatie, tak nema rad auta (ma rad pouze spolehlive dopravni prostredky k transportu z bodu A do bodu B) a nezije.

Kazdych par minut vidim v TV reklamu (neziju v CR) kde Toyota prohlasuje, ze zavodi ve vice zavodech, nez kterakoliv jina automobilka na svete. To je sice fajn, ale zaprve by se melo slovo "zavodi" nahradit slovem "prohrava" a hlavne - co z toho maji jejich zakaznici? Jakym zpusobem zavodeni pomaha pri vyvoji nove RAV4 nebo Priusu?

Snad se ten "tajemny sportak" vyvijen se Subaru povede. Sice nechapu, ze nejvetsi a nejbohatsi automobilka sveta se nezmuze na vlastni vyvoj, kdyz spoustu mnohem mensich a chudsich znacek dela klidne tri sportaky vlastni konstrukce, ale to uz je detail...

Markovi diky za super clanek a Toyote preji, aby se vzpamatovala.
Rozbalit vlákno
2
20. 10. 2008 01:28
Re: Nejnudnejsi automobilka na svete
Zajímavá myšlenka... Musím jen souhlasit. Od tý doby, co skončila éra Carlose Sainze je Toyota pro mne jaksi "vyčpělá". Přitom GT-four byla snem kdejakýho kluka. F1 jsou jaksi sterilní a úspěchy Camry v US tak evropan nevnímá. Na druhou stranu v dnešním "bordelu" autoprůmyslu vystřídala fandovství spíš ona záležitost spolehlivosti a přesouvání bez problémů. :yes:
20. 10. 2008 08:54
Re: Nejnudnejsi automobilka na svete
:yes: Mě tak trochu přijde, že Toyota bude "mrskat" jen ty "prostředky k přesunu" a to "zajímavější" se ukáže pod značkou Lexusu - viz. IS-F a připravované LF-A ( new Supra )
neregistrovaný "nekopa"
21. 10. 2008 09:35
Toyota nema srdce?
Uprimne, prispevky dole jsou v nekterych pripadech hrozny reci.. Schvalne, ktere auto je historicky nejprodavanejsi? (mala napoveda VW Golf to neni).. Myslite, ze lidi na celym svete jsou upni blbci, kdyz je Toyota nejprodavanejsi znacka? A 5,8% v Evrope za situace, ze se na Evropu zatim tolik nesoustredi mi neprijde spatny vysledek, kolik ma Volkswagen jako vedouci znacka? Okolo 10%..
A verte tomu, ze VW minimalne v CR vyrazne vice prodavat nebude. I kdyby se nakrasne ta auta nekomu libila, tak typy a projevy lidi, kteri je ridi spoustu potencialnich zakazniku spolehlive odradi - verte mi, ze znam spoustu lidi, kteri by do VW nikdy nesedli, prave kvuli ridicum techto aut...
A k tomu srdci, to se mi libi ze vseho nejvice - kolik z Vas kdy jelo napr. LandCruiserem 120, novou RAV4, Hiluxem nebo treba Priusem - to jsou auta, ktera pisou historii Toyoty a pokud je nezkusite, nemuzete mluvit o tom, jestli Toyota jako celek je dobra nebo spatna znacka..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lancer"
24. 10. 2008 01:54
Re: Ne nema, ani nahodou!
Uplne novym Land Cruiserem jsem jel zrovna minuly tyden. Dale jsem jezdil vselijakymi Corollami, v rodine mame Yaris a meli jsme Carinu i Avensis. Taky jsem parkrat jel Yarisem Verso, Avensisem Verso i v nove Camry, prestoze se v CR neprodava. A presto si za svym stojim.
Taky nechapu argument ze "Toyota prece musi mit srdce, protoze je nejprodavanejsi" - co to je za blbost? Prave proto Toyota nema srdce, dela auta pro masy a pokud si neni jista, ze proda aspon nekolik milionu aut, tak to auto nevyrobi. A proto ji z celeho srdce nenavidim. Pokud ridi firmu ucetni, tak nemuze mit srdce. Predstav si, ze by se tim ridili v Porsche, BMW, Lamborgihini ale klidne i ve Fordu nebo Nissanu. To by byl ale nudnej svet! Mimochodem, pokud si myslis, ze nikdo nikdy zadnou Toyotou nejel, takze nema co kecat, tak se zamysli, proc to tak je... Odpoved - protoze Toyotou nikdy nikdo jet nechtel! >:D