Volkswagen. Značka, ktorá polarizuje viac ako by mala. Niektorí od nej očakávajú výrobu „poctivých“ mainstreamových áut za zodpovedajúce ceny. Iní súhlasia s tým, že nastúpená cesta je do budúcnosti jediná správna...
Já byh šel do skútrů, čtyřkolek a mašin jako takových. Lodě a letadla taky nejsou k zahození. Sem tam balón a vzducholoď, spojit se s NASA a vyjet s VWPLANEM.No a nesmíme zapomenout ani na VW TRUCKS. Dohnat a předehnat. K sakru kde jsem to už jenom slyšel? >:D >:D >:D
Pekné, Marko, veľmi pekné :yes: A vieš, čo by si mohol k týmto svojím článkom pripísať na koniec? Vlastný názor na to, ako to s tou ktorou automobilkou dopadne alebo čo by si robil na ich mieste inak. Trošku tie brutálne presné fakty zosobniť ;)
Zadne michani faktu s komentari!!! Marko ma skutecne profesionalni novinarsky styl. Jeho clanky jsou fakta nezamorene osobnimi preferencemi a komentari. Chapu, ze se treba clanky v Blesku a Junge Fronte Heute Zeitung ctou lip a ze ti to prijde jaksi zabavnejsi. Ale nejsou to zpravy. Co hur, nejsou to ani ciste komentare. Vetsinou to dopadne jako manipulativni komentare, co se tvari jako zpravy... U Markovych clanku mas jedinecnou moznost udelat si nazor sam. Potrebujes snad aby ti tady nejaky "Guru" nebo "Apostol" ci kdo rikal co si mas myslet? V nasledne diskusi ti Marko zrejme svuj osobni nazor poodhali, ale clanky pise tak jak dnes malokdo a zaslouzi si za to absolutorium! Nebyt to tady tak zprofanovanovane napisu bravo Makro! ;-)
Nejoblibenejsi to bulvar vsednich dni v CR. Nazyvam veci pravymi jmeny: Junge fronte heute pisi lide, kteri chteji aby tu vladla jina zeme ;-) Proto pouzivaji komentare zakamuflovane jako zpravy, aby tomu, ze by tu mela vladnout cizi zeme verili i ctenri! Hezky den s Junge Fronte Heute Zeitungem :-)
Jo takhle..to bych normálně postavil ke zdi :-! A abych uvedl na pravou míru, proč bych rád viděl Markovi dojmy.. Nikdo z tady diskutujících (a myslím Tím doopravdy NIKDO) nemá takový "insight" jako právě Marko. To je jeden fakt. Dalším faktem je, že na základě pár okamžiků strávených s osobním rozhovorem s Markem věřím naprosto v jeho schopnost sebereflexe a jeho objektivnímu nadhledu. A jak se říká, "kluk má v palici pořádek jako lusk". Můj názor je, že by to pro čtenáře byl obrovský přínos. Ale uznávám - vkládat to do článku není nejšťastnější řešení :yes:
Ano, v poslednom case mi zaberaju ten cas, ktory som venoval diskuskam tieto prehlady. Okrem toho je teraz strasne moc prace, takze fakt ma to mrzi, ale nestiham sa zapajat do diskusii.. ;-\ Neviem ci sa to zrovna teraz zlepsi... v "praci" toho bude tak akurat s nastupom noveho reklamneho partnera. Ale skusim sa zlepsit (aspon pre dnesok... ;-)
Nad Ladou do buducnosti vazne uvazujem. A nebude to nic oddychove. Vacsina moze byt dost prekvapena tym, co v Rusku pripravuju... ;-) Yugo bude vyrabat nasledujucich najmenej 7 rokov stare Punto, takze tam moc toho k napisaniu nie je...
Ak ide o Subaru, tak nieco mam.... :-) Este som to ale nesumarizoval, pretoze clanok je este par tyzdnov pred nami, a dovtedy budem musiet dat dokopy ine znacky... ;-)
Ne, o Subaru nejde, jedná se o menší značku a ty údaje co mám nejsou snad nikde veřejně prezentované (resp. o budoucnosti této značky se skoro nepíše). Pokud máš zájem, večer to pošlu.
Mensie je uz iba Suzuki - tam mam komplet. Jedine, ze by si mal Daihatsu: to by mi fakt pomohlo :yes: Kazdopadne, skus poslat...snad tam nieco nove najdem
:-) Lada je pred podpisom zmluvy s kandsko-rakuskym koncernom Magna. Predmetom je kompletny vyvoj a riadenie vyroby 5. modelovch radov. Peniaze zo strany rskeho vyrobcu budu pochadzat od najvacsieho akcinara AvtoVAZu , zbrojarskej skupiny Rosobronoexport a od ruskej vlady... ;-)
:-) Tak především... Marko... v dokonalé úctě smekám. Tohle je premiová mozková brilance. Článek, který člověka dostane do kolen. Na relativně malém prostoru dokonalými formulacemi popsán VW od devadesátých let po budoucnost :yes::yes: Musím vytěžit hlavní myšlénky - ...rozšíření modelových řad... převratná strategie... plnoformátová značka... modelová ofenzíva... konverze modelového spektra... Tahle synonyma se ode dneška povinně skloňují na diskuzi AUTO.CZ:-):yes: K VW... až mě to celé ohromilo... vlastně jdsem ani netušil tu nekonečnou výrobní modelovou a marketingovou sílu VW (koneckonců, nezapomeňme na dcery)... to je opravdu, zejména v kontextu Evropských výrobců ohromující... Tak já teď musím napsat co napsat musím - Héééj zabedněnci století... přečtěte si Markovu pasáž o GOLFU, Gé, GOLFU, Gé, jako GURU... abyste pochopili, jakej klenot vám VW servíruje na stříbrném podnosu... P.S. Dnes... publikoval Marko z dalších svých dokonalých článku BRAVO :yes::yes:
Vaginaliy se tady snad kazdy tesil! Bravo GTI, mozna si se i prekonal. Nevsiml sis, ze ta dle tebe prevratna strategie je kopie strategii japonskych automobilek? Ze zadny z tech "prevratnych" modelu neni original a ze vzdycky vznika jako reakce na nejaky konkurencni model? Jestli ti imponuji cizi slova kterym nerozumis, tak si tady konverze modeloveho spektra opakuj jako mantu porad dokola. Nekteri mentalne nedomrdli jedinci te zase asi budou vynaset do oblak. Ale skutecnosti zustane ze jedine skutecne zajimave modely celeho tveho slavneho VW budou Shirocco, Golf Plus a Tiguan (Kteremu zrejme nejvic uskodi ten dementni nazev) Ale mozna nedsenym fanouskum VW pripada zkrizeni slov Tigr a Leguan jako dalsi mistrovsky tah maketingovyvh guru a apostolu z Wolfsburgu :no:
No ja nevim. Ty VW tak milujes ze Tiguan je pro tebe Tigi. Ja si holt myslim, ze kdyz se na produkci VW diva nekdo, rekne bez ruzovych VW bryli, tak to holt vidi jinak nez ty. Ty asi vis, ze se v marketingu pohybuli a otevrene ti rikam, ze Tiguan je pro me nazev maximalne pro hi-tech barevne(odkaz na leguana) pytle na smeti(odkaz na guano :-)). Ne pro auto (ted me napadlo: mozna pro komunalni vuz by to bylo prihodne) Na druhou stranu jak jsem psal vyse. Golf Plus je dle me rozhodne nejzajimavejsi model VW soucanosti a Tiguan me zajima stejne jako Shirocco. Jinak me VW neoslovuje predevsim kvuli firemni filozofii a vubec pristupu k produktu a marketingu. Nemej obavu ze bych neumel cist - ja tomu co ctu (mozna narozdil od nekoho) i rozumim ;-)
Nemiluji VW... miluji takřka všechna auta, a nikoliv jen ta od VW... jen narozdíl od tebe (například) fanaika italských produktů, vím o kvalitě v tomhle mainstreamu. A narozdím od tebe umím ocenit, jak VW tak Fiat. Až budeme psát o segmentu geteček, vím přesně, kdo je králem, zrovna tak, jako to vím u SUV... Časem pochopíš, že tvá zaslepenost směrem do Itálie byla jen povrchní pózou. P.S. Snaž se být víc nad věcí...
Opět dobře míněná rada... Jo Goebless to taky myslel s národy dobře (měl by z tebe kluku radost)... My jsme taky byli zaslepení... tak nám chtěl dopřát dobro v podobě Patagónie... No tak nějak vypadá ta tvoje osvěta... No krále (podle tebe) kašpárku ve třídě SUV bych asi odhalil - Tuareg (nebo snad Cayenne?), ale nějak si furt nemůžu vzpomenout na nějaké GT od VW... To mi musíš tvoji fantazii víc přiblížit...(Že by TT? nebo jiný paskvil?) A nebo myslíš až na ten nepodarek vyvýjený 10 let Výron? >:-[]:no:
No s SUV zatím špatně, byť mi Sedici přijde hodně roztomilé a studie co se objevili od Fiatu až po Maserati se mi celkem líbí moc (rozhodně víc než ten mastodont). A co se týká GT, tak tam snad nikdo nepochybuje o tom, že v této oblasti Fiat nemá konkurenci... Zná snad někdo lepší GT než 612 Scaglietti? Předpokládám, že nikdo.
No nevím jak si na to přišel... BAvil sem se o TT a Výronu, takže sem bral celý koncern. nevím o om, že by v soušasné době jezdilo nějaké GT se značkou VW...
Dle meho nazoru jsi u velke casti automobilove produkce docela objektivni, jenze za nemecke auta bys dychal a o japonske (predevsim Toyotu) nedej boze korejske bysis ani neoprel kolo. Nemysli si, ze jsem "zaslepeny smerem do Italie". Ja proste nemam rad nemecky pristup k vyrobku. Je to osobni preference. Stejne tak jako tva je, ze ten deutschland milujes (jinak si nedovedu vysvetlit nektere tve vyroky). Ty si moji lasku ke kvalite a luxusu vysvetlujes pozou, ja si tvou lasku k VW vysvetluji slepou zamilovanosti ;-) nebo silenstvim... PS: ja jsem uplne nad veci - nevim jak jsi to myslel.
Také jsem, Essesante, nad věcí... velmi. Prosím pochop... že pokud mám k něčemu srdeční vztah... je to než Porsche 911. Ale nejde jen o auto... bože... jde o životní postoj, o kulturu... o Kerouaca... o Keaseho, Hemingwaye... ale i Maserati... sakra, přece tu teď navypíšu román :-) To všechno ostatní je pouze psaní o faktech... Někdy o mainstreamu, někdy o premiovkách. Východní produkci cením zrovna tak, jako jinou... Vím ovšem, kdo to třeba v tom mainstremau umí... od rýsovacího stolu až po rekllamu... A ovšem také vím, kdo to tolik neumí.
No vysledky jsou impozantni. Ikdyz traba phaetona nedokazali zakaznikoum vnutit ani oni. Jde o zpusob prace a o pristup k produktu. Stopadesata varianta Golfu, ktery je marketingove uchopeny jako produkt ktery musi stejnymi prostredky oslovit stejny okruh zakzniku je mi proste cizi, stejne jako delani z defektu ctnost. V jistem smyslu odvadi marketeri VW skvekou praci, na druhou stranu taktika: "Udelame skarede auto, vevalime spoustu penez do reklamy a presvedcime lidi, ze je hezke" (to je mimochodem princip reklamniho spotu na VW Jetta) mi nesedi. Jak rikam: neco jineho jsou vysledku a neco jineho prostredky...
ale tak nějak tuším, že primárním cílem není udělat škaredé auto a pak ho prodat... >:D to jen třeba tobě se nelíbí, tak to neber jako názor veřejnosti.. ;-) A pokud jde o osobní a osobně etické zásady a názory + cítění.. to je věc druhá.. avšak cílem marketingu je prodávat.. Jo a že Phaetona neprodali.. nikdy a nikde se nemůže dařit úplně vše a stále.. každé období má své stnosti a na nečem stín.. i Marko tu píše o megalománských projektech a tady by mě velmi zajímalo do jaké míry zafungoval marketing.. A marketing.. to nejsou jen spoty na nově.. :-) ale i výzkum apod... a co se VW týká, tak marketing mají zmáknutej.. ;-)
Presne popsat ruzne styly marketingu je problen na celou pubikaci, takze jen strucne: Nerekl jsem, ze by nemeli marketing zvladnuty - prave naopak. Diky tomu ze dlouhe roky (aniz by to nejdriv nejak zvlast planovali) buduji kolem znacky urcitou aureolu konzervativizmu a subjektivne vnimane kvality. Ono se to ma tak: Udelaji konzervativni design, tak aby se trefili do prizne svym "typickym" zakaznikum. Pricemz je nemaji ani tak prozkoumane, jako vychovane. A vsechny ostatni se snazi presvedcit, ze ten design je jiny, nez na vlastni oci vidi. To neni jen o reklamnich spotech, ale take a predevsim PR. V jiste chvili ustrelili uplne mimo a jsem pevne presvedcen ze marketing ve VW by zelenou Phaetonu nedal. Osobne s tim nemam zadne eticke problemy. Jen se mi to nelibi a nebavilo by me delat to ;-)
a to ti řeknu... že mě by to bavilo a jak... >:D;-):yes: a nejde primárně o VW... :-) Je to sice velmi nepopulární oblast, kde se na úspěchy rychle zapomíná a "neúspěchy" jsou pak citelně vnímány.. ;-)
Skocim vam tu do "vlakna". :-);-) Mna by tiez zaujimalo, ako tu fungoval market. prieskum... Osobne si ale myslim, ze uvedenie Phaetonu bolo strategicke rozhodnutie vedenia znacky (so silnou podporou F.Piecha, ktory mal v takycto megaprojektoh zalubu u v casoch, ked sefoval Audi. Napr. V8/A8 su "jeho" projekty). Takze, ak bol Phaeton presadzovany zhora, tak marketingove odd. s tym nakoniec nic robit nemohlo. Mohlo sa iba na taku situaciu pripravit najlepsie ako sa dalo, a pokusit sa o nemozne (teda presadit Phaeton na trhu, a proti radovo silnejsim konkurentom). Ja si totiz myslim, ze oni museli vedenie varovat, ze nastane ta situacia, ktora tu je s Phaetonom teraz. To riziko bolo od zaciatku "citatelne" (a velke) - takze neverim, ze by podlahli nejakemu sebaklamu. Ak do toho byvale vedenie VW chcelo aj tak ist, tak marketeri VW sa uz "iba viezli zrazu vo vlaku, v ktorom cestovat nedoporucovali"...
jo přesně to jsem myslel.. oni ten průzkum asi určitě měli a možná to nedoporučili ale nezamítli a s tlakem "shora" se do toho pustili " na riziko".. třeba výzkum hodnotil pozitivní vnímání značky ve směru k "prémiovosti".. ;-\ Každopádně je na zváženou, jestli nyní třeba není ideální doba na to říci.. OK.. nejsme ten pravej výrobce luxusních limuzín, ale perfektně zvládáme střed spektra a z luxusu jsme se něco naučili a tak dál a tak dál... možná by to zafungovalo.. s ohledem na každonního zákazníka a slovy "vracíme se k základům, ale o naše zkušenosti z premium class nepříjdete..." Víš.. mám na mysli tiché :-) přiznání přešlapu. Ovšem já nevím co se tam děje a myslím, že výzkum dělají velmi často aby věděli kudí jít.. jen je asi problém v interní komunikaci a strategii, která se možná po Piechovi musí trochu napravit... ;-\ kruci.. to je jak n atéma nějaké seminárky... >:D >:D
No myslíš, že zrovna u Phaetonu mají zmáknutý marketing? Hm asi zapoměli, že Volkswagen = lidové auto :o), no a za 2mil Kč a výše už mi to zas až tak moc lidový nepřijde ;-) Kdo dá tolik peněz za auto, tak si asi VW nekoupí ale půjde do prémiový trojky tj. Audi, BMW, Mercedes... >:D
Essi, všiml sis, že reagoval na tebe slušně? Dokonce ti nedoporučil očaře, základní školu, mokrý ručník a nechtěl se ti skládat na novou holku... atd atd... Dokonce ani autíčko od pro něj velmi dobře známého Bburaga... Tak to vypadá, že nám ten chlapec věkově a mentálně dorůstá... Jen tak dál...výborně... Nebojím se, že by jeho otěže až dozraje nepřevzal někdo jiný, ale i tohle je pokrok.. ;-)
A zrovna mu prijde ze jeho oblibeny koncern "vyhrava" :-) Ja ho uz tak nejak neberu 100% vazne. Nekdy napise neco zajimaveho, ale vetsinou zovialnim a familiernim stylem tady dava rady do zivota nekomu kdo to jeste cte nebo pousit do eteru vylevy o autech a sve nazory vyklada za dokonale pravdy. Nekdy ma smysl reagovat na to, co tady pise, ale casto ani ne. Redakce Auto.cz si ho zvolila za maskota dikuzi a on ty roli tetralne plni s vetsinou s zovialni pokleslosti. Co vic k tomu dodat...
Bereš mi to z úst... Také tě neberu vůbec vážně... považuji tě za "maskota proti své vůli" :-) vůbec nejsměšnějšího pokušitele vlastních vakuových snů na diskuzi. Fakt :-) P.S. Essesante, méně se snaž a o to více se věnuj obsahu toho co píšeš, mělo by to být o autech... udělá to radost zejména tobě... ;-)
Dobrá je tvá předposlední věta:"mělo by to být o autech..." GTI, to snad nemyslíš vážně. Ty, který se ve svém článku o autě takřka nezmíní, tady radí, že by měl někdo psát o autech? No já čumim... :no:
Uz se nam to tady kadruje: Za chvili to tady bude rozdelene na ty spravne a spatne kadry (To samozrejme urci GTI s univerzalnim patentem na pravdu). Jak za komance. Nebo to bude GTIkracie? Jenom vle****ci do GTIho ri*ti budou mit zajisteny spokojeny zivot ve spravnem kadru :yes:
Jo přesně to je ono.. Ale taky je to přesně to, co lidi baví... Líbí se mi to jak si to napsal... Slušně...maskot.. Ano tak nějak to bude... Já osobně bych si ho už ani nevšiml, ale jedna jeho vlastnost mě fakt fascinuje... Když bych to rozebral, tak vím, že není hloupý, byť píše stále dokola to stejné, je vidět, že sloh má (byť asi většinu času tráví tím svým psaním sem). Ale co mě udivuje je ve vztahu k tomu naprosto dokonalé nevnímání okolí v jakékoliv podobě... Tomu člověku něco napíšeš... a on, jak kdyby si nic nenapsal, absolutně nereaguje na tvůj text a píše zase úplně o něčem jiném, přičemž se to tváří, jako by psal k věci. Fantastické...Jinak jeho láska je poněkud perverzní, ale jak říkám, někdo má rád holky, jiný VW.. >:D
Tak, demagog je docela slusny. Kdyz se mu to nehodi, tak k veci samozrejme nepise. Je to chytry manipulator s velmi lidovym az zovialnim projevem. Takove to "Bracho..." To musi ne nektere jedince pusobit jako magnet. Uplne z toho cisi az Foglarovska "kamaradska" pritazlivost. No a jak chlapec vsechno "vi" a vsemu "rozumi", je uz jen tresinka na dortu...
Tak sem si to přečetl dvakrát a nikde tam ty tvoje opětovné ódy na paskvil nevidím... Spíš mě to přijde, že tam Marko píše, že VW ze sebe dělá něco co není a že buď mu to vyjde a nebo zlomí vaz a může to trvat i 25 let... No tak uvidíme... O G guru tam nic nevidím... Možná je čas pro GTI-ho jít znovu do koupelny nad umyvadlo a...
wolffe....iba malu poznamku "pod ciaru". ;-) Volkswagen zo seba nerobi nieco cim nie je. Snazi sa zmenit sa. Podobne ako sa snazi zmenit aj BMW. U VW bude ale ta zmena tazsia, pretoze ma ine "vstupne parametre" (na tu zmenu).... Je ale pravdou, ze ten pokus oz menu nesie nemale riziko...
jasné souhlasím s tebou... Jenže jsou zde osůbky co nemalé problémy a snahu změnit se dokáží prohlásit, za vynikající až geniální tah s ohromnými výsledky... Jo souhlasím s tebou... Jenže to, že se chce automobilka změnit není totéž jako, že tento cíl pokládá za faktický stav... Asi víš co tím myslím... Protože, kdyby to tak nebylo, tak nedělá Phaetona, že...? >:D
Wolffe, to že ti někdo šlápnul včera na kuří bravoko... to ještě neznamená, že tu budeš kolem sebe plivat sliny své intelektuální nesmělosti (abych se vyjádřil slušně). Když už chceš dovozovat myšlénky Marka... tak napřed uvažuj... jestli víš, jak se to dělá.
nic proti VW. je to velice kvalitni znacka. ale taky si myslim ze ji dost uprednostnujes :) japonci delaji taky kvalitni auta (toyota, mazda) a este maji emotivnejsi design :)
není zač. Jedna technická: jak dlouho to mlátíš do počítače? Je to totiž moc pěkně seřazené a čtivé, plné informací...sakra, já bych se s tím patlal celej den :-) PS: tipuju to správně, že to píšeš v letadle na notebooku? Jako kratochvíli?
nevypadá to,že by ses s tím trápil...to je moc dobře :yes: .
Každopádně tvé informace jsou výborné oživení serveru, protože tisková zpráva se s tvými nedá srovnat ;-):yes: .
Konec chvály! Ještě by jsi zpychnul a nebyla by s tebou řeč :-!
Ja "nezpychnem", neboj sa.... (Btw. konkretne s VW som sa natrapil v stylizovani dost. Je tam prilis vela opakujucich sa slov, na kore treba hladat vhodne synonyma...)
Alessio... musím tě trochu srovnat... chce to sebereflexi ;-) Že bys to psal den? :-) Vedle toho si přečti ten brilantní úvod... Psaní to není o čase... psaní to je o... hlavě. ;-)
No, já že velmi odvážně píšeš, že ty bys to psal den >:D Mám tě rád... přesto, je nutno si uvědomit, že nejde jen o ten čas... ten je podružný... člověk musí jednak vědět jednak umět. Když schází jedna z těchto složek... nemá člověk šanci... ;-)
už jsem psal pár článků z autosalonů, neboj se ;-) (přesně řečeno...2 >:D ). Marko má svižný a dobrý styl psaní...nechci se s ním srovnávat, protože má mnohokráte větší zkušenosti se psaním (je to vidět), nicméně na tvoje odhady mých schopností...díky,příště si je nech pro sebe. nemyslím to osobně, prostě mě to fakt nezajímá (kdyby to bylo něco uber důležitého, máš muj mail. diskuzi takhle jen przníme ;-) )
Ty zase příště nepiš na veřejnou diskuzi, že ty bys takový článek, jako napsal Marko, psal den >:D Sebereflexe... té se ti teď nedostává... a co je horší... ty nevidíš tu jazykovou, obsahovou i intelektuální brilanci, když asi v mírném pominutí zauvažuješ, že bys to (sice za den) ale dokázal též... Nebo, že bychom požádali redakci, aby ti dala možnost napsat článek o Subaru :-);-)
Pro jistotu jsem to přelouskal ještě jednou, nevím, nevím, připadá mi že ten VW vaří až moc velký EINTOPF. ;-) PS: Jako obvykle Vám Mistře skládám hold za dokonalé čtení bohaté na znalosti, přehled a souvislosti. Díky ;-)
Vdaka za pochvalu.... A ano, VW "prikalda do kotla" poriadne. Uvidme co z toho bude. A kym uvidime cele nove spektrum modelov, bude to trvat este najmenej 5 rokov....
" ... v trojdverovom prevedení aj nový špičkový model R36 s výkonom cca. 206kW (280 k)..." - městská skákačka z nižší střední s 280 koňmi, hlavně z ní neteč, plejstejšnovej kovboji, takovéhle autíčko na 280 je pro bežného jezdce neupotřebitelné. Přemíra výkonu, totálně tvrdý podvozek (to je snad jasné) ti na požitek z jízdy dá rychle zapomenout. Vypadnou ti plomby ... To by stačilo, avšak našly by se i jiné perly. To samé udělá VW a bude to na oltáři ;-)
Vydrž do podzimu 2008. To je za chvíli... Vyjede král malých vozů... Třídveřáček v iriginální skorocoupeverzi... bude to šleha. V té době už bude GP lehce napadat na pravé zadní a ostatní konkurence vyklídí pole tomu nejlepšímu. BRAVO POLO.
Na podzim 2008 se zastaví zemská osa... roztočí jí přijíždějící GOLF VI. Od prvního ledna 2008 se pak počnou nové dějiny lidstva... EPOCHA GOLF., Gé GOLF, Gé, jako GURU. To bude tvá epocha... v ní prožiješ podstatnou část svého života. Tak pokud hodláš bejt v tý době za nýmanda, nech si už dnes narůstat postupně cop... abys ho pak mohl užívat místo kapesníku... tenhle zásah bude krutej... Mimochodem, v evropských prodejích jsou produkty, které nedosáhnou ani na prvních deset... například Stilo. Kdo zná, kdo ví, toho to nepřekvapí, A také ho samozřejmě nepřekvapí, že jsou i ti, kteří patří mezi tři nejprodávanější. Například GOLF V. Pokud ho máš... patříš k hvězdnému nebi Evropy... jiní, vymetaj komíny... BRAVO GOLF, BRAVO VW-PORSCHE :yes:
Jako obvykle okázale urážející článek od burana místního serveru. GTI, golf V je dobrý, Golf V GTI je super, ale jinak nic moc auto. Jasně, Stilo, to je hrůza(omluva všem majitelům Stila, můj subjektivní názor), jenže Golf V taky není kdovíco. Octávka mít delší tradici,, tak Golf nemá šanci. A hádej se se mnou jak chceš, prostě je to pravda. So just get used to it!!!
Golf,podle mě,společně s Focusem a Civicem patří v současné době na vrchol třídy,ale nepřečnívá přes další dva zmíněné.Hlavně je to pořád jen Golf,povedené auto v dané třídě,ale božskou auru bych kolem něho nevytvářel.
Celkem jednoduše.S vlastníma autama jsem vystřídal 3 značky ze země vycházejícího slunce a na služební cesty (cca.3000-4000km měsíčně) střídám VW a Škodu + ještě nějáký ty stovky km s Fordama a ty japíci mi prostě seděj nejvíc.Čistě subjektivní pocit a ani netvrdim,že je vropa horší.Prostě jen muj pocit z aut. ;-)
Dovol mi jednu kratičkou poznámku. Víš, jaký je nejprodávanější český album za posledních 12 let? Hádej. Budeš mimo. Jsou to Šmoulové. Myslíš, že zpívaj nejlíp? Já ne. Nepopírám kvality Golfu, to v žádným případě! Jen bych prosil, neslučuj prodejnost s kvalitou. To není správné... Nemyslíš?
Tak tenhle promiň, ale úplně stupidní příspěvek mě fakticky dostal :no::no: Proč si myslíš, že jsou Šmoulové nejprodávanější? Protože CD kupují jen mámy, když jdou do obchoďáku a starší 50-ti let (Vondráčková a jí pododobní(é). Kdyby se přestaly ve velkém nelegálně kopírovat CD, nejprodávanější by určitě Šmoulové nebyly!!!! :no: Takže si myslím, že tento příměr je úplně mimo mísu....
Víš, to byl příměr, abych GTImu vysvětlil, že není vždycky dobrý srovnávat jablka s hruškama. Ale Ty jsi tím hned ohodnotil mou inteligenci. Nu což, rád se nechám poučit od někoho, kdo VÍ.
Když už jsi takový znalec prodejních tabulek, pak ti jistě neuniklo, kdo je skutečným králem této třídy z hlediska prodejů. Být mistrem Evropy není jistě špatné, ovšem být mistrem světa - to má mnohem větší váhu.
Já to titiž nechápu. Jak někdo může přejít u limuzíny z karoserie sedan na karoserii jako je liftback??? Má to nějaký smysl? Kdes to četl prosímtě? Protože to přece není koncepce AM Rapide, nebo by to mělo vypadat tak nějak? Jsem z toho zmaten, protže fandím dost Phaetonu, a tohle se mi ale vůbec nelíbí. Vysvětli mi to prosím lépe. Díky a jinak super článek :yes:
Myslim tym to, ze by nemalo ist o sedan. Bude to nieco podobne, ako bol povodny Concept D: [odkaz] /// Nepojde uplne o totoznu koncepciu s Rapide /Panamerou. Tieto dve auta budu vpodstate sportaky so 4.dverami. U Phaetonu pojde o velke cestovne auto, akurat, ze zadna cast sa bude spustat v liftback-oidnom style. /// Vyznam uvedenia takeho auta je prave v marketingovych dovodch. /// Usadit na trhu klasicky sedan VW by trvalo niekolko generacii. Takze sa pokusia vytvorit v danej triede neobvyklu, originalnu karosarsku koncepciu, ktora na auto pritiahne pozornost verejnosti (a idealne si ziska novu skupinu zakaznikov). Co moze byt (ale nemusi) rychlejsia cesta v etablovaní auta v hornj triede 5m luxusnych sedanov./// Moze to nakoniec vyzerat napr. nejak takto: [odkaz]
Díval jsem se na ten první odkaz. Napadlo mě, že asi z této koncepce udělali nakonec Bently Continental GT ne? Je to velice podobné. Jinak to vidim poprvé. A ten druhý odkaz...no to je...já ti ani nevím co na to mám říct. Uvedou li toto, bude to úplně přelomový model, jiná třída, ne? Protože podle mě to nemá s klasickou koncepcí limuzíny nic společného. Jistě tam bude dost místa, ale kde je kufr? Tímhle spíš míří do úplně jiných kategorií. Máš pravdu, že AM Rapide/ P Panamera jsou luxusní sporťáky se 4. dveřmi, ale pokud spůstí takový Phaeton, bude mi to připadat jako konkurence do této kategorie.Až na ty jízdní výkony. A proč si myslíš že by to trvalo dost dlouho Phaeton umístit na trh jako klasickou vysokoluxusní limuzínu? Podívej jak to šlo u Superbu(já vím, to by se nemělo srovnávat, ale přesto), taky limuzína, sice v nižší cenové hladině,m ale jak to hezky šlo. A myslím že je oblíbená. Já to moc nechápu. Co kdyby Phaetonu změnili jen znak a název? Něco podobného jako Maybach nebo tak(myslím principiálně).
To s tím názvem mě napadlo taky. Udělat to jako Toyota, Honda a Nissan, resp. Lexus, Acura a Infinity... Když už Japonský systém, tak se vším všudy... I když u VW je to trochu jinak. Doteď to vypadalo, že už to mají rozdělené: Audi - prémiové/luxus, Seat - sport, Škoda - levné/konzervativní a VW - zlatý střed... Ale jak se zdá, tak už to zase přehodnotili...
Ano, bude to dalsi model koncepcie crossover. S tym Rapide /Panamerou by som az taku podobnost nevidel. Tamtie su naozaj sportaky "rozsirene" o dalsi par dveri.. Novy Phaeton bude velky osobak so vsetkym co ktomu patri (okrem klasickeho "kufra"). Bude to proste velke luxusne, priestranne auto. /// VW nedokaze Phaeton umiestnit na trhu ako klasickeho konkurenta S-Klasse z dvoch dovodov: 1.) nema tradiciu v tejto triede - a v dnesnych podmienkach sa ani neda ta tradicia vytvorit nejak rychlo (pokial si nevytvoris image na niecom novom a inom). Trvalo by to niekolko generacii 2.) je to Volkswagen. A ten ma jednak inu klientelu (myslim v inych cenovych a hodnotovych urovniach), jednak tam je problem s nazvom znacky, ktory priamo popiera vyznam luxusneho a draheho auta. Predstav si, ze si Nemec a rozumies tomu nazvu automobilky doslovne: LudoveAuto. A teraz si predstav, ze ti niekto ponuka to LudoveAuto ako konkurenta Mercedesu S-Klasse. Proste to nebudi moc velku doveru. A ak sa auto zle predava na domacom trhu, tazko presvedcis zakaznikov v zahranici. Obzvlast ak je domacim trhom Nemecko (ktore je v 5m. luxusnych sedanoch domovom a etalonom BMW,MB, AUDI...) //// Btw. Superb sa vyrazne zlepsil od nabehu vyroby, ale on je stale brany iba ako lacna alternativa k velkym luxusnym sedanom.... V zap. EU je to iba velky sedan. Nic co by dokazalo konkurovat zavedenym premiovym znackam. Ani nema potencial to nejak vyrazne zlepsit, a myslim, ze nema ani ambicie sa niekam tlacit... /// A preco VW nevytvori dalsi znacku? Ved oni uz maju Audi, aj Bentley. Ide o to, ze chcu budovat prave znacku VW: Preto potrebuju velky VW Phaeton (okrem A8, a Conti F.S.)
Marko, děkuji. Jsem rád že tě znám..ikdyž jsi mě dost znepokojil tím Superbem(ohledně jeho pozice nba trhu a principu prodeje + cílovou klientelu). Ale jinak - objektivně, s tebou musím souhlasit, přestože miluju škodovky, jako asi každý správný Čech bych měl, že, ale ostrý a objektivní pohled to vše vysvětlí. Ano, Superb se etabluje na trhy, ale doufám že poroste...Další věc: S tím "LidovýmAutem" máš naprostou pravdu. Teď mi to doopravdy došlo. Já jsem z části Němec, ale nesmýšlím německy a ani se tak nerozhoduji, ale kdybych si měl jako konkurenta S-Classe vybrat "lidové auto", tak si to možná vyberu jako čech, ne jako Němec. Takže je to logické. Díky moc za vyjasnění a dokonalé informace. Na to, v jaké si pozici a jaké máš možnosti(o kterých vím naprosto kulový), děláš VÝBORNOU práci. Tak prosím pokračuj a rád si přečtu další tvé članky. Měj se borče. :yes:
Z toho, co nám Marko naznačil, soudím, že Volkswagen, kterému se nedaří se prosadit v přímé německé konkurenci 5m sedanů, se snaží dostat do prestižnějších vod na úkor francouzů a to jejich cestou. Liftback jako nejvyšší model nabídky odpovídá pojetí Renaultu 25, Safrane, VelSatis a i Citroën CX, C6 (vím, že to není liftback, ale karoserie nemá na pohled 3 prostorový charakter). Tím zabije 3 mouchy jednou ranou. Klasický koncept sedanu nechá volný pro koncernové Audi a vyhne se tak vlastnímu kanibalizmu. Bude si v tomto ohledu moci připsat "německé" "prvenství" (Opel Signum se neprosadil a tou dobou nebude konkurent). A za třetí od francouzů jej bude odlišovat posunutí velikosti do kategorie nad 5 metrů a německý původ (když to někdo považuje za výhru ;-\ ). Přidá 4 dvéřové kupé podobné velikosti a nejspíš lehce sportovnéjší nátury a tím pokryje tento segment. Pro mě je otázka, zda kupci německé mainstreamové klasiky (=Volkswagen své modely umisťuje do již časem ustálených, zaběhlých tříd. Nepouští se do vozů na pomezí.) přistoupí na tuto "francouzskou" hru. Pokud by to udělal Citroën, nikdo by se nepodivoval, ale ten si zase nemůže dovolit dát na auto cenovku 3mil. Srovnání s AM Rapide a Porsche Panamera není na místě - to jsou auta, které mají vyšší prestiž a jsou sportovnější.
SCIROCCO... nesmrtelnej evergreen... Dokonalá kára pro mladého býčka... Cena do miliónu, koní plná stáj... a image o němž se zdává i hvězdám na nebi... Neskonelej řízek, ostrej hoch... jestli něco... tak tohle bude dokonalá trefa... VW je tvůj život. Pokud to ještě nevíš.
V lux segmentu překrásný vůz... s dokonalou finesou - zadním bočním okénkem. Leč, diamantovej kovboj ctí krev. Jistě... s tím se prostě nepočítalo, neboť VW bral v úvahu analogické tendence - prostituční praktiky konzumentů v nižších segmentech. Naštěstí projekt Phaeton neumírá... V roce 2010 vyjede - liftback... což může sehrát rozhodující roli v nastartování prodejů... ne všichni totiž tráví odpoledne s prostrčeným nosem v pletivu bazarových plotů. Tak hodně štěstí Pahaetone... jsi krásný... to ti nikdo upřít nemůže...
Na podzim 2008 se zastaví tak maximálně linka, kde bouchaj G V, no vlastně ona se pak zase rozeběhne až budou na techniku G V navlékat novej kabát G VI. Možná, že v rámci úspor sáhnou i na zadní nápravu a daj tam levnou vlečku místo x-prvku. Mimochodem, kdybys někdy vzal mýtus o prodeji stavajícího modelu a vlivu jeho předchůdce na prodeje z 90%, pak žádná revoluce nebude a dotyčný G VI se zařadí opět do průměru dané třídy. Ostatně, tam je jeho místo. Jo a pokud máš tu G V, tak spíše patříš k hvězdné pěchotě ... ;-)
Drsnej řízek... Budeš ho potřebovat... do týhle drsný doby... Vytáhne tě z každýho průšvihu... dokonalej název, dokonalý auto, za pár šupů... kdo ti dá víc?... kdo ti dá stejně?... vždyť zatím ti každej dal jenom míň... BRAVO TIGI :yes:
ani se mi to nechce cist.. pribeh VW me nezajima.. radeji bych uvital stejne obsahlou propagaci jinych automobilek, nehlede na to ze by bylo minimalne spravedlive a nestranne, aby byly vsechny. Vzpominam si jak pred lety prisel casopis auto-motor a sport s experimentem venovat cele jedno cislo propagaci jedine automobilky a byl to (svete div se) opet VW. Po rozpacitych reakcich se uz na dalsi samozrejmne nedostalo, nebo se spis ani nemelo dostat...
To je román... dobrej román... co, dobrej, výbornej... já nestačím reagovat na každej model... a ještě k tomu musím slézt z křesla... sakra... Tak za chvíli... pokračování za chvíli... P.S. Valíš na VW bulvy, co? ;-)
:yes: Je to koncentrát cenných informací psaný vhodnou, a sice věcnou formou. Marko si s tím práci a dobrou práci je třeba ocenit. Děkuji a chválím. :-):yes: P.S. To koukáte vy nevěřící Tomášové na explozi VW, co. Samurajům už korodují jejich mečíky.. ;-)
Někdo musel někdy rozhodnout o vytvoření tohoto segmentu. někdo musel být prvním. Byl to VW. Ten založil segment hatchbacků v nižší střední. I když prvním počinem tohoto typu (byť s větší karosetrií) byl Renault 16. Takže v nižší střední vytvořil hatch-back VW GOLFEM. Za pár let zkusili Golfa nadýchnout a stvořili BOHA - GTI. Raketu pro mladý bejčky... obrovskej trhák, kterej v modelu G2 sejmul celou Evropu. Dokonale. Ostatně G2 je dodnes auto, které uchvacuje svou výbornou karoserií i vynikajícím motorem a vynikajícím podvozkem. GTI G3 a GTI G4 nebyly špatné Hot-hatche, ovšem v kontextu nástupu konkurence začínal pozvolna VW ztrácet na náskoku... Jenže vyjel GTI G5... a to byla dokonalá trefa. Paradoxně mu napomohla i vizuální střídmost Focusu, nedokonale maskovaná kýčem v podobě oranžové barvy a zoufalých rohových vdechů na ST. Takže dnes je GTI oprávněným a velkým králem HH. Vyvážené vlastnosti, světový motor roku (2x po sobě obhájil prvenství) nadstavba v podobě dvojspojky DSG... to věechno dělá z GTI dokonalé sportovní nářadí za cenu kolem 750 tisíc. Co se týká karoserie... nikdo dnes neumí nabídnout v tomhle segmentu stylovejší auto. Auto... to je posaz na silnici - G5 je ukázkou toho, jak má auto (zejména při zadním pohledu) sedět. Bez kazu vyvážená proporce mezi sklem a plechem, přecházející na boku v dokonalý C sloupek - ikona designu hatch-backů minulého a tohoto století (kdo má hezčí?). Celý předek je harmonie milosti - světla v rozích s mile povytaženým obočím, a s tváří zakončenou nad silnící nárazníkem s dokonalými výkroji vdechů. Kritiku by bylo možno snést zejména na zadní nárazník, tedy na jeho dolní (černou) část... (zejména u stříbrné karoserie) Vnitřek je poměrně strohý, neokázalý, a je otázkou očekávání zákazníků. Ergonomie je bez vady. Mé doporučení? Antracitové GTI. S DSG na koženejch židlích. Bude to nekonečná láska... můžeš mi věřit. Jedinečnost G spočívá v tom, že je legendou, že má dokonalé image, dokonalou spolehlivost a vlastně nestárne (podívej na G2 i G3). Právě image Golfu je to, v čem na něho nikdo z konkurentů nemá... je to prostě drzoun Evropy... neokázalý, bez parádiček... s přesně nadávkovanou porcí emocí. Prodeje nejsou poloilegální jako u jiných, nýbrž se odehrávají v překrásných prostorách... ty se nachází v každém větším městě... tak se tam zastav... Před tím ještě pročti podrobně Markův článek, abys věděl, k jaké síle přicházíš. 24,000.000 GOLFŮ... ten další může být tvůj... :yes:
Neotravuj, a zkus něco napsat ty... :-) P.S. dokud to bude platit... budu to psát stále dokola... je to pravda pravd o nižší střední. Jen to vědět... :yes:
VDC, nezkoušej to na mně. Dokud tu budou takoví, jako ty, co budou o barvě trávy psát, že je fialová... budu tu zase já psát, že je zelená.... Počítám, ale, že do roka je tohle vyřešené definitvně... přijede totiž GURU VI. >:D;-):yes: P.S. Tráva se zazelená :-)
Tady máš GTI dokonalou spolehlivost Golfu heh:
Časopis Auto Motor und Sport prověřil kvality německého bestselleru dlouhodobým testem, ve kterém Golf 2.0 (85 kW) ujel od března 1999 do listopadu 2000 sto tisíc kilometrů. Výsledek praktického používání nebyl pro automobil, který se tváří jako symbol kvality a solidnosti, příliš lichotivý. Během 18 měsíců strávil testovaný Golf 17 dní v servisu kvůli neplánovaným opravám (mimo pravidelnou údržbu). Kvůli drhnoucím brzdám musely být již při 16205 ujetých km vyměněny kotouče a obložení předních brzd. Neklidný chod motoru při volnoběhu byl v servisu vyřešen novým základním nastavením řídící jednotky. Po několika tisících kilometrů se problémy s brzdami opakovaly a když bylo na počítadle 30844 km byly znova vyměněny kotouče, obložení a také náboje a ložiska předních kol. Při řazení dvojky s trojky se občas ozývaly z převodovky podezřelé zvuky. Poté co do Golfu začalo oběma předními dveřmi zatékat, byl navštíven servis, kde byly dveře přetěsněny. Převodovka musela být vymontována a vyčištěna, protože olejová náplň obsahovala ocelové třísky. Když bylo na počítadle 61338 km přišla na řadu třetí výměna předních kotoučů a obložení. Kvůli zkorodovanému napájecímu kabelu startéru jednou Golf vůbec nenastartoval a musel být odtažen do servisu. To bylo ujeto 87600 km. Kvůli problémům s elektrickým stahováním oken byl také tento díl v pravých dveřích vyměněn a v samém závěru testu se Golf dostavil ke čtvrté výměně brzdových kotoučů a destiček, tentokrát na všech kolech. >:D >:D >:D >:D
k smichu je to ve spojeni s tvejma kecama o "dokonaly spolehlivosti". proste tohle se mi do kramu nehodi tak to budu dal ignorovat, ale kdesi jsem slysel o prosezenejch kreslech v avensisu tak to budu opakovat u kazdy diskuse ktera se tyka japonskejch aut. o pravde kterou se tak rad ohanis to totiz u tebe vubec neni. proste psani marketingovejch basnicek a duslednej vyber faktu ktery se mi k tomu hodej. o objektivni pohled se ani nepokousis. JE to opravdu legracni, ale to bys zrejme nepochopil :)
a kterejch? tech v anglii co jezdej samy toyoty? to ze maji u nas taxikari dost passatu ma fakt nulovou vypovidaci hodnotu, v jinejch zemich je to zas jinak.. ale to bys nekdy musel vytrcit svuj malomestackej nos dal nez do nemecka
Tak ti nevím, ale já Passata (taxik) mimo letištních moc nevidím, za to potkavám hodně O1 a O2 COMBI a Superby. To bylo v 90tých letech, že tu jezdilo hodně taxíků Passátů ale kdeže loňské sněhy jsou... >:D
Kdybych věděl jak tož navrhnu mistra Marka na Pulitzerovku, BRAVO MARKO :yes::yes::yes: A dovolím si mistře jednu prosbu: jestli/až se vrhneš na automobilky za "velkou louží", tož jestli bys moh začít u D, D jako DODGE. Tož tak.
Marko - mam ti to jeste psat, nebo uz sis zvyknul, ze pro tebe mam jen slova chvaly? ;-):yes: Essesant - ale ani ti to nebudu psat, vsak ty vis :yes::yes: Ciello - obcas vylez z kanclu, nejak ti prace posledni dobou nesvedci ;-) Micina - ten darek pro mistra :yes::yes::yes: GTI - *smajlik kroutici hlavou* No a VW - snad je ta jejich modelova ofenziva nesesmelcuje, koneckoncu, co by nekteri obdivovali a na co my ostatni (normalni) bysme opravnene plivali jedovate sliny, ze? ;-)
Můžeš si tu hlavu třeba ukroutit :-) P.S. "Oprávněně plivali jedovaté sliny"...? to snad ne... Já chápu, že tě Markův článek dost rozhodil, ostatně, dozvědět se až od Marka, kdo umí vyrábět vozidla s velkým V... teda W... teda VW :-) není zrovna povznášející pocit... přesto, nebo právě proto držím palce, abys to v sobě ustál ;-)
To som nejak prehliadol...
Na druhú stranu kombi na báze nižšej strednej sú dnes už také obrovské ako donedávna autá strednej triedy. Kombi Golf IV malo ešte sympatické proporcie, mám obavu, že nástupca bude rovnako prerastený ako posledná Astra Combi...
Skladnejšie budú asi kombíky na báze dnešných malých áut, ale tých je jak šafránu. Clio, C3, Polo ani Corsa kombíky nie sú, jedine Fabia, Palio a dosť...
Zabudol som na niečo?