Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Prítomnosť a budúcnosť Chrysleru

V automobilovej histórií existuje príbeh veľkej firmy, ktorej dejiny sú neustálym zápasom o prežitie. Jej súčasnosť je zrkadlovým odrazom situácie, v ktorej pred viac ako 80 rokmi vznikala. Reč je o americkom koncerne Chrysler.
Zpět na článek
30. 5. 2009 09:31
30. 5. 2009 10:13
1. 6. 2009 08:29
30. 5. 2009 17:32
30. 5. 2009 19:07
neregistrovaný "Donovan"
31. 5. 2009 00:08
31. 5. 2009 01:52
neregistrovaný "Donovan"
31. 5. 2009 15:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2009 16:03
31. 5. 2009 18:38
1. 6. 2009 09:43
1. 6. 2009 09:42
1. 6. 2009 17:39
neregistrovaný "mates"
1. 6. 2009 19:30
2. 6. 2009 10:45
2. 6. 2009 12:36
3. 6. 2009 09:37
5. 6. 2009 19:50
31. 5. 2009 00:38
1. 6. 2009 08:20
1. 6. 2009 18:25
neregistrovaný "Donovan"
31. 5. 2009 13:44
1. 6. 2009 09:06
31. 5. 2009 15:14
Avatar - Ji/Ri
30. 5. 2009 09:31
Ooo mňam mňam
Díky Marko! :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 5. 2009 10:13
***
Velmi zajímavý a poučný text. Díky!! Ty dva motory od Fiatu ... jeden je 3.0 diesel, jak je uvedeno ... který bude druhý??
Rozbalit vlákno
1
1. 6. 2009 08:29
Re: ***
Druhym ma byt 1,4 16v FIRE. (Z dlhodobejsieho pohladu ale asi pojde o cely rad benzinovych motorov do objemu 1.8-litra - aj ked toto zatial nebolo oficailne oznamene).
30. 5. 2009 17:32
!!!
Opravte si tu tvrdku v neustalim!!!! To uz moze pisat tie texty naozaj hocikto?
PS: K textu som sa ani nedostal.
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "Donovan"
30. 5. 2009 19:07
Re: !!!
Což je ovšem velká chyba.
Avatar - woody-alien
31. 5. 2009 00:08
Re: !!!
Abych se kvůli hrubce vzdal možnosti přečíst si text, kterej mě poučí víc než stohy časopisů, to bych musel být tedy purista, pardon, superpurista (to prej se dneska používá, takový předpony). :-)

Jinak slovy slavné písně : Děkuji (Marko), bylo to krásné.
neregistrovaný "Donovan"
31. 5. 2009 01:52
Re: !!!
:yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2009 15:42
Re: !!!
Chyba. Dnes existuje taka zazracna vec.

Vola sa internet.

Dokonale nahradi stohy casopisov. Markove clanocky su fajn, ale kto ma zaujem o konkretnu automobilku, alebo dianie okolo nej pravidelne sleduje, NIC nove sa z jeho resersi nedozvie.

K Chrysleru len tolko.... O par postov nizsie je Dodge. Mame cakat aj specialny clanok o divizii jeep? Nebodaj pride na rad aj Mopar? Ma vyznam vobec pisat clanok o automobilke, ktorej buducnost je vzhladom na prebiehajucu restrukturalizaciu podla Chapter 11 viac ako neista a moze zmenit z hodiny na hodinu?

Ozaj, co GM? budeme mat osobitne clanky o Chevrolete, Pontiacu (ten sa rusi), Saturne (ten sa rusi, ale existuju skupiny, ktore ho chcu zachovat), GMC, Buicku, Cadillacu? Lebo potom tu budu len Markove clanky a, verte, vo svete motorov sa deju zaujimavejsie veci....
Avatar - woody-alien
31. 5. 2009 16:03
Re: !!!
Nevím kolik máš ty volného času, ale já moc ne. Články od Marka jsou pro mě ideálním shrnutím dění kolem automobilek, a to i těch o které se programově nezajímám.

A k tomu ostatnímu. Slavný fotograf Josef Sudek kdysi na poznámku slavného malíře Zrzavého o tom, že fotografie vlastně není umění, odpověděl :

"Helejte Zrzavej, a škrábe vás to snad ?"

Tak se tě ptám i já, přece to číst nemusíš. :-!
31. 5. 2009 18:38
Re: !!!
No neviem, ja sa pridavam k woody-alienovi - tiez nemam cas sledovat desiatky zdrojov. Zavidim ti tvoj cas a rozhlad. Verim, ze tak ako Marko sa s nami on podelis.
Avatar - Barrichello
1. 6. 2009 09:43
Re: !!!
Nemusíš sledovat desítky zdrojů - stačí www.allpar.com, tam je vše nebo v česku stránky klubu www.chrysler-club.net popř kluby dalších koncernových zanček Dodge a Jeep
1. 6. 2009 09:42
Re: !!!
Ano, v mnohom mas pravdu, lenze tieto clanky nebyvaju iba o tom co sa da dohladat ako fakticka informacia. Je tam uvedenych vela suvislosti, ktore nie su viditelne, alebo na prvy pohlad zrejme. Napriklad si pozri, akym sposobom je popisane budovanie znacky Lexus (starsi clanok) vo vsetkych postupnych krokoch. Lexus tieto veci nikdy verejne neprezentoval. Pozri si napriklad dovody na zmenu dizajnu u BMW zaciatkom storocia (ktora bola silne kriztizovana, alebo bola predohrou na nieco vacsie). A nemusime ist ani daleko: skus na internete (alebo dokonca v casopisoch) najst kompletne rozkodovany produktovy plan koncernu Chrysler. Nikto to doteraz neurobil (aspon ja som to nikde necital) - pretoze na to toto uz potrebujes viac ako len si nieco viac-menej jednoducho dohladat. takze ono zas to, ze NIC nove sa nedozvies nie je pravdou.

Clanok o Jeepe tam je uz tiez. :-) Tak ako clanok o kazdej velkej znacke, ktora posobi na EU trhu (Cize Chevrolet, Caddilac uz tiez boli, a Buick, Saturn, pontiac & spol. sa nechysta - to je z pohladu Europanov vcelku nanic).
A moje clanky? No, ja viem, ze ti z nejakeho dovodu lezia v zaludku, ale zahlteny nimi byt nemozes - vychadzaju raz tyzdenne (tento tyzden je vynimkou, jednak kvoli udrzaniu aktualnosti, ale hlavne kvoli tomu, ze cely plan Chrysleru je v suvislostiach vsetkych troch znaciek komplexnou zalezitostou a tahat to v rozmedzi troch tyzdnov je velmi rozvlacne). A v priebehu kazdeho tyzdna najdes na ACZ spustu inych clankov, ktore nie su mojim dielom.

A isteze sa deju aj ine zaujimave (a zaujimavejsie) veci, nez tie o ktorych pisem ja. nakoniec, aj ja som uz pisal aj o inom: [odkaz] (...a zopar dalsich na inu nez znackovu temu sa chysta). A asi by som rad pisal aj o inych veciach, lenze stihat vsetko co musim a chcem v priebehu dni, ktore zijem je strasne tazke. Ver, ze by som rad stihal aj dalsie clanky, ale neda sa to casovo. Tak sa snazim robit aspon tuto jednu vec, tak dobre ako viem (mimochodom v case, ktory ini ludia povazuju za svoj volny). ;-)
neregistrovaný "mates"
1. 6. 2009 17:39
Re: !!!
Nevim, za co se mu omlouvas ;-\ Ta omluva by mela prijit z druhe strany smerem k tobe!
1. 6. 2009 19:30
Re: !!!
Ja som to nezobral ako ospravedlnenie. Skor ako (do)vysvetlenie... ;-)
Avatar - Barrichello
2. 6. 2009 10:45
Re: !!!
O produktovém plánu nikdo nepíše, protože vůbec není jisté, co se vlastně bude dělat.

Co já mam info z usa, tak ti tvrdí že žádný nový Sebring a Avenger nebude a že továrna Sterling Heights Assebmly Plant, kde se vyrábí - se 31.12.2010 uzavírá a nový Chrysler Group s ní ve svých plánech nepočítá, přitom je to jedna z nejmoderněších továren Chrysleru...
Tak si to přeber sám....
2. 6. 2009 12:36
Re: !!!
Sebring nahradi seriova verzia 200C. Paralelne vznikne aj podobne velke Dodge, ale uz to nebude spolocny vyvojovy projekt so znackou Chrysler. Inak, predstava, ze by koncern Chrysler opustil vyrobu strednych sedanov...je velmi, ale velmi extremne pritiahnuta za vlasy. ;-) Koniec-koncov ten revitalizacny plan jasne hovori o mid-size sedanoch (dokonca dvoch). A skutocne si nemyslim, ze ten plan je len nejaky zdrap papiera, ktory nic neznamena.

(Tovaren je irelevantna - to ze sa nieco zatvara neznamena, ze vyroa nebude prebiehat inde.)

Inak, este by som nieco dodal k tomu, preco sa tym produktovym planom nikto detailne nezaobera. Nemyslim si, ze to je preto, ze by to neslo, ale skor preto, ze velku vacsinu sveta ovladla mentalna lenivost. To co ludia nedostanu naservirovane ako "hotovu a spracovanu vec" - to sa im nechce na zaklade samostaneho myslenia / analyzy dekodovat. (A ak to aj dostanu naservirovane, tak su schopni to co tam je napisane, vylozit zvlastnym sposobom (vid tie spravy o konci Wrangleru)). Obzvlast je to zarazajuce v priapade americkych motoristickych novinarov: ktokolvek, kto z pozicie domaceho zuranlistu sleduje co sa okolo Chrysleru deje by na zaklade poznania firmy, smerovania znaciek, predajnosti modelov, predchadzajucich vyrokov klucovych ludi (OK, s istou davkou informacii zo zakulisia - ktore by ale pre cloveka, ktory sa v branzi pohybuje nemal byt vacsi problem ziskat) nemal mat nejaky zasadny problem aspon s tym, ze sa to POKUSI rozkodovat. Lenze, ako som uz povedal, na to treba vyvinut osobnu snahu...
Avatar - Barrichello
3. 6. 2009 09:37
Re: !!!
Jenže 200C nikdy nemůže být připraveno k sériové výrobě do konce roku 2010.
Natož za překpokladu, že postavíme novou linku v jiný továrně, když se zavře Sterling Heights, kde se midsize vždy vyráběly...

A výrábět současné duo Sebring / Avenger fakt smysl nemá, podívej se sám na prodejní počty, líp se prodává i dosluhující PT Cruiser než Sebring
5. 6. 2009 19:50
Re: !!!
No...to je pravda, ani ten plan nespomina prvy z novych strednych sedanov pred rokom 2012.
Ja som ten prehlad robil z pohladu toho, co sa kedy pripravuje (ako novinka / nastupca). A nastupca Avengeru / Sebringu tam je - to ci bude medzi nimi nejaka pauza (rok / dva) je uz ina vec. ;-)
1. 6. 2009 08:20
Re: !!!
Ospravedlnujem sa. Nestalo sa mi to uz dlho...tentokrat mi to "uslo"...pri takom objeme textov, aky som pisal som spravil chybu (bohuzial, neprijemnu). naviac...tieto texty o Chrysler Group boli strasne tazke na spracovanie, pretoze boli pisane vo vyvijajucej sa situacii. Boli preto "milionkrat" upravovane. (Nic z toho samozrejme nie je vyhovorkou, len vysvetlenim, preco k tomu mohlo dojst.)
PS: Keby si cital dalej, mozno by aspon obsah toho textu potesil.
neregistrovaný "Donovan"
1. 6. 2009 18:25
Re: !!!
:yes:
31. 5. 2009 00:40
Čo dodať...
krasny text, plno informaci.. snaď len:

:yes: :yes: :yes:

;-)
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2009 13:44
fiat
vyborny clanok Marko.
Mam na teba jednu otazku. Fiat mal pred par rokmi sam dost velke problemy, urobili par relativne uspesnych modelov a teraz by chcel Chrysler, a snad aj Opel. Co myslis, moze to Fiat ustat? Daimler vycuval, pretoze zistil ,ze jeho "technicke vydobytky" nie je jednoduche a efektivne s Chryslerom zdielat. Pritom tie svety Fiat a Chrysler mi pridu este viac vzdialene...
Rozbalit vlákno
1
1. 6. 2009 09:06
Re: fiat
Ja si myslim, ze Fiat moze byt uspesnejsi ako Mercedes. Ked vznikal koncern DaimlerChrysler, bol som sice prekvapeny, ale nikdy som tomu neveril. Rovnako ako mnoho dalsich ludi v branzi - dokonca aj v Stuttgarte. Hlavnym dovodom bolo to, ze Mercedes a Chrysler hraju na inych poliach - nemecka znacka je premiova, kdezto americania su blizsie k mainstreamu (Chrysler ani v americkych podmienkach nie je konkurentom pre Cadillac, ale skor pre o stupienok nizsie situovany Buick, Jeep to s GdCherokee nezachranil - pretoze aj tu boli vzdy otazniky, ci to auto dokaze efektivne konkurovat skutocnym premiovym vyrobkom). Dalsi dovod bol v tom, ze kultura (v akomkolvek vyzname slova: ci uz skutocna, manazerska, alebo automobilova) oboch partnerov nikdy nemala moc spolocnych bodov.
U Fiatu je to trochu ine. Podla mna ma toto parnerstvo vacsiu sancu uspiet: obe automobilky su si blizsie z pohladu hodnoty produktov, aj toho aku klientelu oslovuju. Robia to len na rozdielnych hlavnych trhoch (co je predovsetkym pre Fiat dobre, pretoze rozsiruje svoju posobnost na velky trh, kde zatial nie je zastupeny). Dalsi dolezity faktor vidim v tom, ze Taliani podla mna Amerike rozumeju vyrazne lepsie ako Nemci. Silna italo-americka komunita je a bude silnym spojivkom aj medzi Fiatom a Chryslerom. Konec-koncov, vdaka Sergiovi Marchionnemu, ktory je silnym zastupcom tejto komunity tato aliancia vznikla.
A este tu vidim jednu vec: tato aliancia je na podobnej baze ako Renault-Nissan (vpodstate jedine spojenie, ktore prezilo myslienku fuzii a koncernov, ktora sa celkovo ukazala po mnohych "rozvodoch" ako prekonana). Fiat manazersky a technicky pomoze Chrysleru, ale americania budu musiet vo velkej miere svoje ozivenie zvladnut vlastnimi silami. Nesu teda dalej za seba zodpovednost.
Takze podla mna ma Fiat sancu uspiet tak v pomere 60 - 40%.

OPEL: to je uplne o inom. Marchionne veri, ze automobilka potrebuje na to aby prezila vyrabat 6 mil. ks. aut rocne. Pri vsetkej ucte k nemu, netusim ako na to prisiel. Mylim, ze voditkom k uspechu su skor produkty, ktore ludia chcu (spolu s dobrym biznis modelom), nez (nevyhnutne) giganticke pocty kusov aut. Jeho ale tato myslienka zenie k ziskaniu Opelu. Co si myslim, ze uz nebol moc dobry napad. Obe znacky totiz operuju na rovnakom hlavnom trhu a bojuju o podobnu klientelu. To, ze Opel je silny hlavne na severe a Fiat na juhu nie je dobry argument. Zaroven totiz plati, ze Fiat nie je slaby na svere a Opel nie je slaby na juhu. A ta klientela je tiez problem: ono totiz plati, ze ked sa ludia rozhoduju o kupe auta, je to o niecom inom, ako ked pred tym "silne" vyhlasuju, napr. to, ze: "Fiat nikdy!". Cize Fiat a Opel si vpodstate priamo konkuruju.Pre Fiat tak nema moc velky vyznam vlastnit Opla - nad ramec nejakych uspor z mnostva (pri vyrobe). Na to ale nemusim kupovat celu znacku, a staci mi dohodnut sa s nejakym inym investorom, ze budem pre Opel technologickym dodavtelom / partnerom. Toto by som videl ako schodnejsiu cestu. Ak by Fiat nebojovol proti Magne a spojil sa s nou v tom, ze Magna by ovladla Opel a Fiat by dodaval technologie ako mensinovy partner, tak by to bola velmi silna ponuka.
(Inak, ten Opel v rukach Fiatu uz nie je teraz aktualny.Z velkej casti aj pre tito nevyhody, ktore mali viest k s trtate pracovnych miest napriec Europou a tomu, ze nemecka vlada logicky preferovala skor Magnu nez Fiat.)
31. 5. 2009 15:14
Jako obvykle.
V tomto případě je opravdu všechno zatraceně zahaleno v mlhách budoucnosti, ale přesto z mála relevatních informací vytěženo maximum. :yes:
Rozbalit vlákno
4
1. 6. 2009 09:15
Re: Jako obvykle.
Ano je to v hmlach. To co sa mi ale podarilo, bolo rozkodovanie produktoveho planu. Tesne predtym, nez som posielal clanky redakcii som to konzultoval s clovekom v Stuttgarte, ktory za cias existencie DaimlerChrysleru sedel v USA na marketingu. A ked som mu poslal to, ako som v zverejnenom plane "Product cadence" priradil znacky k pripravovanym novinkam, odpisal mi, ze to prakticky zodpoveda tomu, co americania navrhovali v case, kedy este existovala stara spolocnost. A upozornil ma na dalsie veci, ktore som potom este na poslednu chvilu zapracovaval do textu (Inak klucom k buducnosti celeho Chrysleru je Dodge, a to plati aj pre moje clanky). ;-)
Avatar - Barrichello
2. 6. 2009 10:49
Re: Jako obvykle.
Tak toho pána z martetingu pozdrav a vyřid mu, že my fanodové, co v Chrysleru jezdíme mu děkujem vřele za to že to absolutně zmrvili - v roce 1998 přebírali ziskovou firmu a díky "úspěšnému" sanačnímu plánu soudruha Zetsche a spol. z toho vznikl krachující podnik, vyrábějící vozy s nižší kvalitou, nže byla u původní Chrysler Corporation před rokem 1998!!!!
2. 6. 2009 12:39
Re: Jako obvykle.
Ono, velka cast ludi, ktora bola zo Stuttgartu v USA karierne doplatila na ten americky neuspech... Ono ale veci nie su tak cierno-biele: nik z nich nechcel Chrysler zamerne poskodit (uz len preto, ze aj pre Mercedes to znamenalo obrovske straty)...problem je, ze spusta projektov, ktore ho mali ozivit nevyslo.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2009 09:31
Re: Jako obvykle.
jasně, protože byly spackaný a Mercedes tam nacpal starou techniku, na který chtěl vydělat - 5.st automaty, nápravy ze starého E-ka pro 300C/Charger, podvozek + motory z prvního SLK pro Crossfire atd...

A ono světe div z toho nikdo na větvi nebyl....

On totiž Mercedes měl se svým portfoliu auta, který si chryslerem vzájemně konkurovlai, tkaže enstál o to, aby byly na stejě vyspělý úrovni...

No a kdo schválil projekt novýho Sebringu/Avengeru musel být zfetovanej, to že ta obluda nebude mít úspěch bylo jasné, zvláště, když kvalitu výroby hlídalo poloviční množství lidí co dřív :no: