13.1. 2015 redakce AUTO.CZ

Martin Koloc živě: Co čekat ve druhé polovině Rallye Dakar?

 

Rallye Dakar se přehoupla do své druhé poloviny. Přinášíme zamyšlení našeho dopisovatele Martina Koloce nad tím, co mohou jezdci očekávat.

U Kamazu lze předpokládat interní řežbu. Všichni jezdci mají i přes striktní týmové rozkazy své vlastní ambice, které se před nimi neočekávaně objevily. Dokazuje to jeden příklad z první části maratonské etapy, kdy se dva kamazy na trati v zápalu rivality dokonce srazily.

Myslím si, že týmový šéf Vladimír Čagin bude muset držet pevně kapitánské kormidlo. Ve zbývajících šesti etapách je totiž pořád řada jezdců odhodlaných pilotům kamazu maximálně ztížit jejich vítězné tažení.

Nizozemec Gerard De Rooy (Iveco) nemá kvůli penalizaci několika hodin co ztratit. Může si tak dovolit jízdu na maximální hranici rizika. V nadcházejícím průběhu rozhodně nezůstane nic dlužen svému jménu a bude se snažit profilovat se dílčími etapovými úspěchy z důvodu publicity a marketingu.

Je otázkou, zda bude De Rooy ochoten akceptovat pozici nosiče vody pro Hanse Staceyho (Iveco), který může v nejbližších etapách očekávat ataky jezdců, kteří jsou aktuálně v pořadí za ním.

V diametrálně odlišné situaci je Aleš Loprais (MAN), jehož ambice směřující ke třetímu místu musí být podpořeny velmi dobrým výkonem. Loprais rozhodně nemá co ztratit. Jeho týmový kolega Martin Van Vliet (MAN) je na sedmém místě těsně stíhaný Martinem Kolomým. Bude Van Vliet ochoten prodat svoji pozici a v případě nutnosti pomůže Lopraisovi?

Oba jezdci nizozemské stáje VEKA uplatňují odlišnou strategii. Aleš Loprais v průběhu většiny etap postupně zrychluje a konec každé zajíždí v maximálním tempu. Van Vliet jedoucí v horší fyzické kondici naproti tomu vždy postupně zpomaluje. Při průjezdu kolem kontrolních bodů se bude teoreticky vzdalovat od Lopraise pro případ, že by mu měl pomoci.

Martin Kolomý je pevně odhodlaným vyzyvatelem Van Vlieta a Hanse Staceyho. Pokud Kolomému vydrží technika, budeme se moci těšit z krásného souboje a napínavého příběhu s otevřeným koncem až do konce poslední etapy.

Dnešní etapa z Iquique do Chalamy není sice nejdelší, ale má být tou nejkomplexnější, pokud se jedná o její obtížnost. Měla by nás určitě držet v očekávání na průjezdech jednotlivých kontrolních bodů a při sledování live trackingu.

Autor: Martin Koloc

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 

Štítky Tatra Dakar 2015

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím uzavřel „dokonalý zločin“?

Vynálezce má na krku bestiální vraždu novinářky. Čím…

Dánská prokuratura žádá doživotí pro dánského konstruktéra Petera Madsena (47), který podel obžaloby loni v…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně chtějí české výrobky a z Koukalové teď zrovna radostí neskáču

Šéf Hamé Štrupl: Sankce pomohly spíš Rusům, v Číně…

„Číňané si potrpí na hierarchii. Je nutné prokázat, že máte určité postavení. Taky si polepšíte, pokud jste…

Přemýšlíte, kam vyrazit na prodloužený víkend? Objevte romantická zákoutí Salcburku

Přemýšlíte, kam vyrazit na prodloužený víkend?…

Měsíc květen nás potěší hned dvěma státními svátky, proto by byl hřích je nevyužít a nevyrazit někam na…