13.1. 2015 redakce AUTO.CZ

Martin Koloc živě: Co čekat ve druhé polovině Rallye Dakar?

 

Rallye Dakar se přehoupla do své druhé poloviny. Přinášíme zamyšlení našeho dopisovatele Martina Koloce nad tím, co mohou jezdci očekávat.

U Kamazu lze předpokládat interní řežbu. Všichni jezdci mají i přes striktní týmové rozkazy své vlastní ambice, které se před nimi neočekávaně objevily. Dokazuje to jeden příklad z první části maratonské etapy, kdy se dva kamazy na trati v zápalu rivality dokonce srazily.

Myslím si, že týmový šéf Vladimír Čagin bude muset držet pevně kapitánské kormidlo. Ve zbývajících šesti etapách je totiž pořád řada jezdců odhodlaných pilotům kamazu maximálně ztížit jejich vítězné tažení.

Nizozemec Gerard De Rooy (Iveco) nemá kvůli penalizaci několika hodin co ztratit. Může si tak dovolit jízdu na maximální hranici rizika. V nadcházejícím průběhu rozhodně nezůstane nic dlužen svému jménu a bude se snažit profilovat se dílčími etapovými úspěchy z důvodu publicity a marketingu.

Je otázkou, zda bude De Rooy ochoten akceptovat pozici nosiče vody pro Hanse Staceyho (Iveco), který může v nejbližších etapách očekávat ataky jezdců, kteří jsou aktuálně v pořadí za ním.

V diametrálně odlišné situaci je Aleš Loprais (MAN), jehož ambice směřující ke třetímu místu musí být podpořeny velmi dobrým výkonem. Loprais rozhodně nemá co ztratit. Jeho týmový kolega Martin Van Vliet (MAN) je na sedmém místě těsně stíhaný Martinem Kolomým. Bude Van Vliet ochoten prodat svoji pozici a v případě nutnosti pomůže Lopraisovi?

Oba jezdci nizozemské stáje VEKA uplatňují odlišnou strategii. Aleš Loprais v průběhu většiny etap postupně zrychluje a konec každé zajíždí v maximálním tempu. Van Vliet jedoucí v horší fyzické kondici naproti tomu vždy postupně zpomaluje. Při průjezdu kolem kontrolních bodů se bude teoreticky vzdalovat od Lopraise pro případ, že by mu měl pomoci.

Martin Kolomý je pevně odhodlaným vyzyvatelem Van Vlieta a Hanse Staceyho. Pokud Kolomému vydrží technika, budeme se moci těšit z krásného souboje a napínavého příběhu s otevřeným koncem až do konce poslední etapy.

Dnešní etapa z Iquique do Chalamy není sice nejdelší, ale má být tou nejkomplexnější, pokud se jedná o její obtížnost. Měla by nás určitě držet v očekávání na průjezdech jednotlivých kontrolních bodů a při sledování live trackingu.

Autor: Martin Koloc

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…