Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati chce zvýšit výrobu, Ghibli a Quattroporte se daří

David Bureš
Diskuze (30)
Nové sedany pomáhají plnit prodejní cíle Maserati. Ještě letos má toto duo doplnit SUV.

Sázka Maserati na nové sedany Ghibli a Quattroporte se vyplatila, například v Evropě díky jejich úspěchům automobilka hlásí výrazný nárůst prodejů. Automobilka si od nich slibuje ještě více, když jejich výrobu hodlá dále navýšit.

Podle informací agentury Bloomberg chce Maserati zvýšit produkci Ghibli a Quattroporte o 20 %. K navýšení má dojít v září, odkdy má z turínské továrny Grugliasco vyjíždět 900 aut týdně. Dnes v tomto závodě vzniká 750 aut za týden.

Podle odboráře Vincenza Aragony ze svazu Fismic má v Grugliascu rovněž dojít k přidání dvou sobotních směn. Vedle toho je naplánováno zkrácení srpnových prázdnin ze tří na dva týdny a přesun asi 350 pracovníků z nepříliš vzdálené továrny Mirafiori. Odbory nejprve chtěly na plány zareagovat čtyřhodinovou stávkou, nakonec ji ale odvolaly.

Automobilka registruje na tyto vozy více než dostatek objednávek. Díky tomu by se výroba v Grugliascu mohla ještě letos zvýšit na 40.000 aut ročně, což by byl více než dvojnásobek proti loňskému roku, kdy se produkce Ghibli a Quattroporte teprve rozbíhala. Při znovuotevření závodu Maserati oznámilo, že jeho výrobní kapacita činí 45.000 vozů za rok.

Zájem zákazníků o nové modely je zatím ohromný, za prvních pět měsíců letošního roku Maserati prodalo v Evropě 2.326 vozů, o 391 procent více než před rokem. Automobilce s trojzubcem ve znaku se výrazně dařilo na německém, francouzském nebo švýcarském trhu. Na domácím italském trhu značka zaznamenala v období leden až květen dokonce 632% nárůst prodejů.

Maserati je tak zatím na dobré cestě splnit cíl prodat v roce 2015 na 50.000 aut. Automobilka má navíc v rukávu ještě jeden prodejní tahák – SUV Levante, které se má začít vyrábět ještě během letošního roku.

David Bureš
Diskuze (30)
18. 6. 2014 14:07
Re: no byl bych opatrný
Ano, to spíš...jen vadí absence možnosti relaxovanýho cestování...
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2014 14:02
Re: no byl bych opatrný
To auto bylo strašně levné a hezké, takže si ho kupovali hošíci co kupují ojeté gumy ze šrotplacu. O neuspěchu 159 rozhodli zklamaní 156káři.
18. 6. 2014 13:43
Re: no byl bych opatrný
Alebo Ferrero, Armani, Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Tod's...
18. 6. 2014 13:12
Re: no byl bych opatrný
Neber si to prosím to, co jsem napsal osobně ;-) Že je to auto nezvykle háklivé a nadprůměrně poruchové, je samozřejmě jasné. Přesto ale bylo prodejně velmi úspěšné (na rozdíl od mnohem spolehlivější 159). Fak je ale ten, že řada Čechů si dotáhla starou 156 z ciziny a pak začala její servis hodně šidit, aby ušetřila. To ale tohle auto fakt neodpouští...
18. 6. 2014 12:12
Re: no byl bych opatrný
Nebo Zegnu. ;-)