Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Ghibli chce s německou konkurencí bojovat individualizací

David Bureš
Diskuze (12)
Široké možnosti individualizace vzhledu aut v současnosti prodávají. K tomuto lákadlu přistupuje také italský sedan Maserati Ghibli.

Maserati Ghibli zamířilo do segmentu vyšší střední třídy okupované soupeři z řad německé prémiové trojky. Pro modenského výrobce je velice důležitým modelem, protože mu tento sedan má pomoci pětinásobně zvýšit jeho prodeje.

Ghibli je proti konkurenci dražší, jeho ceny startují na 1.703.800 Kč za třílitrový vznětový šestiválec s 202 kW (zatímco třeba Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro (180 kW) podle konfigurátoru českého zastoupení stojí 1.505.900 Kč), a tak musí bojovat jinými prostředky než cenou, která navíc v tomto segmentu už není tak rozhodující.

Hlavním lákadlem Ghibli na zákazníky má být vedle stylového italského designu také individualizace vzhledu. „Zákazníci mohou mít to, co chtějí ve velmi krátké době, a my jim nabízíme velice širokou škálu barev, ozdob v kabině, povrchových úprav a tak dále,“ uvedl Peter Denton, šéf prodejů a marketingu v britském zastoupení Maserati, magazínu Autocar.

Zákazníkům se má při objednávání automobilu navíc dostat veškeré možné pozornosti. „Pracujeme s prodejci, abychom zajistili, že zákazníci dostanou všechny rady, které chtějí. Naspecifikování auta této kvality musí být prvotřídní zážitek,“ tvrdí Denton.

Ghibli je dostupné se třemi motory. Dieselový šestiválec doplňuje v nabídce přeplňovaný benzinový agregát 3,0 V6 s dvěma turbodmychadly ve dvou výkonových verzích s 243 kW a 301 kW. Silnější zážehový motor je dostupný také s pohonem všech kol.

České zastoupení předpokládá největší zájem o Ghibli Diesel a silnější benzinové Ghibli S Q4 s pohonem všech kol – u každého ve výši zhruba 45 % celkových prodejů.

Spolu s cílem Maserati na mohutné zvýšení prodejů (na 50.000 prodaných aut ročně do roku 2015) souvisí i rozšíření dealerské sítě. V Česku má Maserati aktuálně zastoupení pouze v Praze, pracuje se však na otevření dealerství v Brně, třetí showroom by mohl být v Ostravě.

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - HitmanPB
11. 11. 2013 23:47
Re: prečo bojovať
...tak to by som si nebol až tak istý ;-)
11. 11. 2013 16:07
Re: Dealer v Brně
Jo však v pohodě. ;-) Mě se jeden dealer chvástal,teda jeho vedoucí prodeje,že budou prodávat Maserati,takže těžko. :-)
11. 11. 2013 15:57
Re: Dealer v Brně
Tak Motortec má slušné zázemí na to, aby mohl tohle auto bez problémů prodávat a servisovat. Nevidím v tom problém. Zase bych z toho nedělal něco nadpozemského...

Popravdě... On ten servis Audi, Bentley atp.. v našich podmínkách taky není o vědecké práci... Někdy stojí za to vidět kluky kolem těch aut pobíhat... Elektronika se dneska neopravuje, ta se vyměňuje... a pořád je to jen auto...

Takže ani tak o servisu spíš o službách (kafé a pod.).. a to by se už české (italské) servisy mohly taky pomalu naučit. Chybí to Levante. Pak ty prodeje i těchto aut pudou výrazně nahoru (i když se dá dneska koupit už ten JEEP, který se dá v této cenové relaci taky už snést (vnímám ho furt výš než Q5-7).
11. 11. 2013 12:47
prečo bojovať
S takýmto dizajnom sa nebojuje, s takýmto dizajnom sa vyhráva bez boja.
11. 11. 2013 12:12
Dealer v Brně
Tipuju,že to dostane Motortec.