Maserati Ghibli chce s německou konkurencí bojovat individualizací
Maserati Ghibli zamířilo do segmentu vyšší střední třídy okupované soupeři z řad německé prémiové trojky. Pro modenského výrobce je velice důležitým modelem, protože mu tento sedan má pomoci pětinásobně zvýšit jeho prodeje.
Ghibli je proti konkurenci dražší, jeho ceny startují na 1.703.800 Kč za třílitrový vznětový šestiválec s 202 kW (zatímco třeba Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro (180 kW) podle konfigurátoru českého zastoupení stojí 1.505.900 Kč), a tak musí bojovat jinými prostředky než cenou, která navíc v tomto segmentu už není tak rozhodující.
Hlavním lákadlem Ghibli na zákazníky má být vedle stylového italského designu také individualizace vzhledu. „Zákazníci mohou mít to, co chtějí ve velmi krátké době, a my jim nabízíme velice širokou škálu barev, ozdob v kabině, povrchových úprav a tak dále,“ uvedl Peter Denton, šéf prodejů a marketingu v britském zastoupení Maserati, magazínu Autocar.
Zákazníkům se má při objednávání automobilu navíc dostat veškeré možné pozornosti. „Pracujeme s prodejci, abychom zajistili, že zákazníci dostanou všechny rady, které chtějí. Naspecifikování auta této kvality musí být prvotřídní zážitek,“ tvrdí Denton.
Ghibli je dostupné se třemi motory. Dieselový šestiválec doplňuje v nabídce přeplňovaný benzinový agregát 3,0 V6 s dvěma turbodmychadly ve dvou výkonových verzích s 243 kW a 301 kW. Silnější zážehový motor je dostupný také s pohonem všech kol.
České zastoupení předpokládá největší zájem o Ghibli Diesel a silnější benzinové Ghibli S Q4 s pohonem všech kol – u každého ve výši zhruba 45 % celkových prodejů.
Spolu s cílem Maserati na mohutné zvýšení prodejů (na 50.000 prodaných aut ročně do roku 2015) souvisí i rozšíření dealerské sítě. V Česku má Maserati aktuálně zastoupení pouze v Praze, pracuje se však na otevření dealerství v Brně, třetí showroom by mohl být v Ostravě.