Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranTurismo prošlo modernizací ve stylu božského Alfieri

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Kupé s trojzubcem ve znaku ještě nekončí. I když má za sebou už dekádu trvající kariéru, prošlo vzhledovou modernizací.

Pro debut modernizovaného GranTurisma zvolila značka, kterou v současnosti vede Rolf Bigland, poněkud netradiční místo. Představilo se 27. června na Experience Square, vpravo od hlavního vchodu do newyorské burzy. Konkrétně šlo o verzi MC (Maserati Corse) v tmavě šedé barvě Grigio Granito s černým koženým interiérem. Ukázala se zde spolu s dalšími třemi zástupci řad Ghibli, Quattroporte a SUV Levante. Třešničkou na dortu byla přítomnost modrého závodního kupé Tipo 151, které startovalo ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 1962. Byly postaveny pouze tři.

Tvarové návrhy moderního GranTurisma vznikly u Pininfariny. Automobilka jej stále deklaruje jako čtyřmístné, přičemž i dozadu se vejdou dospělí... Co se změnilo? Zejména vzhled přídě, který se přiostřil, inspiraci si vzal z konceptu Alfieri. Nový „žraločí nos“ spolu s níže umístěnými vstupy vzduchu pomáhá aerodynamice, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,33 na 0,32. Úpravou tvarů prošel i zadní nárazník.

Aktualizace neminula ani kokpit, konkrétně v první řadě palubní informační systém. Dostal dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,4 palce a podporu Apple CarPlay i Android Auto, je tedy možné na ní zrcadlit displeje svých chytrých mobilů. Nelze zapomenout na integrované audio Harman Kardon. Na středové konzole se objevil otočný hliníkový ovladač, tlačítka pro nastavování jízdních režimů jsou umístěna vedle voliče převodovky. Sedadla čalouněná luxusní kůží mají integrované opěrky hlavy, je možné je potáhnout i umělým semišem.

Řada GranTurismo aktuálně zahrnuje dvě verze: Sport a za Velkou louží vystavené MC. Obě pohání známý atmosférický vidlicový osmiválec 4,7 l, který byl vyvinut v Maranellu a Ferrari jej také vyrábí jej Ferrari v Maranellu. Převážně ručně. Aktuálně dává 460 koní (338 kW) v 7000 otáčkách. O přenos až 520 N.m v 4750 otáčkách se stará samočinná šestistupňová převodovka ZF v jednom bloku s motorem.

GranTurismo Sport pro nový modelový rok zrychluje z klidu na stovku během 4,8 s a do magické třístovky mu v maximální rychlosti chybí 1 km/h. Lehčí MC ji naopak o stejné číslo překročí a v akceleraci na třetinovou hodnotu svého sourozence pokoří o desetinku.

V historické továrně na Viale Ciro Menotti v Modeně vzniklo za dekádu 37.000 kusů řady GranTurismo/GranCabrio. To je hodně! Vždyť „Neptunův trojzubec“ byl donedávna prakticky manufakturou...

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
30. 6. 2017 14:50
Re: GranTurismo
Pohledné a ten zvuk. Podobně jako minulé Quattroporte (i když ten čumák byl slabší, nebo možná specifický, acquired taste). Ale interiér, ten mě moc neoslovil, ani když to bylo celkem nové auto.
30. 6. 2017 14:48
Re: GranTurismo
V kupé by mi také stačilo šest stupňů, ale nebral bych 6HP místo 8HP. Nejde o počet stupňů. Je prostě starší a horší.
30. 6. 2017 14:35
Re: GranTurismo
No za mne je to auto hlavně lékem na krizi středního věku, prostě GT. Spíš na prezentaci než sporťák. Ovšem neobyčejně pohledné GT.
30. 6. 2017 04:09
Re: GranTurismo
Pozér si koupí cokoliv, to není potřeba řešit. Jestli nechali původní otřesný středový panel, tak tím dehonestují celou modernizaci.
Avatar - flyboyeda
29. 6. 2017 23:38
mě se nelíbí
toyota gt86 a brz má víc charizma jak tohle a to je smutný to první gt bylo božské a pak se jenom mršilo faceliftama, v dnešní době už je skoro nemožné přijít s něčím novým a revolučním, počkám ještě na víc fotek, zatím je to zklamání