Maserati GranTurismo prošlo modernizací ve stylu božského Alfieri
Pro debut modernizovaného GranTurisma zvolila značka, kterou v současnosti vede Rolf Bigland, poněkud netradiční místo. Představilo se 27. června na Experience Square, vpravo od hlavního vchodu do newyorské burzy. Konkrétně šlo o verzi MC (Maserati Corse) v tmavě šedé barvě Grigio Granito s černým koženým interiérem. Ukázala se zde spolu s dalšími třemi zástupci řad Ghibli, Quattroporte a SUV Levante. Třešničkou na dortu byla přítomnost modrého závodního kupé Tipo 151, které startovalo ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 1962. Byly postaveny pouze tři.
Tvarové návrhy moderního GranTurisma vznikly u Pininfariny. Automobilka jej stále deklaruje jako čtyřmístné, přičemž i dozadu se vejdou dospělí... Co se změnilo? Zejména vzhled přídě, který se přiostřil, inspiraci si vzal z konceptu Alfieri. Nový „žraločí nos“ spolu s níže umístěnými vstupy vzduchu pomáhá aerodynamice, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,33 na 0,32. Úpravou tvarů prošel i zadní nárazník.
Aktualizace neminula ani kokpit, konkrétně v první řadě palubní informační systém. Dostal dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,4 palce a podporu Apple CarPlay i Android Auto, je tedy možné na ní zrcadlit displeje svých chytrých mobilů. Nelze zapomenout na integrované audio Harman Kardon. Na středové konzole se objevil otočný hliníkový ovladač, tlačítka pro nastavování jízdních režimů jsou umístěna vedle voliče převodovky. Sedadla čalouněná luxusní kůží mají integrované opěrky hlavy, je možné je potáhnout i umělým semišem.
Řada GranTurismo aktuálně zahrnuje dvě verze: Sport a za Velkou louží vystavené MC. Obě pohání známý atmosférický vidlicový osmiválec 4,7 l, který byl vyvinut v Maranellu a Ferrari jej také vyrábí jej Ferrari v Maranellu. Převážně ručně. Aktuálně dává 460 koní (338 kW) v 7000 otáčkách. O přenos až 520 N.m v 4750 otáčkách se stará samočinná šestistupňová převodovka ZF v jednom bloku s motorem.
GranTurismo Sport pro nový modelový rok zrychluje z klidu na stovku během 4,8 s a do magické třístovky mu v maximální rychlosti chybí 1 km/h. Lehčí MC ji naopak o stejné číslo překročí a v akceleraci na třetinovou hodnotu svého sourozence pokoří o desetinku.
V historické továrně na Viale Ciro Menotti v Modeně vzniklo za dekádu 37.000 kusů řady GranTurismo/GranCabrio. To je hodně! Vždyť „Neptunův trojzubec“ byl donedávna prakticky manufakturou...