Maserati letos více než ztrojnásobí loňské prodeje
Vypadá to, že Serigo Marchionne je dalším adeptem na automobilovou Síň slávy. Ze skoro zkrachovalé automobilky udělal vlastníka téměř zkrachovalého a nyní restrukturalizovaného Chrysleru a teď staví na nohy Maserati. Pokud se to povede i u Alfy Romeo, bude mít pod fotkou jméno napsané určitě hodně tlustým fontem.
Podle plánů Fiatu by mělo Maserati prodávat v polovině této dekády 50.000 aut. Pokud jste se smáli, tak to vás rychle přejde. Ke konci července letošního roku už italská automobilka prodala 17.000 aut, což je téměř třikrát více, než se podařilo za celý loňský rok. Může se tedy klidně stát, že bude letošek nakonec i pětkrát úspěšnější, než rok předešlý.
Kasovním trhákem je nové Quattroporte, které jde na dračku zejména v Číně, která se stala nejdůležitějším trhem pro tento model na světě, ačkoli největším trhem celkově je stále ještě ten americký. Do prodejních čísel zatím nestačilo příliš promluvit menší Ghibli, u něj se každopádně očekává, že s cenou 66 tisíc euro bude ještě větším trhákem, než 110tisícové Quattroporte.
V dalších letech nabídku obohatí SUV Levante (úspěch předem zaručen) a jako doplněk Italové přihodí velké kupé GranTurismo a menší a sportovnější GranSport a GranCabrio. Také už se vám zdá, že těch 50.000 aut ročně není úplná utopie?
Tak šup šup, ať už to lítá i u Alfy Romeo, hořím nedočkavostí.