Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati letos více než ztrojnásobí loňské prodeje

Michal Fokt
Diskuze (51)
Mnozí byli ohledně Fiatem naplánované zářivé budoucnosti pro Maserati skeptičtí, ale Marchionne dostává za pravdu. Oproti loňsku se prodeje už nyní ztrojnásobily a to se ještě pořádně neprodává Ghibli...

Vypadá to, že Serigo Marchionne je dalším adeptem na automobilovou Síň slávy. Ze skoro zkrachovalé automobilky udělal vlastníka téměř zkrachovalého a nyní restrukturalizovaného Chrysleru a teď staví na nohy Maserati. Pokud se to povede i u Alfy Romeo, bude mít pod fotkou jméno napsané určitě hodně tlustým fontem.

Podle plánů Fiatu by mělo Maserati prodávat v polovině této dekády 50.000 aut. Pokud jste se smáli, tak to vás rychle přejde. Ke konci července letošního roku už italská automobilka prodala 17.000 aut, což je téměř třikrát více, než se podařilo za celý loňský rok. Může se tedy klidně stát, že bude letošek nakonec i pětkrát úspěšnější, než rok předešlý.

Kasovním trhákem je nové Quattroporte, které jde na dračku zejména v Číně, která se stala nejdůležitějším trhem pro tento model na světě, ačkoli největším trhem celkově je stále ještě ten americký. Do prodejních čísel zatím nestačilo příliš promluvit menší Ghibli, u něj se každopádně očekává, že s cenou 66 tisíc euro bude ještě větším trhákem, než 110tisícové Quattroporte.

V dalších letech nabídku obohatí SUV Levante (úspěch předem zaručen) a jako doplněk Italové přihodí velké kupé GranTurismo a menší a sportovnější GranSport a GranCabrio. Také už se vám zdá, že těch 50.000 aut ročně není úplná utopie?

Tak šup šup, ať už to lítá i u Alfy Romeo, hořím nedočkavostí.

Michal Fokt
Diskuze (51)
2. 9. 2013 16:59
Re: RE: Zajimava matematika
O formulaci původního prohlášení se tu nebavíme. Určitě nebylo v češtině a v článku citované není. Nepochybuji, že Maserati potenciál má k dosažení cílové hodnoty, ale je příliš brzy na nějaké soudy. Konkurence je tvrdá, co si budeme namlouvat.
2. 9. 2013 13:12
Re: RE: Zajimava matematika
Snad zaklady latiny, i kdyz o tom lidi nevi, tak ovladaj, aspon cislice, deka, cento, milli... je to deset, muze to byt relativni na jakekoli desetilete ebdobi, ovsem vsichni vime jak to puvodne bylo mysleno a jak to vedeni Maserati proklamovalo, to ze v tomhle danem clanku to popsali spatne, je vec jina.

S tim ale, ze vzhledem k aktualni tendenci prodeju a vic nez pravdepodobnem nastupu SUV tech padesat tisic do dvou let, je celkem strizliva prognoza.
2. 9. 2013 12:32
Re: RE: Zajimava matematika
Pointou bylo, že tam "první" chybí. Technicky vzato, polovinou "této" dekády může libovolné pětileté období. Říká se mu někdy také lustrum. Opět, technicky vzato, "tato" dekáda je neurčitý pojem, protože dekáda je libovolné období deseti let. Můžeš mít klidně na mysli dekádu 2005-2014. Je to relativní versus absolutní. V běžné řeči máme ve zvyku používat relativní jednotky absolutně, což ale neznamená, že je to správně. Jen nám to usnadňuje život (no, někdy komplikuje). Když řeknu, že v poslední hodině se nic nestalo, a je 10:41, myslím tím, že se nic nestalo od 10:00, nebo od 9:41? Podobně polovina - v polovině rozhovoru vstal a odešel. Myslím tím skutečně polovinu, nebo je to jen slovní obrat ve smyslu v průběhu? Pokud myslím polovinu, je to v polovině otázek, nebo snad času? Nic proti, ale zrovna v tomhle případě se lze bezbolestně vyjádřit přesně a jasně.

Mimochodem, víš, že dekáda může znamenat i deset dní? Tenhle význam pochází z revolučního období Francie. Obecně je totiž dekáda desítka.
2. 9. 2013 11:39
Re: RE: Zajimava matematika
Jo, dekada je jako dekada, zadna jina dekada nemuze bejt. Rekne-li nekdo v prvni polovine dekady, tak skutecne se tim mysli prvni polovina, tedy od zacatku do konce poloviny dekady. Pochopitelne ale, jestlize reknu, ze neco splnim v prvni polovine dekady, a ja to splnim k poslednimu dni, nepochybne k takovemu splneni prognoz dojde.

Jestlize Maserati planuje do poloviny aktualni dekady prodat rocne 50 tisic kusu, tak tim mysli do konce reku 2015. Letos tech 30 tisic muzou stihnout, pridaji-li SUV, do dovou let tech 50 tisic ricne neni vubec nerealnich.
1. 9. 2013 21:55
Re: REJŽOVÁNÍ
mám to šťastie ( a aj smolu ) sa voziť aj vzadu vpravo a držať hlavu vzpriamene sa mi nechce. Radšej si ju pohodlne opriem o opierku, aj keď sa musím zosunúť tak, aby som ňou nebúchal o strop. Preto sa radšej vozím sám a ostré tempo ohrozuje môj vodičák. Takže pri cestovnom tempe hlavu opriem o opierku, nepotrebujem osobne vidieť či mi svietia predné svetlá >:D . Oči nalepené na skle sú rovnako komické ako poloha ležmo. A sedenie v Panamere vzadu na okruhu je bezpečnejšie s opretou hlavou, inak si ju otriekaš o rám dverí...