Diskuse

Maserati Levante má svou značku vrátit k zisku

4.8.2015

V příštím roce má první SUV od Maserati dorazit na trh a spolu s ním se má italské značce opět zvýšit zisk.

 

  • 70 Reagovat !

    foto stone60

    stone60 04.08.2015  11:04

    ztráta nebo zisk

    pokud chtějí vrátit značku k zisku, musela by být nejspíš ve ztátě, což není.....došlo pouze ke snížení zisku, což neznamená ještě že je ve ztrátě. Někdo si plete pojem a dojem.
    • 32 Reagovat !

      foto wolff

      wolff 04.08.2015  11:15

      « Re: ztráta nebo zisk

      Ale přilákalo tě to...
      >:D
      • 50 Reagovat !

        foto stone60

        stone60 04.08.2015  11:23

        « Re: Re: ztráta nebo zisk

        koho by to nepřilákalo taková sračka, jsme na tom stejně
  • 40 Reagovat !

    foto A-M-O-L-A-D-

    A.M.O.L.A.D. 04.08.2015  11:36

    NEGRAMOTNOST

    Jsou dve moznosti, pan pisalek zamerne napise, ze navrat k zisku je realita a ceka kolik se chyti diskutujicich, protoze za pristup a komentar kazdeho z nas jsou penize.
    Cili hleda a pise temata, ktera pritahnou....

    Nebo je pan pisalek silne negramotny a pak by nemel na takovyto server psat...
    Oboji je ubohe!
    • 40 Reagovat !

      foto Aoyagi

      Aoyagi 04.08.2015  12:10

      « Re: NEGRAMOTNOST

      Tak v nadpisu je "vrátit k zisku" a v podnadpisu je "zvýšit zisk", tak nevím, co chtěl básník říct.
  • 51 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 04.08.2015  12:09

    :(

    To je smutné, že automobilky musí vyrábět CUV nebo SUV aby se uživily.
    • 21 Reagovat !

      foto Somewhere-je-uz-prec

      Somewhere je už preč 04.08.2015  12:22

      « Re: :(

      Ja by som rád vedel, kto vôbec si pod menom Maserati predstaví SUV...
      Maserati by na výslnie postavil solídny športiak na každý deň, nie takýto nepodarok. Nech sa spýtajú u Porscheho, ako sa to robí. A potom, keď už budú kde chcú, budú môcť doplniť aj to SUV.
      • 31 Reagovat !

        foto Aoyagi

        Aoyagi 04.08.2015  12:26

        « Re: Re: :(

        Však pod Cadillacem si taky nikdo nepředstavoval velké SUV, a dnes je to jejich nejprodávanější/nejvýdělečnější artikl.
        • 11 Reagovat !

          foto Somewhere-je-uz-prec

          Somewhere je už preč 04.08.2015  21:20

          « Re: Re: Re: :(

          Cadillac je niečo celkom iné. To nie je výrobca exkluzívnych áut. A nejde v tomto prípade o to, či vyrába alebo nevyrába SUV, ale prečo a ako k tým SUV dospel. Cesta je dôležitá, o tej píšem. ;-)
      • 32 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 04.08.2015  13:01

        « Re: Re: :(

        Aha, takže Cayenne či Macan sú everyday sportscars? Myslíš si že keby nemali tieto SUV, že by ešte vyrábali Cayman či 911 vo všetkých jej verziách? A o takom projekte ako je Carerra GT by mohli akurát tak snívať. Tie "odporné" SUV totiž vyrábajú peniaze, ktoré vedia následne investovať do imagemakerov.
        • 30 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 04.08.2015  14:54

          « Re: Re: Re: :(

          Je to možné. A nejspíš by dnes nepatřili VW, protože by neměli prostředky na hraní "kdo koho převezme." V dobrých časech se totiž 911 krásně uživí (zvýšení efektivity výroby pomohlo), ale v těch špatných se neměli o co opřít.
        • 22 Reagovat !

          foto Somewhere-je-uz-prec

          Somewhere je už preč 04.08.2015  20:10

          « Re: Re: Re: :(

          Skús čítať ešte raz. Možno ti príde, o čom o píšem.
          _MT_ klobúk dolu. :yes:
          • 23 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 04.08.2015  21:00

            « Re: Re: Re: Re: :(

            Ty sa skús najprv zamyslieť čo si myslíš a prečítaj si čo si napísal. A pokiaľ dobre rozumiem tak MT moje myšlienky nevyvracia, ale skôr rozvíja a doplňuje. Ja si na rozdiel od teba veľmi dobre pamätám časy keď sa Porsche ako tak pretĺkalo v podstate s jedným ziskovým modelom na prahu ziskovosti a krachu. A popri tom hľadalo ďalšie možnosti na práve ako písal kolega vyššie horšie časy. Byť konštruktérsky sebelepšie 924 či 944 boli proste komerčne neúspešné. Porsche pomohlo jednak rozloženie rizika len na dve modelové rady 911 a Boxter + neskôr Caymann, ale hlavne výroba prvej generácie Cayenne u ktorého taký úspech a hlavne ziskovosť neočakávali ani v najlepších snoch. Tam sa vtedy nabrali peniaze na možné prevzatie VW a vieme ale ako to dopadlo neskôr. Ale k Maseratti, čo by podľa teba mali vytvoriť? Konkurenciu čomu? Postaviť sa 911? modelu ktorý sa vyrába hádam 50 rokov? Ktorý si meno buduje práve oných 50 rokov? Kde bolo Maseratti keď malo GranCoupe a GranCabrio? Pred krachom. Bude Alfieri, bude Grantourismo, ale na ich vývoj zase treba prachy a tie predpokladajú že zarobia najrýchlejšie na SUV, na segmente ktorý je teraz tak v móde že na modeloch preň pracujú aj také automobilky ako Bentley a Jaguar, zvažuje to Aston Martin a čosi sa šepoce aj o Rolls Royce. Sa najprv zobuď z vlhkého plagátového sna, prípadne si doštuduj niečo o ekonomike a potom sa môžme porozprávať.
            • 21 Reagovat !

              foto Somewhere-je-uz-prec

              Somewhere je už preč 04.08.2015  21:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              Ajaj, štípol ťa komár? Predstav si, že ja som vôbec nemal na mysli ekonomiku.
              _MT_ dostal palec hore a klobúk dolu,lebo sa mi jeho myšlienky a závery páčia.
            • 11 Reagovat !

              foto Somewhere-je-uz-prec

              Somewhere je už preč 04.08.2015  21:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              Normálne sa už prestávam diviť, že ide všetko dolu vodou - všetci meliete len o peniazoch, to je alfa a omega, modla na prvom mieste. Len zarábať za každú cenu a najlepšie hneď a bez ohľadu na spôsob. Ale nejak sa pritom zabúda na to, že na to, aby sa peniaze sypali, treba najprv robiť niečo vopred, budovať meno, rozširovať povedomie o značke, mať tú najlepšiu povesť a docieliť aby sa o značke rozprávalo, aby si ju ľudia všímali a mali k nej aj úctu.
              Koľkí dnes ukazujú na Passat a Golf, aké sú to dokonalé autá, najlepšie vo svojich triedach. Aká skvelá je značka VW. A realita? Dobré, ale nijak výnimočné vozy, iba ak tým, že v ničom nevynikajú. A chýb majú práve toľko ako ich konkurenti, aj do servisu dokonca chodia a niektoré modely nie málo. Tak v čom to väzí? Prečo sa tak dobre predávajú? To nie sú rýchle zárobky, to je výsledok dlhoročnej úpornej mravenčej práce, výsledok budovania image a povedomia o značke. Ale o tom už, mládeži, neviete a nechcete vedieť, lebo vás to neučia. Všetci vidíte len rýchly okamžitý zisk, nezáleží na značke, nezáleží na tradíciách, nezáleží na ničom, len na točení peňazí. Som z toho zhrozený. Preto dnes svet speje tam kam speje. Nestaráme sa o hodnoty, staráme sa o zhŕňanie peňazí. Keď nebudeme zarábať na autách, tak budeme predávať *, nevadí, hlavne nech to sype...
              Fujtajxl. Teraz poštípal komár mňa.
              • 10 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 05.08.2015  08:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                No bohužiaľ v trhovej ekonomike to inak nejde. A keď už je reč o tradícii na čo by malo Maseratti naviazať? Proste po takom všelijakom kostrbatom vývoji a zmene majiteľov akým značka prešla vidím najlepšie riešenie urobiť hrubú čiaru a začať na zelenej lúke. Využiť koncernovú techniku od Ferarri, pridať trochu svojho pohľadu na vec a o generáciu až dve možno bude nejaká legenda. Ale dovtedy potrebuje každá značka zarobiť peniaze na ďalší vývoj a rozvoj. Mne sa tento trend SUV rovnako nepáči, ale nič s tým neurobím a práve Porsche je toho žiarivým príkladom.
                • 10 Reagovat !

                  foto Somewhere-je-uz-prec

                  Somewhere je už preč 05.08.2015  09:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                  Nikto nemôže poprieť, že Maserati je pojem. Ale skôr medzi staršími a priaznivcami značky, teda v pomerne úzkom kruhu. Preto treba toto povedomie rozšíriť, aká hrubá čiara preboha? História značky, to nie je len pár posledných rokov ktoré si pamätáš.
                  SUV nikomu nepripomenie, čo znamená Maserati. Preto tvrdím, že malo prísť až posledné, po výraznejších novinkách.
                  Porsche sa nedá porovnávať, bolo v celkom inej pozícii.
                  • 00 Reagovat !

                    foto AUDIRS6

                    AUDIRS6 05.08.2015  10:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                    Porsche bolo na tom inac, jo, pohybovalo sa v ovela vacsich cislach. Teda tak ako mohli byt velke predaje a zisky, hrozili aj velke straty.
                    Imidz, historiu, to maju obidve znacky slusnu, ale treba grose - o tom to bohuzial je.
                    Preto zakaznici asi radsej prehltnu tu "horku pilulku" v podobe SUV, pokial ma toto priniest tie grose a toto moze byt ten odrazovy mostik k obmenovaniu aktualnych modelov, ich vylepsovaniu, uvadzaniu novych generacii a casom hadam aj dalsieho dostojneho Maserati sportoveho modelu. ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 05.08.2015  10:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                      Zlatý starý časy sou pryč a pro Maserati prostě platí to co pro Porsche: Musí nabídnout SUV aby bylo na příští kupé. Navíc něco z techniky použijou i pro SUV Alfy
                  • 10 Reagovat !

                    foto wakantanka

                    wakantanka 05.08.2015  11:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                    História nie je to čo si ja alebo ty pamätáme s tým súhlas. Ale myslíš že súčasní potencionálni zákazníci ocenia úspechy Mase spred povedzme 50 + rokov? Zvlášť keď potom sa striedali modely lepšej či horšej kvality a vlastností? Zvlášť keď ako väčšina nielen talianskych automobiliek mu prischyli najviac prívlastky síce pokrokové, zaujímavé, ale veľmi poruchové, často nekvalitne vyrobené atď. ? S týmto sa žiadna automobilka alebo firma chváliť nebude. Preto si myslím, že je dobré že sa dnešné niektoré modely volajú rovnako ako predchodcovia, ale ani designom ani technikou s nimi nemajú nič spoločné. Fiat zapracoval na kvalite výroby a je to vidieť aj na odbyte. Tvrdím to už dlho pán účtovník Machione veľmi dobre vie čo robí a vzkriesenie Mase je to názorným príkladom ako sa to má robiť. Verím že to podobne pôjde aj s Alfou a zároveň živím nádej, že o možno 10 rokov niečo podobné stretne aj dnes odpísanú Lanciu. A ak to má byť výrobou SUV aby boli prašule na srdcovky ako 911 + Gran Coupe, Cabrio atď. nech si ich vyrábajú.
      • 24 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 04.08.2015  17:27

        « Re: Re: :(

        A jakej produkt zajistil asi stabilitu Porsche???

        Zpátky z hrušky na zem Somewhere... ;-)
        • 30 Reagovat !

          foto MGRR

          MGRR 04.08.2015  18:21

          « Re: Re: :(

          O voze a o koze :-)
          • 10 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 05.08.2015  05:57

            « Re: Re: Re: :(

            Právě Cayenne byl obratem k ziskovosti a stabilitě u Porsche...
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 05.08.2015  09:08

              « Re: Re: Re: :(

              Na nohy postavila Porsche Panamera, Cayenne přišlo o 3 roky pozdějš. Ne že by nebylo taky ziskový
              • 00 Reagovat !

                foto AUDIRS6

                AUDIRS6 05.08.2015  10:20

                « Re: Re: Re: Re: :(

                ale jooooj, zabudas na 1. Cayenne ? Ten bol pre Porsche ta ziva voda, Panamera bola az hoooodne neskor. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 05.08.2015  10:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: :(

                  Jo máš pravdu 1. generace Cayenne sice nebyla až tak skvělý auto ale prodávala se dobře. Od roku 2002 :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto AUDIRS6

                    AUDIRS6 05.08.2015  10:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                    Co znamena nebola dobra ? 8-s
                    Keby nebola dobra, zakaznici by ju nekupovali a aktulne by tu nebola 2. generacia...
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 05.08.2015  10:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                      To je vtip? >:D

                      Byly tu už mraky ne až tak povedených aut co se ale dobře prodávaly a samozřejmě maj další generace!

                      Prostě 1. generace nebyla až tak dobrá, druhá je výrazně lepší. Podobně je na tom zdá se Q7 ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto AUDIRS6

                        AUDIRS6 05.08.2015  10:42

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                        lenze ono zle nieje ;-)
                        Potvrdzujem na vlastnej koži ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Hammunasakra

                          Hammunasakra 05.08.2015  10:48

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                          Špatné a ne až tak dobré neznamená totéž. První generace Bentley Continental taky normálně jezdila. Ale odpovídající jménu a ceně byla až druhá. Stejně jako Cayenne nebo Q7 a určitě by se našla i spousta dalších příkladů
        • 40 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 04.08.2015  19:41

          « Re: Re: Re: :(

          Asi myslí plakátové výsluní, ne to ziskové. :-) Sportovních aut, byť použitelných pro každý den, se v dané cenové hladině prodá mnohem méně než něčeho praktičtějšího. A image podle mne není to, na čem by mělo Maserati pracovat v první řadě. Spíš na celkové dotaženosti jejich produktů, aby neměly pozici pěkně vypadající, ale hůře fungující exotiky. S nástupcem GranTurismo samozřejmě počítám.
          • 31 Reagovat !

            foto Somewhere-je-uz-prec

            Somewhere je už preč 04.08.2015  21:17

            « Re: Re: Re: Re: :(

            Presne tak. Dnešná mladá generácia na rozdiel od Porsche alebo Ferrari už Maserati takmer nepozná. Ak náhodou raz za uhorský rok nejaké vidím na ceste, tak som takmer jediný, čo sa za ním obzrie. Maserati by malo najprv zaujať verejnosť, ohúriť, ohromiť. Spraviť auto, ktoré bude na ceste vidieť a ktoré ho zviditeľní krásou, použiteľnosťou, spoľahlivosťou. A až potom vyprodukovať mlynček na peniaze napríklad v podobe SUV, akých už jazdia mraky. Aby sa mu nestalo, že ten mlynček bude mlieť naprázdno, lebo ho nikto nebude poznať.
            • 20 Reagovat !

              foto kundalini-it

              kundalini_it 04.08.2015  21:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              Dovolím si nesouhlasit. Co je mladá generace? pro Maserati jsou důležití kupci a ti nemají hluboko do kapsy. Ten kdo se rozhoduje o autě 1mil a výš určitě Maserati zná. Tady jde spíš o to oslovit globálně mladší klientelu (není myšleno 18ti letí) což se třeba v USA daří díky Ghibli. Mít SUV není nutnost, ale proč by klient měl od Maserati utíkat k Porsche, když chce SUV? Tak mu ho značka nabídne. Více modelů, lépe rozložená nabídka, klient utratí za Ghibli, pak Quattroporte, manželce koupí Levante a všichni jsou spokojení. Zapracovat na kvalitě a mají vyhráno. Maserati určitě nebude chtít být "tuctovka Porsche" kterou má každý vysokoškolák v Americe. Těch 70tis s 5ti modely je reálné.
              • 11 Reagovat !

                foto Somewhere-je-uz-prec

                Somewhere je už preč 04.08.2015  22:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: :(

                Kto dnes má vo vrecku milión, prečo by mal Maserati poznať? A prečo by si ho mal ceniť? Značka Maserati v časoch najväčšej slávy oslovovala ľudí, ktorí netúžia po SUV. A mladšia generácia, ktorá dnes SUV kupuje, netúži po Maserati, pretože ho nepozná. Aké utekanie od Maserati k Porsche, prosím Ťa? Skôr sa pýtam, prečo by od Porsche, Mercedesu, BMW alebo Audi mali utekať k Maserati? Dnes sa nosí "exkluzivita" takmer masových prémioviek, exkluzivitu a´la Maserati uznáva pár fajnšmekrov. Môžeš vyrábať aktraktívne a vynikajúce auto, ale bez patričného zázemia nemáš veľké šance na úspech.
                Súhlasiť nemusíš, každý má právo na svoj názor. ;-)
                • 21 Reagovat !

                  foto kundalini-it

                  kundalini_it 04.08.2015  23:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                  Máš to nějak popletené :-) Pokud někdo kupuje auto za milion a nezná Maserati tak je to trotl. SUV dnes kupuje kde kdo, určitě to není tak, že starší, nebo mladší. Když budu vyrábět sportovní auta a manželka chce SUV, proč mám podporovat konkurenci? Ukaž mi studii, kde ti lidi potvrdí, že masovky Audi a spol jsou exklusivnější než Maserati. Fajnšmekrů bylo minulý rok 36tis. což není málo. Nevím o jakém nezázemí mluvíš. Žít z minulosti se nedá, kdo tak dělá už neexistuje, nebo tak směřuje.
                  • 11 Reagovat !

                    foto Somewhere-je-uz-prec

                    Somewhere je už preč 05.08.2015  07:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                    Táto debata stráca zmysel. Pletieš hrušky s kolečkami. Pozeráš na vec pohľadom fandu značky, čo je síce pekné, ale realita bude iná. Žiť z minulosti sa nedá, ale bez nej je to ťažšie, tradícia a povesť značky sú základy, na ktorých treba stavať.
                    • 11 Reagovat !

                      foto kundalini-it

                      kundalini_it 05.08.2015  09:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                      Nejsem fanda značky, ale rozhodně si nemyslím, že Maserati trpí nepovědomostí, nebo špatnými auty. A rozhodně bych je nepřirovnával k Audi a spol. To je úlet.
                      • 10 Reagovat !

                        foto Somewhere-je-uz-prec

                        Somewhere je už preč 05.08.2015  10:03

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                        Podľa toho čo píšeš, tak fanda si - a je to fajn, bodaj by takých bolo viac. Áno, Maserati trpí tým, že nie je v povedomí dostatočnej masy ľudí, a trpí tým, že nemá výrazný a dobrý model, ktorým by sa značka mohla hrdiť. Preto považujem uvedenie SUV za málo na reštart a konjunktúru. Prísť s SUV je ako dostať na tanieri prílohu namiesto špeciality šéfkuchára.
                        • 00 Reagovat !

                          foto kundalini-it

                          kundalini_it 05.08.2015  10:35

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                          Tak to jsem fanda hodně automobilek ;-) Nepovědomím netrpí, trpělo tím, že nenabídlo auto menší než Quattro. Udělali Ghibli, které je dle referencí vynikajícím řidičským autem. To je to čím se dostanou k více lidem. Na výrazný model ti každý hodí bobek, když to auto nebude jezdit a nebude kvalitní. Alfieri už mají hotový tak doufám, že ta kvalita tam už bude. Chce to sportovní auta, která snesou větší nájezd, aby sis ho někdo koupil i z druhé ruky.
            • 20 Reagovat !

              foto kundalini-it

              kundalini_it 04.08.2015  22:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              Před dvěma dny mě předjíždělo Maserati Coupé (2000), krásná bumerangová světla, krásný zvuk...bylo se na co dívat. Já se za Maserati otočím, kdo ne tak má asi jiné záliby než auta, já v tom totiž nevidím Golfa, ani Fabii.
            • 20 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 04.08.2015  22:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              Věkový průměr kupců dražších aut je relativně vysoký. Mladá generace pro ně není tak kritická a rodokmen mají. Pokud tedy mladou generací nemyslíš pětatřicátníky. Jak jsem napsal, podle mne je více pálí jiné věci. A předpokládám, že nové kupé bude.
              • 11 Reagovat !

                foto Somewhere-je-uz-prec

                Somewhere je už preč 04.08.2015  22:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                Práve tých myslím, aj keď to je už viac-menej horná hranica. Žijeme v konzumnej dobe, prémia zo supermarketu oslovuje viac ako exkluzívny tovar na objednávku, hoci len o euro drahší.
                Kupé? Bodaj by si mal pravdu.
          • 10 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 05.08.2015  05:59

            « Re: Re: Re: Re: :(

            Image jako výrobce sportovních aut má Maserati obrovskou, s lehkým nádechem "vydrží to?". Souhlasím, musí pracovat na rozšíření portfolia tak, aby si mohlo dovolit produkovat pěknou paletu toho, co chtějí plakáti a pár desítek tisíc lidí na světě. Krásný a fungující sporťáky.
            Však nebýt drobných, ale otravných nedotažeností Ghibli, dá se o něm bez pardonu uvažovat.
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 05.08.2015  16:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              Právě a Ghibli i QP se pohybují v segmentech, kde je tvrdá konkurence, vysoká laťka a hledání nedostatků (hnidopišství) je tak trochu sport. Proto jsem zvědavý na Giulii.
        • 31 Reagovat !

          foto Somewhere-je-uz-prec

          Somewhere je už preč 04.08.2015  20:12

          « Re: Re: Re: :(

          Poslednou dobou s Tebou nezdieľam všetky názory. Že by to bolo tým teplom?
          • 10 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 05.08.2015  06:01

            « Re: Re: Re: Re: :(

            Myslíš, že k zisku se Porsche dostalo přes 911? Možná podružně, image měli a mají, stačilo přijít s SUV, sdílenou platformou od Touaregu a finanční hit byl na světě.
            • 11 Reagovat !

              foto Somewhere-je-uz-prec

              Somewhere je už preč 05.08.2015  07:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: :(

              História Porsche sa nepíše od začiatku výroby mopdelu Cayenne. A dovtedy žili z čoho, zo vzduchu? Áno, SUV im pomohlo prežiť ťažké obdobie a stále sype peniaze. Ale okrem toho, že sa trafili do aktuálnej potreby trhu, tak mali aj meno a dôveru ľudí. Inak by si Cayenne mohli strčiť za klobúk bez veľkého ohľadu na jeho kvality. V tomto smere dnes Maserati má čo doháňať. Nie že by som im to neprial.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 05.08.2015  16:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                K přežití Cayenne ani nepotřebovali, když se na to podíváme zpětně. Důležité bylo, že nové vedení vzalo problém za pačesy, zbavilo se problémových modelů a zvýšilo efektivitu výroby. Porsche se dlouho neúspěšně snažilo přijít s dalším úspěšným modelem. Být to jen na nich, tak 911 dávno přestali dělat. Naštěstí to neudělali, jinak by je VW asi převzal mnohem dříve. Boxster se jim také povedl, i následně Cayman. Jenže to nemohli vědět a v Cayenne se jim podařilo najít dojnou krávu.

                Porsche zachránil Wiedeking a jeho mistrovské počínání. Ale také jeho nezávislosti zlomil záda, když mu příliš narostl apetit.
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 05.08.2015  16:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                  Souhlasim ale ta poslední věta je asi spíš nepřesná. VW převzalo Porsche v období největšího růstu značky těsně před náběhem prodejů Panamery. Hodně pravděpodobně ne kvůli apetitu WW ale dík nějakým zákulisním hrátkám v rodině majitelů obou značek
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 06.08.2015  15:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :(

                    Ano, současný stav zřejmě bude výsledkem zákulisních her, nicméně to celé začalo snahou o převzetí VW. Těžko říct, co za tím stálo. Wiedeking byl však ředitel. A VW je pořádné sousto.

                    To poslední souvětí tam je prostě proto, že sice Porsche hodně pomohl a počínal si opravdu skvěle, ale bylo to také za jeho vedení, kdy VW Porsche převzal ne zrovna běžným způsobem. A to tak skvělé není.
  • 50 Reagovat !

    foto Mr-Murphy

    Mr.Murphy 04.08.2015  14:07

    Jen doplním...

    .... že titulkem jsem taky pobouřen.... jinak nemám co dodat.... ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto MGRR

    MGRR 04.08.2015  16:43

    Za pet let bude out a osklive

    jako prvni Porsche Cayenne
  • 30 Reagovat !

    foto kundalini-it

    kundalini_it 04.08.2015  19:08

    Čekal jsem to horší

    Pokud se nepletu tak Maserati již nenabízí GranTurismo a GransCabrio. Takže ten pokles je celkem malý. Levante je hotovo, Alfieri také, tak nemám obavy:) Je zajímavé, že obavy o poklesu poptávky po roce od uvedení nového auta, se rojí jen u italských automobilek. Já zapoměl, oni vyrábějí kšunty a ostatní klenoty silnic.
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 05.08.2015  06:03

      « Re: Čekal jsem to horší

      Jako fanda italských aut znáš zcela jistě story AR156. Obrovskej úspěch s klesajícím trendem, kdy se křivka už nezvedla ani s nástupcem.
      Prostě nejde jen o to, zda Mase aktuálně dokáže naplnit ambiciozní prodejní plán, ale zejména, aby se ke značce vraceli zákazníci pro druhý, třetí...pátý auto.
      • 00 Reagovat !

        foto kundalini-it

        kundalini_it 05.08.2015  09:35

        « Re: Re: Čekal jsem to horší

        No fanda italských aut s rezervou ;-) AR 156 byl takový výkřik do tmy, značka neměla portfolio jiných prodejně úspěšných aut. Pokud budou mít 5 modelových řad, které budou pravidelně obměňovat tak nevidím risika. Pokud tedy nepostaví absolutně nepovedený auto. Prostě je problém pokud ti zákonitě klesají s časem prodeje modelu( skoro u každé automobilky, vyjímky jsou) a máš jen dva modely a ještě je nemodernizuješ, viz dnešní Alfa. Jak jsem psal, pokud u Mase zlepší kvalitu, aby si kupci řekli: za ty prachy to jezdí i stojí tak jsou v pohodě. Co se týče svezení tak jsem u Quattro a Ghibli nezaznamenal větší problémy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Éterická královna lesů a moří Houdová adoruje menstruaci: Je to posvátný dar

Éterická královna lesů a moří Houdová adoruje…

Modelka Helena Houdová (37), která se svými třemi dětmi létá všude možně po světě a snaží se splynout s…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

Beneš dostal výjimku. V Maďarsku může hrát i s jednou ledvinou

Beneš dostal výjimku. V Maďarsku může hrát i s…

Český fotbalový obránce Vít Beneš bude přece jen působit v maďarském celku Vasas Budapešť. Jeho přestup z…

DESET posil Sparty: střelec veterán, hráči z francouzské ligy i Slováci

DESET posil Sparty: střelec veterán, hráči z…

Tohle je pořádný uragán. Fotbalová Sparta v pátek představila další posilu, stal se jí záložník Rio Mavuba,…

 

Reflex.cz

Kde najdete růžovou nebo skleněnou pláž? Podívejte se na pět nádherných pláží naší planety

Kde najdete růžovou nebo skleněnou pláž? Podívejte…

Chcete poznat dračí vejce, vykoupat se v bombovém kráteru nebo světélkovat spolu s planktonem v moři? Naplánujte…

Na tenhle festival nikdy nepůjdu! Nebo možná jo...

Na tenhle festival nikdy nepůjdu! Nebo možná jo...

Karel přesně načasoval svůj vzkaz, který nasprejoval před východ z tunelu u tramvajových zastávek u Dolu…