Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Maserati mění strategii. Opět chce být jedinečné

Organizační spárování Maserati a Alfy Romeo se koncernu FCA moc nepovedlo. Nové vedení tak pracuje na nápravě.
Zpět na článek
31. 1. 2019 15:04
Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Podobnou ozdravnou kůru a nové modely ovšem nutně potřebuje také Fiat:
1) Co nejdříve příjít s nástupcem nového Punta - je neuvěřitelná ostuda, že turínští nyní nemají zastoupení v segmentu, který je historicky nejvíce proslavil!
2) Pracovat na přípravě nových generací řady 500 a Pandy
3) Připravovat modernizaci Tipa, i v sedanu nabídnout silnější benzinový motor než atmosférickou 1.4
...a samozřejmě i Alfa:
1) řadu Giulia doplnit o kombi Sportwagon a hlavně o benzinový dvoulitr s manuální 6st. převodovkou. Odvodit i dvoudveřové kupé, popř. kabrio
2) Co nejdříve představit nástupce Giulietty (nejlépe s pohonem zadních kol)
Otázka ovšem zní - má FCA na alespoň takovýto minimální inovační program dost financí? :-O
Rozbalit vlákno
17
31. 1. 2019 15:45
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Tohle je tabulka ještě za Sergia - jak vypadají dnes vědí jen oni.

[odkaz]
Avatar - wakantanka
31. 1. 2019 15:49
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Sa čudujem že niesi nástupcom Marchioneho. :-) keďže len tak od boka vieš čo je pre celý koncern najlepšie.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2019 16:01
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
suhlas... tu ozdravnu kuru by som vlastne rozsiril az uplne na cely koncern... :yes:

k bodu 1: nove punto v eu zrejme tak skoro nebude co je skoda pritom v juznej amerike nejake to male nove auto od fiatu ( model argo ) uz frci [odkaz] ( a ze je paradny ) ... v com je problem zeby taketo nieco nemohlo aj do eu netusim... za mna absolutna nachapacka

k bodu 2: o nastupcovi pande zatial kde nic tu nic klasika proste.... to iste 500L a vlastne aj F500 ( hoc ono je nesmrtelne a dokonale ) asi uz raz nastupcu potrebovat bude minimalne po technickej stranke

k bodu 3: [odkaz] nejake tie modifikacie tipo uz dostalo... ci to bude stacit uvidime...

k alfe

bod 1: ze giulii chyba kombik vieme vsetci... preco ho nemame ale vedia zrejme len vo fiate... rovnako nejaka 4kolkova outdoorova verzia ( ako kedysi alfa crosswagon ) ... proste za mna dalsia nechapacka

bod 2: chce to nielen novu giuliettu ale aj MiTo a rovno uz aj v 5 dveraku.... preco tu uz davno nie su to asi opat vedia len vo fiate.... opat za mna nevysvetlitelne faily

a potom ze preco im to nefrci ked vidime ze tych failov je tam viac ako toho dobreho co funguje
Avatar - del42sa
31. 1. 2019 16:09
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
podobnou ozdravnou kůru potřebuje celý Fiat už několik let a pořád skutek utek.... plácají se v tom pěkně a hlavně furt plánují namísto činů ;-)
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2019 16:16
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
navyse sa im prepada aj maserati v amerike.... ani levante nakoniec nefrci tak ako sa od SUV ocakavalo.. ani stelvio od alfy ... kde je ale skutocny problem ( bude asi niekde hlbsie zakoreneny ) fakt neviem pretoze auta to iste su super a aj pekne takze fakt sam seba sa pytam kde je problem ze aj to dobre co maju ani to akosi moc nefrci samozrejme cest vynimkam ako F500 a panda ... ale inak aj panda uz v eu klesa ... a nastupca? korejci by ho tu uz davno mali a zaroven by uz pracovali hned na dalsom nastupcovi ... ach jo... nieco tam proste nebude celkom v poriadku s kostolnym poriadkom inak by fiat dnes bol uplne inde ako v tych srac.kach v ktorych je uz aspon poslednych 5-6 rokov .... a tento rok ( uz bez punta v eu ) ocakavam u nich dalsi pad ku dnu kedze nejake to modifikovane tipo aj 500X to proste nemozu zachranit.... navyse aj tam uz hrozi pokles... kedze konkurencia je z roka na rok silnejsia aj prave v triede tipa a 500X ... som zvedavy na rok 2019 ako to nadalej ukociruju s tymi povacsinou uz "veteranmi" .... k tomu snad nemaju ani nijake hybridy... perspektiva momentalne podla mna na bode mrazu... a novinky pre tento rok? budu vobec nejake v zeneve od nich? alebo snad len dalsich 10 studii od alfy ktore skoncia vieme kde... lebo kym nebudu nove modely realne v showroomoch tak nebude ani uspech
31. 1. 2019 17:00
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Mám obavy, jestli vůbec jsou ve skupině Fiatu ještě nějací schopní vývojáři. Vždyť byla tak mocně přerušena veškerá kontinuita, která se držela souvisle od D.Giacosy po cca r.2008. A jak dobře(!): vždyť zmíněné Punto (Grande) z r.2007 je pořád srovnatelné s těmi nejlepšími ve třídě a navíc je pořád jedno z nejhezčích A Punto 2 rovněž.

Inu, těžko se to bude i při nejlepší vůli obnovovat.

Teď jde o to, jestli to myslí Michael Manley opravdu a ví jak na to, anebo jen "nové koště dobře mete".
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2019 17:08
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
hlavne nech vyvijaju a predavaju.... pre mna za mna nech sa ich strategia obrati akymkolvek smerom ale hlavne nech nestagnuju ako dnes ...

podla mna brazilsky fiat argo by v europe starucke punto mohol v pohode nahradit ( a podla mna je este krajsie auto ako to europske punto ) ... samozrejme v eu by bolo opat pod menom punto a malo by aj nase europske motory ( povedzme uz aj tie nove turba 1.0 a 1,3 z 500X ) ... v com je problem neviem.. lebo takto ( nevyuzitim ponuknutych moznosti ) idu vlastne sami proti sebe a len si situaciu este viac stazuju
31. 1. 2019 17:46
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Já nevím s tím Argem. To je takový syndrom "stilo". Není to špatné auto, ale není to Fiat. Grande Punto bylo jednoznačně "italské malé auto". Tohle Argo, nebo vlastně i současné Tipo připomínají tak nějak všechno. Působí to trochu jakoby chvilku opisovali do korejců, chvilku od němců a od fordu a potom to tak nějak slepili. Na první dobrou je to zaměnitelné s čímkoli jiným v reklamně na "běžný dopravní prostředek" by to klidně mohlo fungovat jako anonymní běžný vůz. Je to málo Fiat a tohle se jim prostě nikdy neprodávalo dobře. Opakem je například Panda, tu si s jiným autem člověk nesplete, už z dálky pozná, že si to proti němu prská malej Fiat. Tipo je zoufalý pokus zapadnout a to často nevychází a Argo by bylo na tom dost podobně. Ale to jsou jen mé domněnky, třeba by jim evropani utrhali ruce na prodejnách. Kdo ví.
Avatar - Avanti
31. 1. 2019 23:11
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Ja osobne naopak vnímam Tipo úplne inak. Niekedy to bolo Punto, ktoré si mohli dovoliť pracujúci ľudia, dôchodcovia a rôzni iní, ktorým to Punto slúžilo roky pre neopomenuteľnú spoľahlivosť, jednoduchosť, ľahkosť a zároveň krásu. Platy sa trochu zvýšíli, technológie pokročili a dnes je tu aj keď Tureckom vyvinuté Tipo, ktoré si môže dovoliť vzhľadom k inflácii, k platom atď dnes zase široká skupina ľudí a za mňa teda osobne je to trefa. Veľkostne je to plne vyhovujúce auto pre štyri osoby a cenovo je snáď bezkonkurenčné. To je môj osobný názor a ešte taký dojem - známy z Magneti Marelli nedokázal vyčerpať budget voliteľnou výbavou Tipa, keď prišlo, zistil, že za tie peniaze je to neskutočne dobrý pomer komfortu a výkonu a ako zarytý koncernista učinil rozhodnutie, že si ho kúpil aj súkromne..
1. 2. 2019 13:30
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
:yes: :yes: :yes: Skvělá volba! :-)
31. 1. 2019 17:21
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Neschopností vývoje Fiat určitě netrpí - viz třeba superpovedené Tipo. Hlavním problémem asi bude tradičně tragický marketing a hlavně nedostatek financí... :-O
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2019 17:28
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
tak ono aj to tipo je na svete cuduj sa svete uz 3 a pol roka od predstavenia .. cas bezi rychlo... ziadna novinka to dnes uz tiez nie je .. takze ak ma byt toto nejake najnovsie meritko ich moderneho a rychleho vyvoja tak potom sa nedivim ze su kde su

spravit 1-2 nove modely raz za x rokov by som schopnym vyvojom nenazyval .. ale ako fandu fiatu ta chapem ...
Avatar - Avanti
31. 1. 2019 23:14
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Vyvoj Fiatu spociva v spolahlivosti v pomere s cenou a technologiami. To si si snad uz aj ako tak casto diskutujuci clen mohol vsimnut a v tomto je nepochybne Fiat tam, kde patril roky. Len sme dnes rozhyckani technologiami a informaciami a nedokazeme ocenit to, co roky cloveku bezproblemovo funguje.
Avatar - praděda7
31. 1. 2019 18:57
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Už jsem o tom psal jinde a ty to také naznačuješ. Korejci. Fiat nebyl schopen vzdorovat nástupu Korejců a tam je kořen jejich problémů. Koupě Chrysleru asi také nebyl ten nejlepší nápad.... ;-\
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2019 17:53
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Vyklizení B segmentu je hrozná ostuda, uvolnili pole francouzské a korejské konkurenci. Aspoň mají to Tipo, ale taky už je zralé na modernizaci. ;-\
Avatar - praděda7
31. 1. 2019 18:49
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
Odpověď zní......nemá...... ;-\
Avatar - Barrichello
1. 2. 2019 15:40
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
nemá, to snad ví každý. Jinak by modelová skladba Alfy, Fiatu či Chrysleru vypadala trošku jinak..
Avatar - Bubáq
31. 1. 2019 17:04
Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
pane Bureši? Nebo se umíte vyjadřovat jen k montáži sněhových řetězů na kola?
Mám takové tušení, že důvodem je zastaralá platforma Grand Cheerokeho, jež byla pro Levante použita. Výsledkem je (opakovaná) chyba v kompromisním chování auta, vzdálené od očekávaných sportovních vlastností, stejně jako designový kompromis s poněkud těžkopádným a přeci jen neforemným vzhledem auta.
Předchozí chyby v rozhodnutích o platformách poskytující základ Ghibli (předtím Q-porte) rovněž znamenaly kompromisy v jízdních vlastnostech, jež se jako požár šířily mezi potenciálními kupci.
Až nyní se objevují názory těch, co automobilovému průmyslu rozumí, že Účetního přístup sice FIAT zachránil a zároveň mu rozšířil výrobní základnu o Chrysler, ale zbytek, tj. produktová a marketingová strategie, byly plné zmatků a chyb.
Vůbec mi nevadí, že Arese se mnou nikdy nesouhlasil. Pro mě byl man Marchionne účetním vždy a doufám, že nástupci přivedou Alfu a Maserati k prosperitě.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2019 17:24
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
suhlas... chce to tvrdu zahranicnu ruku vo vedeni ( tak snad tentokrat to uz vyjde ) :yes:
31. 1. 2019 17:25
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
Tak pro tentokrát s tebou naopak souhlasit musím, to rozdělení Marchionneho coby vynikajícího finančního experta ale zároveň nic moc experta automobilového asi má opodstatnění. Pokud jeho nástupci budou úspěšní a Fiat/Alfa bude prosperovat, bude to paráda a příznivci značky budou nadšeni. Hlavně to chce pořádný přísun nových, velmi povedených modelů, jiná cesta není! :-O
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2019 18:43
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
Já jsem Marchionneho pochopil, on správně vyhodnotil, že Fiat už vlastně je pro Evropu mrtvá značka, kterou nemá význam dále financovat.
Avatar - beibej
31. 1. 2019 21:06
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
že by Fiat dopadl jako Lancia? Bude prodávat jen 500 a jen v italii? :-(
Avatar - del42sa
1. 2. 2019 08:51
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
Heh nakonec zustanou jen ty americke znacky a jejich (pripadne) rebadge v evrope :-) :-) :-) hlavne ze cele roky slysime oslavne ody na to jak dobre to ten ucetni vymyslel
Avatar - Barrichello
1. 2. 2019 15:39
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
když sem Vám tu tvrdil, že to jako celek vede do záhuby, tak jste se smáli.

Tady to máte - Fiat je v Evropě v osobácích v *, ozdravný plán Maserati ani Alfy se nepovedl, Chrysler je v USA skoro jak Lancia EU. A celý to drží Jeep, RAM a zuby nehty Dodge.
Avatar - Barrichello
5. 2. 2019 09:44
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
Tak v lednu už držel prodeje jen RAM, všechny další značky meziroční pokles oproti 1/2018 >:D