Maserati oficiálně představilo dlouho očekávanou novou generaci sedanu Quattroporte. Dopadlo to podle očekávání - přináší více noblesy a luxusu a méně sportovního švihu a vyzývavosti.
Mně taky, ale nechtěl bych sedět vzadu. :-) Jinak mi to při prvním pohledu zvenčí nějak připomělo tu mojí fordku. :-) Jde vidět, že mám pořád moderní auto :-!
Re: a ja ze co mi zadne partie predfaceliftovaneho quattropo
Jen se tu všichni smějte, až se za břicho popadejte, ale inkriminované Daewoo Nubira vzniklo minimálně. ale spíše více jak 5 let před QP. Zajímavé je, že Pininfarina nakarosoval Nubiru 2002, tak, že přišla o tyhle zadní lampy a zároveň o rok později představili QP.
Re: a ja ze co mi zadne partie predfaceliftovaneho quattropo
Ale tak samozřejmě, že na QP vypadá líp všechno. Ale je klidně možné, že ta inspirace pochází z nějakých kreseb, ze kterých později vznikla Nubira. Ačkoli tu vytvořil I.DEA Institute, ne Pininfarina. U něj vzniknul až model 2002, ale protože QP vyrolovalo až později a Nubira tyhle světla měla už od 1997, tak nelze vyloučit, že základní myšlenka byla, ať už vědomě, nebo náhodně, podobná.
Maserati mám rád, Quattroporte je úžasný stoj s dechberoucím zvukem, ale z těch šesti zveřejněných fotek jsem našel jen jednu, která je krásná. [odkaz]
talianom dochadza dych..... predpokladam ze tento facelift vydrzi aspon 5 rokov a za nim miesto noveho modelu sa dockame opat dalsieho faceliftu... 8-s
no ja si nepletiem ;-) neboj... ak na to narazas... myslel som to ako srandu ( podoba zadnych svetiel nubiry a maserati je nepriehladnutelna ) , ale nie kazdy chape srande ;-) chapem :yes:
No nevim. Zrovna tohle bude zas jen blbej plast, jakým je v módě motor překrývat, ne ? Raději mám motory bez plastovejch kapot pod kapotou, tohle mi nic neříká..
Souhlasím. Na QP se mi v končící generaci nejvíc líbil profil a zadek. Tohle není ošklivé, ale chybí mu šťáva, nejsem z něj nějak unesen. Kdežto u končící bych mu pro zadek/ profil prominul snad všechny nedostatky.
Slušná práce. Tohle může jít na plakáty rovnou ve třidé. A naděje to vzbuzuje i v očekávaném reálu. Ještě než si tu diskusní prosťáčci začnou vymývat mozky tvrzením že Maserati je jen navoněná bída a soustavně designově jedno a to samé, a že tohle snad nelze nazvat nejen novým modelem, ale ani jemným liftingem, zamysleme se, my dospělí, nad novým QP realističtějšíma vočima.
Co cenit na designu? No především právě tu zřetelně akcentovanou firemní genovou kotvu. Osobně velmi oceňuji designový tradicionalismus maserati, a i když jaksi plakátově chápu trpké zklamání zdejšího olivaklubu, za sebe píši - bravo, nemusí pršet, stačí když elegantně a tradičně kape.
Shora tedy nakapal dostatek na to, aby bylo přinejmenším o čem diskutovat. Stále mi sice úplně neharmonizuje přespříliš dlouhý rozvor (vůz se pohledově uprostřed v podélné ose "propadá"), aktuálně umocněný plošší linií střechy a bočních oken, vše je však vykoupeno tradičně přitažlivou přídí, do níž jsou nyní výborně vkomponována přední světla. No a když k tomu připočteme poměrně intenzivní inspiraci zádi v produktech AUDI, nelze než ocenit výborný styl, kořeněný jemnými designovými finesami.
Ocenit je nutno ve vztahu ke stylu karoserie též konformitu kabiny. Zde je vzájemná harmonie patrná i na mžikový pohled. Žel prodejní údernost modelu nebude dosahovat údernosti nejprodávanějšího italského vozu. To je samozřejmě dílem dáno koupěschopností obyvatel Itálie, dílem však tohle dopadá na konkurenční margo. Nenechme však zaznívat diskusním zoufalým oratoriím, že QP je tu pro vyvolené, a masy, že jezdí S-klasse. Nikoliv. Ve skutečnosti je to právě naopak, jestli mi tedy jako dobře rozumíš...
Přesto není na druhé straně nutno jakkoli povrchně nové QP zavrhovat. V širším pohledu jistě časem dojde i na první jízdní dojmy, na dealerskou síť, prostě na všechno, co je pro každý model důležité, tedy - spokojenost zákazníka.
Taliani odviedli (tradične) výborný kus práce, prirovnanie k Superbu je Tvoj tradičný krok hodne mimo misu, ale už sme si zvykli :-)
Doplním nie moc priaznivú správu, ktorá bude mať iste dopad na predaj tohoto krásavca - talianske daňové úrady dostali zelenú na všetky kroky, ktorými by naplnili štátnu kasu a ako najjednoduchší začiatok bolo samozrejme to, že začali robiť hĺbkové kontroly u majiteľov luxusných vozidiel. Myslím, že aj keď si čistý ako ľalia, tak na seba nepotrebuješ pútať pozornosť všemohúcich úradníkov, ktorí si nájdu akýkoľvek dôvod, aby Ti vyrúbili pokutu. A tak najväčší - domáci trh hlási prepad v lux triede a je predpoklad, že inak nedopadne ani Quattroporte a to je škoda ;-\
Jasně, pokud jednáš podle vzorce Superb = VW = německé = nenávidím-to-a-nikdy-to-nemůže-být-dobré… />Pokud ale trochu uvažuješ o tom, co Superb jako auto byl, a co je jako auto dnes, o tom, jak nejprve jen prodloužil život Passatu B5 a jak je teď nositelem technologií a jak zatápí (místy) i samotnému Passatu - pak je označení "Italský Superb" výrazem slušného uznání + ten webpajův překlad...
Ale to chce sundat anti-GTI-VW-Škoda klapky z očí a číst tak nějak...na syrovo (asi blbej výraz).
Kamaráde mariachi, na nemeckých autách som najazdil viacej kilometrov, než do koľkých tu dokáže väčšina diskutérov napočítať ;-) Nespomínam si ani, že by som tu písal tým smerom niečo nenávistné, ale pokojne mi to nájdi, asi sa poriadne zapotíš. Italský Superb - ak by to mala byť asociácia so Škodou, tak je asi podobne lichotivá, ako keby si k článku o novej Octavii dal titulok "český Trabant" a potom to hájil napríklad tým, že motorizoval polovicu východného bloku a je legendou (blbý príklad, viem, ale v pomere tých áut navzájom to sedí dokonale).
"Anti-GTI-VW-Škoda klapky" sú v mojom prípade krokom vedľa, ak kritizujem, býva to z reálneho života a pokojne na všetky strany, ak chválim, platí dtto. Skôr by som sa zamyslel práve nad tými jednofarebnými diskutérmi, ak mi teda rozumieš - a nie, nemám na mysli len toho jedného konkrétneho.
krása je pomíjivá, ale tady jde o víc, o styl. je to nechutně drahé auto a nechutně nenažrané. ale rodokmen Ferrari naroubovaný na limuzínu uřvanou stejně jako koně z Maranella, to je něco, co už pravděpodobně nikdo jiný nenabízí. Audi má S8 a MB třeba 65 AMG, ale Quattroporte nemá nic jako Quattroporte 3.0 TDI:-) a snad to tak zůstane.
:yes: pravda pravda. Není to však jen o motoru. Jde o celkovou filozofii. Tímhle modelem jezdily (nebo ještě jezdí?) královské rodiny, jezdí tím fajnšmekři atd. S A8 nebo Skem to podle mě nekonkuruje. Tohle je ikona. Neoficiálně korunovaný nejhezčí sedan na světě.
...navrhnout překrásnej sedan klasickejch tvarů s konečně úžasným interiérem, navonět ho, vypiplat, osadit motorem z nejlepší stáje a odprezentovat ho v barvě nemocničního omyvatelnýho nátěru chce hodně odvahy, nebo nevkusu.
Přepalcoval bych se, ale z toho kolóru je mi nedobře. Počkám na lepší odstín, takhle jen kvituju minimalistickej a přitom pěknej interiér.
Oba tvé odstíny jsou v relativně v pohodě, mám na mysli třeba Capuccino, béžová metalíza a podobné průjmovité barvy. I tahle stříbrná mírně do hněda na prvních Feldách se mi nelíbila.
Tak dík, práve túto farbu "nemocničného umývateľného náteru" mám na (druhom) aute. ;-)
Inak ja ju definujem trochu lichotivejšie ako pieskovo-strieborná alebo šampanská šedá a i keď možno nie úplne na (z princípu trochu výstredné) Maserati, na normálne autá od 4,5m vyššie mi sadne dokonale. Pozri si napr. BMW, týchto šedých odtieňov smerom do pieskovej/béžovej/hnedej je kopec.
Design po všech stránkách lepší, než starý model. Ten mi připadal svým výrazem tak nějak tupý. Tohle je to pravé Maserati. :yes:
V interiéru mne překvapila prapodivně umístěná (navigace/touch control). Jestli obraz navigace bude řešit HeadUp displej, nic proti, ale jinak jsi nejsem jist zrovna tímto řešením.
...jak zní, volně přeložen, název se docela vyfiklo.
Dle mého tou nejspornější partií na původním voze byla příď s malými a podivnými světly ála Alfa166.
To je teď pryč a Quattroporte se zařadilo hezky po bok kupátek a kabrií :yes:
Záď beru spíše tu původní, ale když nové, tak nové.
Jen mi přijde divná ta kopie šatlry z BMW - to snad italští designéři nemají zapotřebí...
Já taky, ale nejsem si jistý, co by mi u Maserati řekli, kdybych tam dojel svým autem a řekl: "Beru QP, tohle tady nechávám na protiúčet a zbytek si nechte" >:D
Je potřeba rozlišovat, zda chceš hledat jasnou evoluční linii maserati, nebo se snažíš za každou cenu najít jakýhosi korejce, bez citu opisujícího design nejlepších...
Re: JE TO TAKÉ NA PODVOZKU STARÉHO MERCEDESU Z 90 LET
Details are being kept under wraps until the Detroit show, but the new Quattroporte is expected to be lighter than the current car’s 1,990kg, thanks to aluminium body panels and a new steel-aluminium platform.
Vytvářeč fotografií (kraetivec Pažout) to fakt přepískl. Např. dle stínu od pravého zpětného mirroru se jeví světlo z levohorní strany (z mého pohledu), ale stín celého auta je z pravohorního světla.
Ohľadom fotiek nechcem moc mudrovať, ale nasvietenie auta pre promo fotky je vcelku veda, to sú desiatky rôznych ateliérových svetiel zo všetkých možných uhlov, ktoré borci nastavujú po centimetroch, tak by som moc nefilozofoval nad tým, čo môže a čo nemôže hádzať tieň. Tu je len také amatérske fotenie a uvidíš, koľko to obnáša: https://www.youtube.com/watch?……
Tomu říkám limo se srdcem. Kdybych měl možnosti, bral bych okamžitě. A ač příznivec ekonomiky provozu, tady bych bral jistojistě V8 - a doufám, že to bude mít opět krásný zvuk. Dělá to půlku zážitku. Za mě k*rva paráda a palec :yes:
přece čekat, že wow efekt porno tvarů QP předešlé generace se dá jen tak opakovat, to auto by muselo vypadat úplně jinak. Pokud se ale Maserati rozhodlo držet designovou linii a ze základních designových linek QP udělat základní designové linky Maserati jako značky (a to proběhlo už u coupe), pak na první pohled může znamenat design QP nové generace jisté zklamání nebo zaostání za očekáváními, protože už jsme to viděli, oko nemá co překvapit. Ale to jen první pohled, ano, porno je pryč, ale je tu o to větší dávka elegance i když z druhé strany trochu bitá snahou o větší praktičnost, prostor uvnitř, viz. delší rozvor. Jako celek je to ale paráda, z hlediska designu, je nové QP z pokusů udělat lux. sedan trochu jinak, momentálně pokusem nejlepším, a to nemyslím jen ve srovnání s panamerou, ale i dražším astonem. Interier konečně na úrovni doby, jakkoliv pár italských ergonomických chyb tam jistě bude, pod haubnou motor z Ferári, no, máme tu hodně žádoucí auto. :yes:
ale co jsem četl o spolehlivosti radši říkat nebudu, kde to u nás koupím, kde to budu servisovat (tyhle starosti u mě momentálně nejsou aktuální:), neříkej, že ve Fiatu, nevidím jedinej důvod proč nejít raději třeba pro tohle :
[odkaz]
[odkaz]
samozřejmě s benzinem pod čepicí, tady nestíhá MB, tady nestihá Audi, tady nestíhá nikdo :-)
Je fakt, že tohle tady nebylo, když předchozí QP vlétlo na trh. Ale ať je 6er GC jakkoliv povedené, dá se chápat jako auto o půl třídy níž, s plebejštějším původem, nad ruhé straně ale "sestoupí-li" QP použitím alternativních motorizací tj. šestiválce jak dýzl tak benzín, o tu půltřídu níž, bude se dát 6er GC už brát jako plnohodnotný konkurent. Uvidíme. ;-)
Podle všeho se na ten sestup Maserati jako značka chystá. Chtějí napodobit Porsche. Porsche to zatím ustává na 1. U Maserati mám pochybnosti. Přece jenom konkurence v klasické premii je zejména ze strany D3 drtivá ve všech směrech.
nějakou dobu jsem měl možnost pobýt v západní evropě, těch maserati tady jezdí asi jako astonů, hrozně málo, možná že těch astonů i víc, nevím jak je to třeba v itálii, jakkoli jsou mi tyhle auta sympatická, s napodobením porsche, ať už v rovině kvality, modelů, prodeje, nemají nárok..
I keď čisto z hľadiska image môže byť Mase o pol triedy (možno i triedu) vyššie, myslím, že A7, 6er GC či CLS budú pre kupujúceho (použijúc ekonomický termín) plne substitučnými statkami (samozrejme nie vo verzii 3,0d, ale porovnateľne motorizované a vybavené, napr. S7). Na jednej strane niekto môže túžiť po vyššej miere exkluzivity, nie každý je ale ochotný chodiť do servisu cez hranice (neviem, či je servis Mase v ČR, u nás určite nie). A ako hovoríš, ak QP príde s "plebejskými" motorizáciami ako V6 dízel, kúzlo sa stratí úplne.