Holt už to není sportovní, dynamické či umělecké, ale jen "asijské, které se nehodí" :-)
Letmo...
Lukáš Vaverka - 5.3. 2013
Quattroporte ale nijak přerostle nevypadá, design, který na fotkách vypadá neforemně, se při živém kontaktu promění v kus automobilového umění. Obdivuhodně se designéři pod vedením Lorenza Ramaciottiho vypořádali s přídí – je mnohem vyšší a jinak řešená než u kupé GranTurismo, vypadá ale stejně dravě a příslušnost obou aut k jednomu designovému směru je jasně patrná.
Jakub Sochor - 11.11.2012
Nová, v pořadí již šestá generace modelu Quattroporte se řídí aktuálními tvarovými zásadami Maserati, které pracují s tradičními rysy vozidel značky (mohutná maska chladiče s charakteristickým tvarem, plynulý a uhlazený profil) jež jsou kombinovány s moderními prvky v dynamickém designu. To je patrné zejména na předních světlometech, které mají sportovní a v porovnání s minulou generací o poznání komplikovanější tvar.
Já trochu ano, teď jsem viděl Qp a Ghibli stát vedle sebe, stejná barva - černá. Zatímco vzadu u mě vítězí QP, vpředu mi přijde Ghibli harmoničtější, hodně na tom dělají světla. Nevím, jestli je nazvat kontroverzní, pro mě jsou hlavně malá. Tenhle fl je sice nezvětší, ale celkové vyznění by mohlo být lepší.
Je to o tom, co se komu líbí, už minulá generace QP měla na můj vkus malá světla. Stačí třeba srovnat s XJ (současný), které je také kus auta, přesto světla má tak nějak adekvátní velikosti.
slušná odpoveď, tie svetlá sú kontroverzné, čo neznamená, že niekomu sa nebudú páčiť. Aj ja som vždy na ne čumel jak puk, že čo je to za patvar, ale ťažko ich nazvať škaredé, to zas nie, len kontroverzné.
No čo ja viem? Namarkovať rovnaký predok z GT na Q? Takto sú obe modely jasne odlíšiteľné. V opačnom prípade by zase bola kopa rečí, že sú to v podstate rovnaké autá len s iným počtom dverí (Q vs GT) alebo jedno dlhšie a druhé kratšie (Q vs Ghibli).
Tak to je slabý čajíček. To sem můžu dát linky na kupu aut...když už tak si dát práci a v compu naroubovat ty světla z jinýho modelu na Quattro...Ale vykrádání jednoho modelu jiným? Když něco kritizuju přispěju něčím svým a né fotkou jinýho modelu.
Blbost. Když něco kritizuju, měl bych umět vysvětlit proč. Tím to končí. Mně, a nejsem asi sám, světla na QP přijdou neadekvátní (malá), podle mě je ten problém možná i v tom že jsou jakoby obtočená kolem blatníku a hodně dole, když si k autu stoupneš. Protažení dozadu ve stylu Ferrari FF/F12b, případně čumák jako u GT by tomu z mého pohledu prospěl.
Jinak je to krása. Ač k Italům jako národu nijak nevzhlížím, tak design dělat prostě umí a QP je toho důkazem. Tohle už je skutečně auto, které udělá parádu. A s tím osmiválcem to platí dvojnásob. :yes:
no bohužiaľ, v Európe bez dieslu predáš nula, nula, prd aj v tejto kategórii. Ale ak to otočíme, ďakujme tým dieslom za to, že stále je aj benzínový osemvalec. >:D
Ale jo, v tom máš pravdu. To dávání dehtu do QP jsem nemyslel jako výtku výrobci, ale právě zákazníkům, kteří se takovéto zvrhlosti dožadují.
Vážně by mě zajímalo, co člověka vede ke koupi nádherné italské limuzíny s dieselovým motorem. Spotřebu a dojezd neberu jako argument. Když mám peníze na Maserati, nemusím snad řešit, že mě 100 km bude stát 150 korun navíc. A i s benzínem to na nádrž těch 500 km ujede jako nic a minimálně na záchod musím beztak stavět častěji.
Posledně jsem tu v diskuzi četl nějaký argument, že diesel se lépe prodá jako ojetina. Opět souhlas, avšak nečekal bych, že toto bude nějak zvlášť řešit člověk, který si může dovolit Maserati.
Koukal jsem na ojetiny na mobile.de a těch naftových je tam tak 25%, což je pěkné číslo. U BMW, Audi a MB by to bylo tak 70%... takže zákazníci Maserati si drží trochu stylu.
Jak kdo, někdo jede ve stylu "lehce nabyl, lehce pozbyl". Rozumnej člověk, tedy ten, co už v životě něco zažil, nemusí být ani vzdělaný ani moc chytrý, stačí když se umí poučit, své peníze zbytečně nerozhazuje a větší investice si promyslí. Pro někoho to může být třeba už pár desítek tisíc, pro někoho řády milionů, myslím osobní investice, nikoliv business. Pokud někdo kupuje srdcem, tak do Mase naftu neveme a ty náklady na palivo navíc si vyřeší jinde, pokud to někdo má jen na "firemní" ježdění, což nechápu - snad pronájem na svatby? tak možná vezme ten diesel. Znáte někdo firmu/státní instituci, kde mají Maserati jako fleet? Nepočítám státní složky v Dubaji. ;-)