Maserati Quattroporte V8: S biturbem pojede až 307 km/h
Je to už téměř deset let, co se světu ukázalo poslední a zatím prodejně nejúspěšnější Maserati Quattroporte. Tradiční sportovně-luxusní limuzína se nyní dočkala odhalení nástupce. Nová generace vznikla pod vedením designéra Lorenza Ramaciottiho, který dříve pracoval pro studio Pininfarina, dnes patří do Centro Stile Fiat.
Nové Quattroporte se výrazně natáhlo, s délkou 5262 mm překonává předchůdce o 165 mm a patří k nejdelším sedanům vůbec. Společně s celou karoserií mírně narostl i rozvor z 3063 na 3171 mm. Výška se naopak nezměnila, zůstává na relativně vyšších 1481 mm. Klesla ovšem hmotnost, a to rovnou o metrák na 1900 kg.
Při uvedení na trh bude k dispozici motor tradiční konfigurace V8. Proti předchůdci se jeho objem zmenší ze 4,7 na 3,8 litru a v souladu s odkazem čtvrté generace dostane přeplňování dvojicí turbodmychadel. Výkon proto výrazně vzroste: 390 kW z něj dělá nejsilnější Quattroporte všech dob, maximum 710 N.m o 200 N.m překonává dosud používaný atmosférický motor.
Maximální rychlost 307 km/h je nejvyšší ve firemní historii, dokonce překonává polozávodní kupé GranTurismo MC Stradale. Čestnou výjimku samozřejmě představuje homologační série supersportu MC12, který „umí“ až 330 km/h. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy se vyrovná konkurenčnímu BMW 750i.
Maserati dále chystá přeplňovaný zážehový motor 3,0 V6. Agregát s parametry 301 kW a 550 N.m stačí k dosažení rychlosti 285 km/h. Pohánět může zadní kola, nebo v případě modelu Q4 všechna čtyři. U něj se rozdělení točivého momentu bude podle jízdního režimu pohybovat v rozmezí 0:100 po 50:50.
U všech motorů je standardem osmistupňová automatická převodovka ZF. Dříve kritizované sekvenční řazení, které příliš neladí s cestovním zaměřením Quattroporte, se tedy definitivně stává minulostí. Zato se chystá nasazení dieselového motoru, ve vzdálenější budoucnosti pak zřejmě i hybridního pohonu.
Maserati zatím zveřejnilo jen cenu osmiválcového Quattroporte, která činí 145 tisíc euro, tedy asi 3,7 milionu korun. Základní cena šestiválcového provedení by mohla klesnout pod hranici tří milionů korun.