reklama


Maserati Spyder - nejen nahoře bez

Maserati Spyder - nejen nahoře bez

 

Automobilka Maserati, patřící do skupiny Fiat, představí na letošním frankfurtském autosalonu roadster na bázi kupé 3200 GT s názvem Spyder. Nejedná se však o pouhou karosářskou variantu zmíněného vozu - změn je totiž více, než by se dalo čekat.

Italská legenda Maserati plní v rámci koncernu Fiat, zdá se, poněkud nevděčnou roli "lidového" Ferrari. Jeho dosud nejnovější model 3200 GT, je nejen nesrovnatelně levnější než modena s podobným výkonem, ale dokonce i o poznání lacinější než německý klasik Porsche 911 Carrera. Neméně elegantní roadster Spyder půjde stejnou cestou, když se již v říjnu tohoto roku začne prodávat za cenu, pohybující se v přepočtu někde kolem 2,9 milionu českých korun, což rozhodně není špatná nabídka. Za Ferrari F360 Spider F1 totiž musíte dát ještě o jeden a tři čtvrtě milionu korun více.

Bavit se v případě supersportovního roadsteru zvučné značky na prvním místě o ceně není zrovna nejvhodnější. Ale v tomto případě jde o velmi důležitou informaci, která možná ke značce přiláká větší množství kupujících, a mohla by tak patřit k velikým kladům tohoto auta v očích těch, kteří by rádi měli takový vůz, ale nechtějí do něho investovat sumy blížící se pěti milionům korun.

V případě Maserati Spyder je ale třeba se v první řadě kochat nádhernými liniemi karoserie, které dalo původnímu kupé do vínku věhlasné designérské studio Giugiaro. Pokud si přimyslíme pevnou střechu namísto plátěné, je to opravdu staré známé 3200 GT. Charakteristická maska chladiče a oválné světlomety, dobře známá silueta a elegantní záď s nezaměnitelnými svítilnami do tvaru obráceného písmene L. Ale ne!!! Tento jedinečný prvek se u Spyderu jaksi vytratil a místo něho nelze než užasle zírat na velkoplošné kryty koncových světel, které jako by z oka vypadly kupátku Honda Accord minulé generace. Tak tomuhle se neříká změna k lepšímu, ale vzhledem k opticky bezproblémovému "zbytku" karoserie se nad touto pihou na kráse dá zahmouřit oko. Ne že by to takhle Spyderu neslušelo, ale původní tvary činily vůz 3200 GT na silnici natolik nepřehlédnutelným, že nám není příliš jasný důvod této změny.

Nejeden pozorovatel však znejistí znovu, tentokrát však při prohlídce interiéru. Ten sice odpovídá tomu u kupé, na středovém panelu mu ale navíc přibyla obrazovka navigačního systému, což by nebylo nic tak divného. Co je však zvláštní - zmizela řadicí páka šestistupňové převodovky! Místo ní je zde jakýsi miniaturní volič. To by napovídalo, že se do supersportu vetřel automat, ovšem tak zlé to zase není. Samočinný "šestikvalt" lze sice aktivovat ovladačem do polohy "Auto", jehož součástí je i režim "Low Grip" pro citlivější přenos točivého momentu na kola v případě jízdy po mokrém a zledovatělém povrchu. Naštěstí je tu ale též poloha Manual, kdy ústrojí vyžaduje po řidiči řazení, ovšem páčkami pod volantem ve stylu formule 1. Tento systém si Maserati vypůjčilo od koncernového sourozence Ferrari, kde se tento systém jmenuje prostě F1.

Podvozek Spyderu využívá konstrukčního systému Transaxle, kdy je převodovka umístěná na zadní nápravě. Díky tomu je tohle maserati velmi dobře vyvážené - na přední nápravu připadá pouze 53 procent hmotnosti vozu. Automobil má osmnáctipalcová kola, obutá vpředu do pneumatik 235/40, zatímco vzadu jsou pláště 265/35. Řidiči pomáhá vůz zvládnout protiprokluzový systém a ABS.

Není se čemu divit. Na rozdíl od kupé 3200 GT, které má pod kapotou osmiválec 3,2 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, je Maserati Spyder vybaveno pohonnou jednotkou o objemu 4,2 l. Jde taktéž o osmiválec, tentokráte však disponuje výkonem 390 koní, což je 287 kW. Jeho točivý moment je však o něco nižší a vrcholí i tak úctyhodnými 451 N. m při 4500/min. Pro srovnání - kupé 3200 GT má výkon 271 kW při 6250/min, točivý moment 491 N. m při 4500/min a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 s. Za kolik sekund pokoří stovku Spyder zatím není známo, víme však, že podle továrních údajů dokáže uhánět rychlostí 283 km/h, pokud tedy ovšem někdo bude mít dost odvahy to se staženou střechou vyzkoušet. Ke změně pohonné jednotky na tu s objemem 4,2 l prý zanedlouho dojde i u kupátka, protože se údajně zákazníkům nelíbil příliš ostrý zátah po aktivaci turbodmychadel u motoru 3,2 V8.

Maserati Spyder - nejen nahoře bez

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona


Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Spy Photos: Nové Maserati Spyder se představí na podzim Spy Photos: Nové Maserati Spyder se představí na podzim

Potlesk aplaudujících návštěvníků ženevské expozice…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama