Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati v Ženevě 2004

Vitek
Trojzubec přinesl do Ženevy tři světové premiéry – GranSport, odvozený od Coupé a supersport MC12 v silniční a závodní verzi.

Současně také oznámil, že první vyrobené exkluzivní limuzíny Quattroporte nové generace se zanedlouho dostanou k zákazníkům.

Maserati GranSport – velmi rychlé GT

Na základě proslulého Coupé vznikla špičková verze pro zákazníky, kterým se současné Coupé nezdá mezi rychle sílící konkurencí již dost rychlé. Hlavní změnou je o litr zvětšený zdvihový objem, podčtvercový osmiválec V90? 4,2 l s převodovým poměrem 11,1:1 vyvíjí rovných 400 koní a spolu s šestistupňovou sekvenční převodovkou Cambiocorsa s prodlouženými převodovými poměry a trojitou synchronizací prvních dvou stupňů (ostatní mají dvojitou), poskytuje velmi uspokojivou jízdní dynamiku, kontrolovanou stabilizačním systémem. Jízdní vlastnosti pomáhají přizpůsobovat každé situaci elektronicky regulované adaptivní tlumiče Skyhook a o komfort posádky opečovává dlouhý výčet nejluxusnějších dostupných rozmazlovadel.

Výkon tedy činí 295 kW/7.000 ot., kroutící moment 452 Nm/4.500 ot. a maximální povolené otáčky 7.600 ot./min. Pohotovostní hmotnost dosáhla 1.680 kg, zrychlení na stovku se odehraje za 4,85 s, na druhou stovku za 17,4 a nejvyšší rychlost atakuje 290 km/h. Brzdy Brembo měří 330/310 mm.

Maserati MC12 – unifikace může být i úchvatná

S technikou Enzo Ferrari se představuje vrcholný model, představující vlastně návrat k závodním kořenům. Současně se představuje okruhová verze, i její civilnější a komfortnější silniční sestra, která se jistě stane cennou kořistí automobilistických sběratelů. S karbonovo-nomexovou voštinovou skořepinovou konstrukcí s hliníkovými pomocnými rámy vpředu i vzadu aspiruje na nejvyšší automobilovou ligu, čemuž odpovídá i použitá technika. Povrchové díly byly rozčleněny do extrémního minima karbonových panelů, např. celá příď s blatníky a bixenonovými světlomety tvoří jediný díl. Podvozek je ryze závodní konstrukce, vpředu i vzadu dvojitá příčná ramena s horizontálním pérováním push-rod. Uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec Ferrari V65? přenáší všech svých 465 kW/7.500 ot. přes šestistupňovou převodovku Cambiocorsa na zadní 19“ kola, což stačí k dosažení stovky za 3,8 s, dvoustovky za 9,9 s a maximální rychlosti 330 km/h. 1.335 kg těžké kupé s odnímatelnou střechou typu targa jistě patří k nejkrásnějším exemplářům letošní Ženevy a my se nemůžeme dočkat, až ho spatříme na závodní trati. Přes ryze puristický interiér se našlo místo pro klimatizaci, stabilizační systém, či elektrická okénka.


Vitek