Od automobilky tohoto formátu nelze čekat velké novinky každý rok. I přesto ale bylo nač koukat, protože došlo na vrcholy hned dvou modelových řad, z nichž jedna už se pomalu blíží ke konci své kariéry.

Quattroporte GT S Awards Edition

Maserati Quattroporte je na trhu již šest let. Doba, která by v nižších segmentech znamenala závěr životního cyklu, je pro sportovní limuzínu navrženou Pininfarinou časem pro představení nové verze. Od roku 2004 získalo Quattroporte 56 ocenění od prestižních automobilových a lifestylových magazínů ze 14 zemí, a tato skutečnost je důvodem pro uvedení Quattroporte Sport GT S Awards Edition.

První odlišností Awards Edition od Quattroporte Sport GT S, které je nejsportovnějším provedením modelové řady, je nový stříbrný perleťový lak se zlatým nádechem Quarzo fuso. Střídmé chromování nalezneme na masce chladiče a otvorech za předními koly, lišty kolem oken mají leskle černý povrch.

20palcová kola Multi Trident mají tmavě šedý saténový lak. Zajímavým doplňkem jsou ručně leštěné brzdové třmeny Brembo. Lesk čistého kovu za šedými koly se tak stane jednoznačným rozlišovacím znakem Awards Edition (společně se štítkem označujícím edici).

Interiér je čalouněný kombinací kůže Poltrona Frau a perforované Alcantary. Alcantarou je potažený také strop. Standardem je výdřeva s klavírním lakem a prahové lišty z broušeného hliníku. Barevné uspořádání interiéru kombinuje kontrast černé a krémové.

GranTurismo MC SportLine

Na novém okruhu Yas Marina v emirátu Abú Dhabí se již závěrem loňského roku představilo Maserati GranTurismo S MC Sport Line v limitované edici. Jedná se o nejexklusivnější model v současné nabídce automobilky, v první sérii vznikne jen 12 kusů.

Místo prezentace limitované edice Maserati GranTurismo S MC Sport Line nebylo vybráno náhodně, ale naopak hned z několika důvodů. Automobilka jím připomíná závodní speciál MC12, se kterým letos získala v pořadí dvanáctý titul v mezinárodním šampionátu FIA GT, a letošní sezónu FIA GT zakončil závod právě na okruhu Yas Marina. Jeden exemplář z exkluzivní edice se ukázal i v Ženevě.

Modenská automobilka se může díky MC12 pochlubit opravdu bohatou sbírkou titulů. V sezónách 2006 až 2009 získala čtyři jezdecké poháry v řadě, k tomu tým Vitaphone Racing získal od roku 2005 pět týmových trofejí v řadě, samotné Maserati má dva konstruktérské tituly (2005 a 2007) a dvanáctou trofejí je Citation Cup z roku 2007. Jako připomínka vznikne jen 12 kusů a všechny budou nabídnuty výhradně zájemcům ze Středního Východu. Dvanáct je také místních zastoupení Maserati, každé z nich proto dostane k dispozici jen jeden vůz, který uvnitř ponese tabulku s názvem místa určení. Specialitou tohoto modelu je také matně bílý lak ICE.

A co vlastně limitovaná edice GranTurismo S MC Sport Line dále nabízí? Vzhledové úpravy mají základ v Aerodynamickém paketu z nabídky doplňků MC Sport Line, který je možné objednat v přepočtu zhruba za 90 tisíc Kč i pro běžné verze GranTurisma. Tento paket se skládá ze spoilerů pod předním i zadním nárazníkem, optimalizovaných nástavců prahů, černých rámů oken, černě lakovaných koncovek výfuku, karbonového zadního spoileru, karbonových zpětných zrcátek a karbonových klik dveří.

Funkční části paketu byly laděny v aerodynamickém tunelu, výsledkem je snížení vztlaku o 30 %. K tomu Maserati přidává podvozek MC Handling Pack s tužšími tlumiči, o 10 mm nižší světlou výškou a většími stabilizátory. Díky těmto úpravám je podvozek vpředu tužší o 16 % a vzadu o 32 %. Standardem jsou vrtané kotouče a upravený stabilizační systém Maserati Stability Programme.

Uvnitř vozu se, mimo tabulky označující příslušnost k limitované edici, nachází rozšířený karbonový paket Evolution II, volant potažený černou kůží, vykládaný s karbonovými částmi, a sportovní hliníkové pedály. Standardem jsou i 20palcová kola Neptune s vysoce lesklým černým lakem, která se vyznačují neobvyklými paprsky ve tvaru trojzubců.

Jak už bylo řečeno, jedinou cestou k této limitované edici je objednat jej u některého z arabských dealerů Maserati.

Další šancí bude druhá série, tentokrát 11 kusů určených výhradě pro Itálii. Od edice pro Střední Východ se bude lišit lakem Matt Bianco Fuji, který je také matně bílý, avšak v jiném odstínu. Většinu uvedených úprav, kromě speciálních odstínů laků a tabulek s označením série, lze ale objednat i pro běžné GranTurismo S.

Celková hodnota těchto úprav podle ceníku MC Sport Line je 9200 Euro, tedy asi 240 tisíc Kč. Cena samotného GranTurismo S MC Sport Line v limitované edici zveřejněna nebyla.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek

Brněnský krajský soud chce od vězenské služby posudek…

Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS

Poslanec Zdeněk Ondráček (KSČM) nebyl zvolen do čela…

Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen dokončila…

Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie souhlasili s…

 
Zdroj: redakce

Štítky Maserati Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda Vánoce! Kvůli smrti tatínka

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda…

Vánoční svátky nejsou pro Pavlu Tomicovou (55) alias kadeřnici Simonu z nekonečného seriálu Ulice tím…

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití nacistického rezortu odráží růst popularity AfD

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití…

Soukromí investoři již před několika lety zahájili na ostrově Rujána rekonstrukci nacistického prázdninového…

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…